Kręcenie liczników itp

Data: 2011-03-06 21:03:00
Autor: solo
Kręcenie liczników itp
Czytając różne posty odnośnie prośby obejrzenia moto na allegro gdy pojawia się sprzęt kilkuletni z przebiegiem kilkunastu tys zaraz pod spodem padają głosy, że przebieg kręcony, żeby na to uwagi nie zwracać bo w motocykl 7-8 letnim na pewno ma nakręcone kilkadziesiąt tys.
Wiem, że na allegro samochody z przebiegiem powyżej 200 tys się nie sprzedają, a motocykle ile lat by nie miały zawsze mają nie więcej niż kilkanaście tys przebiegu.
Tyle, Ĺźe patrząc na to z drugiej strony,  od kilku ładnych lat przebiegi jakie udaje mi się nakręcić na moto w ciągu roku oscylują w granicy 2 tys.
Pół roku temu sprzedałem R1 z 2003 roku z przebiegiem 16tys - i nikt mi nie zarzucił przekręcenia licznika bo faktycznie przejeżdżałem ok 2 tys/rok. Moto sprzedałem z fabrycznym napędem i oponą przednią, tylna wymieniona pierwszy raz rok przed sprzedażą.
Kumpel posiada Hondę Shadow 750 2c od kilku lat i z tego co widzę to moĹźe z raz do roku uda mu się na nią wsiąść, gdzie nakręci kilkadziesiąt moĹźe kilkaset km rocznie.  Motocykl po 9 latach wygląda jak z fabryki, z przebiegiem, w ktĂłry nikt na grupie by nie uwierzył.
W czerwcu ubiegłego roku kupiłem FZ1 i przez sezon udało mi się nakręcić nią 1200 km co jest podyktowane brakiem czasu z racji obowiązków zawodowych jak i prywatnych.

Podsumowując moje subiektywne przemyślenia ,uważam, że motocyklem wcale nie jest trudno o niski przebieg, w przypadku samochodów sprawa ma się nieco inaczej bo nawet jak nim się dużo nie jeździ to i tak średnio wyjdzie te 20 tys/rok.

Solo
FZ1

Data: 2011-03-06 21:12:12
Autor: Grzybol
Kręcenie liczników itp
Użytkownik "solo" <solo33@o2.pl> napisał w wiadomości
[...]
Tyle, że patrząc na to z drugiej strony,  od kilku ładnych lat przebiegi jakie udaje mi się nakręcić na moto w ciągu roku oscylują w granicy 2 tys.
[...]
Kumpel posiada Hondę Shadow 750 2c od kilku lat i z tego co widzę to może z raz do roku uda mu się na nią wsiąść, gdzie nakręci kilkadziesiąt może kilkaset km rocznie.  Motocykl po 9 latach wygląda jak z fabryki, z przebiegiem, w który nikt na grupie by nie uwierzył.
[...]

Jak będziesz sprzedawał to dawaj cynk. Taniej by Cię wyszło wypożyczanie motura od kumpla za falche. Szkoda inwestować kilkadziesiąt tys zl w moto. Jak się jeździ raz w tygodniu po bułki do sklepu, to nawiniesz więcej niż opisywane przez Ciebie przebiegi. Po prostu masz za dużo pieniędzy. Twoją przygodę z motocyklizmem można nazwać jako baaardzo przelotną:-) Ale są ludzie, którzy lubią mieć. Znam faceta któy ma w domu nową wueskę - nigdy nie jeżdżoną, stoi w kuchni już 20 albo 30 lat. Po prostu lubi mieć. Może postaw fazerka w kuchni. Spodoba Ci się:-)

--
Grzybol

Data: 2011-03-06 13:34:24
Autor: LukeB
Kręcenie liczników itp
W zeszłym roku nawinąłem Transalpem 20.000 km. Rok wcześniej na innym
moto - 15.000 km.
W _tym_ roku skuterem przez miesiąc 800 km - do końca roku 'dycha' się
uzbiera.
Rozumiem, że ty mało latasz (choć w przypadku R1 niski przebieg akurat
mnie nie dziwi), ale jedna jaskółka wiosny nie czyni...

