Koszulka z napisem "POLlCJA"

Data: 2010-09-06 13:06:17
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Koszulka z napisem "POLlCJA"
Witam!
Tak sobie wydumałem: ciekawe jak kierowcy reagowaliby na koszulkę z napisem
"POLlCJA", czy wyprzedzaliby po bożemu, etc. O zgodność z prawem takiej
akcji jestem mocno przekonany, ponieważ napis jest "POLLCJA", jedynie
drugie "l" jest małe i wygląda trochę jak "I". Ktoś testował? Ktoś jest
skłonny przetestować? Czy ktoś z Was może jakiś namiar na firmę, która robi
termoaktywne koszulki z odblaskowymi napisami?

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-06 04:18:41
Autor: Piotrpo
Koszulka z napisem "POLlCJA"
On 6 Wrz, 13:06, Marek 'marcus075' Karweta <m.karweta-nie-trawi-
sp...@gmail.com> wrote:
[...]
Twoje przekonanie o zgodności może nie wystarczyć - chyba jest
paragraf za podawanie się za policjanta. Zmiana jednej literki może
cię nie uwolnić od odpowiedzialności. Zauważ też, że jeżeli prawdziwa
policja się do ciebie przyczepi za taką koszulkę, to zanim sąd,
optymistycznie zakładając cię uniewinni, będziesz miał z 6 - 24
miesięcy przerąbane jak w ruskim czołgu.

Data: 2010-09-06 13:23:39
Autor: MadMan
Koszulka z napisem "POLlCJA"
Dnia Mon, 6 Sep 2010 04:18:41 -0700 (PDT), Piotrpo napisał(a):

[...]

Zawsze można zrobić koszulkę z napisem POLICE. Przecież jest takie
miasto w Polsce... :)

--
Pozdrawiam,
Tlen: madman1985, GG: 2283138

Data: 2010-09-07 08:15:11
Autor: jg
Koszulka z napisem "POLlCJA"
Dnia Mon, 6 Sep 2010 13:23:39 +0200, MadMan napisał(a):

Zawsze można zrobić koszulkę z napisem POLICE. Przecież jest takie
miasto w Polsce... :)

jako policzanin, potwierdzam...

--
jg

Data: 2010-09-07 08:46:05
Autor: Q
Koszulka z napisem "POLlCJA"
Zawsze można zrobić koszulkę z napisem POLICE. Przecież jest takie
miasto w Polsce... :)

jako policzanin, potwierdzam...

chyba "polisman" :)

Data: 2010-09-06 13:27:45
Autor: johnkelly
Koszulka z napisem "POLlCJA"
Piotrpo pisze:

[...]

Czynne podawanie się za Policjanta. Fakt, że wyglądasz jak Policjant nie oznacza automatycznie, że się za niego podajesz. Kiedyś starczyło się ubrać w czarne spodnie, błękitną koszulę z pagonami i spacerować w okolicach zakazu postoju a kierowcy jakoś mieli fobię do parkowania :).

Pozdrawiam
Maciej Różalski

--
... gg:1716136 ... johnkelly(at)wp.pl ... kontakt(at)maciejrozalski.eu ..
...................... blog: www.maciejrozalski.eu ......................

Data: 2010-09-06 04:38:39
Autor: Piotrpo
Koszulka z napisem "POLlCJA"
On 6 Wrz, 13:27, johnkelly <st...@maciejrozalski.eu> wrote:
Piotrpo pisze:

> [...]

ubrać w czarne spodnie, błękitną koszulę z pagonami i spacerować w
okolicach zakazu postoju a kierowcy jakoś mieli fobię do parkowania :).

Prawnikiem nie jestem - ale założy tą koszulkę aby kierowcy mieli go
za policjanta - interpretacja może być dyskusyjna. Nie zależnie ot
tego czy ma rację, czy nie, może jak już napisałem mieć wystarczająco
przerąbane w okresie kiedy ta racja będzie wypływać na wierzch. Bycie
podejrzanym/obwinionym czy nawet "świadkiem" w naszym kraju nie jest
niczym przyjemnym.

