Kowal zawinił, Kowala nie powiesili.

Data: 2011-06-05 12:16:53
Autor: cirrus
Kowal zawinił, Kowala nie powiesili.
# Nominacja Pawła Kowala na szefa "Pionków" po raz kolejny "odświeża" dyskusję czy argumenty - odszedłeś oddaj mandat . Na przestrzeni lat dotyczy to wielu posłów/posłanek czy europosłów .

Opuściłeś czyli zdradziłeś - wniosek jeden . Pryncypialny.

Wrócę do czasów niemal prehistorycznych czyli do lat 1991-92 .

Po wypromowaniu i bezwarunkowym wspieraniu Wałęsy na prezydenta w 1990 ( zakończone sukcesem ) - partia PC startowała do wyborów jako partia prowałęsowska - a przynajmniej najbardziej wałęsowska ( bardziej niż startujące KLD czy Solidarność ) .

Hasło w kampanii wyborczej

Głosowałeś na Wałesę - głosuj na PC .

Jarosław Kaczyński tak to oceniał   na przełomie 93/94 .
Choć, oczywiście, Wałęsa postawił mnie w trudnej sytuacji, musiałem balansować, rozegrać ją tak, żeby do wyborów parlamentarnych ta scysja nie stała się zupełnie jawna, bo jakby się stała, to nasz elektorat - bałem się - wyraźnie prowałęsow-ski w d... by nas kopnął. Udało się. Rozstaliśmy się po wyborach parlamentarnych.

Czy ktoś wtedy artykuował zdania - oddajcie mandat ? A sytuacja niemal komiczna - wyborcy prowałesowscy głosują na PC kompletnie nie wiedząc , że w monencie wrzucania kartki do urny głosują na partię najbardziej antywałęsowską . PC dostaje dwa trzy razy więcej głosów , przy ujawnieniu prawdy przed wyborami - wynik mógłby byc dramatycznie niski .

Choć może dla głosującego zwolennika Wałęsy nie było to takie komiczne - czuł się totalnie wykiwany/oszukany.

Zdrada - oddajcie mandaty - nie słyszałem wtedy takich słów .

BYło też tak - powstał w 1992 roku RdR Jana Olszewskiego , na bazie tych ludzi z  PC , którym nie w smak były negocjacje Jarosława Kaczyńskiego o utworzeniu rządu z Suchocką .

Czy wtedy do tych ludzi kierowano - oddajcie mandaty ?

CZy odchodzący z ZChN w tym samym momencie Antoni Macierewicz ( stworzył Akcję Polską ) słyszał- zdrada oddaj mandat ?

Nazwiska , partie ,zmiany barw klubowych na przestrzeni lat można mnożyć - np powstanie PO z częsci UW i AWS - choć wtedy chyba padały słowa mocne .

Od kiedy zaczęło  się - oddaj mandat ?

Mnie sie wydaje , że od czasów , gdy sami wyborcy zaczeli się niemal totalnie identyfikować z partią i ludzmi na których głosowali .

Może kiedyś mieliśmy więcej dystansu do polityków ? #
Ze strony:
http://tiny.pl/hfff7

--
stevep