Kr??tkie korby ( znowu )

Data: 2011-02-07 10:02:21
Autor: PeJot
Kr??tkie korby ( znowu )
Czołem.

Szukając korb długości 152 mm dla moich dzieci znalazłem parę modeli, ale z reguły jest to tanie, stalowe badziewie, w rzeczywistości oferujące spore bicie promieniowe, słabą kulturę pracy z łańcuchem itd. Przyszedł mi do głowy taki pomysł, czy nie dało by się skrócić seryjnych korb *aluminiowych* 170 mm o pełnym przekroju poprzez wycięcie fragmentu i *zespawanie*. Mam pod ręką kilka starych 5 ramiennych korb, do tego koronki itd. Tylko czy ktoś się tego podejmie i taki spaw będzie miał akceptowalną wytrzymałość, bo estetykę pomijam. 2ga metoda to wykonanie i nagwintowanie alternatywnych otworów na pedały, ale nie mam dostępu do kompletu gwintowników prawy-lewy. Myślę że parę lat moje dzieciaki na korbach 152 mm by pojeździły, może warto pokombinować, tylko jak ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-02-07 10:21:59
Autor: kml
Kr??tkie korby ( znowu )

Użytkownik "PeJot" <PeJot@02.pl> napisał w wiadomości news:iioceu$i9v$1inews.gazeta.pl...
[...]

Ja bym najpierw nawiercił drugi otwór pod pedały a później myślał o spawaniu. Gwint zrobi serwis rowerowy i bedzie ok.

kml
4/10/2010 test Samsung Solid B2100

Data: 2011-02-07 10:31:47
Autor: PeJot
Kr??tkie korby ( znowu )
W dniu 2011-02-07 10:21, kml pisze:

Ja bym najpierw nawiercił drugi otwór pod pedały a później myślał o
spawaniu. Gwint zrobi serwis rowerowy i bedzie ok.

Serwis ( najwiÄ™kszy ) nie zrobi bo nie ma narzÄ™dzia. Co prawda wypadaÅ‚o   by poszukać, może ktoÅ› inny u mnie w mieÅ›cie ma takowe.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-02-07 02:28:32
Autor: kaczor1
Krótkie korby ( znowu )
On 7 Lut, 10:31, PeJot <Pe...@02.pl> wrote:
W dniu 2011-02-07 10:21, kml pisze:

> Ja bym najpierw nawierci³ drugi otwór pod peda³y a pó¼niej my¶la³ o
> spawaniu. Gwint zrobi serwis rowerowy i bedzie ok.

Serwis ( najwiêkszy ) nie zrobi bo nie ma narzêdzia. Co prawda wypada³o
  by poszukaæ, mo¿e kto¶ inny u mnie w mie¶cie ma takowe.

--
P. Jankisz
O rowerach:http://coogee.republika.pl/pj/pj.html

http://forum.poziome.pl/index.php?topic=714.0

Saurus skraca³ u siebie.
Pojawia siê na preclu, to mo¿e siê odezwie.

Data: 2011-02-07 11:46:44
Autor: PeJot
Kr??tkie korby ( znowu )
W dniu 2011-02-07 11:28, kaczor1 pisze:

http://forum.poziome.pl/index.php?topic=714.0

Dzięki za ten link, to jest kopalnia informacji.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-02-10 02:54:36
Autor: Saurus
Kr??tkie korby ( znowu )
W dniu 2011-02-07 10:21, kml pisze:
Ja bym najpierw nawiercił drugi otwór pod pedały a później myślał o
spawaniu. Gwint zrobi serwis rowerowy i bedzie ok.

Ja tak właśnie robiłem, skracałem ze 170 na 145.
http://www.saurus.net.pl/midracer/korba/
Generalnie minimalnie da się skrócić OIDP 22,5 więc np. ze 175 na 152 będzie się dało. Tyle że serwisant dysponujący gwintownikiem musiał sobie coś tam specjalnie wykonać żeby tę korbę przytrzymać i gwintować prostopadle (całe szczęście że ma tokarkę), nie miał za to wiertarki stołowej i musiałem przed tym innemu tokarzowi dać jeszcze piątaka za 2 otwory 12,7 mm ;) Miejsca pod wiercenie wyznaczałem sobie sam, w tym celu nawierciłem na odpowiednie średnice płaskownik pod oś korby, oś pedału i planowane miejsce, chodziło o to żeby tym samym przyrządem tę samą odległość na jednej i drugiej odmierzyć.