Data: 2010-09-06 05:24:04
Autor: Jesse Custer
Koszulka z napisem "POLlCJA"
Podobny pomysł był poruszany na forum motocyklistów, jeden z
forumowiczów jeździ w odblaskowej kamizelce z napisem POLSKA. Podobno
kultura wśród kierowców wzrasta zauważalnie ;)

Data: 2010-09-06 14:58:47
Autor: RadoslawF
Koszulka z napisem "POLlCJA"
Dnia 2010-09-06 14:24, Użytkownik Jesse Custer napisał:
Podobny pomysł był poruszany na forum motocyklistów, jeden z
forumowiczów jeździ w odblaskowej kamizelce z napisem POLSKA. Podobno
kultura wśród kierowców wzrasta zauważalnie ;)

Nie jeden a cała grupa.
Tyle że oni wyglądają na pierwszy rzut oka grupę policjantów,
a ilu kierowców samochodów wie jak wygląda ubiór policjanta
na rowerze ?

Pozdrawiam

Data: 2010-09-06 15:08:25
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Koszulka z napisem "POLlCJA"
RadoslawF bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
a ilu kierowców samochodów wie jak wygląda ubiór policjanta
na rowerze ?

A co mnie interesuje czyjaś niewiedza? :>

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-06 16:19:23
Autor: RadoslawF
Koszulka z napisem "POLlCJA"
Dnia 2010-09-06 15:08, Użytkownik Marek 'marcus075' Karweta napisał:

a ilu kierowców samochodów wie jak wygląda ubiór policjanta
na rowerze ?

A co mnie interesuje czyjaś niewiedza? :>

Skoro chcesz kogoś przestraszyć strojem policyjnym wypadało by
sprawdzić czy potencjalni straszeni będą w stanie skojarzyć
struj czy jego elementy z policjantem. Bo jeśli nie to nie bardzo
ich przestraszysz.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-06 16:56:23
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Koszulka z napisem "POLlCJA"
[...]

Z odległości sam napis powinien zrobić swoje. Mam nadzieję.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-06 20:26:17
Autor: RadoslawF
Koszulka z napisem "POLlCJA"
Dnia 2010-09-06 16:56, Użytkownik Marek 'marcus075' Karweta napisał:

Z odległości sam napis powinien zrobić swoje. Mam nadzieję.

Nadzieje mieć możesz, jak zobaczę "policjanta" na rowerze
ale nie w ubiorze patrolu rowerowego nie przejmę się.
A (typowy) kierowca nie uwierzy że to to na rowerze to
policjant.

Pozdrawiam

Data: 2010-09-06 14:31:05
Autor: Coaster
Koszulka z napisem "POLlCJA"
sp...@gmail.com>  wrote:
[...]

Proponuje napis "aLicja" ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-09-06 21:30:33
Autor: Bartłomiej Zieliński
Koszulka z napisem "POLlCJA"
Użytkownik Coaster napisał:
Proponuje napis "aLicja" ;-)

W krainie czarów, które sprawią, że kierowcy zmądrzeją? ;-)

Data: 2010-09-06 15:13:21
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Koszulka z napisem "POLlCJA"
Piotrpo bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
Twoje przekonanie o zgodności może nie wystarczyć - chyba jest
paragraf za podawanie się za policjanta.

Ale ja się za nikogo nie zamierzam podawać. Ot, taka koszulka. Albo, jak
pisałem niżej: z napisem POLICE i herbem Polic na piersi :-)

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-07 03:47:47
Autor: AlbertStonoga
Koszulka z napisem "POLlCJA"
[...]

http://tinyurl.com/24dl4r7

Nie wiem jak jest zazwyczaj, ale bohater zajścia został potraktowany
dość łagodnie.

Albert Stonoga

Data: 2010-09-07 08:50:47
Autor: Q
Koszulka z napisem "POLlCJA"
Twoje przekonanie o zgodności może nie wystarczyć

pewnie nic mu nie zrobia podobnie jak nic nie zrobili
ludziom handlujacym telefonami NOKlA,
no ale oni wyraznie pisali, ze to nie NOKIA :)

Data: 2010-09-06 09:56:22
Autor: Paweł Wójcik
Koszulka z napisem "POLlCJA"
sp...@gmail.com> wrote:
[...]

