"Kraju Polan powstań z kolan"

Data: 2009-12-17 07:34:32
Autor: Grzegorz Z.
"Kraju Polan powstań z kolan"
Zamiast merytorycznej rozmowy - show i pyskówka. Tak skończyła się debata
"Czy powinno się usun±ć krzyże z klas szkolnych" we wrocławskim XIV LO.
Krucyfiksy zostaj± na ¶cianach, ich przeciwnikom ksi±dz rozdawał...
zabawki.

Ksi±dz Wojciech Zięba, katecheta z XIV LO, najpierw wy¶miewał argumenty
przeciwników krzyży, a potem rozdał im plastikowe zabawki

Wczorajsza debata to efekt petycji, któr± dwa tygodnie temu trójka uczniów
liceum - Zuzanna Niemier, Tomasz Chabinka i Arkadiusz Szadurski -
przekazała dyrekcji szkoły. Powołuj±c się na listopadowy wyrok
Europejskiego Trybunału Praw Człowieka, który uznał, że wieszanie krzyży w
klasach może naruszać wolno¶ć religijn±, uczniowie domagali się ich
usunięcia z klas wrocławskiego liceum.

Aula wrocławskiej "czternastki" pękała wczoraj w szwach. Jednak pomimo
sporych nadziei, jakie z debat± wi±zali przedstawiciele obu stron, nie
udało się wyj¶ć poza wzajemne oskarżenia o zł± wolę. Zamiast dialogu
kilkuset uczniów obejrzało walkę na argumenty ad personam, momentami
zahaczaj±c± o kabaret.

Argumenty przeciwników obecno¶ci krzyża prezentowała Niemier: - Obecno¶ć
krucyfiksu została nam narzucona. To forma dyskryminacji wobec osób
niewierz±cych.

Dr Łukasz Nysler, etyk, nawrócony były członek Stowarzyszenia Racjonalistów
Polskich, zarzucił Niemier i jej kolegom, że nie rozumiej± znaczenia
symboliki krzyża. W sukurs przychodził mu katolicki publicysta Tomasz
Terlikowski. Przekonywał, że tylko dzięki temu, że Polska jest krajem
warto¶ci chrze¶cijańskich, zawdzięczaj± to, że mog± w ogóle dyskutować.

- To chrze¶cijaństwo stworzyło Polskę i Europę. Czy w Iraku lub Iranie taka
debata byłaby możliwa? A może chcieliby¶cie żyć w Chinach, państwie
neutralnym ¶wiatopogl±dowo? - pytał.

- Spór o obecno¶ć krzyży w szkole nie jest sporem osób wierz±cych z
niewierz±cymi. To debata o bezstronno¶ci ¶wiatopogl±dowej państwa.
Nieobecno¶ć krzyży w szkole nie jest zwycięstwem żadnej ze stron. Nie jest
to również żaden symbol, oznacza jedynie neutralno¶ć, bezstronno¶ć i pokorę
wobec praw wszystkich - ripostował prof. Jan Hartman, filozof i etyk z
Uniwersytetu Jagiellońskiego.

Hartman bronił też autorów petycji, których mianem "rozwydrzonych
smarkaczy" okre¶lił były minister edukacji w rz±dzie PiS prof. Ryszard
Legutko. - Nie wszyscy profesorowie filozofii na UJ s± tacy - przekonywał.

Ks. Wojciech Zięba, szkolny katecheta, najpierw dworował sobie z
przeciwników, a na zakończenie debaty wręczył Zuzannie Niemer wielkiego
różowego pluszowego misia. Jej koledzy dostali po pistolecie na baterie.

