Kradzież i cofnięcie konsekwencji prawn ych

Data: 2015-02-07 01:57:46
Autor: Tomasz Wójtowicz
Kradzież i cofnięcie konsekwencji prawn ych
Pewien człowiek ukradł mi weksel na okaziciela i go zrealizował. Postraszony przeze mnie postępowaniem karnym wyraził wolę naprawienia szkody. Problem w tym, że tu nie chodzi tylko o oddanie pewnych pieniędzy. MUSI być jeszcze w papierach (bankowych, podatkowych itp.) taki porządek, że to ja, a nie on, ten weksel zrealizowałem.

Czy to się da załatwić przez postępowanie cywilne, tzn. jakaś forma ugody, mająca działanie wstecz na fakt realizacji weksla, czy niestety muszę uruchamiać postępowanie karne?

Bo ten człowiek jest również moim wspólnikiem w innym interesie i w związku z tym, wcale nie jest w moim prawnym interesie, żeby on ponosił konsekwencje karne kradzieży. Dlatego chciałbym wiedzieć, jakie są możliwości cywilnoprawne.

Data: 2015-02-07 07:12:16
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-02-07 o 01:57, Tomasz Wójtowicz pisze:
Pewien człowiek ukradł mi weksel na okaziciela i go zrealizował.

W jaki sposób można wystawić weksel na okaziciela?

[...]

Na podstawie tak enigmatycznego opisu nic pomóc nie można.

Poszukaj pomocy na http://forum.remitent.pl

--
Liwiusz

Data: 2015-02-07 10:23:24
Autor: Robert Tomasik
W dniu 07-02-15 o 07:12, Liwiusz pisze:
W dniu 2015-02-07 o 01:57, Tomasz Wójtowicz pisze:
Pewien człowiek ukradł mi weksel na okaziciela i go zrealizował.

W jaki sposób można wystawić weksel na okaziciela?

Wpisując słowo "okaziciel" w odpowiednie pole :-)

Data: 2015-02-07 11:21:00
Autor: Liwiusz
[...]

Po co komu nieważny weksel?

--
Liwiusz

Data: 2015-02-07 11:32:16
Autor: grzech
W dniu 2015-02-07 o 11:21, Liwiusz pisze:
[...]

Ty kończyłeś jakąś szkołę prawniczą?

Data: 2015-02-07 11:52:47
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-02-07 o 11:32, grzech pisze:
[...]

A to w szkołach prawniczych uczą, że weksel można wystawić na zlecenie
remitenta-okaziciela? Patrz pan, co to się porobiło...

A poważnie: nie ośmieszaj się.

--
Liwiusz

Data: 2015-02-07 12:09:31
Autor: Tomasz Wójtowicz
W dniu 2015-02-07 o 07:12, Liwiusz pisze:
W dniu 2015-02-07 o 01:57, Tomasz Wójtowicz pisze:
Pewien człowiek ukradł mi weksel na okaziciela i go zrealizował.

W jaki sposób można wystawić weksel na okaziciela?

Wpisując słowo "okazicielowi" w pole "Komu?". Zresztą nie o to w tym chodzi. Użyłem słowa "weksel na okaziciela" dla uproszczenia. Dla ciebie równie dobrze mógł być to kupon z loterii - kupiłem, zdrapałem i pokazały się trzy słonie i tak kupon z loterii stał się wekslem na okaziciela na nominał reprezentowany przez trzy słonie. Banknoty również są wekslami na okaziciela, bo nie znam kraju, w którym banknot się podpisuje imieniem i nazwiskiem.

Krótko mówiąc -- miałem papier dający mi pewne pieniądze, a ktoś mi go zabrał i zrealizował. Chodziło nie tylko o zwrot pieniędzy ale również o cofnięcie innych skutków użycia tego papieru (m.in. podatkowych). Ale to już nie ważne. Już nic nie chcę wiedzieć.

[...]