Moim skromnym zdaniem ważniejsze byłoby ogóle upodobnienie się do
rowerowych gliniarzy.
U nas rowerowi gliniarze ubierają się w białe koszulki i czarne
spodnie, albo do kolan, albo długie typu bojówki. Na głowie czapki,
bardzo rzadko widuje się ich w kaskach. Rowerowi Strażnicy Miejscy z
kolei jeżdżą na czarno i zwykle w długich gatkach. Ani jedni ani
drudzy nie używają kamizelek odblaskowych. Jedni i drudzy mają na
wyposażeniu eleganckie czarne rękawiczki:P.

Sam zwykle jeżdżę w czarnych spodniach i granatowym kasku:). Koszulki
różne, ale mam też białe i czarne. Mam też granatową kurtkę z bliżej
nieokreślonym napisem na piersi (nazwa firmy), akurat w miejscu, gdzie
kurtki naszych dzielnych policjantów rowerowych mają napisane małym
druczkiem "Policja". Rękawiczki też mam w odpowiednim kolorze:).
 I mam wrażenie, że nasi drodzy kierowcy mają nieco mniej problemów ze
wzrokiem czy oceną odległości, gdy widzą kogoś, kto na pierwszy rzut
oka kojarzyć się może z mundurowym.

Data: 2010-09-06 13:17:01
Autor: karmi
Koszulka z napisem
Proponuję napis POLItechnikA - oczywiście jeśli jesteś absolwentem takowej. I
tak szubko czytając ludzki mózg łapie pierwsze i ostatnie litery w wyrazie.

Data: 2010-09-06 15:53:39
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Koszulka z napisem
karmi bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
Proponuję napis POLItechnikA - oczywiście jeśli jesteś absolwentem takowej. I
tak szubko czytając ludzki mózg łapie pierwsze i ostatnie litery w wyrazie.

A nawet: POLIteChnikA. ;-))
Niestety, do polibudy mi daleko.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-06 16:01:30
Autor: Coaster
Koszulka z napisem
On 9/6/10 3:53 PM, Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

To napisz male a reszta duze:
'aBOLICJA'
i pod spodem 6 punkowe:
'podatkowa'

"Panie wladzo, alez to jest B a nie P - chyba dolny brzuszek sie wytarl ;-)

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-09-07 02:39:35
Autor: Saurus
Koszulka z napisem
W dniu 2010-09-06 15:17,  karmi pisze:
Proponuję napis POLItechnikA - oczywiście jeśli jesteś absolwentem takowej. I
tak szubko czytając ludzki mózg łapie pierwsze i ostatnie litery w wyrazie.

To może POILCJA, POLIJCA? :-)

Data: 2010-09-06 14:21:32
Autor: R.Madejski
Koszulka z napisem "POLlCJA"
[...]

Zadzwoń sobie, dowiesz się z pierwszej ręki jak to potraktują:

http://www.policja.pl/portal/pol/49/606/KONTAKT.html

RM

Data: 2010-09-06 14:49:39
Autor: Ktotek (K.P.)
Koszulka z napisem "POLlCJA"
On 2010-09-06 13:06, Marek 'marcus075' Karweta wrote:
Witam!
[...]

No jeżeli chodzi o jazdę w dzień to pomysł średni - nasi policjanci nie jeżdżą na rowerach w koszulkach, a przynajmniej nie na taką skalę żeby w świadomości kierowców był to sygnał - niebezpieczeństwo. Dla motocyklistów owszem, ale nie koszulka a kamizelka przypominająca policyjną. Podobieństwo nie musi być uderzające - kierowca najpierw zdejmie nogę z gazu a dopiero potem podejmie, bądź nie, studia na napisem - nieważne czy to będzie POLICE, POLSKA czy coś innego. Widywałem dowcipnych motocyklistów w kamizelkach łudząco przypominających policyjne z napisem POLICE a pod spodem małym druczkiem "Zakłady Chemiczne". Dla rowerzystów tego typu strój może przydać się w nocy - kamizelka musi posiadać elementy odblaskowe coś na wzór policyjnej i to wystarczy...

--
Pozdrawiam, ktotek (K.P.)

Data: 2010-09-06 15:12:23
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Koszulka z napisem "POLlCJA"
Ktotek (K.P.) bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne
skreślić):
Widywałem dowcipnych motocyklistów w kamizelkach łudząco przypominających policyjne z napisem POLICE a pod spodem małym druczkiem "Zakłady Chemiczne".

