"Kraju Polan powstań z kolan"

Data: 2009-12-17 08:02:29
Autor: Piotr
"Kraju Polan powstań z kolan"
Dnia Thu, 17 Dec 2009 07:34:32 +0100, Grzegorz Z. napisał(a):

Hartman bronił też autorów petycji, których mianem "rozwydrzonych
smarkaczy" okre¶lił były minister edukacji w rz±dzie PiS prof. Ryszard
Legutko. - Nie wszyscy profesorowie filozofii na UJ s± tacy - przekonywał.

Hartman, to ten neutralny ¶wiatopogladowo, ktory dop... się do doktoratu
Ojdyra?
He, he, to chwała Panu, że nie wszyscu profesorowie UJ sa tacy jak on.
Piotr

Data: 2009-12-17 01:05:26
Autor: zbig
"Kraju Polan powstań z kolan"
On 17 Gru, 08:02, Piotr <p...@wp.pl> wrote:
> [...]

Ojdyra?
He, he, to chwała Panu, że nie wszyscu profesorowie UJ sa tacy jak on..

Hartman , wychowanek KUL to nie pierwszy lepszy chłystek, którego
argumentację można olać opatruj±c drwi±cym komentarzem. Widziałem go
kilka razy w telewizji, np.u Pospieszalskiego. Z oponentów po prawej
stronie robił wiatrak, bo często nie maj± oni nic do przeciwstawienia
oprócz gor±cej i bezwarunkowej miło¶ci ojczyzny i wizerunku Polaka-
katolika.Nie podzielam jego większo¶ci pogl±dów ale nie byle kto jest
mu w stanie stawić czoła. Legutko da radę, Terlikowski. To jest ten
poziom dyskusji i erudycji.

Data: 2009-12-17 10:17:05
Autor: Roman Rumian
"Kraju Polan powstań z kolan"
W dniu 2009-12-17 10:05, zbig pisze:
(...)
He, he, to chwała Panu, że nie wszyscu profesorowie UJ sa tacy jak on.
Piotr

Hartman , wychowanek KUL to nie pierwszy lepszy chłystek, którego
argumentację można olać opatrując drwiącym komentarzem. Widziałem go
kilka razy w telewizji, np.u Pospieszalskiego. Z oponentĂłw po prawej
stronie robił wiatrak, bo często nie mają oni nic do przeciwstawienia
oprócz gorącej i bezwarunkowej miłości ojczyzny i wizerunku Polaka-
katolika.Nie podzielam jego większości poglądów ale nie byle kto jest
mu w stanie stawić czoła. Legutko da radę, Terlikowski. To jest ten
poziom dyskusji i erudycji.

"... Takich podejrzeń można nabrać po lekturze artykułu profesora Jana Hartmana „Niech Żydzi zawładną Kościołem!”, zamieszczonego w „Rzeczpospolitej”. Jan Hartman poza tym, że jest profesorem filozofii na Uniwersytecie Jagiellońskim i specjalizuje się w etyce, jest też członkiem-założycielem polskiej filii żydowskiego Zakonu Synów Przymierza, czyli loży B’nai B’rith, w której koleguje z prof. Woleńskim. Profesor Woleński tak naprawdę nazywa się Hetrich i za komuny był działaczem PZPR oraz Stowarzyszenia Ateistów i Wolnomyślicieli, a dzisiaj, kiedy za ateizm na razie nikt nie chce wybulać („poeci będą wyli, że księżyc jest jak kula. Darmo – nikt od tej chwili, za "kulę" nie wybula”) – przypomniał sobie o „Przymierzu” i został wiceprezydentem polskiej jaczejki tego „Zakonu”. Przypomina Zeliga z filmu Woody Allena o tym samym tytule; Zeligowi, gdy znajdzie się wśród Murzynów zaraz czernieje skóra, a wśród kobiet w ciąży – natychmiast rośnie brzuch. Jan Hartman przedstawia się, jako „agnostyk i liberał”, ale na podstawie tego, co i w jaki sposób mówi, można odnieść nieodparte wrażenie, że jest zwyczajnym, poczciwym totalniakiem, chociaż może o tym nie wie. Ale to nic nie szkodzi; pan Jourdain też nie wiedział, że mówi prozą, a przecież mówił. Skąd jednak u „agnostyka”, będącego zarazem członkiem-założycielem polskiej jaczejki Zakonu Synów Przymierza, takie zainteresowanie Kościołem i troska o jego meliorację?

