Kraków - Mszana Dolna - Szczawnica

Data: 2013-10-19 21:12:40
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
Kraków - Mszana Dolna - Szczawnica
Cześć.

Kilka razy już jechałem z Krakowa hotelu blisko Rynku do Mszany Dolnej albo nawet i na Słowację (Spisska Stara ves)

Zazwyczaj ścieżką nad Wisłą do Tyńca, potem Skawina, Mogilany, Gorzków, Dobczyce, Mszana Dolna, Zabrzeż, Krościenko, Szczawnica, Cerveny Klastor. Cały czas asfalty (oprócz szutru/kamieni nad Dunajcem rzecz jasna)

Chciałem się zwrócić do Krakusów, nawet Krowy!

Czy macie jakieś bardziej współczesne koncepcje na taką trasę?
Chyba cały czas chyba droga dla rowerów nad Wisłą się buduje na kolejnych fragmentach. Zależy mi na równych asfaltach możliwie pozbawionych samochodów.

Czy ktoÅ› narysuje fragment od Rynku do Mogilan?
To mi najbardziej potrzebne. Nie pamiętam jak dokładnie było.

Poniżej moja stara mapka, ale widzę, że w okolicach drogi 7 i Opactwa w Tyńcu miałem jakieś wątpliwości. Chyba nie jechałem dokładnie jak trasa z linka
http://www.gpsies.com/map.do?fileId=gnaliwjlhajjeemf

A od Mszany:

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=nunficgshrseauqy

Jeżeli macie jakieś pytania podwarszawskie, służę pomocą :-)
ZresztÄ… kilka tras jest na moim profilu w gpsies.

Seco

Data: 2013-10-20 09:20:52
Autor: Ignac
Kraków - Mszana Dolna - Szczawnica
W dniu sobota, 19 pa¼dziernika 2013 21:12:40 UTC+2 u¿ytkownik Bartosz 'Seco' Suchecki napisa³:

Czy macie jakie¶ bardziej wspó³czesne koncepcje na tak± trasê?

Chyba ca³y czas chyba droga dla rowerów nad Wis³± siê buduje na kolejnych fragmentach. Zale¿y mi na równych asfaltach mo¿liwie pozbawionych samochodów.

Poni¿ej moja stara mapka, ale widzê, ¿e w okolicach drogi 7 i Opactwa w Tyñcu mia³em jakie¶ w±tpliwo¶ci. Chyba nie jecha³em dok³adnie jak trasa z linka

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=gnaliwjlhajjeemf

Uwa¿am,¿e wybra³e¶ bardzo dobr± traskê,je¿eli przyj±³e¶ kryterium minimalnego ruchu samochodów,przy Opactwie trzeba by³o jedynie skrêciæ
w lewo z ul.B.¦mia³ego w ul.Bogucianka,co i tak nie zmiena obrazu
trafno¶ci wyboru,unikn±³e¶ przejazdu przez drogi wojewódzkie,czy powiatowe.
Postaram siê zaproponowaæ Ci alternatwn± trasê,np.przez Wieliczkê,
oczywi¶cie z kryterium minimalnego ruchu samochodowego,jak tylko
j± wyrysujê.

Data: 2013-10-20 21:59:12
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
W dniu 2013-10-20 18:20, Ignac pisze:
[...]

I tak w³a¶nie je¼dzi³em. A jak jechaæ pod drog± 7? Odbijaæ od Wis³y w koniec Tynieckiej i ¦mia³ego? Bo ZTCP doje¿d¿a³em nad Wis³± pod samo opactwo. Tylko mapka co¶ pokie³basi³a.

[...]

Kiedy¶ i jecha³em przez Wieliczkê jak jecha³em z Krakowa wprost na S³owacjê. Mia³em niewiele czasu wiêc skraca³em.

No ale wyjazd z Krakowa nad Wis³± jest nad wyraz cudowny i dlatego preferujê tamtêdy :-)

Pozdrawiam

Seco

Data: 2013-10-21 00:25:46
Autor: Ignac
Kraków - Mszana Dolna - Szczawnica
W dniu niedziela, 20 pa¼dziernika 2013 21:59:12 UTC+2 u¿ytkownik Bartosz 'Seco' Suchecki napisa³:

A jak jechaæ pod drog± 7? Odbijaæ od Wis³y w koniec Tynieckiej i ¦mia³ego? Bo ZTCP doje¿d¿a³em nad Wis³± pod samo opactwo. Tylko mapka co¶ pokie³basi³a.

jedziesz ul.Koln± (skrêt w lewo)na ul.Do Starorzecza,potem z ul.Do Starorzecza
(skrêt w prawo) na ul.Tynieck± (i ca³y czas prosto) pod A7 i na przed³u¿eniu
Tynieckej masz ul.B.¦mia³ego i z ul.B.¦mia³ego (skrêt w lewo)w ul..Bogucianka

Data: 2013-10-21 14:59:00
Autor: Marcin Hy³a
On 2013-10-21 09:25, Ignac wrote:
[...]