O właśnie, może tędy droga: wielki, odblaskowy napis "POLICE" na plecach, a
pod tym malutkim druczkiem dopisek: "Grupa miłośników Polic", a na
piersi...
<http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/8/86/Police_herb.svg/503px-Police_herb.svg.png>
aka http://tinyurl.com/32arch7 ;-)

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-06 14:55:23
Autor: Andrzej
Koszulka z napisem "POLlCJA"

Użytkownik "Marek 'marcus075' Karweta" <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> napisał w wiadomości news:46xpg1mabltl.dlgpedaluje.ile.moze...
[...]

może lepiej POLUCJA?

--
Pozdrv!
Andrzej

Data: 2010-09-06 19:16:36
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Koszulka z napisem "POLlCJA"
Marek 'marcus075' Karweta pisze:
[...]

Witam.

Tak śledzę posty o tym, że napisu "policja" mieć nie wolno.

A może ktoś podać podstawę prawną, konkretne paragrafy które o tym mówią. I jak ma się napis "policja" na plecach do wspomnianego podszywania sie pod policję, czy imitacji munduru policyjnego?

I dalej, sobie pooglałem :-)

Czy mi sie wydaje, że bezrękawnik rowerowy/kamizelka rowerowa nie został poniżej wymieniony? :-) To daje nadzieję :-)

ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA SPRAW WEWNĘTRZNYCH I ADMINISTRACJI1)

z dnia 13 maja 2004 r.

w sprawie zakazu używania munduru policyjnego lub jego części

(Dz. U. z dnia 8 czerwca 2004 r.)

Na podstawie art. 12 ust. 2 ustawy z dnia 21 grudnia 1978 r. o odznakach i mundurach (Dz. U. Nr 31, poz. 130, z późn. zm.2)) zarządza się, co następuje:

§ 1. 1. Mundur policyjny składa się z kompletnych ubiorów: służbowego, wyjściowego, galowego i ćwiczebnego z oznakami policyjnymi.
2. Części munduru policyjnego - to element składowy ubiorów, o których mowa w ust. 1.

§ 2. 1. Wprowadza się zakaz używania przez osoby niebędące policjantami munduru policyjnego i jego części, o których mowa w § 1, chociażby nawet zostały one pozbawione oznak policyjnych.
2. Zakaz, o którym mowa w ust. 1, obejmuje kompletny mundur policyjny lub następujące jego części wchodzące w skład ubiorów:
   1)   służbowego, wyjściowego i galowego:
a)  czapkę gabardynową,
b)  czapkę zimową służbową,
c)  czapkę letnią służbową,
d)  płaszcz wyjściowy całoroczny,
e)  kurtkę 3/4 z podpinką,
f)  kombinezon ochronny letni,
g)  płaszcz nieprzemakalny,
h)  kurtkę gabardynową galową,
i)  kurtkę gabardynową wyjściową,
j)  bluzę służbową;
   2)   ćwiczebnego:
a)  czapkę ćwiczebną typu sportowego,
b)  bluzę ćwiczebną,
c)  spodnie ćwiczebne,
d)  kurtkę 3/4 z podpinką i kamizelką (czarną),
e)  kombinezon antyterrorysty,
f)  koszulkę z krótkimi rękawami i napisem "POLICJA";
   3)   specjalnego:
a)  kurtkę nieprzemakalną marynarza,
b)  kombinezon pilota z podpinką.

§ 3. Rozporządzenie wchodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia.

Data: 2010-09-07 07:39:27
Autor: mbut
Koszulka z napisem "POLlCJA"
Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
[...]

nie macie co robić tylko wypisywać te bzdety, wsiadajcie na rower i do lasu.

Data: 2010-09-07 08:00:11
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Koszulka z napisem "POLlCJA"
mbut pisze:
[...]

Tnij posty...

Byłem już przed napisaniem posta :-) I niedługo jadę znów.

A grupa jest właśnie do pisania bzdetów gdy sie nie roweruje :-)

Seco

Data: 2010-09-07 11:24:37
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Koszulka z napisem "POLlCJA"
mbut bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
nie macie co robić tylko wypisywać te bzdety, wsiadajcie na rower i do lasu.