Kończ±c wczorajsz± debatę, dyrektor XIV LO Marek ŁaĽniak uznał sprawę
obecno¶ci krzyży w swojej szkole za zamknięt±. I jeszcze raz powtórzył: -
Obowi±zuje mnie rozporz±dzenie ministra edukacji z 1992 roku, zgodnie z
którym nie mam prawa zdejmować krzyży ze ¶cian. http://wiadomosci.gazeta.pl/Wiadomosci/1,80269,7373499,Krzyze__misie_i_pistolety.html

--
"Każdy my¶l±cy człowiek jest ateist±" - E.Hemingway

Data: 2009-12-17 08:02:29
Autor: Piotr
"Kraju Polan powstań z kolan"
Dnia Thu, 17 Dec 2009 07:34:32 +0100, Grzegorz Z. napisał(a):

Hartman bronił też autorów petycji, których mianem "rozwydrzonych
smarkaczy" okre¶lił były minister edukacji w rz±dzie PiS prof. Ryszard
Legutko. - Nie wszyscy profesorowie filozofii na UJ s± tacy - przekonywał.

Hartman, to ten neutralny ¶wiatopogladowo, ktory dop... się do doktoratu
Ojdyra?
He, he, to chwała Panu, że nie wszyscu profesorowie UJ sa tacy jak on.
Piotr

Data: 2009-12-17 01:05:26
Autor: zbig
"Kraju Polan powstań z kolan"
On 17 Gru, 08:02, Piotr <p...@wp.pl> wrote:
> [...]

Ojdyra?
He, he, to chwała Panu, że nie wszyscu profesorowie UJ sa tacy jak on..

Hartman , wychowanek KUL to nie pierwszy lepszy chłystek, którego
argumentację można olać opatruj±c drwi±cym komentarzem. Widziałem go
kilka razy w telewizji, np.u Pospieszalskiego. Z oponentów po prawej
stronie robił wiatrak, bo często nie maj± oni nic do przeciwstawienia
oprócz gor±cej i bezwarunkowej miło¶ci ojczyzny i wizerunku Polaka-
katolika.Nie podzielam jego większo¶ci pogl±dów ale nie byle kto jest
mu w stanie stawić czoła. Legutko da radę, Terlikowski. To jest ten
poziom dyskusji i erudycji.

Data: 2009-12-17 10:17:05
Autor: Roman Rumian
"Kraju Polan powstań z kolan"
W dniu 2009-12-17 10:05, zbig pisze:
(...)
He, he, to chwała Panu, że nie wszyscu profesorowie UJ sa tacy jak on.
Piotr

Hartman , wychowanek KUL to nie pierwszy lepszy chłystek, którego
argumentację można olać opatrując drwiącym komentarzem. Widziałem go
kilka razy w telewizji, np.u Pospieszalskiego. Z oponentĂłw po prawej
stronie robił wiatrak, bo często nie mają oni nic do przeciwstawienia
oprócz gorącej i bezwarunkowej miłości ojczyzny i wizerunku Polaka-
katolika.Nie podzielam jego większości poglądów ale nie byle kto jest
mu w stanie stawić czoła. Legutko da radę, Terlikowski. To jest ten
poziom dyskusji i erudycji.

"... Takich podejrzeń można nabrać po lekturze artykułu profesora Jana Hartmana „Niech Żydzi zawładną Kościołem!”, zamieszczonego w „Rzeczpospolitej”. Jan Hartman poza tym, że jest profesorem filozofii na Uniwersytecie Jagiellońskim i specjalizuje się w etyce, jest też członkiem-założycielem polskiej filii żydowskiego Zakonu Synów Przymierza, czyli loży B’nai B’rith, w której koleguje z prof. Woleńskim. Profesor Woleński tak naprawdę nazywa się Hetrich i za komuny był działaczem PZPR oraz Stowarzyszenia Ateistów i Wolnomyślicieli, a dzisiaj, kiedy za ateizm na razie nikt nie chce wybulać („poeci będą wyli, że księżyc jest jak kula. Darmo – nikt od tej chwili, za "kulę" nie wybula”) – przypomniał sobie o „Przymierzu” i został wiceprezydentem polskiej jaczejki tego „Zakonu”. Przypomina Zeliga z filmu Woody Allena o tym samym tytule; Zeligowi, gdy znajdzie się wśród Murzynów zaraz czernieje skóra, a wśród kobiet w ciąży – natychmiast rośnie brzuch. Jan Hartman przedstawia się, jako „agnostyk i liberał”, ale na podstawie tego, co i w jaki sposób mówi, można odnieść nieodparte wrażenie, że jest zwyczajnym, poczciwym totalniakiem, chociaż może o tym nie wie. Ale to nic nie szkodzi; pan Jourdain też nie wiedział, że mówi prozą, a przecież mówił. Skąd jednak u „agnostyka”, będącego zarazem członkiem-założycielem polskiej jaczejki Zakonu Synów Przymierza, takie zainteresowanie Kościołem i troska o jego meliorację?