A4, nie 7. Ale po co Tynieck±, skoro tam jest mo¿e 200 m szutru do pokonania po drugiej stronie autostrady? Do³em pod mostem autostradowym, przez wa³ i dalej ju¿ jedziesz ul. Promow± pod samo opactwo: http://goo.gl/maps/KYlQd - tu widaæ te 200 m szutru czy (owszem, po deszczu!) b³ota a jak siê odwrócisz to masz streetview prosto pod samo opactwo.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2013-10-21 12:36:18
Autor: Ignac
Kraków - Mszana Dolna - Szczawnica
W dniu poniedzia³ek, 21 pa¼dziernika 2013 14:59:00 UTC+2 u¿ytkownik Marcin Hy³a napisa³:

> jedziesz ul.Koln� (skr�t w lewo)na ul.Do Starorzecza,potem z ul.Do Starorzecza

> (skr�t w prawo) na ul.Tynieck� (i ca�y czas prosto) pod A7 i na przed�u�eniu

> Tynieckej masz ul.B.�mia�ego i z ul.B.�mia�ego (skr�t w lewo)w ul.Bogucianka

A4, nie 7. Ale po co Tynieck�, skoro tam jest mo�e 200 m szutru do pokonania po drugiej stronie autostrady? Do�em pod mostem autostradowym, przez wa� i dalej ju� jedziesz ul. Promow� pod samo opactwo:

Ale¿ drogi Marcinie tak,do opactwa/przystanku tramwaju wodnego tak je¿d¿ê,
ale kolega Seco do opactwa nie chce jechaæ?,bo potem musia³by na trasê wyjechaæ
ul.Benedyktyñsk±,a chcia³ jedynie pokonaæ A4,wiêc po wyjechaniu na górkê
ul.Kolnej widzimy na wprost hurtownie budowlan± i tym zygzakiem ulicy Do Starorzeczaja omijamy j± w lewo (100m) i wyje¿dzamy na ul.Tynieck± w prawo i dalej pod A4,ja tu nie widzê sprzeczno¶ci,jak kto¶ jedzie pierwszy
raz i chc±c pokonaæ A4,to w t± szutrówkê wje¿dza
Nie mogê zaproponowaæ póki co mojej propozycji tej trasy,bo mi jakie¶
bohomazy wychodz±(nie chc± siê te mapy cu¶ za³adowaæ).

Data: 2013-10-21 23:20:05
Autor: Marcin Hy³a
On 2013-10-21 21:36, Ignac wrote:

Ale¿ drogi Marcinie tak,do opactwa/przystanku tramwaju wodnego tak je¿d¿ê,
ale kolega Seco do opactwa nie chce jechaæ?,bo potem musia³by na trasê wyjechaæ
ul.Benedyktyñsk±,

Seco pisa³, ¿e tak jecha³, to raz. Dwa - ja tak je¿d¿ê, nie chce mi siê mêczyæ przez Koln± ;-)

W sumie mo¿na te¿ omin±æ serpentyny na ul. Bogucianka, da siê przejechaæ w³a¶nie ko³o opactwa, jad±c wa³ami (szutry) do³em, za opactwem i ko³o wzgórza Grodzisko, potem odbijaj±c w lewo na Tynieck± (ale ju¿ skawiñsk± ul. Tynieck±, ju¿ nie jest tak dziurawa jak kiedy¶).

Notabene docelowo bêdzie wa³em droga wa³ami do uj¶cia Skawinki/Cedronu do Wis³y i tam¿e k³adka przez Skawinkê w kierunku na Kopankê. Ale to pewnie w perspektywie z 5-7 lat. Jest i planach Krakowa, i Skawiny (!) i jeszcze w strategii woj. ma³opolskiego siê robi w³a¶nie.

marcin ha
--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2013-10-22 13:20:48
Autor: Ignac
Kraków - Mszana Dolna - Szczawnica
W dniu poniedzia³ek, 21 pa¼dziernika 2013 23:20:05 UTC+2 u¿ytkownik Marcin Hy³a napisa³:

Seco pisa³, ¿e tak jecha³, to raz. Dwa - ja tak je¿d¿ê, nie chce mi siê mêczyæ przez Koln± ;-)

No có¿ Drogi Marcinie,jeden lubi gruszki,a drugi córkê w³a¶ciciela gruszek:)

Data: 2013-10-22 23:11:50
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
W dniu 2013-10-22 22:20, Ignac pisze:
[...]

