Kr贸tka recenzja klock贸w Clarks VRX813 (BB7, Juicy)

Data: 2014-07-05 20:42:10
Autor: Krzy艣 Cierpi臋tnik
Kr贸tka recenzja klock贸w Clarks VRX813 (BB7, Juicy)

By艂y dobre dop贸ki si臋 nie rozpad艂y!

http://imgur.com/96g2N7I

Czyli jakie艣 6 miesi臋cy. W tym roku s膮 7 z艂 dro偶sze ni偶 rok temu - wow.
Zastanawia mnie czy rozpad艂y si臋聽g艂贸wnie za spraw膮:

- koroduj膮cej na maksa marnej imitacji miedzi
- mocowaniu ok艂adziny na 3 otwory zamiast 7 jak klocki Avida
- obu powy偶szych.

Nie pr臋dzej ni偶聽za rok (mam nadziej臋) recenzja spiekanych klock贸w
Accenta.

Wasze do艣wiadczenia i opinie mile widziane.

--
艢mier膰 Google Groups, 艣mier膰 bramkom www-news.

Data: 2014-07-06 11:57:48
Autor: Wojciech
W dniu 05.07.2014 20:42, Krzy艣 Cierpi臋tnik pisze:

By艂y dobre dop贸ki si臋 nie rozpad艂y!

http://imgur.com/96g2N7I

Mia艂em ju偶 kilka komplet贸w klock贸w. Wszystkie zdecydowanie lowendowe. 呕adne si臋 nie rozpad艂y i 偶adne w momencie wymiany tak nie wygl膮da艂y (pierwsze zjecha艂 do nit贸w i jeszcze troch臋).
Obecnie z ty艂u mam 4-5 letnie BB5. Dzia艂aj膮 偶a艂o艣nie ale wygl膮daj膮 lepiej mimo 偶e 2 lata rower by艂 u偶ywany codziennie w okresie zimowym - solanka.
Inna sprawa 偶e BB5 uwa偶am za zdecydowanie najgorsze hamulce z jakimi mia艂em doczynienia w艂膮czaj膮c w to tanie Canti. Pojawiaj膮ce si臋 nie wiadomo sk膮d ocieranie, dzwonienie czy kompletny zanik hamowania.
Ostatnio po deszczu zablokowanie _tylnego_ ko艂a za pomoc膮 tego brakeshitu by艂o niemo偶liwe. Zwalnianie pojawia艂o si臋 jednocze艣nie z b贸lem 艣ci臋gien d艂oni. Po kilkunastu hamowaniach zn贸w jest OK ale jak d艂ugo? Dla por贸wnania Hayes MX4 (najni偶szy model) z najta艅szymi klockami dzia艂a艂 zawsze, obecne 545 s膮 nieco gorsze ale do n臋dzy BB5 im daleko.
W szufladzie mam BB7 i a偶 boj臋 si臋 je za艂o偶y膰. Mam wra偶enie 偶e Avid po przej臋ciu przez SRAMa zszed艂 na psy, zreszt膮 sam SRAM te偶 zacz膮艂 robi膰 badziew. Kiedy艣 NoShimanoBike teraz NoSRAMbike;)
Wyja艣niam 偶e przez wiele lat by艂em zadowolonym u偶ytkownikiem zar贸wno SRAMa (2 komplety prze偶utek) jak i Avida (komplet V-ek, 2 komplety klamek, kable, klocki)

Data: 2014-07-06 16:29:11
Autor: Krzy艣 Cierpi臋tnik
Wojciech wrote:

[...]

Wierz臋, 偶e mog膮 wygl膮da膰 lepiej je艣li to klocki Avida albo jakie艣 inne,
kt贸re a偶 tak nie koroduj膮 (dot膮d mia艂em dwa komplety metalicznych
Avid贸w). Fakt, 偶e te uszkodzone Clarksy je藕dzi艂y zim膮, ale zaledwie od
stycznia. Kto艣 kto je projektowa艂 widocznie nie wzi膮艂 pod uwag臋
trwa艂o艣ci w takich warunkach.

Inna sprawa 偶e BB5 uwa偶am za zdecydowanie najgorsze hamulce z jakimi
mia艂em doczynienia w艂膮czaj膮c w to tanie Canti.

Nie znam osobi艣cie BB5, ale wygl膮da na to, 偶e by艂oby lepiej jakby SRAM
zlikwidowa艂 ten model.

W szufladzie mam BB7 i a偶 boj臋 si臋 je za艂o偶y膰.

Nowe? Chcesz sprzeda膰? :)

Mam wra偶enie 偶e Avid po przej臋ciu przez SRAMa zszed艂 na psy, zreszt膮
sam SRAM te偶 zacz膮艂 robi膰 badziew.

Hmm, ja jak na razie nie mam powod贸w, 偶eby si臋 skar偶y膰 na wyroby ze
stajni SRAMa, chocia偶 mam/u偶ywam tylko kilka rzeczy:

- BB7
- klamki SD7
- 3-biegow膮 piast臋 planetarn膮 (i-motion) z ichni膮 manetk膮
- w膮skie z臋batki do piast planetarnych
- mostek Truvativ Team
- spink臋 do 艂a艅cucha.

BB7 ma u mnie pe艂en szacun, bo prawie 3 zimy bez serwisu go nie zabi艂y,
a po serwisie dzia艂a jak nowy:

http://u.42.pl/2U4p
http://u.42.pl/2U4q

Na pierwszym zdj臋ciu klocki Avida - te偶 rdzewiej膮, ale mniej.

Przy okazji wskaz贸wka: zawczasu dobrze jest wykr臋ci膰 ca艂kowicie du偶e
pokr臋t艂o (bardzo prosta sprawa) i nasmarowa膰 troch臋 gwint oraz - ja
preferuj臋 tutaj smar silikonowy - obw贸d po kt贸rym porusza si臋 pokr臋t艂o
(z膮bki). Dzi臋ki temu znacznie d艂u偶ej b臋dzie si臋 ono da艂o obr贸ci膰 r臋k膮.

--
艢mier膰 Google Groups, 艣mier膰 bramkom www-news.

Data: 2014-07-07 09:28:11
Autor: Andrzej W.
W dniu 2014-07-06 16:29, Krzy艣 Cierpi臋tnik pisze:
http://u.42.pl/2U4p
http://u.42.pl/2U4q

Na pierwszym zdj臋ciu klocki Avida - te偶 rdzewiej膮, ale mniej.

Nie wiem jak Ty to robisz, ale nawet aluminium masz zardzewia艂e. :D
Ja wsadza艂em w BB7 r贸偶ne g贸wna ale nigdy korozji nie widzia艂em, nawet na tych klockach ze stalowymi mocowaniami. Tyle, 偶e ja w ziemie to roweru nie u偶ywam.

--
AWa.

Data: 2014-07-07 19:21:41
Autor: Krzy艣 Cierpi臋tnik
Andrzej W. wrote:
[...]

Zwyczajnie je偶d偶臋 okr膮g艂y rok - zacisk musi znosi膰 ka偶de warunki drogowe
i pogodowe, kiedy stoi pod chmurk膮 i czeka.

Ja wsadza艂em w BB7 r贸偶ne g贸wna ale nigdy korozji nie widzia艂em, nawet
na tych klockach ze stalowymi mocowaniami. Tyle, 偶e ja w ziemie to
roweru nie u偶ywam.

No w艂a艣nie :)