Dlatego, że „wolą Kościoła jest wywieranie wpływu na prawodawstwo” – pisze we wspomnianym artykule – oczywiście tonem przygany. Najwyraźniej musi uważać za oczywiste, że państwo powinno być „neutralne światopoglądowo”, co od pewnego czasu postulują sieroty po Stalinie. Problem wszelako w tym, że hasło „neutralności światopoglądowej państwa” jest wewnętrznie sprzeczne. Państwo bowiem, nie może wyzbyć się jednej z podstawowych swoich funkcji, jaką jest ustanawianie praw. I jeśli chcemy w kodeksie karnym określić stosunek, dajmy na to, do kradzieży, to mamy dwie możliwości: albo zabronić jej pod groźbą kary , albo zalegalizować – niech się wszyscy nawzajem okradają. Bez względu na to, którą możliwość wybierzemy, wybierając którąkolwiek, arbitralnie, jako „państwo” określamy, jaka etyka obowiązuje na terenie publicznym; czy złodziejska, czy nie. A ponieważ każda etyka zakotwiczona jest w jakimś światopoglądzie, który dostarcza uzasadnienia zarówno dla jej norm, jak i hierarchii tych norm, to ustalając, że ta konkretna etyka obowiązuje na terenie publicznym, jako fundament systemu prawnego, preferujemy zarazem światopogląd, który ją uzasadnia, a więc nie jesteśmy „neutralni światopoglądowo”. I nie możemy być – bo w przeciwnym razie nie moglibyśmy ustanowić żadnego prawa. Wydawać by się mogło, że dla profesora etyki takie rzeczy powinny być oczywiste. Czyżby więc Jan Hartman był wyjątkowym durniem, a w każdym razie – człowiekiem tak mało spostrzegawczym?

No nie, aż tak źle nie jest; prof. Jan Hartman durniem nie jest, a jeśli go udaje, to tylko dlatego, żeby uniknąć powiedzenia otwartym tekstem, że nie chodzi mu o żadną „neutralność światopoglądową państwa”, tylko o wyrugowanie z terenu publicznego etyki chrześcijańskiej jako fundamentu systemu prawnego. A co ma ją zastąpić? Tego na razie nie wiemy, chociaż już choćby z tytułu artykułu Jana Hartmana możemy się domyślić, że być może etyka żydowska, zawarta w Talmudzie, co to na podstawie kryteriów rasowych rozróżnia między „ludźmi” i „gojami”. Wyrażony w tytule postulat nie musi by bardzo odległy od spełnienia; są w Kościele funkcjonariusze (materiały w archiwach IPN upoważniają do użycia tego określenia), którzy w tym kierunku intensywnie pracują, np. poprzez wprowadzenie najpierw Dnia, a teraz już – Tygodnia Judaizmu. Tylko patrzeć, jak zrobi się z tego Miesiąc, potem – Kwartał i tak dojdziemy do Całego Roku. Wtedy Kościół nie będzie już żadnych filozofów irytował, bo wraz ze wszystkimi będzie śpiewał z zatwierdzonego klucza – jak to wymarzyli sobie uczeni totalniacy.
...."

