Kradziez ktora nie jest czynem zabronionym

Data: 2011-12-17 17:00:32
Autor: czyn zabroniony
Kradziez ktora nie jest czynem zabronionym
Skradziono 2 anteny do CB Radia.
Kradziezy dokonano w jednym czasie, w jednym miejscu (z tego samego podworka) lecz z dwoch roznych samochodow nalezacych jednak do tego samego wlasciciela.
Przypuszczac nalezy ze kradziezy dokonal ten samsprawca.

Dla każdej z anten z osobna policja postanawia o odmawie wszczęcia dochodzenia powołując się na zapok KPK:
Art. 17. § 1. Nie wszczyna się postępowania, a wszczęte umarza, gdy:
2) czyn nie zawiera znamion czynu zabronionego albo ustawa stanowi, że sprawca nie popełnia przestępstwa,

oczywiscie bez uzasadnienia.

Moze mi to ktoś wytłumaczyć? Czy kradziez faktycznie nie jest czynem zabronionym?

Data: 2011-12-17 17:14:57
Autor: Arek
Kradziez ktora nie jest czynem zabronionym
W dniu 2011-12-17 17:00, czyn zabroniony pisze:
[..]
Moze mi to ktoś wytłumaczyć? Czy kradziez faktycznie nie jest czynem
zabronionym?

Jeżeli Ciebie okradają - czyli nikogo prominentnego - to nie jest.

Arek

--
http://www.arnoldbuzdygan.com

Data: 2011-12-17 17:43:57
Autor: cyklista
Użytkownik czyn zabroniony napisał:
[...]

Teraz sobie to pismo porządnie schowaj, i idź pod posterunek i okradnij ich samochody z anten i jesteś kryty.

Data: 2011-12-17 18:57:57
Autor: czyn zabroniony
Kradziez ktora nie jest czynem zabronionym
.... a moze ktos odpowiedziec powaznie

czy to faktycznie jakies jaja sa?

Data: 2011-12-18 23:35:36
Autor: amba
"czyn zabroniony" <czyn_zabroniony@interia.pl> wrote in message news:4eecd825$0$1459$65785112news.neostrada.pl...
... a moze ktos odpowiedziec powaznie

czy to faktycznie jakies jaja sa?

jaja zwane Polską.
Kto ma łeb na karku, rozgląda się i sprawdza za którą granicą jest trochę normalniej (a przynajmniej mniej paranoicznie).

Poiwnna powstać specjalna prasa - "anomalie policyjne" (albo  prawne w ogóle). - Choroby należy leczyć.

Data: 2011-12-17 19:03:41
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "czyn zabroniony" <czyn_zabroniony@interia.pl> napisał w wiadomości news:4eecbca0$0$1460$65785112news.neostrada.pl...

Moze mi to ktoś wytłumaczyć? Czy kradziez faktycznie nie jest czynem
zabronionym?

To elementarne :-)
Dwie anteny pewnie były w arte ponad 250 zł. Wykrycie sprawcy było mało prawdopodobne, wiec uznano, ze brak dowodów, że dwóch tego nie robiło. Ale dwóch, co kradli po jednej antenie z któych każda kosztuje mniej, niż 250 zł, to dwa wykroczenia. Zatem uznajemy, że nie doszło do przestępstwa (nie mamy n-ki w statystyce) ale że mamy dwie n-ki w wykroczeniach. A to po statystyce tak nie bije :-)) Udowodnisz, ze to jeden kradł, albo dwaj wspólnie i w porozumieniu?

Data: 2011-12-17 19:14:02
Autor: czyn zabroniony

Użytkownik "Robert Tomasik" <robert.tomasik@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:jcilib$75r$1inews.gazeta.pl...
> [...]
| mamy n-ki w statystyce) ale że mamy dwie n-ki w wykroczeniach. A to po
| statystyce tak nie bije :-)) Udowodnisz, ze to jeden kradł, albo dwaj

Ja to mam udowidnić?
A kradziez anteny wartej mniej niz 250 zł to nie czyn zabroniony?

Data: 2011-12-17 20:03:19
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "czyn zabroniony" <czyn_zabroniony@interia.pl> napisał w wiadomości news:4eecdbe9$0$1218$65785112news.neostrada.pl...

> [...]
| mamy n-ki w statystyce) ale że mamy dwie n-ki w wykroczeniach. A to po
| statystyce tak nie bije :-)) Udowodnisz, ze to jeden kradł, albo dwaj

Ja to mam udowidnić?

Gdybys chciał skorzystać z prawa do wniesienia zażalenia na postanowienie, to tak.

A kradziez anteny wartej mniej niz 250 zł to nie czyn zabroniony?

Ależ tak, z tym, że to wykroczenie.

Data: 2011-12-17 20:10:36
Autor: qwerty
Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:jcilib$75r$1@inews.gazeta.pl...
[...]

Idę do sklepu wynosić towar. Każdy towar też będzie uznany za wykroczenie (mimo, że suma > 250 zł)?

Data: 2011-12-17 20:46:48
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "qwerty" <qwerty01@poczta.fm> napisał w wiadomości news:jcipej$i0p$1inews.gazeta.pl...
[...]

Jeśli będziesz wynosić kawałkami, to tak.

Data: 2011-12-19 04:43:07
Autor: Gotfryd Smolik news
On Sat, 17 Dec 2011, qwerty wrote:

Idę do sklepu wynosić towar. Każdy towar też będzie uznany za wykroczenie (mimo, że suma > 250 zł)?

1. Ale postarasz się, żeby to były odrębne "czyny zabronione"?
  IMVHO, kryterium jest ciut ostrzejsze niż napisał Robert ("wynoszenie
  po kawałku" jest warunkiem koniecznym, ale nie wystarczającym).
  Chyba jest przepis sankcjonujący "działanie czynem ciągłym" do tego.
  Ale ja nie o tym, lecz:
2. wiesz, że za wykroczenie też możesz iść siedzieć?

pzdr, Gotfryd

Data: 2011-12-19 17:45:39
Autor: Robert Tomasik
Użytkownik "Gotfryd Smolik news" <smolik@stanpol.com.pl> napisał w wiadomości news:Pine.WNT.4.64.1112190440480.5032quad...
[...]

Gdyby dowieść, że działał ze z góry powziętym zamiarem, to faktycznie trzebaby był oto zsdumować. Myk polega na tym, ze jak masz sparwcę, i jest to jedna osoba, to łatwo dowieść, że to było przestępstwo sumując wartości, ale jak pomysłu na sparwcę nie ma, a da się wyakzać, że mogło być to kilka osób neizależnie od siebie działąjących, to ze statrystycznego punktu widzenia lepiej wychodzi szereg wykroczeń, niz jedno przestępstwo.

 Ale ja nie o tym, lecz:
2. wiesz, że za wykroczenie też możesz iść siedzieć?

A znasz kogokolwiek, kto by dostał karę aresztu za kradzież sklepową? Pomijam przypadki, gdy goście szli siedzieć za niezapłąconą grzywnę.

Kradziez ktora nie jest czynem zabronionym