Kradzione nie tuczy!

Data: 2009-11-10 10:08:20
Autor: Roger Perejro
Kradzione nie tuczy!
- Nigdy dotąd nie mieliśmy tak trudnej sytuacji materialnej jak obecnie - alarmował wczoraj na antenie o. Tadeusz Rydzyk. I wzywał słuchaczy Radia Maryja z całego świata do comiesięcznych wpłat na stację.
Apel zakonnika zbiegł się z doniesieniami mediów o ponownej kontroli Urzędu Skarbowego Warszawa-Wola w Fundacji Lux Veritatis (FLV) o. Rydzyka. Jak twierdzi "Rzeczpospolita" urzędnicy fiskusa uznali, że istnieją nowe okoliczności, które mają wykazać, czy FLV powinna zwrócić państwu 4,3 mln zł. Skąd się wzięła ta należność? Cztery lata temu zakon redemptorystów pożyczył FLV 20 mln zł na budowę kampusu Wyższej Szkoły Kultury Społecznej i Medialnej (WSKSiM) w Toruniu. Fundacja pożyczki nie zwróciła, a po zakończeniu inwestycji oddała szkolne budynki zakonowi jako darowiznę. Odliczyła sobie jednak 4,3 mln zł VAT-u od inwestycji. Urząd kontroli skarbowej uznał, że fundacja nie miała prawa do odliczenia i powinna zapłacić podatek. Dramatyczny komunikat szefa toruńskiej rozgłośni zabrzmiał na antenie w poniedziałek rano. O. Rydzyk twierdzi, że Radio Maryja ma kłopoty przez kryzys i pogarszającą się sytuację materialną słuchaczy, którzy finansują stację: - Prosimy was bardzo o pomoc Radiu Maryja, Telewizji Trwam, i dziełom przy nim powstałym. W ojczyźnie coraz więcej ludzi biednych, bezrobotnych. Odczuwamy to bardzo w Radiu Maryja. Jeszcze nigdy nie było u nas tak źle - mówił redemptorysta. I wyjaśniał: - By radio i te dzieła się utrzymały, trzeba unieść wielkie opłaty. Radio nasze i Telewizja Trwam idzie na cały świat. Wyobraźcie sobie, ile może kosztować sprzęt specjalistyczny, wszystkie opłaty, łącza, wszystkie transmisje. Prosimy o poważne potraktowanie tej prośby. O pilną pomoc teraz, a potem systematyczne wspieranie tych dzieł, najlepiej każdego miesiąca. Jeszcze raz wypowiadam to, co nie jest łatwe: nigdy dotąd nie mieliśmy tak trudnej sytuacji materialnej jak obecnie. Prosimy o modlitwę, o konkretną pomoc materialną wszystkich rodaków, także słuchaczy i widzów Telewizji Trwam na całym świecie.

- To raczej wołanie o ratunek niż prośba o zwykłe wsparcie finansowe - komentuje Dominik Antonowicz, socjolog z Uniwersytetu Mikołaja Kopernika w Toruniu. - To bardzo spójne z obrazem Polski przedstawianym w Radiu Maryja: kraju zrujnowanego, wykupionego przez obcokrajowców, chylącego się ku niechybnemu politycznemu, ekonomicznemu i moralnemu upadkowi.

Antonowicz wskazuje na niekonsekwencję w przekazie redemptorysty: - Dramatyzm komunikatu może wskazywać, że mamy do czynienia z chwilowym, nieprzewidywalnym kryzysem. Ale komunikat nie jest jednorazowym apelem o wsparcie, lecz zawiera prośbę o systematyczność, wpłaty każdego miesiąca - zauważa. - Można podejrzewać, że albo Rydzyk oczekuje wzrostu kosztów w nachodzących miesiącach, nowych inwestycji wymagających stałego finansowania, albo też wykorzystuje kryzysową panikę, szczególnie w USA i krajach Europy Zachodniej, żeby zwiększyć wpływy.

O. Rydzyk nie mówi, ile potrzeba pieniędzy. Nie ujawnił też kosztów funkcjonowania Radia Maryja i Telewizji Trwam. Zrobił to raz, w październiku 2003 r. Ogłosił wtedy, że ich działanie kosztuje miesięcznie 2 mln zł, a co miesiąc brakuje 600 tys. zł.

http://wyborcza.pl/1,75478,7238994,Radio_Maryja_bankrutuje_.html

Przemek

--

"Sprawa Barbary Blidy. Prokuratura wyjaśniająca samobójstwo posłanki SLD przygotowała zarzuty dla generała Witolda M., byłego szefa ABW za rządów PiS. To on rozkazał filmować zatrzymywanych. Przez wiele lat bliski wspólpracownik Lecha Kaczyńskiego. W ciągu dwóch lat awansował z porucznika na generała".

Data: 2009-11-10 11:40:04
Autor: abc
Dlaczego szkalujesz niewinnych ludzi?
Podobnie nękano Romana Kluskę. W spektakularny sposób został on aresztowany pod zarzutem wyłudzenia przez Optimus 30 mln zł podatku VAT. Wolność odzyskał po wpłaceniu kaucji w wysokości 8 mln zł, odebrano mu jednak paszport, a jako dodatkowe zabezpieczenie majątkowe zajęto jego posiadłość.
W styczniu 2003 r. sprawa została umorzona przez Urząd Skarbowy w Nowym Sączu. W listopadzie 2003 roku NSA uchylił wszystkie zaskarżone decyzje i zarządził od organów podatkowych zwrot kosztów. Ostatecznie sąd przyznał Klusce 5 tys. złotych odszkodowania za niesłuszne zatrzymanie.