Roman Rumian

Data: 2009-12-17 10:17:51
Autor: Piotr
"Kraju Polan powstań z kolan"
Dnia Thu, 17 Dec 2009 01:05:26 -0800 (PST), zbig napisał(a):

[...]

Ja nie miałem na my¶li potencjału intelektualnego tego go¶cia, tylko jego
gotowo¶ć do działania w konkretnym kierunku. Może to neofityzm jaki¶?
Piotr

Data: 2009-12-17 08:21:52
Autor: cytryna
"Kraju Polan powstań z kolan"
> [...]

Ojdyra?
He, he, to chwała Panu, że nie wszyscu profesorowie UJ sa tacy jak on.

Jasiu Hartman to ¶wieżutki profesor (2008) filozofuje na Uniwersytecie Jagiellońskim; Collegium Medicum; Wydział Nauk o Zdrowiu; Instytut Pielęgniarstwa i Położnictwa. Pielęgniarki i położne sa zachwycone jego
zaangażowaniem w eutanazję. Klient w sam raz do łodzkiego pogotowia. Nasz
człowiek ze szlachty jerozolimskiej jakich jest pełno w CM UJ.

Data: 2009-12-17 10:41:42
Autor: Piotr
"Kraju Polan powstań z kolan"
Dnia Thu, 17 Dec 2009 10:27:54 +0100, Ryszard Ryszardowski napisał(a):

Od dawna można było się zorientować kim wła¶ciwie jeste¶ ty, Piotr, raff itd.
To tyle

O, a o tobie się tego nie da powiedzieć, przebierańcu. Wstydzisz się
czego¶?

Data: 2009-12-17 10:46:12
Autor: raff
"Kraju Polan powstań z kolan"
Piotr pisze:
[...]

Przeciez to zas jogi.

Ten to ma nasrane we lbie.

R.

Data: 2009-12-17 10:42:49
Autor: raff
"Kraju Polan powstań z kolan"
Ryszard Ryszardowski pisze:
Użytkownik "cytryna" <cytryna4@poczta.onet.eu> napisał w wiadomo¶ci news:7b19.0000010d.4b29dc10newsgate.onet.pl...
Nasz człowiek ze szlachty jerozolimskiej jakich jest pełno w CM UJ.

Od dawna można było się zorientować kim wła¶ciwie jeste¶ ty, Piotr, raff itd.
To tyle

Spierdalaj.

To tyle.

R.

Data: 2009-12-17 08:23:26
Autor: jerzyn
"Kraju Polan powstań z kolan"

Użytkownik "Grzegorz Z." <blogfiles@gazeta.pl> napisał w wiadomo¶ci news:c8ax2roa5rur.s9dq8c8d68d0.dlg40tude.net...

[...]

O, Panie, który¶ jest na niebie,
Wyci±gnij sprawiedliw± dłoń!
Wołamy z cudzych stron do Ciebie
O polski dach i polsk± skroń.

 (refren)
O, Boże, skrusz P.O.
Co hańbi kraj,
Znów wolna Polskę nam
Powrócić daj!
By stał się twierdz± nowej siły
Nasz dom, nasz kraj.

O, usłysz, Panie skargi nasze,
O, usłysz nasz tułaczy ¶piew!
Znad Warty, Wisły, Sanu, Bugu
Męczeńska do Cię woła krew!

Data: 2009-12-17 08:35:16
Autor: jan paszek
jerzyn <dobieszczyn@poczta.fm> napisał(a):

> [...]
> Obowi±zuje mnie rozporz±dzenie ministra edukacji z 1992 roku, zgodnie z
> którym nie mam prawa zdejmować krzyży ze ¶cian.

tak ciemnogrodzie jakiego jeszcze ¶wiat nie widział polska państwem wyznaniowym -należy ja usn±ć z UNII ,jak państwo niedemotyczne -i oddajcie Kasę JAK UKRADLI UNII-tak lepiej przyj±ć  TURCJĘ-polska od 966 roku to  państwo ko¶cielne!!!

