Kownacki o Kaczyńskim: niereformowalny!

Data: 2009-09-19 08:29:03
Autor: Jarek - akwizytor z Jasnej Góry
Kownacki o Kaczyńskim: niereformowalny!
Widzi pan, to był z mojej strony nie tylko błąd, ale grzech pychy - mówi o swoim słynnym wywiadzie dla "Dziennika" były szef Kancelarii Prezydenta Piotr Kownacki w wywiadzie dla "Rzeczpospolitej", w rozmowie z Robertem Mazurkiem. Właśnie po wywiadzie przeprowadzonym przez Mazurka, Kownacki zakończył swoją współpracę z prezydentem.
Na pytanie na czym polegał ten błąd, Kownacki odpowiada: Że wyobraziłem sobie, całkiem bezzasadnie, kierując się pychą, że ponieważ to ja udzielam tego wywiadu, to zostanie on poważnie przeanalizowany, przedyskutowany. Dzisiaj oceniam to jako grzech pychy, bo niby dlaczego miałbym być szczególnie traktowany?

I dalej: Bo to był akt rozpaczy człowieka, który przyszedł do kancelarii i chciał coś zrobić, a który odbił się od ściany! Wydawało mi się, że stosunkowo małym wysiłkiem można tu wiele rzeczy usprawnić. Myślałem, że można wzorce biznesowe z Orlenu przenieść do kancelarii, by znacznie lepiej działała. Błąd. Powinienem pomyśleć, że skoro wszyscy inni tego nie zrobili, to widocznie się nie da.

Piotr Kownacki mówił w "Dzienniku" kilka miesięcy temu, m.in. że w kancelarii panuje chaos, a Lech Kaczyński nie korzysta z żadnego planu dnia. Krytykował też wpływy Małgorzaty Bochenek na działania prezydenta.

http://wiadomosci.onet.pl/2045971,11,item.html

Przemek

--

"S" przestała być symbolem zjednoczenia, wspólnoty gotowej poświęcić partykularyzm na rzecz dobra wspólnego. Jej siła jest teraz wprost proporcjonalna do umiejętności rzucania kamieniami i palenia opon"

prof. Magdalena Środa

Kownacki o Kaczyńskim: niereformowalny!