Kradzież oprogramowania - czy mogę o publikować zawiadomienie o pod. pop. przestęp stwa?

Data: 2013-11-27 12:33:26
Autor: SJS
Kradzież oprogramowania - czy mogę o publikować zawiadomienie o pod. pop. przestęp stwa?
W dniu 2013-11-27 10:58, XJL pisze:
Tworzę oprogramowanie komputerowe. Składa się ono z elementów
działających po stronie serwera jak i po stronie klienta. Siłą rzeczy
kod przesyłany na stronę klienta może być przez niego odczytany.

Każdy fragment kodu zaopatrzony jest w nagłówek z wymienionym autorem
(mnÄ…) i informacjami o prawach autorskich.

Drobny fragment tego kodu - jedna biblioteka - został dodatkowo
opublikowany przeze mnie na licencji GPL.

§ 2. Tej samej karze podlega, kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje
cudzy program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.

Może nie ma korzyści majątkowych?

--
sjs

-- -

Data: 2013-11-27 12:50:42
Autor: XJL
W dniu 27.11.2013 12:33, SJS pisze:
§ 2. Tej samej karze podlega, kto bez zgody osoby uprawnionej uzyskuje
cudzy program komputerowy w celu osiągnięcia korzyści majątkowej.

Może nie ma korzyści majątkowych?

To kod serwera gry multiplayer. Gracze płacą za różne usługi w grze. Dzieje się tak zarówno na moim serwerze jak i na tym, na którym znajduje się skopiowany ode mnie kod.

Data: 2013-11-27 16:44:58
Autor: SJS
W dniu 2013-11-27 12:50, XJL pisze:
[...]

siÄ™ skopiowany ode mnie kod.
i ta informacja ma podstawowe znaczenie

--
sjs

-- -

Data: 2013-11-27 17:08:08
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "SJS" <siudalski@plusnet.pl> napisał w wiadomości news:l7541q$o0k$1node1.news.atman.pl...
[...]

Wykładnia jest taka, że korzyścią majątkową jest to,ze nie kupił tego kodu. Osobiście nie zgadzam się z tą wykładnią, tym nie mniej w mojej ocenie w jej świetle osiąganie korzyści nie jest wymagane.

Kradzież oprogramowania - czy mogę o publikować zawiadomienie o pod. pop. przestęp stwa?