Grupy dyskusyjne   »   pl.soc.polityka   »   Krajowy Fundusz Drogowy bankrutem

Krajowy Fundusz Drogowy bankrutem

Data: 2014-05-20 22:31:00
Autor: Mark Woydak
Krajowy Fundusz Drogowy bankrutem

Krajowy Fundusz Drogowy bankrutem? Odbywają się redukcje wydatków na poszczególne działania, a ich główną ofiarą stały się remonty dróg krajowych…

Dramatycznie musi pogarszać się sytuacja finansowa Krajowego Funduszu Drogowego, skoro w tym roku chce on przeznaczyć na remonty dróg krajowych zaledwie 206 mln złotych, a jeszcze w roku poprzednim była to kwota blisko 470 mln zł, a na przykład w roku 2009 było to blisko 2 mld zł.

Jak informuje we wczorajszym wydaniu dziennik Rzeczpospolita długość remontowanych odcinków dróg krajowych w 2014 roku skurczy się zaledwie do 205 kilometrów, podczas gdy jeszcze w roku poprzednim wyremontowano 670 kilometrów dróg krajowych, a w roku 2012 blisko 850 kilometrów.

Przypomnijmy tylko, że według danych samej GDDKiA tylko 60 proc. dróg krajowych jest w stanie technicznym dobrym, a pozostałe 40 proc. wymaga remontów, cześć wręcz remontów natychmiastowych ale jak widać nie będzie na to środków.

Krajowy Fundusz Drogowy (KFD) utworzony został w roku 2004 w strukturze Banku Gospodarstwa Krajowego w celu usprawnienia procesu inwestycyjnego budowy dróg poprzez wsparcie realizacji rządowego programu budowy dróg.

Ale tak naprawdę KFD utworzono po to aby finansowanie budowy i remontów dróg krajowych wyprowadzić poza system finansów publicznych i aby zobowiązania zaciągane przez ten Fundusz nie liczyły się do deficytu sektora finansów publicznych, a w konsekwencji i do długu publicznego, przynajmniej tego liczonego metodą krajową (deficyt i dług liczony metodą unijną ESA 95 obejmuje także zobowiązania KFD).

I rzeczywiście po roku 2007 Fundusz zaczął zaciągać zobowiązania na ogromną skalę poprzez emisję obligacji aż doprowadzono do sytuacji, że w 2012 roku trzeba było nowelizować ustawę o KFD aby pozwolić mu emitować nowe obligacje z przeznaczeniem na tzw. rolowanie tych starych.

Przypomnijmy, że dochody KFD w blisko 80 proc. pochodzą z opłaty paliwowej uiszczanej od wprowadzanych na rynek krajowy paliw silnikowych i gazu wykorzystywanych do napędu silników spalinowych.

Fundusz upublicznił swój bilans za 2013 rok, z którego wynika, że wpływy wyniosły niewiele ponad 13,1 mld zł z tego te z opłaty paliwowej blisko 3,6 mld zł, pozostałe to były refundacje wydatków poniesionych na inwestycje współfinansowane z budżetu UE w ramach programu sektorowego Infrastruktura i Środowisko w wysokości blisko 5,3 mld zł, wpływy z tytułu kredytów pozyskanych w Europejskim Banku Inwestycyjnym w wysokości 2,6 mld zł i wreszcie wpływy uzyskane w ramach systemu koncesyjnego niewiele ponad 1,5 mld zł.

Wydatki Funduszu w 2013 roku wyniosły 14,3 mld zł z tego te na rzecz GDDKiA ponad 9,8 mld zł, blisko 2 mld zł wyniosły wydatki na obsługę długu jaki w ciągu ostatnich 6 lat Fundusz zaciągnął emitując obligacje gwarantowane przez Skarb Państwa.

Ponieważ po roku 2007 Fundusz prowadził politykę intensywnego zadłużania się jego zobowiązania urosły do blisko 45 mld zł, a żeby je obsłużyć potrzeba już środków idących w miliardy złotych rocznie, stąd pomysł rządzącej koalicji Platformy i PSL-u aby finansować stare długi przez zaciąganie nowych.

Okazuje się jednak, że i ten sposób zadłużania się Funduszu ma swoje granice więc w 2013 roku nie przeprowadził on już kolejnej emisji obligacji ponieważ w kolejnych latach nie można by było obsłużyć zadłużenia z bieżących wpływów.