Ja, przepraszam bardzo, piszę w przerwach między kolejnymi rozdziałami
książki. Egzamin chędożony. :-/

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-07 13:12:33
Autor: Coaster
Koszulka z napisem "POLlCJA"
On 9/7/10 11:24 AM, Marek 'marcus075' Karweta wrote:
[...]

Zadajesz z Usenetu? Podciagnij sie ;-P

--
PoZdR
Sheldon Brown: 1944 - 2008

Data: 2010-09-07 08:53:51
Autor: RobertP.
Koszulka z napisem "POLlCJA"
Ja bym uwaĹźał;) Kiedyś o mało nie zarobiłem od paru meneli pijących winko  w parku, jak przejechałem koło nich w zwykłej kamizelce odblaskowej. Było  to parę lat temu, kiedy kamizelki były jeszcze mało popularne wśrĂłd  cywilĂłw i chłopaki się zestresowali, Ĺźe to policja właśnie ;)

RobertP.

On Mon, 06 Sep 2010 13:06:17 +0200, Marek 'marcus075' Karweta  <m.karweta-nie-trawi-spamu@gmail.com> wrote:

Witam!
Tak sobie wydumałem: ciekawe jak kierowcy reagowaliby na koszulkę z  napisem
"POLlCJA", czy wyprzedzaliby po bożemu, etc. O zgodność z prawem takiej
akcji jestem mocno przekonany, poniewaĹź napis jest "POLLCJA", jedynie
drugie "l" jest małe i wygląda trochę jak "I". Ktoś testował? Ktoś jest
skłonny przetestować? Czy ktoś z Was moĹźe jakiś namiar na firmę, ktĂłra  robi
termoaktywne koszulki z odblaskowymi napisami?

Data: 2010-09-07 11:23:58
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Koszulka z napisem "POLlCJA"
RobertP. bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
Ja bym uważał;) Kiedyś o mało nie zarobiłem od paru meneli pijących winko  w parku, jak przejechałem koło nich w zwykłej kamizelce odblaskowej. Było  to parę lat temu, kiedy kamizelki były jeszcze mało popularne wśród  cywilów i chłopaki się zestresowali, że to policja właśnie ;)

O tym też pomyślałem, że reakcja ze strony takich co to HWDP na murach
rysują może być niepomyślna dla mnie.

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-07 12:22:10
Autor: Mr. MAKARENA
Koszulka z napisem "POLlCJA"
[...]

A nie pomyslales ze mozesz dostac oklep od kilku blokersow w koszulkach CHWDP ?

Pozdrawiam :

  Mr.MAKARENA

Data: 2010-09-07 10:38:48
Autor: piecia aka dracorp
Koszulka z napisem "POLlCJA"
Dnia Tue, 07 Sep 2010 12:22:10 +0200, Mr. MAKARENA napisał(a):

A nie pomyslales ze mozesz dostac oklep od kilku blokersow w koszulkach
CHWDP ?

A są tacy? Myślałem że ci piszą HWDP :)

--
piecia aka dracorp

Data: 2010-09-07 13:02:09
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Koszulka z napisem "POLlCJA"
Mr. MAKARENA bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne
skreślić):
[...]

Staram się omijać blokowiska. Poza tym, moje doświadczenie pokazuje, że z
takimi kolesiami da się skutecznie negocjować. ;-)

Tuwima c(z)ytuję z przyjemnością         | Bo to mezalians byłby dla psa.

Data: 2010-09-07 13:10:39
Autor: johnkelly
Koszulka z napisem "POLlCJA"
[...]

A ja nie rozumiem o co chodzi. Blokersi z grupy "CHcemy Wyjechać Do Polic" są cool.

:)

Pozdrawiam
Maciej Różalski

Data: 2010-09-07 13:21:56
Autor: Marek 'marcus075' Karweta
Koszulka z napisem "POLlCJA"
johnkelly bredzi/łże/gada/bełkocze/zeznaje/kwiczy (niepotrzebne skreślić):
A ja nie rozumiem o co chodzi. Blokersi z grupy "CHcemy Wyjechać Do Polic" są cool.

Ja tam kiedyś takich panów na Łobozowie w Krakowie zaczepiłem, słowyma:
-panowie, gdzie tu jest akademik UJ?
Panowie kulturalnie odpowiedzieli:
-impreza?
-Ta.
-Prosto i przy kwiaciarni w prawo. Będziesz widział już.
-Dzięki.

:-))