Kradzież oprogramowania - czy mogę opublikować zawiadomienie o pod. pop. przestępstwa?

Data: 2013-11-27 17:10:43
Autor: Robert Tomasik
Kradzież oprogramowania - czy mogę opublikować zawiadomienie o pod. pop. przestępstwa?
Użytkownik "XJL" <XJL@wp.pl.invalid> napisał w wiadomości news:l74fnl$qs8$1node2.news.atman.pl...

Czy publikując takie rzeczy narażam się na sprawę o zniesławienie? Czy mogę zostać oskarżony o zniesławienie w sytuacji gdy sprawa jeszcze się nie zakończyła lub gdy zostanie umorzona?

No włąśnie serdecznie odradzam takie nerwowe ruchy. Policja pewnie góra po 30 dniach wystąpi o odpowiedni nakaz i zabezpieczy facetowi i komputer i te kody, a nawet i serwer. Natomiast różne interpretacje tu bywają i nie możesz wykluczyć, że ktoś uzna, ze nie doszło do popełnienia przestępstwa. Po co Ci ewentualne pieniactwo o roszczenia odszkodowawcze?

Data: 2013-11-27 17:35:47
Autor: Maciek
W dniu 2013-11-27 17:10, Robert Tomasik pisze:
[...]
Nie liczyłbym na to. W moim przypadku Policja umówiła się z gościem na
kontrolę, stwierdzili obecność mojego oprogramowania, sporządzili
notatkę, a prokuratura i tak umorzyła. Zaprosili mnie do wystąpienia z
roszczeniami na drogÄ™ cywilnÄ… :-)

Maciek

Data: 2013-11-28 00:14:22
Autor: cef
Robert Tomasik wrote:

[...]

Równie dobrze mogą zabepieczyć sprzęt autora kodu
w celach porównawczych. Zależy kto ma więcej argumentów.

Kradzież oprogramowania - czy mogę opublikować zawiadomienie o pod. pop. przestępstwa?