Data: 2011-02-10 07:07:47
Autor: PeJot
Kr??tkie korby ( znowu )
W dniu 2011-02-10 02:54, Saurus pisze:
[...]

Tak myślałem, chociaż materiału wokoło dodatkowego otworu zostaje naprawdę niewiele. Poszukam korb 175. Ciekawa i elegancka wydaje mi się koncepcja zwykłej korby z wkładką "ktosia z Holandii"

http://forum.poziome.pl/index.php?topic=714.0

Dobre korby 160 mm, wkładka na ~150 mm i korba popracowała by dłużej. Chociaż, czy korba 160 mm dla dziecka długości 140 cm jest zbrodnią ? No i nigdzie nie znalazłem takich 160 na 3 tarcze, może ktoś widział ?

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-02-11 02:12:52
Autor: Saurus
Kr??tkie korby ( znowu )
W dniu 2011-02-10 07:07, PeJot pisze:
Dobre korby 160 mm, wkładka na ~150 mm i korba popracowała by dłużej.
Chociaż, czy korba 160 mm dla dziecka długości 140 cm jest zbrodnią ? No
i nigdzie nie znalazłem takich 160 na 3 tarcze, może ktoś widział ?

Rzeczywiście jako rozwiązanie tymczasowe taką nakładkę łatwiej zaakceptować. Proponuję gwint M10 w górnej części wkładki, tuleję centrującą śrubę w otworze korby (bez gwintu) a samą śrubę wkręcać z tyłu korby, wtedy nic nie będzie wystawać od strony pedału a przy śrubie M10 można będzie skrócić o 12mm + dystans między otworami czyli jak dla mnie o min. 17mm. Wyobrażasz to sobie z mojego opisu czy jakoś to narysować?

Data: 2011-02-11 06:56:57
Autor: PeJot
Kr??tkie korby ( znowu )
W dniu 2011-02-11 02:12, Saurus pisze:
[...]

Nie musisz rysować, mniej więcej wiem jak to ma wyglądać. Trochę boję się że łeb śruby M10 będzie kolidował z łańcuchem. No i podstawowa sprawa: nadal nie znalazłem sensownych korb 160 mm, chyba że za jakieś chore pieniądze wyrażone w funtach.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-02-11 10:42:37
Autor: Saurus
Kr??tkie korby ( znowu )
W dniu 2011-02-11 06:56, PeJot pisze:
[...]

Myślę że nie będzie. Zobacz jak odsadzona jest typowa korba.
Zdajesz sobie sprawę że z tą nakładką z korb 160 mm dłuższych niż jakieś 143 mm nie zrobisz?

Data: 2011-02-11 10:58:51
Autor: PeJot
Kr??tkie korby ( znowu )
W dniu 2011-02-11 10:42, Saurus pisze:

Zdajesz sobie sprawę że z tą nakładką z korb 160 mm dłuższych niż jakieś
143 mm nie zrobisz?

Tak, oczywiście. W tej sytuacji pozostają podłej jakości korby 152 mm. Na przyszłość, kiedy dzieci podrosną, może skuszę się na cięcie i spawanie korb 170 mm. Mam ich trochę w przydasiach.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-02-11 12:38:24
Autor: cytawa
Kr??tkie korby ( znowu )
PeJot pisze:

Na przyszłość, kiedy dzieci podrosną, może skuszę się na cięcie i
spawanie korb 170 mm. Mam ich trochÄ™ w przydasiach.

Radze nie spawac. Dawno temu wysoki kolega cos takiego zrobil i niestety korba pekla i odpadla z kawalkiem lydki. Spawy sa mocno nieprzewidywalne.

Jan Cytawa

Data: 2011-02-11 13:40:12
Autor: PeJot
Kr??tkie korby ( znowu )
W dniu 2011-02-11 12:38, cytawa pisze:

[...]

OIDP w tamtym przypadku chodziło o sztukowanie korby dla osoby dorosłej i to zdaje się zawodnika, o tyle tu idzie o skrócenie korb dla dziecka.

> Spawy sa mocno nieprzewidywalne.