--
Lukasz
XL650V, FES 150

Data: 2011-03-07 14:26:42
Autor: Michał V-R
Kręcenie liczników itp
W dniu 2011-03-07 02:04, LukeB pisze:
[...]

Przebiegi w polsce sa rozne, male i duze, jak u ciebie, ale trudno jest raczej uwierzyc, by moto sprowadzone z wloch, francji, czy nawet niemiec mialo tak male przebiegi.
PS pisze pod tym postem, bo posta solo mi nie wyswietla
Michal V-R
gg 9409047
żyje sie raz, pozniej sie tylko straszy

Data: 2011-03-07 01:33:29
Autor: marider
Kręcenie liczników itp
Licznik nie jest w Polsce wyznacznikiem przebiegu moto... Tzn. tak w 90% rzeklbym. A nt. dbalosci wlascicieli o pojazd tez mozna gruba ksiazke napisac jak wygladaja chocby podstawowe wymiany czy serwis w naszym "pieknym" kraju (w glownej mierze - zrob to sam nawet jak sie nie znasz, "bo taniej").

Kumpel w zeszlym roku zrobil 6 km w siodle swojej 929 (doslownie - SZESC) - przeprowadzil moto z garazu do garazu :) Z braku czasu i przez drugie hobby sam zrobilem w zeszlym sezonie ze 3 tys na ex R1'07 wokol komina w zasadzie (od 0 km na liczniku) w ciagu hmmmm - 5 miesiecy (sezon efektownie zakonczony pod koniec IX przez "rozgarnietego" kolesia ktory Pezocikiem 206 przyjechal ze wsi do miasta)? Na nowej R1 nie zrobilem jeszcze ani jednego km ale czekam cierpliwie wiosny, re-habilituje kolano i uzbrajam moto w miedzyczasie... ;)))

Grzybol - "w maniu" motocykla itp. nic zlego nie ma, gorzej jak sie nie ma moto czy nie mozna (bo sie np kolano nie zgina), a chce sie polatac.

Pzdr
PS: jak do tej pory na R1'03 (RN09) najlepiej mi sie jezdzilo - przez 4 czy 5 lat bez zmiany modelu i nie zaluje :)
--
marider
Wsciekla Rn22 + dodatki

Data: 2011-03-07 01:44:15
Autor: Ekim
Kręcenie liczników itp
On 6 Mar, 21:12, "Grzybol" <grzybc...@wp.pl> wrote:

motura od kumpla za falche. Szkoda inwestowa kilkadziesi t tys zl w moto.
Jak si je dzi raz w tygodniu po bu ki do sklepu, to nawiniesz wi cej ni
opisywane przez Ciebie przebiegi.

Ale przy takim układzie nie można wejść do garażu o 23-ej wieczorem
jak jesteś w!@#%#wiony i popatrzeć na piękność która od razu uspokaja.
Czasem nie trzeba jeździć ... wystarczy popatrzeć i osoba staje się
lepszym człowiekiem. :)

Ekim
Marki
Tymczasowo bez moto (SV650 na wtrysku się szuka)

Data: 2011-03-07 03:10:21
Autor: nightwatch77
Kręcenie liczników itp
On 6 Mar, 21:12, "Grzybol" <grzybc...@wp.pl> wrote:
U ytkownik "solo" <sol...@o2.pl> napisa w wiadomo cinews:il0p9b$6qf$1speranza.aioe.org...