Data: 2009-11-10 18:11:38
Autor: Roger Perejro
Dlaczego szkalujesz niewinnych ludzi?
Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał

Podobnie nękano Romana Kluskę. W spektakularny sposób....

Porównywanie Kluski do Rydzyka, to jak porównywanie barwy na kurierze, do kurwy na barierze.

Przemek

Data: 2009-11-10 18:18:27
Autor: abc
Dlaczego szkalujesz niewinnych ludzi?
Porównywanie Kluski do Rydzyka, to jak porównywanie barwy na kurierze, do
kurwy na barierze.

Kluska też jest porządnym człowiekiem i dlatego był nękany przy pomocy
Urzędu Skarbowego.

Data: 2009-11-10 18:30:00
Autor: Roger Perejro
Dlaczego szkalujesz niewinnych ludzi?

Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał

Kluska też jest porządnym człowiekiem i dlatego był nękany przy pomocy
Urzędu Skarbowego.

Kawalarz się znalazł: "też". Że niby kto miałby byc tym drugim?

Przemek

Data: 2009-11-10 21:00:01
Autor: pluton
[...]

Rydzyk aresztowany ? Zabrali mu paszport ? Zajeli mu Maybacha ? Super!

Nullification

Data: 2009-11-10 21:21:10
Autor: abc
Dlaczego szkalujesz niewinnych ludzi?
Rydzyk aresztowany ?

Ojciec Rydzyk, a nie Rydzyk.

W odniesieniu do zakonnika, który ukończył wyższe studia teologiczne używa
się określenia 'ojciec'. Określenie 'brat' oznacza zakonnika bez ukończonych
wyższych studiów teologicznych.

Taka jest norma językowa, zresztą nie tylko w języku polskim.  Kto się do
niej nie stosuje, ten jest nieuk i cham.

katolika od obywatela. Rozdział państwa od Kościoła jest sztuczny

Data: 2009-11-10 21:25:19
Autor: pluton
> [...]

W odniesieniu do zakonnika, który ukończył wyższe studia teologiczne używa
się określenia 'ojciec'. Określenie 'brat' oznacza zakonnika bez

My tu na niego mowimy 'oszust' albo 'naciagacz'.

Nullification

Data: 2009-11-10 21:27:14
Autor: abc
Dlaczego szkalujesz niewinnych ludzi?
My tu na niego mowimy 'oszust' albo 'naciagacz'.

Czyli szkalujecie przyzwoitego człowieka.

Data: 2009-11-10 22:35:01
Autor: pluton
Dlaczego szkalujesz niewinnych ludzi?
> My tu na niego mowimy 'oszust' albo 'naciagacz'.

Czyli szkalujecie przyzwoitego człowieka.

Jezeli nieplacenie podatkow, wyciaganie pieniedzy z kieszeni
tych, ktorym ledwo wystarcza na jedzenie, a czesto brakuje na leki,
opluwanie wszystkich dookola (w tym prezydenta kraju) jest przyzwoite,
to masz racje: szkalulemy przyzwoitego czlowieka.

Nullification

Data: 2009-11-11 07:38:55
Autor: abc
[...]

Ojciec Rydzyk niczego takiego nie robi. Szkalujecie przyzwoitego człowieka.

Data: 2009-11-11 18:22:00
Autor: pluton
> [...]
> to masz racje: szkalulemy przyzwoitego czlowieka.

Ojciec Rydzyk niczego takiego nie robi. Szkalujecie przyzwoitego

Aaa, to ja nie wiedzialem. W takim razie bardzo przepraszam.

Nullification

Data: 2009-11-10 12:26:42
Autor: ;heÂŽsk;
Kradzione nie tuczy!
On Tue, 10 Nov 2009 10:08:20 +0100, "Roger Perejro" <brońmy RP przed
pisem@op.pl> wrote:

- Nigdy dot±d nie mieli¶my tak trudnej sytuacji materialnej jak obecnie - alarmował wczoraj na antenie o. Tadeusz Rydzyk. I wzywał słuchaczy Radia Maryja z całego ¶wiata do comiesięcznych wpłat na stację. [...]

 ucz sie od tadzia. potrafi zdobyc pieniadze tam gdzie ich nie ma  i wydusic od tych ktorzy nie maja ani grosza. roznej masci niedojdy
 po prostu mu zazdroszcza operatywnosci. osobnik podpisujacy sie "jan"
 zaproponowal nawet by wszystkich prowadzacych dg wziac za pyski  i do piachu. wprowadzic zasade kazemu wg potrzeb i bedzie cudownie.

 nie musisz uwielbiac tadzia ale popatrz na to trzezwo. gdyby tadzio
 cos ukradl gnilby w pierdlu. nawyrazniej tadzio zna sie na sztuce  omijania przepisow lub po prostu nikt mu nie moze podskoczyc.  co bys sugerowal? mafie ? jezeli tak to jaka ? --

 HeSk

Wlacz swiatla, wylacz myslenie! Stan drĂłg poprawi sie sam !
http://bezswiatel.4.pl/

Data: 2009-11-10 18:14:03
Autor: Roger Perejro
Kradzione nie tuczy!

Użytkownik "";heRsk;"" <euro?bigbrednie@interia.pl> napisał

ucz sie od tadzia...

Uważaj hesk, bo za nakłanianie do przestępstwa grozi odpowiedzialnośc karna.

Przemek