Całkowicie zdaję sobie z tego sprawę. Ostatecznie chodzi o stop aluminium o nieznanym składzie. Poza tym i tak sprawa jest na przyszłość, jak dzieciaki podrosną, może w międzyczasie znajdę gdzieś tanie gotowe 160 mm.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-02-16 09:09:35
Autor: ąćęłńóśźż
Kr??tkie korby ( znowu )
Czy 5 mm robi różnicę?
www.google.pl/search?q=Shimano+165mm

-- -- -

Data: 2011-02-16 10:44:39
Autor: PeJot
Kr??tkie korby ( znowu )
W dniu 2011-02-16 09:09, ąćęłńóśźż pisze:
Czy 5 mm robi różnicę?
www.google.pl/search?q=Shimano+165mm

To zestaw szosowy, ja potrzebujÄ™ 3 tarcz.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-02-16 09:10:59
Autor: ąćęłńóśźż
Kr??tkie korby ( znowu )
http://bikesmithdesign.com/Short_Cranks/shorten.html

-- -- -

Wyobrażasz to sobie z mojego opisu czy jakoś to narysować?

Data: 2011-02-18 01:56:28
Autor: Saurus
Kr??tkie korby ( znowu )
W dniu 2011-02-16 09:10, ąćęłńóśźż pisze:
http://bikesmithdesign.com/Short_Cranks/shorten.html

Przeczytałbyś najpierw cały wątek i odpowiadał pod cytatami z łaski swojej, hm?

Data: 2011-02-18 11:31:41
Autor: Jan Srzednicki
Kr??tkie korby ( znowu )
On 2011-02-18, Saurus wrote:
W dniu 2011-02-16 09:10, ąćęłńóśźż pisze:
http://bikesmithdesign.com/Short_Cranks/shorten.html

Przeczytałbyś najpierw cały wątek i odpowiadał pod cytatami z łaski swojej, hm?

WyciÄ…gasz ludziom z plonkownicy niereformowalnego pajaca.

Data: 2011-02-07 11:46:59
Autor: ąćęłńóśźż
Kr??tkie korby ( znowu )
Po co tak kombinujesz, na rynku jest sporo markowych korb 160 mm (w rowerach damskich).

-- -- -

Data: 2011-02-07 14:35:52
Autor: PeJot
Kr??tkie korby ( znowu )
W dniu 2011-02-07 11:46, ąćęłńóśźż pisze:
Po co tak kombinujesz, na rynku jest sporo markowych korb 160 mm (w rowerach damskich).

Nie widziałem w realu, a poza tym 160 mm to i dla dziecka i tak za dużo.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-02-09 10:17:19
Autor: amrac
Kr??tkie korby ( znowu )
A ja kiedyś widziałem korby fabrycznie z 2 parami dziur. Nie wiem czy to były ultra wypasy alu i wogle karbon z insertami ale obadać chyba warto.

Data: 2011-02-09 16:22:02
Autor: PeJot
Kr??tkie korby ( znowu )
W dniu 2011-02-09 10:17, amrac pisze:
A ja kiedyś widziałem korby fabrycznie z 2 parami dziur. Nie wiem czy to
były ultra wypasy alu i wogle karbon z insertami ale obadać chyba warto.

Widziałem toto w necie, w seryjnych rowerach, ale nie do kupienia solo.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-02-09 20:30:32
Autor: PeJot
Kr??tkie korby ( znowu )
W dniu 2011-02-09 16:22, PeJot pisze:
[...]

I to jeszcze pozwalało ustawić długość korb na 127 i 152 mm, mnie interesowało by 152 i 160 mm, ale to chyba niewykonalne.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Data: 2011-02-11 12:34:18
Autor: cynamoon
Krótkie korby ( znowu )

Szukaj±c korb d³ugo¶ci 152 mm dla moich dzieci znalaz³em parê modeli,

ale z regu³y jest to tanie, stalowe badziewie, w rzeczywisto¶ci

oferuj±ce spore bicie promieniowe, s³ab± kulturê pracy z ³añcuchem itd.

A suntour XTC junior 152 mm Ci nie pasuje? Jest chyba aluminiowa, ma stalowe zêbatki i nie wygl±da badziewiowato.
Marek

Data: 2011-02-11 13:50:35
Autor: PeJot
Kr??tkie korby ( znowu )
W dniu 2011-02-11 12:34, cynamoon pisze:

[...]

zębatki i nie wygląda badziewiowato.

Szkoda że wcześniej jej nie widziałem. Wygląda sensownie ( jak na rower dziecinny ), ale cena, nawet ta z allegoro raczej zniechęca.

--
P. Jankisz
tylu idiotów" Stanisław Lem

Kr??tkie korby ( znowu )