(Kr.Hip.) PKO BP stosuje zakazane klauzule

Data: 2009-03-16 03:14:47
Autor: ojcowska
(Kr.Hip.) PKO BP stosuje zakazane klauzule
Witam!

Mam umowę kredytową z PKO BP zawartą w połowie 2007 r. zawierającą
punkty sprzeczne z prawem tak jak i setki tysięcy ludzi mających u
nich kredyt i UOKiK nic z tym nie robi. Otóż w umowie kredytu
hipotecznego mam wpisane że spłata kredytu następuje przez potrącenia
z mojego ROR prowadzonego przez PKO BP a jest to klauzula będąca w
Rejestrze klauzul niedozwolonych UOKiK poz.1145. PKO BP zmusza
klientów do posiadania konta z dostępem elektronicznym za 7,40 zł /
msc. To jest warunek kredytu hipotecznego, punkt umowy hipotecznej
mówiący że muszę otworzyć Superkonto  z bankowością elektroniczną a to
również klauzula będąca w Rejestrze klauzul niedozwolonych UOKiK poz.
1143. Sprawdziłem z kolegą który wziął u nich kredyt na mieszkanie
przede mną oraz z koleżanką która wzięła kredyt dlugo po mnie i maja
takie same zapisy w umowie! Takie umowy mają prawdopodobnie setki
tysiecy ludzi mających kredyt hipoteczny w PKO BP! Co więc z tego ze
UOKiK kontroluje banki i wpisuje klauzule na liste zakazanych jak
potem nie kontroluje tego że banki dalej je stosują! Przytoczone
klauzule UOKiK wpisał w 2006 roku a PKO BP cały czas je stosuje!
Dodatkowo nie karzą bankom powiadomic klientów o tym czy zmienic umów
które mają zakazane klauzule. Efekt jest taki że setki tysięcy
klientów mają u nich konta za 7,40 zł (a zapowiadaja podwyzki) tylko
dlatego że maja kredyt hipoteczny w tym banku! To jest przynajmniej
parę milionów dodatkowego dochodu dla PKO BP. Bo oczywiście nie
zmieniają umów ani nie tworzą rachunków techniczych do spłat. Masz
kredyt w PKO BP to musisz płacic haracz miesięczny za konto choćby nie
wiem co bo nie ma innej możliwości spłat a umowa obliguje do konta
ROR! Czy jest ktoś z czytelników tej grupy  w podobnej sytuacji?

Pozdrawiam!

Data: 2009-03-17 23:56:22
Autor: MM

On 16 Mar, 11:14, ojcow...@gmail.com wrote:
[...]

Na dodatek GW donosi że od maja opłata za superkonto rośnie z 5,40 na
6,90 zł + 2 za bankowość elektroniczną. Ja też planuję zamknąć to
konto i zmusić bank do podania technicznego rachunku do spłat kredytu.
Może na grupie udałoby się sklecić taki uniwersalny wzór pisma do
banku w tej sprawie?
Pozdrawiam
MM

Data: 2009-03-18 01:01:58
Autor: ojcowska
On 18 Mar, 06:56, MM <mmarc...@klub.chip.pl> wrote:
Może na grupie udałoby się sklecić taki uniwersalny wzór pisma do
banku w tej sprawie?
Ja wysłałem pismo mniej więcej takie jak w pierwszym poście tylko
podałem moje imie, nazwisko, adres oraz nr umowy w PKO BP i oddział w
którym zawarłem ją i wysłałem na wszystkie adresy mailowe podane w
moim kolejnym poście. Tylko wtedy potraktują cię poważnie bo UOKiK nie
zajmuje sie pismami bez podanego adresu na jaki mają odpisać. Tak samo
rzecznik konsumentow w Twoim miescie. Jak więcej ludzi powysyła im
maile to powinni sie tym zająć!

PS. Nie polecam wysyłania skargi tylko do PKO BP. Ja taką wysłałem
oficjalnym torem i się dowiedziałem na infolinii że zostala anulowana
przez pracownika oddziału (sic!). Taka to juz obługa w tym banku...

Data: 2009-03-18 10:57:45
Autor: ąćęłńóśźż
(Kr.Hip.) PKO BP stosuje zakazane klauzule
To wyjątkowo ch....y bank:

"Szanowny Panie,
W odpowiedzi na zgłoszenie informujemy, że rezygnacja z usługi "Informacje SMS" następuje po złożeniu stosownej dyspozycji w oddziale Banku prowadzącym Pana rachunek. Jednocześnie informujemy, że nie ma możliwości zlikwidowania tej usługi za pośrednictwem serwisów iPKO.
W przypadku jakichkolwiek pytań prosimy o ponowny kontakt.
Z poważaniem,
Beata Sagan
Powszechna Kasa Oszczędności Bank Polski SA"

-- -- -

Data: 2009-03-18 08:37:41
Autor: ąćęłńóśźż
(Kr.Hip.) PKO BP stosuje zakazane klauzule
To jest taki wyjątkowy bank, w którym dopłacasz za niekorzystanie z czasu pracy zmeczonego państwowego personelu zrzeszonego w związkach zawodowych.

Prawie jak opłata miesięczna za skrytkę pocztową na poczcie.
JaC

-- -- -

+ 2 za bankowość elektroniczną.

Data: 2009-03-18 09:28:03
Autor: dwr
ąćęłńóśźż pisze:
[...]

Od kilku lat skrytka jest darmowa.
Poczta wręcz oddała mi to co zapłaciłem nadmiarowo płacąc z góry za rok.

Pozdrawiam

Data: 2009-03-18 13:18:23
Autor: ojcowska
> [...]

konto i zmusić bank do podania technicznego rachunku do spłat kredytu..
Może na grupie udałoby się sklecić taki uniwersalny wzór pisma do

Dostałem maila zwrotnego z Komisji Nadzoru Finansowego żeby przesłać
skarge do rozpatrzenia przez ich Departament Ochrony Klientów na
adres: dok@knf.gov.pl także zapraszam do wysyłania maili jeżeli ktoś
jest w podobnej sytuacji jak ja...

Data: 2009-03-29 00:17:04
Autor: JB
(Kr.Hip.) PKO BP stosuje zakazane klauzule
I jak wyglada rozwoj sytuacji na froncie walki ...

JB

Data: 2009-04-02 14:07:08
Autor: JB
On 29 Mar, 09:17, JB <johnnybr...@o2.pl> wrote:
I jak wyglada rozwoj sytuacji na froncie walki ...

JB

widze ze temat umarl .....

jb

(Kr.Hip.) PKO BP stosuje zakazane klauzule