Tu jest wszystko napisane, co trzeba. Chyba nie oczekujesz, że na publicznym forum podam szczegóły objęte tajemnicą finansową. Prosisz o więcej szczegółów bo tak naprawdę jesteś plotkarzem, który lubi wtrącać nos do czyichś problemów.

Poszukaj pomocy na http://forum.remitent.pl

Doszedłem do wniosku, że więcej znajdę na www.google.pl

Data: 2015-02-07 12:23:51
Autor: Liwiusz
W dniu 2015-02-07 o 12:09, Tomasz Wójtowicz pisze:
[...]

Nie można tego zrobić.

ZresztÄ… nie o to w tym
[...]

Zatem ściemniasz, bo nie można wystawić weksla na okaziciela, żaden sąd
(chyba że kończył tę samą szkołę prawniczą co grzechu) nie wyda na jego
podstawie nakazu, bo taki weksel jest po prostu nieważny.

Krótko mówiąc -- miałem papier dający mi pewne pieniądze, a ktoś mi go
zabrał i zrealizował.

Z opisu wynika, że nie miałeś papieru, który by dawał pieniądze.

Chodziło nie tylko o zwrot pieniędzy ale również o
cofnięcie innych skutków użycia tego papieru (m.in. podatkowych). Ale to
już nie ważne. Już nic nie chcę wiedzieć.

Cóż, jeśli nawet nie chce ci się "wymyślić" kazusu będącego w zgodzie z
przepisami, to nie oczekuj, że w sobotę się wszyscy rzucą na pomoc ;)

Na podstawie tak enigmatycznego opisu nic pomóc nie można.

Tu jest wszystko napisane,

Zatem z tego co opisałeś wynika, że dokument, który ci ukradziono, nie
był wekslem.

Powodzenia.

--
Liwiusz

Data: 2015-02-07 20:30:16
Autor: Robert Tomasik
W dniu 07-02-15 o 12:23, Liwiusz pisze:

Zatem ściemniasz, bo nie można wystawić weksla na okaziciela, żaden sąd
(chyba że kończył tę samą szkołę prawniczą co grzechu) nie wyda na jego
podstawie nakazu, bo taki weksel jest po prostu nieważny.

Można w odpowiednim polu niczego nie wpisać, a sprawca wpisze swoje dane w chwili przedstawienia weksla. Faktycznie wpisać "okaziciel" się nie da.

Data: 2015-02-07 20:40:03
Autor: Liwiusz
[...]

Można różne rzeczy, ale wiedza o nich jest niezbędna do oceny
ewentualnych konsekwencji.

--
Liwiusz

Data: 2015-02-07 15:16:43
Autor: grzech
[...]

 chodzi. UżyÅ‚em sÅ‚owa "weksel na okaziciela" dla uproszczenia. Dla
ciebie równie dobrze mógł być to kupon z loterii - kupiłem, zdrapałem
i pokazały się trzy słonie i tak kupon z loterii stał się wekslem na
 okaziciela na nominaÅ‚ reprezentowany przez trzy sÅ‚onie. Banknoty
również są wekslami na okaziciela, bo nie znam kraju, w którym
banknot siÄ™ podpisuje imieniem i nazwiskiem.

Kuźwa. Nie należy sugerować się innymi tylko myśleć niezależnie, bo pisze się bzdury. Zasugerowałem się innymi i pisząc o wekslu myślałem o czeku. Może tobie też się pomerdało? Inaczej twój weksel ma wartość papieru na którym go napisano.

Data: 2015-02-07 19:43:31
Autor: m4rkiz
"Tomasz Wójtowicz" <spam@spam.spam.spam.com> wrote in message news:mb4rph$hsi$1node2.news.atman.pl...
Wpisując słowo "okazicielowi" w pole "Komu?". Zresztą nie o to w tym chodzi.

wiesz, skoro piszesz na grupe prawo, w dodatku z jednym z bardzo
nielicznych ekspertow od weksli to ciezko sie dziwic ze Liwiusz
jest zainteresowany stanem faktycznym...

Kradzież i cofnięcie konsekwencji prawn ych