> [...]
> z raz do roku uda mu si na ni wsi , gdzie nakr ci kilkadziesi t mo e
> kilkaset km rocznie.  Motocykl po 9 latach wygl da jak z fabryki, z
> przebiegiem, w kt ry nikt na grupie by nie uwierzy .
> W czerwcu ubieg ego roku kupi em FZ1 i przez sezon uda o mi si nakr ci
> ni 1200 km co jest podyktowane brakiem czasu z racji obowi zk w
> zawodowych jak i prywatnych.
> Podsumowuj c moje subiektywne przemy lenia ,uwa am, e motocyklem wcale
> nie jest trudno o niski przebieg, w przypadku samochod w sprawa ma si
> nieco inaczej bo nawet jak nim si du o nie je dzi to i tak rednio

Jak b dziesz sprzedawa to dawaj cynk. Taniej by Ci wysz o wypo yczanie
motura od kumpla za falche. Szkoda inwestowa kilkadziesi t tys zl w moto.
Jak si je dzi raz w tygodniu po bu ki do sklepu, to nawiniesz wi cej ni
opisywane przez Ciebie przebiegi. Po prostu masz za du o pieni dzy. Twoj
przygod z motocyklizmem mo na nazwa jako baaardzo przelotn :-) Ale s
ludzie, kt rzy lubi mie . Znam faceta kt y ma w domu now wuesk - nigdy
nie je d on , stoi w kuchni ju 20 albo 30 lat. Po prostu lubi mie . Mo e
postaw fazerka w kuchni. Spodoba Ci si :-)

--
Grzybol

Proponuje przestac uwazac motocykl za przedmiot kultu a zaczac
traktowac jak srodek transportu.
Czy jak ktos robi 2 albo 3 tys km w  lato to nie moze sobie kupic
motocykla bo go sprofanuje, czy co? Ma chlopak jezdzic po 5 godzin
dziennie przez 10 lat zeby sie motocyklista nazywac? A czy do sikania
mozna zsiadać z motocykla czy trzeba w biegu?

Data: 2011-03-07 12:18:35
Autor: Grzybol
Kręcenie liczników itp
Użytkownik "nightwatch77" <rafal.gwizdala@gmail.com> napisał w wiadomości
[...]

Te Miski, ale kurwa dlaczego Wy to wszystko mi mówicie?

--
Grzybol

Data: 2011-03-07 14:18:54
Autor: KJ Siła Słów
Kręcenie liczników itp
W dniu 2011-03-07 12:10, nightwatch77 pisze:

Proponuje przestac uwazac motocykl za przedmiot kultu a zaczac
traktowac jak srodek transportu.

bo motocykl to srodkek transportu...
.... ale gixer to forma kultu.

KJ kościelny z parafii świętego Nawiniętego

Data: 2011-03-07 20:39:00
Autor: solo
Kręcenie liczników itp
W dniu 2011-03-06 21:12, Grzybol pisze:

[...]

W zasadzie to muszę wytłumaczyć, że nie jestem motocyklistą przez przypadek ani nie traktuje tego jak chwilowe zauroczenie. Bawię się motocyklami od 10 roku życia, przy czym przeszedłem całą drogę motocyklową jak książka pisze, albo raczej jak wszyscy na grupie radzą. Czyli zaczęło się od motorynek przez WSK, MZ, Janka (mam do chwili obecnej), ZZR 600, FZS, R1, FZ1 - i tak jeszcze wszystkich nie wymieniłem. Po prostu boli mnie to, że jak byłem studentem to miałem czas na wszystko, łącznie z przebiegami powyżej 10 tys, a odkąd życie zaczęło się bardziej na serio po prostu dni znikają jak dawniej godziny i się okazuje, że z wiosny zrobiła się zima a ja raptem zdążyłem kilka razy moto z garażu wyciągnąć.

Solo FZ1

Data: 2011-03-07 20:43:04
Autor: Grzybol
Kręcenie liczników itp
[...]

Czas ucieka. Przystopuj troche z zarabianiem kasy, olej nastepne zlecenie, wygospodaruj troche czasu na przyjemnosci. Zanim sie obejrzysz bedziesz takim zgrzybiałym grzybolem jak ja...

--
Grzybol

Data: 2011-03-08 20:56:26
Autor: magnes
Kręcenie liczników itp

Użytkownik "Grzybol" <grzybchuj@wp.pl> napisał w wiadomości

[...]

Ale masz z tym jakis problem? Zazdroscisz mu? Jego pieniadze, jego sprawa.

--
Pozdr.
magnes

Kręcenie liczników itp