Gruszki dobre s±, dziewczêta jeszcze lepsze!

A ja w³a¶nie chcia³em ca³y czas nad Wis³± do Tyñca, pod opactwo. I jaki¶ szuter pamiêtam. Gpsies siê zbiesi³ dzi¶. Nie dzia³a. Ale zak³adam, ¿e nad Wis³± pod wiaduktem przejadê we wspomnianym miejscu.

:-)

Data: 2013-10-23 00:50:54
Autor: Ignac
Kraków - Mszana Dolna - Szczawnica
W dniu wtorek, 22 pa¼dziernika 2013 23:11:50 UTC+2 u¿ytkownik Bartosz 'Seco' Suchecki napisa³:

A ja w³a¶nie chcia³em ca³y czas nad Wis³± do Tyñca, pod opactwo.

No to jedz ju¿ na ten skrót ,czyli na koñcu toru kajakowego
jedziesz na wprost pod A4 tym szytrem potem przez wa³ (do góry i w dó³) i jeste¶ na ul.Promowej i ca³y czas ni± do przystani /opoctwa
poogl±daæ kaczki na przystani.
Je¼dzisz na szosówce,wiêc zaproponowa³em Ci wcze¶niej bardziej cywilizowany  dojazd.Podali¶my my Ci ju¿ wszystkie opcje.

Data: 2013-10-20 23:20:19
Autor: Maciek
Kraków - Mszana Dolna - Szczawnica
Czy ktoÅ› narysuje fragment od Rynku do Mogilan?
To mi najbardziej potrzebne. Nie pamiętam jak dokładnie było.

....a ja Ci proponuje tak:
http://goo.gl/maps/8gRLe

Od Rynku nad Wisłę przejazd bez wrażeń, turlamy się asfaltem;-) następnie przez kładkę Bernatkę (atrakcja dla zakochanych, a każdy z nas przecież kocha swój rower więc może zapiąć kłódkę na balustradzie ;-) dalej do Rynku Podgórskiego i ostro piłujemy z 300m po kostce do góry.
Potem już caÅ‚y czas asfalt (zerowy ruch samochodów) w stronÄ™ kopca Krakusa - opcjonalna atrakcja do zwiedzenia z panoramÄ… na Kraków ;-) ....przez Krzemionki i dalej na poÅ‚udnie.  Na KamieÅ„skiego natrafiamy na spory ruch ale mamy przeprawÄ™ przez Å›cieżkÄ™ rowerowÄ… ;-).
Do poziomu autostrady ruch samochodowy można określić osiedlowo-dojazdowy z tendencją malejącą miejscami na ~0.
aaaa potem już luzzzik i zwiedzanie podkrakowskich wiosek. Górki potrafią zaskoczyć np. podjazd przez Ochojno na Rzeszotary, dość ostre piłowanie... dalej to już pewnie wiesz... 964 i ruch raczej umiarkowany..
Z żoną robiliśmy w wakacje podobną trasę z tym, że do Rabki i powrót do Kraka.
Do drogi 28 fajnie... Na 28 lekki hardcore tirowo-ciężarowy.

Pozdrawiam,
Maciek

Data: 2013-10-22 23:14:38
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
W dniu 2013-10-20 23:20, Maciek pisze:
Czy ktoÅ› narysuje fragment od Rynku do Mogilan?
To mi najbardziej potrzebne. Nie pamiętam jak dokładnie było.

...a ja Ci proponuje tak:
http://goo.gl/maps/8gRLe

Zanotuję sobie, dziękuję.

Nad Wisłą jest tak ładnie, że znowu pojedziemy nad Wisłą do Tyńca :-)

Seco

Data: 2013-10-21 00:27:23
Autor: Marcin Hy³a
On 2013-10-19 21:12, Bartosz 'Seco' Suchecki wrote:

[...]

Teraz nad Wis³± masz 100% asfaltu od mostu autostradowego do centrum, i to na _obu_ brzegach Wis³y (przy samym mo¶cie na A4 - ze 200-300 m b³ota, zarówno najazdu na k³adkê jak i na wa³ do ul. Promowej na prawym brzegu do Tyñca). Od Mostu Zwierzynieckiego do centrum trzeba wróciæ na prawy brzeg (jest droga dla rowerów na mo¶cie) bo na ksiêcia Józefa walnêli idiotyczny buspas z zakazem ruchu rowerów (trzeba jechac ¶rodkiem jezdni).