Teraz więc odbywają się redukcje wydatków na poszczególne działania Funduszu, a w 2014 roku główną ich ofiarą stały się remonty dróg krajowych, bowiem nakłady na nie zmalały ponad 2-krotnie w stosunku do roku 2012 i blisko 10-krotnie w stosunku do roku 2009.

Fundusz z utęsknieniem czeka na uruchomienie środków unijnych z perspektywy finansowej na lata 2014-2020 ale najwcześniej nastąpi to w 2015 roku ale żeby je wykorzystać potrzeby jest wkład krajowy na inwestycje drogowe, a tych środków nie widać nawet na horyzoncie.

Może się więc okazać, że zanim zacznie wykorzystanie się tych środków Fundusz będzie już bankrutem.

Data: 2014-05-21 18:09:04
Autor: Mark'Woydak
Krajowy Fundusz Drogowy bankrutem
PiS-owski PODSZYWACZ!

MW

Użytkownik "Mark Woydak" <markwoydak@outlook.com> napisał w wiadomości news:llh9h5$blo$3dont-email.me...

Krajowy Fundusz Drogowy bankrutem? Odbywają się redukcje wydatków na poszczególne działania, a ich główną ofiarą stały się remonty dróg krajowych…

Dramatycznie musi pogarszać się sytuacja finansowa Krajowego Funduszu Drogowego, skoro w tym roku chce on przeznaczyć na remonty dróg krajowych zaledwie 206 mln złotych, a jeszcze w roku poprzednim była to kwota blisko 470 mln zł, a na przykład w roku 2009 było to blisko 2 mld zł.

Jak informuje we wczorajszym wydaniu dziennik Rzeczpospolita długość remontowanych odcinków dróg krajowych w 2014 roku skurczy się zaledwie do 205 kilometrów, podczas gdy jeszcze w roku poprzednim wyremontowano 670 kilometrów dróg krajowych, a w roku 2012 blisko 850 kilometrów.

Przypomnijmy tylko, że według danych samej GDDKiA tylko 60 proc. dróg krajowych jest w stanie technicznym dobrym, a pozostałe 40 proc. wymaga remontów, cześć wręcz remontów natychmiastowych ale jak widać nie będzie na to środków.

Krajowy Fundusz Drogowy (KFD) utworzony został w roku 2004 w strukturze Banku Gospodarstwa Krajowego w celu usprawnienia procesu inwestycyjnego budowy dróg poprzez wsparcie realizacji rządowego programu budowy dróg.

Ale tak naprawdę KFD utworzono po to aby finansowanie budowy i remontów dróg krajowych wyprowadzić poza system finansów publicznych i aby zobowiązania zaciągane przez ten Fundusz nie liczyły się do deficytu sektora finansów publicznych, a w konsekwencji i do długu publicznego, przynajmniej tego liczonego metodą krajową (deficyt i dług liczony metodą unijną ESA 95 obejmuje także zobowiązania KFD).

I rzeczywiście po roku 2007 Fundusz zaczął zaciągać zobowiązania na ogromną skalę poprzez emisję obligacji aż doprowadzono do sytuacji, że w 2012 roku trzeba było nowelizować ustawę o KFD aby pozwolić mu emitować nowe obligacje z przeznaczeniem na tzw. rolowanie tych starych.

Przypomnijmy, że dochody KFD w blisko 80 proc. pochodzą z opłaty paliwowej uiszczanej od wprowadzanych na rynek krajowy paliw silnikowych i gazu wykorzystywanych do napędu silników spalinowych.

Fundusz upublicznił swój bilans za 2013 rok, z którego wynika, że wpływy wyniosły niewiele ponad 13,1 mld zł z tego te z opłaty paliwowej blisko 3,6 mld zł, pozostałe to były refundacje wydatków poniesionych na inwestycje współfinansowane z budżetu UE w ramach programu sektorowego Infrastruktura i Środowisko w wysokości blisko 5,3 mld zł, wpływy z tytułu kredytów pozyskanych w Europejskim Banku Inwestycyjnym w wysokości 2,6 mld zł i wreszcie wpływy uzyskane w ramach systemu koncesyjnego niewiele ponad 1,5 mld zł.

