Koszty wysyłki wezwania do zapłaty - czy można nimi obciążyć dłu

Data: 2012-05-24 18:36:01
Autor: Raf
Koszty wysyłki wezwania do zapłaty - czy można nimi obciążyć dłu
Witam

Czy wierzyciel, który wysyła do dłużnika wezwanie do zapłaty ma prawo domagać
się zwrotu kosztów wysłania tego wezwania?
Chodzi mi tutaj o kwotę nie z sufitu, tylko realne 6,05 zł za list polecony
priorytetowy ze zwrotką.

Czy jest na to jakaś podstawa prawna?

Dlaczego pytam:
Jestem konsumentem, mam dłużnika w formie jednoosobowej działalności
gospodarczej, który nie wywiązał się z umowy świadczenia usługi. Domagam się
od niego zwrotu pieniędzy, za okres nie świadczenia usługi.
Problem jest taki, że jest to kwota stosunkowa nie wielka, i ten koszt
wysyłania wezwania jest bliski 10% długu.

Czy mam prawo domagać się zwrotu tych kosztów? Jak to później wygląda
ewentualnie w EPU? Pozdrawiam
Rafal

--

Koszty wysyłki wezwania do zapłaty - czy można nimi obciążyć dłu