Ale moim zdaniem ta trasa któr± wybra³e¶ ma spor± wadê - jest najbardziej pagórkowata z wszystkich mo¿liwych. Ja parê razy zrobi³em tê trasê zupe³nie odwrotnie, z centrum KRK na _wschód_ , przez Limanow±, Nowy S±cz, Stary S±cz.

I te¿ raczej samochodów tam nie ma, z wyj±tkiem odcinka DW969 ale nim i tak jedziesz. Wyjazd z KRK do¶æ sensowny, bo g³ównie przyzwoitymi drogami dla rowerów wzd³u¿ Lipskiej, Christo Botewa w stronê ¶lepego chwilowo wêz³a na S7 i potem wzd³u¿ A4.

marcin ha

--
Miasta dla rowerów http://www.miastadlarowerow.pl

Data: 2013-10-22 23:25:01
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
W dniu 2013-10-21 00:27, Marcin Hy³a pisze:
On 2013-10-19 21:12, Bartosz 'Seco' Suchecki wrote:

[...]

Czyli jak wspomnia³em, pojadê od mostu Dêbnickiego do Tyñca pod opactwo, Ca³y czas nad wis³±.

[...]

Oj tak, od Skawiny do Mogilan jest niez³a wyrypa. Pamiêtam jeszcze z czasów ChoSD w Mogilanach :-) Ale od Mogilan to raczej szczytami ZTCP.
Potem tylko za Dobczycami trochê górek.

A koniecznie chcê Szczawnica - Cerveny Klastor - tam jest cudnie :-)

I te¿ raczej samochodów tam nie ma, z wyj±tkiem odcinka DW969 ale nim i
tak jedziesz.

Tyle, ¿e z Zabrze¿y do Kro¶cienka jest mniejszy kawa³ek. I bardziej w dolinie Dunajca, nad sam± rzek±. Swoj± drog± kawa³ wakacyjnego ¿ycia spêdzi³em na dzia³ce w Zarzeczu, za mostem na wysoko¶ci Zabrze¿y. Marcin, trafi³e¶ mo¿e kiedy¶ na ten drewniany wisz±cy most na Dunajcu? Zabrze¿ - Zarzecze?

Seco

Data: 2013-10-25 00:54:40
Autor: Ignac
Kraków - Mszana Dolna - Szczawnica
W dniu sobota, 19 pa¼dziernika 2013 21:12:40 UTC+2 u¿ytkownik Bartosz 'Seco' Suchecki napisa³:

Czy macie jakie¶ bardziej wspó³czesne koncepcje na tak± trasê?

Tu zaproponowa³em Ci alternatywn± trasê przez Wieliczkê.
Od ul.Westerplatte do ul.Pó³³anki(ta ulica ma du¿e natê¿enie ruchu,
ale najczê¶ciej na niej auta stoj±,dobrze jest ni± jechaæ w ³yk end)
jedziesz ok.10 km now± DDR.Poogl±dasz sobie Wieliczkê równie¿ z góry.

mapa.targeo.pl/Kraków%20Westerplatte-Mszana%20Dolna,plan_4CuaHX9ru3jgG5Q64Ex3Bcah

Data: 2013-10-25 17:27:50
Autor: Bartosz 'Seco' Suchecki
W dniu 2013-10-19 21:12, Bartosz 'Seco' Suchecki pisze:
Cześć.

Kilka razy już jechałem z Krakowa hotelu blisko Rynku do Mszany Dolnej
albo nawet i na SÅ‚owacjÄ™ (Spisska Stara ves)

Korzystając z waszych rad, zmodyfikowałem trasę:

http://www.gpsies.com/map.do?fileId=gnaliwjlhajjeemf

Teraz powinno być OK?

ZresztÄ… wyjedzie w praniu :-)

Seco

Data: 2013-10-25 13:01:06
Autor: Ignac
Kraków - Mszana Dolna - Szczawnica
W dniu pi±tek, 25 pa¼dziernika 2013 17:27:50 UTC+2 u¿ytkownik Bartosz 'Seco' Gdyby¶ by³ zainteresowany mogê zaproponowaæ Ci traski z ul.Westerplatte do:
-Ojcowa i Pieskowej Ska³y
-Puszczy Niepo³omickiej i po jej asfaltach kontakt z przyrod± zapewniony

Kraków - Mszana Dolna - Szczawnica