Wydatki Funduszu w 2013 roku wyniosły 14,3 mld zł z tego te na rzecz GDDKiA ponad 9,8 mld zł, blisko 2 mld zł wyniosły wydatki na obsługę długu jaki w ciągu ostatnich 6 lat Fundusz zaciągnął emitując obligacje gwarantowane przez Skarb Państwa.

Ponieważ po roku 2007 Fundusz prowadził politykę intensywnego zadłużania się jego zobowiązania urosły do blisko 45 mld zł, a żeby je obsłużyć potrzeba już środków idących w miliardy złotych rocznie, stąd pomysł rządzącej koalicji Platformy i PSL-u aby finansować stare długi przez zaciąganie nowych.

Okazuje się jednak, że i ten sposób zadłużania się Funduszu ma swoje granice więc w 2013 roku nie przeprowadził on już kolejnej emisji obligacji ponieważ w kolejnych latach nie można by było obsłużyć zadłużenia z bieżących wpływów.

Teraz więc odbywają się redukcje wydatków na poszczególne działania Funduszu, a w 2014 roku główną ich ofiarą stały się remonty dróg krajowych, bowiem nakłady na nie zmalały ponad 2-krotnie w stosunku do roku 2012 i blisko 10-krotnie w stosunku do roku 2009.

Fundusz z utęsknieniem czeka na uruchomienie środków unijnych z perspektywy finansowej na lata 2014-2020 ale najwcześniej nastąpi to w 2015 roku ale żeby je wykorzystać potrzeby jest wkład krajowy na inwestycje drogowe, a tych środków nie widać nawet na horyzoncie.

Może się więc okazać, że zanim zacznie wykorzystanie się tych środków Fundusz będzie już bankrutem.



Data: 2014-05-22 03:18:32
Autor: stevep
Krajowy Fundusz Drogowy bankrutem
W dniu .05.2014 o 05:31 Mark Woydak <markwoydak@outlook.com> pisze:


Krajowy Fundusz Drogowy bankrutem? OdbywajÄ… siÄ™ redukcje wydatków na  poszczególne dziaÅ‚ania, a ich głównÄ… ofiarÄ… staÅ‚y siÄ™ remonty dróg  krajowych…

Dramatycznie musi pogarszać siÄ™ sytuacja finansowa Krajowego Funduszu  Drogowego, skoro w tym roku chce on przeznaczyć na remonty dróg  krajowych zaledwie 206 mln zÅ‚otych, a jeszcze w roku poprzednim byÅ‚a to  kwota blisko 470 mln zÅ‚, a na przykÅ‚ad w roku 2009 byÅ‚o to blisko 2 mld  zÅ‚.

Jak informuje we wczorajszym wydaniu dziennik Rzeczpospolita dÅ‚ugość  remontowanych odcinków dróg krajowych w 2014 roku skurczy siÄ™ zaledwie  do 205 kilometrów, podczas gdy jeszcze w roku poprzednim wyremontowano  670 kilometrów dróg krajowych, a w roku 2012 blisko 850 kilometrów.

Przypomnijmy tylko, że wedÅ‚ug danych samej GDDKiA tylko 60 proc. dróg  krajowych jest w stanie technicznym dobrym, a pozostaÅ‚e 40 proc. wymaga  remontów, cześć wrÄ™cz remontów natychmiastowych ale jak widać nie bÄ™dzie  na to Å›rodków.

Krajowy Fundusz Drogowy (KFD) utworzony zostaÅ‚ w roku 2004 w strukturze  Banku Gospodarstwa Krajowego w celu usprawnienia procesu inwestycyjnego  budowy dróg poprzez wsparcie realizacji rzÄ…dowego programu budowy dróg.

Ale tak naprawdÄ™ KFD utworzono po to aby finansowanie budowy i remontów  dróg krajowych wyprowadzić poza system finansów publicznych i aby  zobowiÄ…zania zaciÄ…gane przez ten Fundusz nie liczyÅ‚y siÄ™ do deficytu  sektora finansów publicznych, a w konsekwencji i do dÅ‚ugu publicznego,  przynajmniej tego liczonego metodÄ… krajowÄ… (deficyt i dÅ‚ug liczony  metodÄ… unijnÄ… ESA 95 obejmuje także zobowiÄ…zania KFD).