Data: 2009-12-17 08:26:33
Autor: Polok_Prawdziwy
"Kraju Polan powstań z kolan"

Nima siem co psejmować...!

Pockej jesce porem lot, az FRATRY jesce wincyj nomsensuw powprowadzajom, dutkuw
 meni Polcka mieć bedzie, a modziki podojzewajom.

My¶lem, ze wuwcas niedo¶ć, ze te skzyzowane patyki z truchłem jakiego¶ chopa
¶ciongane bedom, to jesce nimi FRATRY po gowach prane bedom...

Data: 2009-12-17 00:26:40
Autor: Marek
"Kraju Polan powstań z kolan"
On 17 Gru, 08:26, "Polok_Prawdziwy" <baca_nowoce...@onet.eu> wrote:

[...]

Zapalanie menory w Sejmie jakos ci nie przeszkadzało...
....a podobno nie jestes Zydem... wiec jak to ?

Data: 2009-12-17 00:39:13
Autor: Grzegorz Z.
"Kraju Polan powstań z kolan"
Zapalanie menory w Sejmie jakos ci nie przeszkadzało...
...a podobno nie jestes Zydem... wiec jak to ?

Dobrze jest wiedzieć że żyd i Żyd to nie zawsze to samo.

Data: 2009-12-17 09:34:43
Autor: WW
"Kraju Polan powstań z kolan"
Grzegorz Z. pisze:

Argumenty przeciwników obecno¶ci krzyża prezentowała Niemier: - Obecno¶ć
krucyfiksu została nam narzucona. To forma dyskryminacji wobec osób
niewierz±cych.

To prawda, tyle, że stało się to bardzo dawno temu.
Od tego czasu krzyż splótł się z historia naszego narodu.
Tak było, ale to już historia.
Problem w tym, że ¶wiat się zmienił a obecnie szybko¶ć zmian się zwiększa.
To, czego obawiali się nasi przodkowie, dzi¶ u nas wywołuje jedynie wzruszenie ramion.
Nic więc dziwnego, ze spada zapotrzebowanie na religię, jako obrońce od wszelakiego zła.
Pracownicy kk, co nie dziwi, robi± wszystko, aby przytrzymać ludzi przy kk. bo przekłada się to na kasę.
Jedna z metod jest zaznaczanie swojego terytorium i walka z wchodz±cymi na ten sam teren.
Młodzi ludzie s± najłatwiej podatni na indoktrynacje i dlatego tak czarnym zależy, aby w salach lekcyjnych wisiały wył±cznie symbole ich religii i to tuż obok godła państwowego. Maj± w ten sposób nadzieje, że ci, którzy zechc± szukać oparcia w wierze, trafi± do ich firmy a nie do konkurencji.
Przywołana tu dyskusja z uczniami, to nic innego jak  atak kk, maj±cy zdusić w zarodku jakiekolwiek próby samodzielnego, krytycznego my¶lenia o dogmatach.
Wszak kk nie potrzebuje m±drych ale posłusznych.

Pozdrawiam
  WW
"Ein UE, ein Volk, ein EURuro, ein Führer"
"Kiedy Niemcy uznaj± się za ofiary II Wojny ¦wiatowej, ich s±siedzi powinni zacz±ć się bać. "

Data: 2009-12-17 14:36:28
Autor: awe
"Kraju Polan powstań z kolan"
O prosze gdzie zydzisko Jan Hartman wsadza swojego nochala. To symptomatyczne ze ludzie zydowskiego pochodzenia popieraja wszelkie inicjatywy ukierunkowane na rozbicie jednosci narodu polskiego.
Jan Hartman "stara żydowska inteligencja - potomek rabina Kramsztyka."
awe

"Kraju Polan powstań z kolan"