Kowalski - baterie czy elektronika ?

Data: 2010-09-07 09:02:15
Autor: 666
Kowalski - baterie czy elektronika ?
Mam lampę Kowalski 1250 model sprzed około 6-8 lat na NiCd i mam z nią kłopot:

Po paru miesiącach dobrego działania, gdy obecnie naładuję lampę (ładowarka tradycyjna Kowalski FW 1298U) to lampa świeci pełną mocą
dosłownie przez sekundę (czy to na pełną czy na połowę mocy, nie ma znaczenia), po czym gaśnie.

I tak na tę sekundę mogę włączać i włączać do usr....ej.

Nie bardzo mogę uwierzyć, że to akumulatory (CdNi niestety), bo były nie tak dawno wymieniane, no i pewnie lampa nie dawałaby tak
jasnego światła przez choćby tę sekundę.

Odsyłanie do Niemiec drogie, naprawa pewnie więcej niż cała lampa, wolałbym sam pogrzebać.

Może to elektronika szwankuje, może ładowarka?

Ma ktoś z Was doświadczenie z lampami Kowalski?

THX

Data: 2010-09-07 21:23:54
Autor: Pszemol
Kowalski - baterie czy elektronika ?
"Roland" <a.b@wp.pl> wrote in message news:i64tga$s1r$02$1news.t-online.com...
Elektronika sie nie psuje - no jesli ja nie zalejesz :)

Rozbawiles mnie do lez...

Data: 2010-09-23 11:13:50
Autor: cook
Kowalski - baterie czy elektronika ?
Raczej elektronika, padnięty akumulator nie dałby rady w tak krótkich
odstępach wygenerować pełnej mocy a i światło raczej by gasło wolniej a nie
natychmiast po włączeniu. Takie objawy przynajmniej miał padnięty akumulator
w mojej 620.
Rozebranie latarki nie jest skąplikowane, elektronika w niej też, średnio
ogarnięty elektronik z miernikiem powinien zdiagnozować problem.
A próbowałeś wyjąć akumulator i obciążyć bez elektroniki, to chyba
najprostszy sposób.

Data: 2010-09-24 12:41:02
Autor: 666
Kowalski - baterie czy elektronika ?
Rozbieram więc lampę.

I być może znalazłem przyczynę, głupią i bezsensowną.

Gdy wciskałem sondę miernika przy jednym z biegunów battery-packa, w zupełnie innym miejscu zaczęło błyskać.

W pierwszej chwili myślałem, że to jakiś biały LED błyska.

Ale nie.

To błyskał mały łuk elektryczny pomiędzy jedną z blach spajających ogniwa w battery-pack, a lutem jednego z rezystorów obok głównego wyłącznika na płytce drukowanej.

Cały duży ciężki battery-pack jest dystansowany od głównej płytki drukowanej jedynie trzema wąskimi paskami samoprzylepnej gąbki, naklejonymi na blaszki spajające ogniwa.

I komuś się gąbka źle nakleiła lub przesunęła.

IMHO zresztą ewidentny błąd konstrukcyjny :-(

Tam powinien być zaprojektowany jakiś preszpan czy podobna twarda izolacja...

Przy wielkim pechu jak widać nie tylko butle z powietrzem, ale i latarki mogłyby wybuchać :-/

Od razu na całości z 6,5 volta zrobiło się 13 volt, teraz ładuję do jutra, a jutro zobaczymy czy przez to zwarcie elektronika nie padła.

Pakiet aku jest na twardo wlutowany w lampę, nie chcę go na razie rozlutowywac.

Gdyby padła elektronika to mam nadzieję przynajmniej na uratowanie pakietu (produkcja wg nalepki 2008 po kilku zaledwie cyklach ładowania), zawsze to byłyby dwie-trzy stówki do przodu...

-- -- -

Raczej elektronika, padnięty akumulator nie dałby rady w tak krótkich
odstępach wygenerować pełnej mocy a i światło raczej by gasło wolniej a nie natychmiast po włączeniu.
[...]
Rozebranie latarki nie jest skomplikowane, elektronika w niej też, średnio
ogarnięty elektronik z miernikiem powinien zdiagnozować problem.

--

Kowalski - baterie czy elektronika ?