Dlatego, że „wolą Kościoła jest wywieranie wpływu na prawodawstwo” – pisze we wspomnianym artykule – oczywiście tonem przygany. Najwyraźniej musi uważać za oczywiste, że państwo powinno być „neutralne światopoglądowo”, co od pewnego czasu postulują sieroty po Stalinie. Problem wszelako w tym, że hasło „neutralności światopoglądowej państwa” jest wewnętrznie sprzeczne. Państwo bowiem, nie może wyzbyć się jednej z podstawowych swoich funkcji, jaką jest ustanawianie praw. I jeśli chcemy w kodeksie karnym określić stosunek, dajmy na to, do kradzieży, to mamy dwie możliwości: albo zabronić jej pod groźbą kary , albo zalegalizować – niech się wszyscy nawzajem okradają. Bez względu na to, którą możliwość wybierzemy, wybierając którąkolwiek, arbitralnie, jako „państwo” określamy, jaka etyka obowiązuje na terenie publicznym; czy złodziejska, czy nie. A ponieważ każda etyka zakotwiczona jest w jakimś światopoglądzie, który dostarcza uzasadnienia zarówno dla jej norm, jak i hierarchii tych norm, to ustalając, że ta konkretna etyka obowiązuje na terenie publicznym, jako fundament systemu prawnego, preferujemy zarazem światopogląd, który ją uzasadnia, a więc nie jesteśmy „neutralni światopoglądowo”. I nie możemy być – bo w przeciwnym razie nie moglibyśmy ustanowić żadnego prawa. Wydawać by się mogło, że dla profesora etyki takie rzeczy powinny być oczywiste. Czyżby więc Jan Hartman był wyjątkowym durniem, a w każdym razie – człowiekiem tak mało spostrzegawczym?

No nie, aż tak źle nie jest; prof. Jan Hartman durniem nie jest, a jeśli go udaje, to tylko dlatego, żeby uniknąć powiedzenia otwartym tekstem, że nie chodzi mu o żadną „neutralność światopoglądową państwa”, tylko o wyrugowanie z terenu publicznego etyki chrześcijańskiej jako fundamentu systemu prawnego. A co ma ją zastąpić? Tego na razie nie wiemy, chociaż już choćby z tytułu artykułu Jana Hartmana możemy się domyślić, że być może etyka żydowska, zawarta w Talmudzie, co to na podstawie kryteriów rasowych rozróżnia między „ludźmi” i „gojami”. Wyrażony w tytule postulat nie musi by bardzo odległy od spełnienia; są w Kościele funkcjonariusze (materiały w archiwach IPN upoważniają do użycia tego określenia), którzy w tym kierunku intensywnie pracują, np. poprzez wprowadzenie najpierw Dnia, a teraz już – Tygodnia Judaizmu. Tylko patrzeć, jak zrobi się z tego Miesiąc, potem – Kwartał i tak dojdziemy do Całego Roku. Wtedy Kościół nie będzie już żadnych filozofów irytował, bo wraz ze wszystkimi będzie śpiewał z zatwierdzonego klucza – jak to wymarzyli sobie uczeni totalniacy.
...."

Roman Rumian

Data: 2009-12-17 10:17:51
Autor: Piotr
"Kraju Polan powstań z kolan"
Dnia Thu, 17 Dec 2009 01:05:26 -0800 (PST), zbig napisał(a):

[...]

Ja nie miałem na my¶li potencjału intelektualnego tego go¶cia, tylko jego
gotowo¶ć do działania w konkretnym kierunku. Może to neofityzm jaki¶?
Piotr

Data: 2009-12-17 08:21:52
Autor: cytryna
"Kraju Polan powstań z kolan"
> [...]

Ojdyra?
He, he, to chwała Panu, że nie wszyscu profesorowie UJ sa tacy jak on.

Jasiu Hartman to ¶wieżutki profesor (2008) filozofuje na Uniwersytecie Jagiellońskim; Collegium Medicum; Wydział Nauk o Zdrowiu; Instytut Pielęgniarstwa i Położnictwa. Pielęgniarki i położne sa zachwycone jego
zaangażowaniem w eutanazję. Klient w sam raz do łodzkiego pogotowia. Nasz
człowiek ze szlachty jerozolimskiej jakich jest pełno w CM UJ.

Data: 2009-12-17 10:41:42
Autor: Piotr
"Kraju Polan powstań z kolan"
Dnia Thu, 17 Dec 2009 10:27:54 +0100, Ryszard Ryszardowski napisał(a):

Od dawna można było się zorientować kim wła¶ciwie jeste¶ ty, Piotr, raff itd.
To tyle

O, a o tobie się tego nie da powiedzieć, przebierańcu. Wstydzisz się
czego¶?

Data: 2009-12-17 10:46:12
Autor: raff
"Kraju Polan powstań z kolan"
Piotr pisze:
[...]

Przeciez to zas jogi.

Ten to ma nasrane we lbie.

R.

Data: 2009-12-17 10:42:49
Autor: raff
"Kraju Polan powstań z kolan"
Ryszard Ryszardowski pisze:
Użytkownik "cytryna" <cytryna4@poczta.onet.eu> napisał w wiadomo¶ci news:7b19.0000010d.4b29dc10newsgate.onet.pl...
Nasz człowiek ze szlachty jerozolimskiej jakich jest pełno w CM UJ.

Od dawna można było się zorientować kim wła¶ciwie jeste¶ ty, Piotr, raff itd.
To tyle

Spierdalaj.

To tyle.

R.