I rzeczywiÅ›cie po roku 2007 Fundusz zaczÄ…Å‚ zaciÄ…gać zobowiÄ…zania na  ogromnÄ… skalÄ™ poprzez emisjÄ™ obligacji aż doprowadzono do sytuacji, że w  2012 roku trzeba byÅ‚o nowelizować ustawÄ™ o KFD aby pozwolić mu emitować  nowe obligacje z przeznaczeniem na tzw. rolowanie tych starych.

Przypomnijmy, że dochody KFD w blisko 80 proc. pochodzÄ… z opÅ‚aty  paliwowej uiszczanej od wprowadzanych na rynek krajowy paliw silnikowych  i gazu wykorzystywanych do napÄ™du silników spalinowych.

Fundusz upubliczniÅ‚ swój bilans za 2013 rok, z którego wynika, że wpÅ‚ywy  wyniosÅ‚y niewiele ponad 13,1 mld zÅ‚ z tego te z opÅ‚aty paliwowej blisko  3,6 mld zÅ‚, pozostaÅ‚e to byÅ‚y refundacje wydatków poniesionych na  inwestycje współfinansowane z budżetu UE w ramach programu sektorowego  Infrastruktura i Åšrodowisko w wysokoÅ›ci blisko 5,3 mld zÅ‚, wpÅ‚ywy z  tytuÅ‚u kredytów pozyskanych w Europejskim Banku Inwestycyjnym w  wysokoÅ›ci 2,6 mld zÅ‚ i wreszcie wpÅ‚ywy uzyskane w ramach systemu  koncesyjnego niewiele ponad 1,5 mld zÅ‚.

Wydatki Funduszu w 2013 roku wyniosÅ‚y 14,3 mld zÅ‚ z tego te na rzecz  GDDKiA ponad 9,8 mld zÅ‚, blisko 2 mld zÅ‚ wyniosÅ‚y wydatki na obsÅ‚ugÄ™  dÅ‚ugu jaki w ciÄ…gu ostatnich 6 lat Fundusz zaciÄ…gnÄ…Å‚ emitujÄ…c obligacje  gwarantowane przez Skarb PaÅ„stwa.

Ponieważ po roku 2007 Fundusz prowadziÅ‚ politykÄ™ intensywnego zadÅ‚użania  siÄ™ jego zobowiÄ…zania urosÅ‚y do blisko 45 mld zÅ‚, a żeby je obsÅ‚użyć  potrzeba już Å›rodków idÄ…cych w miliardy zÅ‚otych rocznie, stÄ…d pomysÅ‚  rzÄ…dzÄ…cej koalicji Platformy i PSL-u aby finansować stare dÅ‚ugi przez  zaciÄ…ganie nowych.

Okazuje siÄ™ jednak, że i ten sposób zadÅ‚użania siÄ™ Funduszu ma swoje  granice wiÄ™c w 2013 roku nie przeprowadziÅ‚ on już kolejnej emisji  obligacji ponieważ w kolejnych latach nie można by byÅ‚o obsÅ‚użyć  zadÅ‚użenia z bieżących wpÅ‚ywów.

Teraz wiÄ™c odbywajÄ… siÄ™ redukcje wydatków na poszczególne dziaÅ‚ania  Funduszu, a w 2014 roku głównÄ… ich ofiarÄ… staÅ‚y siÄ™ remonty dróg  krajowych, bowiem nakÅ‚ady na nie zmalaÅ‚y ponad 2-krotnie w stosunku do  roku 2012 i blisko 10-krotnie w stosunku do roku 2009.

Fundusz z utÄ™sknieniem czeka na uruchomienie Å›rodków unijnych z  perspektywy finansowej na lata 2014-2020 ale najwczeÅ›niej nastÄ…pi to w  2015 roku ale żeby je wykorzystać potrzeby jest wkÅ‚ad krajowy na  inwestycje drogowe, a tych Å›rodków nie widać nawet na horyzoncie.

Może siÄ™ wiÄ™c okazać, że zanim zacznie wykorzystanie siÄ™ tych Å›rodków  Fundusz bÄ™dzie już bankrutem.


Do budy podszywajÄ…cy siÄ™ kundlu.

--
stevep
-- -- -
Używam klienta poczty Opera Mail: http://www.opera.com/mail/

Krajowy Fundusz Drogowy bankrutem

Nowy film z video.banzaj.pl wiêcej »
Redmi 9A - recenzja bud¿etowego smartfona