Kr贸tka historia zmiany danych w PZU

Data: 2015-08-11 11:33:14
Autor: LEPEK
Kr贸tka historia zmiany danych w PZU

Kupi艂em w maju samoch贸d. Nie wypowiedzia艂em OC, w zwi膮zku z czym przesz艂o ono na mnie. Poprzedni w艂a艣ciciel op艂aci艂 pierwsz膮 z dw贸ch rat za OC (polis臋 zawar艂 na pocz膮tku maja). Sw贸j samoch贸d zarejestrowa艂em, dosta艂em tablice, dow贸d rejestracyjny itp.

Ostatnio przysz艂o pismo z PZU, 偶e do 13 sierpnia mam zap艂aci膰 II rat臋 OC. Tyle, 偶e w tym dniu mija zaledwie nieco ponad trzy miesi膮ce od wydania obecnej polisy OC, a nie p贸艂 roku. Ale OK 鈥 zadzwoni臋, rekalkuluj臋, zap艂ac臋 i nie b臋d臋 musia艂 pami臋ta膰.

Przez infolini臋 nie da si臋. Tylko w oddziale lub u agenta. B艂agam 鈥 kupi膰 mo偶na przez internet, telefon, a banalna zmiana danych tylko osobi艣cie?!

Wybra艂em si臋 zatem do oddzia艂u PZU, bo z pracy mam niedaleko i uwa偶a艂em, 偶e w oddziale b臋dzie szybciej i mniej problemowo 鈥 w ko艅cu maj膮 wszystkie te swoje systemy, ludzi do obs艂ugi鈥 Na za艂atwienie sprawy CZEKA艁EM P脫艁TOREJ GODZINY! A by艂em czwarty w kolejce, jak wszed艂em. Nie do艣膰, 偶e na sali obs艂ugi nie ma 偶adnego systemu numerk贸w, tylko mi艂e panie (bez ironii) ka偶dorazowo musz膮 wstawa膰 zza biurka (nierzadko przerywaj膮c obs艂ug臋 klienta, co jeszcze j膮 przed艂u偶a), wypytywa膰 klienta o spraw臋 i kierowa膰 do odpowiedniego biurka, to za ubezpieczenia komunikacyjne odpowiada鈥 jedna osoba! A jeszcze przede mn膮 Rosjanin pr贸bowa艂 ubezpieczy膰 firmowy samoch贸d 鈥 niestety 鈥瀞ystem鈥 bardzo d艂ugo na to nie pozwala艂, potem zwleka艂 z 鈥瀢ydaniem zgody鈥.

Dobra teraz ja. 鈥濸oprosz臋 umow臋 kupna鈥. Mia艂em przy sobie nowy, wa偶ny, wydany na mnie dow贸d rejestracyjny, ale podobno to nie wystarczy. A przecie偶 dow贸d rejestracyjny jest wydawany na podstawie tej偶e umowy. Dodatkowo PZU jest w posiadaniu kopii umowy, bo sprzedaj膮cy zg艂osi艂 fakt sprzeda偶y do PZU, w ko艅cu na tej podstawie przys艂ano do mnie pro艣b臋 o zap艂at臋. Nie 鈥 ma by膰 umowa. W ko艅cu uda艂o mi si臋 wynegocjowa膰 dos艂anie skanu po po艂udniu (uff!).

Dodatkowo w trakcie rozmowy dowiedzia艂em si臋, 偶e mia艂em 14 dni na zg艂oszenie w PZU faktu nabycia pojazdu 鈥 ale art. 32 ustawy dotyczy sprzedaj膮cego, z tego co rozumiem.

Chcia艂em rekalkulowa膰 sk艂adk臋 wed艂ug moich danych. Wysz艂o osiem z艂otych rocznie taniej. OK, m贸wi臋, zmieniamy. Ale okaza艂o si臋, 偶e w takim przypadku musz臋 zawrze膰 now膮 polis臋 od dzi艣 i zacz膮膰 j膮 op艂aca膰. Nie mo偶na inaczej. W ustawie nic takiego nie znalaz艂em. Dobra, pal sze艣膰 (no, oko艂o sze艣膰 z艂otych, bo skutek rekalkulacji powinien by膰 na dzie艅 dzisiejszy), mam ju偶 do艣膰, zostawiamy.

Zbli偶amy si臋 do fina艂u 鈥 p艂atno艣膰 (kart膮, uff!) i wypisanie nowego potwierdzenia zawarcia ubezpieczenia. Jest tylko jeden problem 鈥 potwierdzenie owo to DWIE KARTKI FORMATU A4 wypisane r臋cznie, KT脫RE MAM WOZI膯 ZE SOB膭. Plus oczywi艣cie potwierdzenie polisy poprzedniego w艂a艣ciciela. Niestety, segregatora na to nie dosta艂em...

Pozdr,
--
L E P E K    Pruszcz   Gda艅ski
no_spam/maupa/poczta/kropka/fm

Data: 2015-08-11 06:16:57
Autor: Przemek
Kr髏ka historia zmiany danych w PZU
dnych par lat temu mia砮m podobn przygod w Warcie. Tyle, 縠 tam zaj瓿o mi to ca砮 p蟪 godziny. Rekalkulacj mia砮m w g髍 o kilkana禼ie z, a z tego co pami阾am, to wszystko co potrzebowa砮m do zmiany umowy, to dow骴 os i rejestracyjny. Ale pewno禼i nie mam :)
W ka縟ym razie posz硂 szybko i bezbole秐ie.

Data: 2015-08-12 10:27:26
Autor: sandman
W dniu 2015-08-11 o 11:33, LEPEK pisze:

[...]

Benefia - jeden mail ze skanem umowy i po 4 dniach przysz艂a poczt膮 zmieniona polisa ;)

--
sandman

Data: 2015-08-17 01:03:29
Autor: re
Kr贸tka historia zmiany danych w PZU

U偶ytkownik "LEPEK"

Dodatkowo w trakcie rozmowy dowiedzia艂em si臋, 偶e mia艂em 14 dni na
zg艂oszenie w PZU faktu nabycia pojazdu 鈥 ale art. 32 ustawy dotyczy
sprzedaj膮cego, z tego co rozumiem.
-- -
Swoj膮 drog膮, patrz臋 na przepis i... nie bardzo rozumiem co jest konsekwencj膮 niezg艂oszenia przez sprzedaj膮cego. Je艣li np zg艂osi po tych 14 dniach to co ?

[...]
Kolorowe ksero nie daje zauwa偶y膰, 偶e co艣 jest kopi膮.

Data: 2015-08-17 09:49:16
Autor: rzymo
Kr髏ka historia zmiany danych w PZU
W dniu poniedzia砮k, 17 sierpnia 2015 01:07:31 UTC+2 u縴tkownik re napisa:
Swoj drog, patrz na przepis i... nie bardzo rozumiem co jest
konsekwencj niezg硂szenia przez sprzedaj眂ego.
Je秎i np zg硂si po tych 14 dniach to co ?

Ja zg硂si砮m sprzeda po 7 czy 8 tygodniach. Nikt si nie czepia, tylko dosta砮m odpowied, chyba z automatu, 縠 "dzi阫ujemy za informacj i aktualizacj danych".

Data: 2015-08-17 23:59:04
Autor: re
Kr髏ka historia zmiany danych w PZU

U縴tkownik "rzymo"

[...]

No w砤秐ie. Te przekroczy砮m i si zastanawiam czy wynika z tego jaki prawny aspekt

Kr贸tka historia zmiany danych w PZU