Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.prawo   »   Koszty wysyłki gwarancyjnej.

Koszty wysyłki gwarancyjnej.

Data: 2011-11-18 10:12:10
Autor: Liwiusz
Koszty wysyłki gwarancyjnej.
W dniu 2011-11-18 09:52, Fitlz pisze:
Czas temu jakiś kupiłem jako konsument dysk twardy producenta seagate.
Zepsuł się. Zgłoszenie reklamacyjne polega na wejściu i rejestracji na
ich stronie internetowej. Otrzymuje się numer RMA który to dołącza do
uszkodzonego dysku i należy go odesłać do ich centrum dystrybucyjnego
(własciwie jakiś podwykonawca, nie seagate) do W-wy na Szyszkową.
Olałbym koszty wysyłki, gdyby nie fakt, że dysk przyszedł mi po naprawie
... niesprawny. Skończyło się na 3 wymianach. W sumie poniosłem już
realny koszt ok 40 zł na wysyłkę Pocztą Polską. Firmy które mają polskie
przedstawicielstwa, lub są rejestrowane w kraju, w takim wypadku
wszystkie koszty obsługi gwarancyjnej biorą na siebie. Jak padł mi
zasilacz w laptopie HP wysłali nowy kurierem, stary należało zwrócić
również kurierem na ich koszt. Jak wygląda sprawa z seagate? Czy mam
szanse na zwrot kasy za poniesione koszty wysyłkek?


Gwarancja? Niezgodność z umową?

--
Liwiusz

Data: 2011-11-18 11:41:55
Autor: Mark
Koszty wysyłki gwarancyjnej.
Dnia Fri, 18 Nov 2011 10:12:10 +0100, Liwiusz napisał(a):

Gwarancja? Niezgodność z umową?

Ale przeciez on nie kupowal dysku bezposrednio od seagate, czy wiec
niezgodnosc towaru z umowa ma tu zastosowanie?
Gwarancja jak najbardziej, ale IMO to mu kosztow przesylki nie zwroci, towar
przeciez do serwisu sie dostarcza samemu.
I tak niech sie cieszy, jesli postanowil realizowac gwarancje bezposrednio w
Seagate, a nie u sprzedawcy u ktorego kupil, ze Seagate ma umowe z firma UPS
ktora zbiera dyski z Polski i wysyla sama, bo inaczej musialby wysylac np do
Holadnii
I dla jasnosci - Seagate NIE MA polskiego biura, czy spolki zaleznej,
zadnego oficjalnego przedstawicielstwa w Polsce, wiec nie sadze by
jakiekolwiek roszczenia finansowe wobec Seagate mialy sens

--
Mark

Data: 2011-11-18 13:51:26
Autor: Tomek
Koszty wysyłki gwarancyjnej.

Użytkownik "Mark" <tajny@adres.w.pl> napisał:

Gwarancja? Niezgodność z umową?

Ale przeciez on nie kupowal dysku bezposrednio od seagate, czy wiec
niezgodnosc towaru z umowa ma tu zastosowanie?

A nie ma?

Data: 2011-11-18 12:53:28
Autor: jureq
Koszty wysyłki gwarancyjnej.
Dnia Fri, 18 Nov 2011 13:51:26 +0100, Tomek napisał(a):

Ale przeciez on nie kupowal dysku bezposrednio od seagate, czy wiec
niezgodnosc towaru z umowa ma tu zastosowanie?

A nie ma?

Nie ma. Z dwu powodĂłw

1. patrz: temat

2. niezgodność z umową odsyła się sprzedawcy a nie producentowi

Data: 2011-11-18 21:47:29
Autor: Gotfryd Smolik news
Koszty wysyłki gwarancyjnej.
On Fri, 18 Nov 2011, Tomek wrote:


Użytkownik "Mark" <tajny@adres.w.pl> napisał:

Gwarancja? Niezgodność z umową?

Ale przeciez on nie kupowal dysku bezposrednio od seagate, czy wiec
niezgodnosc towaru z umowa ma tu zastosowanie?

A nie ma?

  Mogłaby mieć, ale stroną która może wystąpić z roszczeniem byłby
sprzedawca, a nie klient końcowy. Sprzedawcy przysługuje regres,
ale klientowi nie przysługuje roszczenie "wprost".
  A klient najwyraźniej skorzystał "wprost z gwarancji".

pzdr, Gotfryd

Koszty wysyłki gwarancyjnej.

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona