Krakow bez diesli?

Data: 2019-04-09 00:57:53
Autor: WS
Krakow bez diesli?
Data: 2019-04-09 10:52:14
Autor: Myjk
Krakow bez diesli?
Tue, 9 Apr 2019 00:57:53 -0700 (PDT), WS
to dopiero bedzie afera ;)

Czekam na taki krok w Wawie -- tyle trupów co tu zjeżdża ze wschodu to jest
jakaś masakra. Ostatnio w pytę autokarów ukraińskich co kadzą gorzej niż
parowozy w XIXw.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-04-09 02:31:59
Autor: przemek.jedrzejczak
Krakow bez diesli?
Podobno wyeliminowanie zaledwie 5 proc. aut z miasta spowodowało poprawę jakości powietrza o połowę.

kluczowe jest slowo *podobno* :-) jasne ze stare diesle kopca ale przypisywanie im jakis demonicznych mocy trucia jest smieszne ... po wyeliminowaniu 10% aut zanieczyszczenia znikna a po kolejnych 5% do miasta naplynie swieza, morska bryza :-) co jest realne to odwalenie aut z Euro 3 i starszych bo to juz sa konkretne sztrucle :-)

Data: 2019-04-09 11:54:59
Autor: Myjk
Krakow bez diesli?
Tue, 9 Apr 2019 02:31:59 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
[...]

Kluczowe to są badania nt. szkodliwości zanieczyszczonego powietrza na
organizm ludzki, a zakrzykiwane od lat najpierw przez koncerny samochodowe
a potem przez "oszczędnych" użytkowników, których rzekomo nie stać na
lepsze auta, ale nie stać ich też na utrzymanie w należytym stanie aby
samochód chociaż nie dymił jak stary parowóz. --
Pozdor
Myjk

Data: 2019-04-09 03:03:40
Autor: przemek.jedrzejczak
Krakow bez diesli?
[...]
samochód chociaż nie dymił jak stary parowóz. taki mamy klimat, narod mamy oszczedny ale mobilny :-)

Data: 2019-04-09 12:12:16
Autor: radekp@konto.pl
Krakow bez diesli?
Tue, 9 Apr 2019 11:54:59 +0200, w <1wqbcdyq428xr.dlg@myjk.org>, Myjk
<myjkel@nospam.op.pl> napisał(-a):

> [...]

lepsze auta, ale nie stać ich też na utrzymanie w należytym stanie aby
samochód chociaż nie dymił jak stary parowóz.

Ale już chyba wiesz, że procent zanieczyszczenia powodowany przez samochody
jest stosunkowo niewielki w porównaniu do ogólnego stanu powietrza?
Czy nie za bardzo wiesz?

Data: 2019-04-09 12:21:55
Autor: Poldek
Krakow bez diesli?
W dniu 2019-04-09 o 12:12, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Tylko dlaczego przy arteriach komunikacyjnych tak śmierdzi spalinami, że ciężko się oddycha? Sądzę, że to piece z pod Warszawy mają tunele, którymi dostarczają dym na Marszałkowską, JPII i Jerozolimskie.

Data: 2019-04-09 12:26:57
Autor: radekp@konto.pl
Krakow bez diesli?
Tue, 9 Apr 2019 12:21:55 +0200, w <q8hro4$lve$1@node1.news.atman.pl>, Poldek
<pugilares@interia.eu> napisał(-a):

> [...]

Tylko dlaczego przy arteriach komunikacyjnych tak śmierdzi spalinami, że ciężko się oddycha? Sądzę, że to piece z pod Warszawy mają tunele, którymi dostarczają dym na Marszałkowską, JPII i Jerozolimskie.

Przy arteriach masz ten problem, że duża część zanieczyszczeń to
zanieczyszczenia wtórne -- czyli opadły syf podnoszony powtórnie przez jadące
samochody.
Tego nie zmienisz nawet gdyby auta były napędzane perfumami -- bo ten syf na
jezdni pochodzi nie tylko z aut.

Data: 2019-04-09 12:36:18
Autor: przemek.jedrzejczak
Krakow bez diesli?
Komisja ma dowody na to, że niemieccy producenci w latach 2006-2014 koordynowali swoje działania, by ograniczać zużycie wykorzystywanego w katalizatorach SCR dodatku do paliw AdBlue, zmniejszając tym samym ich skuteczność. W latach 2009-2014 koncerny BMW, Daimler i VW miały uzgadniać starania, by uniknąć lub przynajmniej opóźnić wdrożenie filtrów OPF w samochodach z układem bezpośredniego wtrysku paliwa.

Dowody to za mało jeśli chodzi o niemieckie koncerny ;-) tylko w USA dostali po łapach a w EU nadal wszystko po staremu.

Data: 2019-04-09 20:50:53
Autor: Poldek
Krakow bez diesli?
W dniu 2019-04-09 o 12:26, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Czyli pył z mieszanki spaliny+klocki+opony.

Tego nie zmienisz nawet gdyby auta były napędzane perfumami -- bo ten syf na
jezdni pochodzi nie tylko z aut.

Oprócz tego ze spalin, klocków i opon.

Data: 2019-04-10 06:32:22
Autor: Shrek
Krakow bez diesli?
W dniu 09.04.2019 o 20:50, Poldek pisze:

Czyli pył z mieszanki spaliny+klocki+opony.

I zwykły pył. Mieszkam koło ulicy i powiem ci, że na balkonie sporo tego syfu osiada - gdyby choć 10% tego to był pył z klocków, to co tydzień zbierałbym z komplet w proszku z samego mojego balkonu;)

Oprócz tego ze spalin, klocków i opon.

Oprócz tego, że większość to zwykły pył. Nie zrozum mnie źle - sam bym wywalił kretynów spod znaku dizel musi dymić - po prostu zapinać sondę analną na przeglądzie - nei spełnia to wyjazd. Dodatkowo jak ktoś się wyróżnia zasłoną dymmną z odwłoka, to skierowanie na badania z adnotacją o powodzie i potem wyrywkowa kontrola co 20 żeby narobić koło dupy stacjom stemplującym dowody jak popadnie. Tu nei trzeba żadnego nowego prawa. Zresztą globalnie nie wiele o zmieni. Ale przynajmniej lokalnie nie będziesz wdychał powietrza z normami przekroczonymi o naście tysięcy procent.

Shrek.

Data: 2019-04-09 22:30:34
Autor: przemek.jedrzejczak
Krakow bez diesli?
dla lokalsow i dostawcow robi sie wyjatki wiec odstrzela sie tylko obcych i tranzyt, w Hamburgu jest zakaz ale wystarczy zebys zamowil sobie cos na ebayu w okolicy zakazu i juz mozesz wjechac trupem Euro 3 ... tak samo wizyta u lekarza - nie trzeba umawiac terminu i inne 999 wyjatkow :-) oczywiscie nie wykluczam ze nasi superinteligentni politycy wszelkiej masci spowoduja paraliz miasta ale musimy sie liczyc ze stratami :-)

Data: 2019-04-09 23:59:49
Autor: WS
Krakow bez diesli?
On Wednesday, April 10, 2019 at 6:32:18 AM UTC+2, Shrek wrote:
> Czyli pył z mieszanki spaliny+klocki+opony.

I zwykły pył.

U nas w Krk jakies tam badania robili... ciekawostka - sporo smieci to pety (papierosy ;) )

https://krakow.onet.pl/naukowo-stwierdzono-ze-mycie-ulic-pomaga-w-walce-ze-smogiem/b3bbk8

https://spidersweb.pl/autoblog/mycie-ulic-w-miescie-sposob-na-smog/

Data: 2019-04-10 08:55:34
Autor: viktorius
Krakow bez diesli?
W dniu 2019-04-10 o 06:32, Shrek pisze:

[...]

Jak chcesz to sprawdzić? Silnik normę spełnia uśredniając to, co wypluwa z siebie podczas cały testu, różne prędkości w różnych przedziałach czasu.
Nie wiem czy jest jakaś norma mówiąca ile silnik na wolnych obrotach ma emitować tlenków, dwutlenków. Jedyne co znalazłem, to że sprawdzają zadymienie, czyli dość ogólny pomiar.

--
viktorius

Data: 2019-04-10 17:00:02
Autor: Budzik
Krakow bez diesli?
Użytkownik viktorius viktorius@interia.pl ...

[...]

No i niech chociaz na poczatek tych wyłapują którzy dymia tak ze ich widac z daleka.
To juz bedzie znacznie lepiej.

--
Pozdrawia... Budzik
"Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

Data: 2019-04-10 21:44:46
Autor: jerzu.xyz
Krakow bez diesli?
On 10 Apr 2019 17:00:02 GMT, Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

No i niech chociaz na poczatek tych wyłapują którzy dymia tak ze ich widac z daleka.
To juz bedzie znacznie lepiej.

Na początek niech zaczną od siebie.

https://www.youtube.com/watch?v=Ts0JwGd_Ki4

http://jerzu.waw.pl GG:129280
Ford Focus MK2 1.6 TDCi 109KM `06

Data: 2019-04-10 21:00:01
Autor: Budzik
Krakow bez diesli?
Użytkownik  jerzu.xyz@irc.pl ...

No i niech chociaz na poczatek tych wyłapują którzy dymia tak ze ich widac z daleka.
To juz bedzie znacznie lepiej.

Na początek niech zaczną od siebie.

https://www.youtube.com/watch?v=Ts0JwGd_Ki4

:)
Niezłe.

--
Pozdrawia... Budzik
Cytaty zostały pocięte tendencyjnie,

Data: 2019-04-10 20:24:48
Autor: Shrek
Krakow bez diesli?
W dniu 10.04.2019 o 08:55, viktorius pisze:
[...]

Normalnie - zapinasz sądę analną na stacji i pan patrzy w tabelkę dla odpoiweniej normy ile ma być na iluś tam obrotach na rozgrzanym silniku. Przynajmniej tak u mnie robili.

Shrek

Data: 2019-04-10 21:45:41
Autor: jerzu.xyz
Krakow bez diesli?
On Wed, 10 Apr 2019 20:24:48 +0200, Shrek <1@wp.pl> wrote:

Normalnie - zapinasz sądę analną na stacji i pan patrzy w tabelkę dla odpoiweniej normy ile ma być na iluś tam obrotach na rozgrzanym silniku. Przynajmniej tak u mnie robili.

Nie wszędzie się tak da zrobić. U mnie na postoju nie wkręcisz auta na
więcej niż 2000 obrotów. Takie zabezpiecznie.

Data: 2019-04-10 22:09:41
Autor: Shrek
Krakow bez diesli?
W dniu 10.04.2019 o 21:45, jerzu.xyz@irc.pl pisze:

Nie wszędzie się tak da zrobić. U mnie na postoju nie wkręcisz auta na
więcej niż 2000 obrotów. Takie zabezpiecznie.

I co - nie zapinają sądy do rury na przeglądzie? Skoro jakieś tam rozporządzenie mówi, że na jakiś obrotacvh powinieneś mieć ileś a nie masz, to teoretycznie nie powinieneś dostać stempelka.

Shrek

Data: 2019-04-10 23:27:33
Autor: jerzu.xyz
Krakow bez diesli?
On Wed, 10 Apr 2019 22:09:41 +0200, Shrek <1@wp.pl> wrote:

I co - nie zapinają sądy do rury na przeglądzie?

Jeżdżę autami od 1988 roku. Na przeglądy jeżdżę różnymi autami. I raz
spotkałem się z tym, że w _benzynie_ badano mi skład spalin. W dieslu nie badano zadymienia ani razu.

Data: 2019-04-11 00:39:38
Autor: LordBluzg(R)
Krakow bez diesli?

https://www.msn.com/pl-pl/finanse/najpopularniejsze-artykuly/rz%C4%85d-gwa%C5%82townie-zaostrzy-przepisy-dotycz%C4%85ce-emisji-spalin-wiele-aut-mo%C5%BCe-nie-przej%C5%9B%C4%87-przegl%C4%85du/ar-BBTk7jE

--
LordBluzg(R)
                 <<<Pasek Grozy>>>

Data: 2019-04-11 06:19:42
Autor: Shrek
Krakow bez diesli?
W dniu 10.04.2019 o 23:27, jerzu.xyz@irc.pl pisze:

Jeżdżę autami od 1988 roku. Na przeglądy jeżdżę różnymi autami. I raz
spotkałem się z tym, że w _benzynie_ badano mi skład spalin.
W dieslu nie badano zadymienia ani razu.

Ale to tylko świadczy o tym, że przeglądy są fikcją, a nie że się nie da.

sHREK

Data: 2019-04-10 22:49:10
Autor: przemek.jedrzejczak
Krakow bez diesli?
-- Ale to tylko świadczy o tym, że przeglądy są fikcją, a nie że się nie da.

lapanie smrodow na ulicach nic nie da ... jeden diagnosta z lepkimi raczkami puszcza tyle sztrucli w obieg ze trzeba by postawic policjanta na kazdej ulicy, klucz lezy w nadzorze a raczej jego braku ze strony starostow:

https://motoryzacja.interia.pl/news-kto-bedzie-nadzorowal-stacje-kontroli-pojazdow,nId,2551153

Zdaniem wiceministra obecny stan nadzoru nad przedsiębiorcami prowadzącymi stacje kontroli pojazdów znajduje się w złej kondycji.

Chodkiewicz przypomniał, że NIK już dwukrotnie negatywnie wypowiedziała się o nadzorze nad SKP. Po raz pierwszy w raporcie z 2009 r. dotyczącym kontroli sprawowania nadzoru przez starostów nad stacjami diagnostycznymi dopuszczającymi pojazdy samochodowe do ruchu drogowego oraz z 2017 r. prezentując wyniki wynik kontroli dotyczącej dopuszczenia pojazdów do ruchu.

to oczywiscie eufemizm ... ja tu widze dno i 2 metry mulu :-)

Data: 2019-04-11 17:50:47
Autor: Shrek
Krakow bez diesli?
W dniu 11.04.2019 o 07:49, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Nawet lepkich rąk nie trzeba - jak w powiecie jedna stacja z czterech by nie podbijała to za chwilę byłyby trzy.

Dlatego proponuję, żeby co 20 "zatrzymańca" kontrolować za państwowe. Wtedy raczej żaden diagnosta się nie podłoży, jak fanatyka od "dizel musi dymić" mu z drogi wyślą na badanie.

Shrek

Data: 2019-04-11 10:00:19
Autor: WS
Krakow bez diesli?
On Thursday, April 11, 2019 at 5:50:47 PM UTC+2, Shrek wrote:

Nawet lepkich rąk nie trzeba - jak w powiecie jedna stacja z czterech by nie podbijała to za chwilę byłyby trzy.

E tam, to nie jest takie czarno/biale czy zero/jedynkowe...
ja np. od kilkunastu lat korzystam ze stacji, ktora solidnie sprawdza, ale byc moze(to tylko moje domysly) nie podchodzi zbyt upierdliwie do wbikania pieczatki.
Aczkolwiek znajoma kiedys nie dostala ;)
Jak cos jest podejrzane to dostaje info zwrotne typu "no, sa lekkie luzy na przegubach, wystrzcza jeszczena 1-2tys km, wiec trzeba sie zainteresowac wymiana"
Dla mnie to b. cenne info i zazwyczaj pojazd zaraz trafia do mechanika.
Chetnych maja sporo...

BTW. Kiedys sprawdzili mi spaliny w motocyklu Honda CBR, facet stwierdzil, ze dla takich moto limit jest praktyznie niemozliwy do przekroczenia, moja Honda CBR sie zblizyla ;), ze 3 x sprawdzal i mowil, ze to bodajze drugi motocykl, co ma tyle (nie pamietam juz co, CO, NO2 ?). Pojechalem do znajomego mechanika, zmierzyl luzy zaworowe i sie dziwil, ze toto jeszcze odpalalo, tak wiec uwazam, ze porzadny przeglad jest jednak wskazany.

Data: 2019-04-11 19:11:14
Autor: Shrek
Krakow bez diesli?
W dniu 11.04.2019 o 19:00, WS pisze:

[...]

A dla innych nie. Powiem tak - kolega opowiadał;) że musiał zrobić przegląd z padnietą pompą wspomagania. Jakież było jego zdziwienie, jak podjechał na stację na zadupiu i zastanawiał się jak to rozmowę zacząć, gdy diagnosta wziął stwierdził "z daleka pan przyjechł", wziął dowód i podbił, bez wjeżdzania choćby na ścieżkę. W konsternacji kolega wręczył dwie stówki i... ku swojemu zdziwieniu dostał resztę. Poważnei mówię - kolega nie zmyśla.

BTW. Kiedys sprawdzili mi spaliny w motocyklu Honda CBR, facet stwierdzil, ze dla takich moto limit jest praktyznie niemozliwy do przekroczenia, moja Honda CBR sie zblizyla ;)

Ja dwa razy pytałem o swoją shadowkę - ponoć sonda w rurę nie wchodzi a miernika decybeli nie mieli. Poważnie byłem ciekaw jaka lambda wychodzi, bo to na gaźnikach i chciałem przy okazji sprawdzić czy śrubek nie trzeba pokręcić.

Shrek

Data: 2019-04-12 09:36:04
Autor: Mateusz Viste
Krakow bez diesli?
On Thu, 11 Apr 2019 17:50:47 +0200, Shrek wrote:
[...]

W takiej Francji stacje są zautomatyzowane. Tzn. ludek oczywiście tam jest, do obsługi maszyn, ale wszelkie pomiary idą bezpośrednio w komputer i (tak mi powiedziano) ludek nie ma opcji żeby np. przymknąć oko na CO2, NOx czy słabe hamulce. W komputer idzie też dump z OBD2, więc jakikolwiek błąd ECU także wygeneruje negatywny przegląd (na szczęście ja nie mam OBD2 w samochodzie).

Inna sprawa, jak komputer diagnostyczny sprawdza wydech - z tego co zrozumiałem, to komputer dopuszcza przekroczenia, wymaga tylko by przy jakichkolwiek niejałowych obrotach wartości były w widełkach EURO3 (tzn. dla mojego samochodu tak jest). Zatem ludek obsługujący gra gazem tak, aby znaleźć "optymalny" punkt, w którym komputer zgodzi się przepuścić samochód dalej.

Z tego co czytam na grupie, w PL działa to nieco inaczej i człowiek jest dalej w dużej mierze decydujący - sądzę że tu jest problem, a nie w tym "kto płaci". No ale i tak jest postęp, bo kiedy wyjeżdżałem z PL to podbity przegląd dostawałem za 50 zł w pobliskim garażu, bez pokazania samochodu :)

Mateusz

Data: 2019-04-12 18:06:37
Autor: Shrek
Krakow bez diesli?

[...]

Na wsi dalej tak jest - jak już pisałem kolega;) wcale nie musiał nawet dopłacać do stawki urzędowej.

Shrek

Data: 2019-04-13 00:01:38
Autor: kk
Krakow bez diesli?
On 2019-04-12 11:36, Mateusz Viste wrote:
[...]

OBD2 ... to można zasymulować cokolwiek

Data: 2019-04-11 00:20:22
Autor: Kris
Krakow bez diesli?
W dniu środa, 10 kwietnia 2019 22:09:43 UTC+2 użytkownik Shrek napisał:
W dniu 10.04.2019 o 21:45, jerzu.xyz@irc.pl pisze:

> Nie wszędzie się tak da zrobić. U mnie na postoju nie wkręcisz auta na
> więcej niż 2000 obrotów. Takie zabezpiecznie.

I co - nie zapinają sądy do rury na przeglądzie?

Nie
Co roku dla 2-3 aut przegląd robię i ani razu nie zapinali sądy

Data: 2019-04-11 09:26:37
Autor: viktorius
Krakow bez diesli?
W dniu 2019-04-11 o 09:20, Kris pisze:
[...]

A sondy? :P

--
viktorius

Data: 2019-04-11 01:36:31
Autor: Kris
Krakow bez diesli?
W dniu czwartek, 11 kwietnia 2019 09:26:36 UTC+2 użytkownik viktorius napisał:

A sondy? :P
Też nie;)

Data: 2019-04-11 17:52:31
Autor: Shrek
Krakow bez diesli?
W dniu 11.04.2019 o 09:26, viktorius pisze:

Nie
Co roku dla 2-3 aut przegląd robię i ani razu nie zapinali sądy

A sondy? :P

Wiedziałem, ze ktoś. Ale zalałem poranną kawą klawkę i nie miałem jak poprawić:) Także autopac ortograficzny - btw - co się stało z wiedźmą ortofaszystką?

Shrek

Data: 2019-04-11 09:17:17
Autor: viktorius
Krakow bez diesli?
W dniu 2019-04-10 o 20:24, Shrek pisze:
[...]

Ale wiesz, co było sprawdzane, zadymienie, czy coś więcej?
Bo jak pisałem wyżej, nie da się założyć, że silnik euro ileśtam jest poniżej limitu danego euro w całym zakresie obrotów dodatkowo to na postoju, bez obciążenia.

--
viktorius

Data: 2019-04-10 06:21:51
Autor: Shrek
Krakow bez diesli?
W dniu 09.04.2019 o 12:21, Poldek pisze:

Tylko dlaczego przy arteriach komunikacyjnych tak śmierdzi spalinami, że ciężko się oddycha? Sądzę, że to piece z pod Warszawy mają tunele, którymi dostarczają dym na Marszałkowską, JPII i Jerozolimskie.

Podobnie sądzisz o rurach wydechowych samochodów - że te z warszawy mają końcówki w laskach, izabelinie, podkowie leśnej, a już zwłaszcza w otwocku i falenicy? A nie zapomnij też o akumulatorach zanieczyszczeń - przez dzień skubańce sobie korek w rurę wsadzają i wypuszczają to w nocy do rzeczownych tuneli do wianuszka gmin ościennych, jak nikt nie widzi. Jak to wyjasnisz, że zwykle największy kopec jest w chłodne noce, weekendy i święta, keidy ludzie samochodami mniej jeżdzą, za to dłużej siedzą w ciepłym domku? Rekord padł z tego co pamiętam w trzech króli (rok temu) i ktedy prawie wszystkie warszawskie dizle wyjechały do swoich małych ojczyzn albo innego zakopanego.

Shrek

Data: 2019-04-09 12:27:08
Autor: Myjk
Krakow bez diesli?
Tue, 09 Apr 2019 12:12:16 +0200, radekp@konto.pl
Ale już chyba wiesz, że procent zanieczyszczenia powodowany przez samochody
jest stosunkowo niewielki w porównaniu do ogólnego stanu powietrza?
Czy nie za bardzo wiesz?

Jak jadę autem to mnie interesuje tylko to co wylata z samochodów jadących
przede mną, bo to ma *bezpośredni* wpływ na mnie, a nie bliżej nieokreślony
ogólny stan powietrza. I nie jest to nic przyjemnego w większości
przypadków, co widać i czuć.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-04-09 13:45:06
Autor: z
Krakow bez diesli?
W dniu 2019-04-09 o 12:27, Myjk pisze:

https://www.transport-publiczny.pl/wiadomosci/skad-sie-bierze-smog-i-jak-bardzo-winne-sa-auta-53970.html

Przestańcie znowu bić pianę

Uśredniając samochody powodują 5% zanieczyszczeń

W ekstremalnych przypadkach w centrach miast samochody powodują max 60% smogu. A i tak trudno to zmierzyć

A w dodatku:
"7 procentach to ,,dymienie z rury". Kilkanaście procent to drobinki z opon i klocków hamulcowych. Reszta, czyli ok. 80 proc., to pylenie wtórne, czyli to, co leży na jezdni, a samochody wzbijają w powietrze przejeżdżając."

Więc litości!!!
nawet benzyna, hybryda, czy elektryk powoduje SMOOOOOOGGGGG

Data: 2019-04-09 05:07:26
Autor: przemek.jedrzejczak
Krakow bez diesli?
rzadko bywam w Krakowie ale trzymam kciuki aby im sie udalo ... jak to lecialo ? stare diesle na lyzeczki :-)

Data: 2019-04-09 09:24:52
Autor: Zenek Kapelinder
Krakow bez diesli?
Przybedzie miejsc pracy w Krakowie po wprowadzeniu zakazu jazdy dizlami. Pojawia sie riksze towarowe, tragarze, zaprzegi konne.

Data: 2019-04-09 17:59:56
Autor: Budzik
Krakow bez diesli?
Użytkownik Zenek Kapelinder 4kogutek44@gmail.com ...

Przybedzie miejsc pracy w Krakowie po wprowadzeniu zakazu jazdy
dizlami. Pojawia sie riksze towarowe, tragarze, zaprzegi konne.

Juz przy tej pierwszej strefie, jak ogłaszali wyjątki, to nie ujeli w nim dostawców do sklepów... Dziwne. Trzeba bedzie mastera hybryde kupic :)
Albo amerykanskie ducato z v6 :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Jesli ty po kilka razy dziennie mozesz klamac jak stara pomarszczona cyganka

Data: 2019-04-09 23:59:24
Autor: kk
Krakow bez diesli?
On 2019-04-09 18:24, Zenek Kapelinder wrote:
Przybedzie miejsc pracy w Krakowie po wprowadzeniu zakazu jazdy dizlami. Pojawia sie riksze towarowe, tragarze, zaprzegi konne.

krasnale i sierotki marysie

Data: 2019-04-09 15:28:05
Autor: Zenek Kapelinder
Krakow bez diesli?
Podsmiechujki sobie robisz a sprawa jest powazna. Caly transport zaopatrzeniowy oparty jest na samochodach dostawczych. To dizle. Poczta Polska przesylki wozi dostawczakami z dizlami. Jak sobie wyobrazasz zakup chleba i masla w lokalnym sklepie jak go nie bedzie mozna dowiezc dostawczakiem? Zostaja tragarze, riksze towarowe i transport konny albo oparty na wolach.

Data: 2019-04-10 18:19:50
Autor: J.F.
Krakow bez diesli?
Użytkownik "Zenek Kapelinder"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:d51fd239-06f0-4610-b183-26ca5dbbbc2f@googlegroups.com...
Podsmiechujki sobie robisz a sprawa jest powazna. Caly transport zaopatrzeniowy oparty jest na samochodach dostawczych. To dizle.
Poczta Polska przesylki wozi dostawczakami z dizlami.

Poczta Polska tak podniosla oplaty, ze powinno byc ja stac na benzyniaki.
A nawet CNG, czy te nowe polskie elektryki, co je premier obiecal :-)

Jak sobie wyobrazasz zakup chleba i masla w lokalnym sklepie jak go nie bedzie mozna dowiezc dostawczakiem?

Ale co - nie ma dostawczakow na benzyne ?

J.

Data: 2019-04-10 09:50:18
Autor: Kris
Krakow bez diesli?

https://kurierlubelski.pl/poczta-polska-testuje-elektryczne-samochody-beda-jezdzily-tez-w-lublinie/ar/13892805

Data: 2019-04-10 19:00:02
Autor: Budzik
Krakow bez diesli?

[...]

Są. Niewiele.
Np. wspomniane ducato z silnikiem CNG. Z tym ze w Poznaniu jest jedna stacja... Do tego spada ci ładownosci i zasieg...
Jest tez amerykańskie ducato z silnikiem 3.6 V6.
Rozumiem jednak ze automatycznie godzisz sie na to aby w cenach uwzglednic transport drozszy o kilkadziesiat procent?

Bo takie ducato na ON to spali powiedzmy 8-9 litrów.
A takie V6? Ze 20 starczy?

--
Pozdrawia... Budzik
Jest Leżajsk, jest dobrze.

Data: 2019-04-10 21:19:04
Autor: z
Krakow bez diesli?
Przypominam że:
7% - z rury
13% - z opon i klocków
80% to pył unoszący się z ulicy po przejechaniu KAŻDEGO samochodu nawet na perfumy.

Skończcie już ;-)

PS. Zamiast zakazywać faszystowskimi unijnymi metodami zabrać się za sprzątanie i mycie ulic JEŁOPY ;-)

Data: 2019-04-11 16:35:34
Autor: Cavallino
Krakow bez diesli?
W dniu 10-04-2019 o 21:19, z pisze:
Przypominam że:
7% - z rury
13% - z opon i klocków
80% to pył unoszący się z ulicy po przejechaniu KAŻDEGO samochodu nawet na perfumy.

Ale to dane ogólnoświatowe czy z Polski?
Bo jak ogólnoświatowe, to udział syfu na polskich drogach jest zdecydowanie większy.
Wystarczy przejechać się samochodem po Niemczech w deszczowy dzień, zeby zobaczyć różnice - tam auto po wyschnięciu nie nadaje się tylko do myjni, bo droga była mokra.....

Data: 2019-04-12 10:40:26
Autor: radekp@konto.pl
Krakow bez diesli?
Thu, 11 Apr 2019 16:35:34 +0200, w <q8njbm$5vi$1@node1.news.atman.pl>,
Cavallino <cavallinoBEZ-SPAMU@konto.pl> napisał(-a):

> [...]

Wystarczy przejechać się samochodem po Niemczech w deszczowy dzień, zeby zobaczyć różnice - tam auto po wyschnięciu nie nadaje się tylko do myjni, bo droga była mokra.....

Tego nie wiem, ale wiem że w Polsce udział wznoszonego syfu jest tak duży, bo
mycie dróg u nas praktycznie nie istnieje.

A w Anglii to właściwie nie muszą -- i tak cały czas pada ;)

Data: 2019-04-12 13:08:40
Autor: z
Krakow bez diesli?

Data: 2019-04-12 04:20:15
Autor: Zenek Kapelinder
Krakow bez diesli?
Przypadkowo wyszlo ze to zadna nowosc. Jesli ludzie rocznie zbieraja w swoich domach 2 tysiace ton kurzu a z zamiatania ulic jest 11 ton rocznie to jak ma nie byc pylu w powietrzu. Rozwiazaniem nie jest zakaz uzywania samochodow a codzienne sprzatanie ulic. To nie wlasciciele samochodow sa winni a lokalne wladze ze nie sprzataja i nie wymuszaja codziennego sprzatania przez wlascicieli nieruchomosci.

Data: 2019-04-13 17:29:37
Autor: Shrek
Krakow bez diesli?
To nie wlasciciele samochodow sa winni a lokalne wladze ze nie sprzataja i nie wymuszaja codziennego sprzatania przez wlascicieli nieruchomosci.

No chyba cię już buk opuscił. Że niby za to że komuś smrodzisz i hałasujesz to ma ci jeszcze jedznie sprzątać przed posesją? Pozostańmy przy samorządach.

Data: 2019-04-11 19:18:47
Autor: Poldek
Krakow bez diesli?
W dniu 2019-04-10 o 21:19, z pisze:
[...]

Czy zgadzasz się na doliczenie do cen wszystkiego kosztów sprzątania i mycia? Przecież tak jest taniej :-)

Data: 2019-04-12 13:24:08
Autor: z
Krakow bez diesli?
W dniu 2019-04-11 o 19:18, Poldek pisze:
Czy zgadzasz się na doliczenie do cen wszystkiego kosztów sprzątania i mycia? Przecież tak jest taniej :-)

To chcesz poprawy czy przypier... sąsiadowi co ma dizla? ;-)

A wyłączenie z ruchu starych diesli to będzie bezkosztowe?

Pamiętając że zadziała to w jakimś stopniu w obrębie 7% smogu powodowanego przez auta czyli połowy (nawet zawyżając) całego SMOGU

Data: 2019-04-12 11:02:46
Autor: Myjk
Krakow bez diesli?
Wed, 10 Apr 2019 21:19:04 +0200, z
Przypominam że:
7% - z rury
13% - z opon i klocków
80% to pył unoszący się z ulicy po przejechaniu KAŻDEGO samochodu nawet

Skoro 20% wyrzucają na jezdnię samochody, to te 80% pyłu to co to jest?

na perfumy.
Skończcie już ;-)

Ty najwyraźniej w życiu w korku nie stałeś, albo nie jechałeś za dymiącym
samochodem gdzie spaliny śmierdzą aż w oczy szczypie. Albo stałeś/jechałeś,
ale masz równie wyczulony węch, co wujek dobra radzia słuch.

PS. Zamiast zakazywać faszystowskimi unijnymi metodami zabrać się za sprzątanie i mycie ulic JEŁOPY ;-)

Wyjdź czasem zza klawiatury. Sprzątają ulice cyklicznie. Że nie
wystarczająco? Możliwe, bo przecież większość ludzi nie zapłaci więcej za
takie przyziemne rzeczy jak *możliwość* poprawy zdrowia (czego jesteś widać
najlepszym przykładem). Dlatego nadal w naszym ciemnogrodzie ludzie palą
wynglem i drewnem mając gaz pod nosem (a nawet zaintalowany, patrz
"oszczędzanie" kominkami których sprawność ledwo dobija do 30%).

nawet benzyna, hybryda, czy elektryk powoduje SMOOOOOOGGGGG

(P)(H)EVy zdecydowanie mniej klockami "smrodzą". Ja praktycznie klocków nie
zużywam -- w zasadzie tylko jak mam baterie na full naładowaną i nie ma
rekuperacji. :P Poza tym SMOG szkodliwy dla ludzi to nie tylko pyły, ale
głównie NOx *przyklejone* do PMów wylatających z kopcących trupów.

Niemniej zgadzam się, że największym zagrożeniem w PL są nadal
przedpotopowe systemy grzewcze i ich właściciele. Co nie znaczy, że z
trupami samochodowymi nie należy walczyć już teraz. Bo gdyby 15 lat temu
zaczęto choćby uświadamiać ludzi jak się sensownie ogrzewać, to dzisiaj
mielibyśmy znacznie lepsze powietrze.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-04-12 20:53:28
Autor: z
Krakow bez diesli?
W dniu 2019-04-12 o 11:02, Myjk pisze:
Skoro 20% wyrzucają na jezdnię samochody, to te 80% pyłu to co to jest?

Albo chcesz się na siłę pokłócić i to nie zemną tylko z faktami albo masz ciężki dzień na myślenie.

Ty najwyraźniej w życiu w korku nie stałeś, albo nie jechałeś za dymiącym
samochodem gdzie spaliny śmierdzą aż w oczy szczypie. Albo stałeś/jechałeś,
ale masz równie wyczulony węch, co wujek dobra radzia słuch.

To nie jest powód żeby zakazywać Diesli.
Unijno faszystowskie metody urzędasów co udowadniają potrzebę swojego istnienia.

Data: 2019-04-12 20:56:57
Autor: z
Krakow bez diesli?
Taka analogia:
Cukier pod różnymi postaciami jest szkodliwy i powoduje cukrzycę.
Zakazujemy drożdżówek z serem (posłodzonym serem ;-) ) bo akurat po nich część obywateli wzdyma :-)

Data: 2019-04-12 21:20:44
Autor: RadoslawF
Krakow bez diesli?
W dniu 2019-04-12 o 20:56, z pisze:

Taka analogia:
Cukier pod różnymi postaciami jest szkodliwy i powoduje cukrzycę.

To nie jest prawda. Szkodliwy i wywołujący cukrzycę jest cukier
spożywany w nadmiarze. W okresie między wojennym kiedy spożycie cukru
było za niskie cukier wręcz reklamowano.
M. Wańkowicz zarobił sto czy dwieście złotych za hasło "cukier krzepi".

Zakazujemy drożdżówek z serem (posłodzonym serem ;-) ) bo akurat po nich część obywateli wzdyma :-)

Zakazy rzadko bywają rozsądne.
Czego świetnym dowodem prohibicja w USA.

Pozdrawiam

Data: 2019-04-12 23:55:35
Autor: z
Krakow bez diesli?
Dobra.
Powymądrzałeś się
A jakie masz zadanie o zakazie diesli?
Takie jak o prohibicji? ;-)

Data: 2019-04-13 00:16:44
Autor: RadoslawF
Krakow bez diesli?
W dniu 2019-04-12 o 23:55, z pisze:

Dobra.
Powymądrzałeś się
A jakie masz zadanie o zakazie diesli?
Takie jak o prohibicji? ;-)

Tak.

Pozdrawiam

Data: 2019-04-12 23:59:57
Autor: z
Krakow bez diesli?
W dniu 2019-04-12 o 21:20, RadoslawF pisze:
To nie jest prawda. Szkodliwy i wywołujący cukrzycę jest cukier
spożywany w nadmiarze.

A że człowiek jest istotą ułomną a cukier działa jak narkotyk to zawsze jest spożywany w nadmiarze ;-)

Data: 2019-04-13 00:19:45
Autor: RadoslawF
Krakow bez diesli?
W dniu 2019-04-12 o 23:59, z pisze:

To nie jest prawda. Szkodliwy i wywołujący cukrzycę jest cukier
spożywany w nadmiarze.

A że człowiek jest istotą ułomną a cukier działa jak narkotyk to zawsze jest spożywany w nadmiarze ;-)

Nie zawsze.
Dotyczy to raczej takich "szczuplaczków" osiągających przed trzydziestką
sto dwadzieścia kilo. Ale oni poza jedzeniem i piciem cukru zwyczajnie
żrą wszystko co mają w zasięgu ręki. Sam cukier nie jest tu winowajcą.

Pozdrawiam

Data: 2019-04-13 20:56:15
Autor: Shrek
Krakow bez diesli?
W dniu 12.04.2019 o 11:02, Myjk pisze:
[...]

To samo co na chodniku czy trawniku?

Shrek

Data: 2019-04-13 21:46:06
Autor: z
Krakow bez diesli?
W dniu 2019-04-13 o 20:56, Shrek pisze:

To samo co na chodniku czy trawniku?

Shrek

Myjk jest uparty to wszystko co leży to te 7% z 50% ;-)

Data: 2019-04-11 19:16:20
Autor: Poldek
Krakow bez diesli?
[...]

To brzmi jak dogmat: dostawy są robione dizlami inaczej nie da się.
Wygląda na to, że ludzkość zdechnie z głodu, jeżeli dostawy nie będą dostarczane dizlami :-)

Data: 2019-04-11 11:10:05
Autor: Zenek Kapelinder
Krakow bez diesli?
Da sie. Przeciez napisalem ze tragarze, riksze towarowe, platformu ciagniete przez woly. Mozesz sie teraz odstosunkowac?

Data: 2019-04-11 20:37:07
Autor: Poldek
Krakow bez diesli?
Da sie. Przeciez napisalem ze tragarze, riksze towarowe, platformu ciagniete przez woly. Mozesz sie teraz odstosunkowac?

Mogłeś jeszcze napisać, że niewolnikami :-)

Data: 2019-04-12 13:29:30
Autor: z
Krakow bez diesli?
W dniu 2019-04-11 o 19:16, Poldek pisze:
To brzmi jak dogmat: dostawy są robione dizlami inaczej nie da się.
Wygląda na to, że ludzkość zdechnie z głodu, jeżeli dostawy nie będą dostarczane dizlami :-)

Bo takie zastosowanie diesla ma sens w przeciwieństwie do zakazów ich używania które spowodują tylko promil poprawy sytuacji.

Ludzkość w miastach będzie się DALEJ truła na porównywalnym poziomie jeżdżąc hybrydami czy elektrykami.

TAKI ZAKAZ NIE MA SENSU... Żadnego ani logicznego ani ekonomicznego

Data: 2019-04-12 14:01:11
Autor: Myjk
Krakow bez diesli?
Fri, 12 Apr 2019 13:29:30 +0200, z
Bo takie zastosowanie diesla ma sens

W mieście, tj. lokalnym transporcie nie ma. Tak samo jak nie ma sensu na dojazdy do pracy kupować diesla.
w przeciwieństwie do zakazów ich używania które spowodują tylko promil poprawy sytuacji.

U nas, bo i tak się trujemy syfem z ogrzewania domów.

Ludzkość w miastach będzie się DALEJ truła na porównywalnym poziomie jeżdżąc hybrydami czy elektrykami.

Jeśli się wyeliminuje syf z ogrzewania to różnica, po eliminacji
kopciuchów, będzie widoczna. I lepiej się samochodowych kopciuchów pozbywać
już teraz, niż zacząć dopiero jak się poprawi sytuacja ogrzewania.

TAKI ZAKAZ NIE MA SENSU... Żadnego ani logicznego ani ekonomicznego

To przywołaj kwoty jakie idą na leczenie z tyt. syfiastego powietrza, nawet
jeśli to jest rzekomo tylko 10% z powodu dymiących rur i ścierających się
klocków.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-04-12 16:05:20
Autor: z
Krakow bez diesli?
W dniu 2019-04-12 o 14:01, Myjk pisze:
U nas, bo i tak się trujemy syfem z ogrzewania domów.

To inna sprawa.
Mówimy o  max 7 procentach z połowy CAŁEGO SMOGU.
I że niby wyeliminowanie samych diesli nawet tych najgorszych ma poprawić zauważalnie sytuację?

Myśleć Ku... Myśleć...

Data: 2019-04-12 16:53:15
Autor: Myjk
Krakow bez diesli?
Fri, 12 Apr 2019 16:05:20 +0200, z
To inna sprawa.
Mówimy o  max 7 procentach z połowy CAŁEGO SMOGU.
I że niby wyeliminowanie samych diesli nawet tych najgorszych ma poprawić zauważalnie sytuację?

W stosunku do innych zmotoryzowanych i pieszych w pobliżu jezdni, gdzie
taki trup dymi PMami z NOx praktycznie bezpośrednio w nos, OWSZEM TAK!
Myśleć Ku... Myśleć...

No to zacznij w końcu.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-04-12 16:08:38
Autor: z
Krakow bez diesli?
[...]

7 procent z max 60% w ekstremalnych sytuacjach przy trudności pomiaru.

To inaczej.
Ile istnień ludzkich uratowałoby wypuszczenie na miasto jednej myjki? ;-)

Data: 2019-04-12 16:56:13
Autor: Myjk
Krakow bez diesli?
Fri, 12 Apr 2019 16:08:38 +0200, z
7 procent z max 60% w ekstremalnych sytuacjach przy trudności pomiaru.

Przy jakiej trudności pomiaru, skoro podajesz konretne liczby co do jednego
procenta?

To inaczej.

Co, w twoim artykuliku nie napisali to już kota odwracasz ogonem?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-04-12 17:37:40
Autor: z
Krakow bez diesli?
W dniu 2019-04-12 o 16:56, Myjk pisze:
Przy jakiej trudności pomiaru, skoro podajesz konretne liczby co do jednego
procenta?

Przeczytaj ze zrozumieniem link który już kilka razy podałem

To inaczej.

Co, w twoim artykuliku nie napisali to już kota odwracasz ogonem?

Oczywista głupota zakazu diesli w świetle badań naukowców musi do Ciebie jakoś dotrzeć.
Robię co mogę pokazując skalę i rzędy wielkości.

Może wykres pomoże? ;-)

Data: 2019-04-12 17:43:57
Autor: z
Krakow bez diesli?
http://warszawa.wyborcza.pl/warszawa/1,34862,19138088,warszawa-nie-paryz-ani-nie-pekin-truja-nas-podwarszawskie.html

Wyborcza przecież nie kłamie:

"Katarzyna Barańska z Wojewódzkiego Inspektoratu Ochrony Środowiska tłumaczyła, że pył samochodowy w mniej więcej 7 procentach to ,,dymienie z rury". Kilkanaście procent to drobinki z opon i klocków hamulcowych. Reszta, czyli ok. 80 proc., to pylenie wtórne, czyli to, co leży na jezdni, a samochody wzbijają w powietrze przejeżdżając."

NIK pewnie kłamie bo zawłaszczony przez pisowców:

"Za smog w skali kraju odpowiadają przede wszystkim piece w mieszkaniach, czyli tzw. niska emisja. Dwa lata temu Najwyższa Izba Kontroli opublikowała raport z kontroli jakości powietrza w Polsce. Według niego za 82-92,8 proc. zanieczyszczeń odpowiedzialna jest niska emisja. Zanieczyszczenia komunikacyjne to 5,4-7 proc., z kolei przemysł to 1,8-9 proc. odpowiedzialności."

https://www.nik.gov.pl/plik/id,7764,vp,9732.pdf

Data: 2019-04-12 16:59:57
Autor: Budzik
Krakow bez diesli?
Użytkownik Myjk myjkel@nospam.op.pl ...

Bo takie zastosowanie diesla ma sens

W mieście, tj. lokalnym transporcie nie ma.

A jakie ma? Jakim samochodem realizowałbys dostawy w obrebie miasta?

--
Pozdrawia... Budzik
Jak dostać się zdalnie na komputer podłączony do sieci Windows ?

Data: 2019-04-12 21:52:40
Autor: jerzu.xyz
Krakow bez diesli?
On 12 Apr 2019 16:59:57 GMT, Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

A jakie ma? Jakim samochodem realizowałbys dostawy w obrebie miasta?

Rowerem Cargo.

W Polsce można zamówić Carftera elektrycznego. Cena, z tego co się
dowiedziałem na targach, zaczyna się od 300 tys. PLN. Netto. Już widze
jak taka pierkarnia Grzybli, co ma flotę ponad 100 aut, kupuje tego
Craftera. Chleby musiałby być w cenie złota.

Data: 2019-04-13 04:59:55
Autor: Budzik
Krakow bez diesli?
Użytkownik  jerzu.xyz@irc.pl ...

[...]

300tysiecy, niezle... 3 x drozej.
Jaki to ma zasieg?

--
Pozdrawia... Budzik
"Film powinien zaczynać się od trzęsienia ziemi, potem zaś napiecie

Data: 2019-04-13 10:28:57
Autor: jerzu.xyz
Krakow bez diesli?
On 13 Apr 2019 04:59:55 GMT, Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Jaki to ma zasieg?

Teoretycznie 170 km. I ograniczenie prędkości do 90 km/h.

Data: 2019-04-13 10:35:24
Autor: jerzu.xyz
Krakow bez diesli?
On Sat, 13 Apr 2019 10:28:57 +0200, jerzu.xyz@irc.pl wrote:

On 13 Apr 2019 04:59:55 GMT, Budzik
<budzik61@poczta.o.n.e.t.pl.nie.spam.oj> wrote:

Jaki to ma zasieg?

Teoretycznie 170 km. I ograniczenie prędkości do 90 km/h.

"ym, co może przeszkadzać w e-Crafterze, jest jego zasięg - 173 km,
który przy włączonej klimatyzacji spada do 140 km. Volkswagen na
podstawie przeprowadzonych badań podał, że maksymalny dzienny dystans
pokonany przez kurierów wynosi od 70 do 100 km."

https://www.motofakty.pl/artykul/volkswagen-e-crafter-pierwsza-jazda-elektrycznym-dostawczakiem.html

Data: 2019-04-13 11:59:55
Autor: Budzik
Krakow bez diesli?
Użytkownik  jerzu.xyz@irc.pl ...

[...]

Być moze w jakiejs niewielkiej czesci zastosowań się nada ale ogolnie ten zasieg to za mało.
No i ta cena...

Na czyms sie zyskuje? Koszt przejechanych km? Ładowanie w domu z gniazdka pewnie tez nie chwodzi w rachube bo za długo?

--
Pozdrawia... Budzik
"Nigdy nie rozcinaj tego co można rozwiązać"

Data: 2019-04-13 06:04:08
Autor: Zenek Kapelinder
Krakow bez diesli?
W siedemdziesiat do stu kilometrow dziennie mozesz spokojnie wierzyc w przypadku panstw zachodnich. Najprawdopodobniej zmuszanie ludzi do zbednej zmiany dobrych samochodow na gorsze ale drozsze to realizowanie wspolczesnej polityki fiskalnej panstw. Demoludy przejechaly sie na nawisie inflacyjnym. Bylo na rynku wiecej pieniedzy niz towarow. Podatkami trudno zabrac ludziom pieniadze bo sa niezadowoleni. To przez kilka lat urabiali ludzi ekologia a teraz czesc zmuszaja do zakupu rzeczy bardzo drogich. Dwa trzy razy drozszych niz te co byly do tej pory, mialy taka sama uzytecznosc i mogly jeszcze sluzyc wiele lat. Padaly w temacie liczby. Wychodzi ze samochody na biezaco generuja niewiele zanieczyszczen. Ale jak miasta nie sa systematycznie "odkurzane" to jak w lotto nastepuje kumulacja. Jesli w jakims panstwie jest przede wszystkim transport "detaliczny" oparty na prywatnych srodkach transportu to trzykrotne podniesienie ich ceny powoduje trzy razy wyzsze wplywy zwiazane z zakupem srodkow transportu do budzetu i zablowowanie przez splaty kredytow przelozone na ceny transportu towarow nawisu inflacyjnego. Gorka z zysku przedsiebiorcy trafia do banku ktory kupuje obligacje rzadowe. Nie sila a sztuka frajerow w dupe tluka.

Data: 2019-04-10 00:36:01
Autor: kk
Krakow bez diesli?
On 2019-04-10 00:28, Zenek Kapelinder wrote:
[...]

No jakoś nie dowierzam, że myślący człowiek może dojść do wniosku, że cofniemy się w rozwoju. Nie można tego "melexami" przewozić?

Data: 2019-04-09 16:29:51
Autor: Zenek Kapelinder
Krakow bez diesli?
Nie ma tyle melexow. Tragarz potrzebuje takie cos zakladane na plecy. Kazdy kto bedzie chcial swiadczyc takie uslugi z desek ze starej palety sobie zrobi. Starych palet powinno wystarczyc. A zamiast taksowek lektyki.

Data: 2019-04-10 08:26:23
Autor: kk
Krakow bez diesli?
On 2019-04-10 01:29, Zenek Kapelinder wrote:
Nie ma tyle melexow. Tragarz potrzebuje takie cos zakladane na plecy. Kazdy kto bedzie chcial swiadczyc takie uslugi z desek ze starej palety sobie zrobi. Starych palet powinno wystarczyc. A zamiast taksowek lektyki.

A na koniach nie możnaby?

Data: 2019-04-10 09:00:02
Autor: Budzik
Krakow bez diesli?
Użytkownik kk kk@op.pl.invalid ...

[...]

Jaki jest cel podwajania ilosci potrzebnego transportu a jednoczesnie robienie wyjątku dla taksówkarzy ktorzy moga dieslami wjezdzac?

--
Pozdrawia... Budzik
"Błędy człowieka szlachetnego są jak zaćmienie Słońca lub Księżyca.

Data: 2019-04-10 21:48:07
Autor: jerzu.xyz
Krakow bez diesli?
On Wed, 10 Apr 2019 00:36:01 +0200, kk <kk@op.pl.invalid> wrote:

No jakoś nie dowierzam, że myślący człowiek może dojść do wniosku, że cofniemy się w rozwoju. Nie można tego "melexami" przewozić?

Nie spotakłeś się jeszcze z miejskimi aktywistami? Wg nich nie ma
żadnych przeciwwskazań do wożenia towarów rowerami cargo.

Data: 2019-04-10 00:43:29
Autor: LordBluzg(R)
Krakow bez diesli?
[...]

Zenuś, musisz być z PiSu skoro rozkminiasz to na wszystkie diesle :)

Data: 2019-04-09 16:36:56
Autor: Zenek Kapelinder
Krakow bez diesli?
pizdziak z polityki to ty czy twoj madrzejszy brat?

Data: 2019-04-10 01:49:58
Autor: LordBluzg(R)
Krakow bez diesli?
pizdziak z polityki to ty czy twoj madrzejszy brat?

Nie, kretynie. Czytałem linka :)

Data: 2019-04-10 15:36:45
Autor: Zenek Kapelinder
Krakow bez diesli?
Na potrzeby odpowiedzi zrobilem dzisiaj eksperyment. Jezdzacy odkurzacz sprzat codziennie. Zwazylem ile dzisiaj zebral. Zebral 20 gramow. Jesli w krakowie jest 250 tysiecy mieszkan i w kazdym dziennie zbiera sie 20 gramow to lacznie w czasie roku wychodzi prawie 2000 ton kurzu. W artykule jaki przeczytales napisali ze miasto rocznie zbiera 11 ton zanieczyszczen. Moje pytanie czy jestes pizdziakiem z polityki czy jego glupszym bratem mialo sens.

Data: 2019-04-09 13:59:56
Autor: Budzik
Krakow bez diesli?
Użytkownik  przemek.jedrzejczak@gmail.com ...

rzadko bywam w Krakowie ale trzymam kciuki aby im sie udalo ... jak
to lecialo ? stare diesle na lyzeczki :-)
musze przyznac ze to strasznie mało merytoryczna odpowiedz akurat na post "z"

--
Pozdrawia... Budzik
"Jakość wewnętrznego monologu przez całe życie to jest charakter"

Data: 2019-04-09 16:27:58
Autor: z
Krakow bez diesli?
W dniu 2019-04-09 o 14:07, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
rzadko bywam w Krakowie ale trzymam kciuki aby im sie udalo ... jak to lecialo ? stare diesle na lyzeczki :-)

Ale do tego nie trzeba żadnego nowego prawa czy zakazu wjazdu do miasta z którym to zakazem będzie można walczyć w sądach.

Plebs będzie miał igrzyska ;-)

Data: 2019-04-09 19:38:26
Autor: radekp@konto.pl
Krakow bez diesli?
Tue, 9 Apr 2019 13:45:06 +0200, w <5cac85c3$0$532$65785112@news.neostrada.pl>,
z <z@z.pl> napisał(-a):

[...]

Ale Myjkowi nie przetłumaczysz, on jeździ z nosem przyklejonym do rury
wydechowej poprzednika.

Data: 2019-04-09 11:27:14
Autor: radekp@konto.pl
Krakow bez diesli?
Tue, 9 Apr 2019 10:52:14 +0200, w <sfakrmm61dav$.dlg@myjk.org>, Myjk
[...]

I stopień znieczyszczenia spadnie o 0,001%.

Data: 2019-04-09 11:40:26
Autor: Myjk
Krakow bez diesli?
Tue, 09 Apr 2019 11:27:14 +0200, radekp@konto.pl
I stopień znieczyszczenia spadnie o 0,001%.

W moich płucach spadnie znacznie bardziej. Nie da się w kółko jeździć na obiegu zamkniętym.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-04-09 03:00:35
Autor: przemek.jedrzejczak
Krakow bez diesli?
-- W moich płucach spadnie znacznie bardziej. Nie da się w kółko jeździć na obiegu zamkniętym.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Europejski_standard_emisji_spalin

tabelka dla diesli sugeruje ze Euro 5 (i powyzej) to juz oszustwo lub jak ktos woli przelom niemieckiej technologii :-) ... politycy w pijanym widzie wytyczyli cele ktorych nie mozna bylo osiagnac i skonczylo sie mega walkiem :-)

Data: 2019-04-09 12:32:46
Autor: Myjk
Krakow bez diesli?
Tue, 9 Apr 2019 03:00:35 -0700 (PDT), przemek.jedrzejczak@gmail.com
[...]

Bzdura, parę koncernów jesdnak nie kombinowało i udało im się utrzymać
należyte normy. Spadkiem mocy itd. ale się udało. Dlatego właśnie już
kombinują z ograniczaniem prędkości itp. bo to ma bezpośredni wpływ na
spaliny.

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-04-09 20:47:14
Autor: Janusz
Krakow bez diesli?
W dniu 2019-04-09 o 12:00, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
[...]

Jest ciekawiej, UE wykryła spisek niemieckich producentów, od 2006 do 2014 trwał on i polegał na tym że nie konkurowali między sobą na ekologiczne parametry w silnikach.

https://www.money.pl/gospodarka/niemieckie-marki-samochodowe-oskarzone-o-zmowe-komisja-stawia-zarzuty-6368177140197505a.html

--
Pozdr
Janusz

Data: 2019-04-09 12:10:29
Autor: radekp@konto.pl
Krakow bez diesli?
Tue, 9 Apr 2019 11:40:26 +0200, w <1e63crfx72xwh.dlg@myjk.org>, Myjk
<myjkel@nospam.op.pl> napisał(-a):

Tue, 09 Apr 2019 11:27:14 +0200, radekp@konto.pl > I stopień znieczyszczenia spadnie o 0,001%.

W moich płucach spadnie znacznie bardziej.

W twoich płucach spadnie o 0,0001%.
Chyba że twoje płuca działają w oderwaniu od rzeczywistości.

Nie da się w kółko jeździć na obiegu zamkniętym.

Co zamontowałeś zamiast filtru, że nie da się na tym jeździć?

Data: 2019-04-09 12:30:36
Autor: Myjk
Krakow bez diesli?
Tue, 09 Apr 2019 12:10:29 +0200, radekp@konto.pl
W twoich płucach spadnie o 0,0001%.
Chyba że twoje płuca działają w oderwaniu od rzeczywistości.

Póki co twój mózg działa w oderwaniu od rzeczywistości. Ty swoim mózgiem
nawet nie jesteś w stanie dostrzeć różnicy w hałasie powodowanym przez
elektryka i spalinowca, a co dopiero jak przychodzi do mniej oczywistych
elementów jak stan powietrza którym trzeba oddychać.

Co zamontowałeś zamiast filtru, że nie da się na tym jeździć?

Ale już chyba wiesz że do oddychania potrzeba tlenu, a ludzie w samochodzie
tlen zużywają? Czy nie za bardzo wiesz?

--
Pozdor
Myjk

Data: 2019-04-09 19:37:25
Autor: radekp@konto.pl
Krakow bez diesli?
Tue, 9 Apr 2019 12:30:36 +0200, w <1m5n89u00mya.dlg@myjk.org>, Myjk
<myjkel@nospam.op.pl> napisał(-a):

Tue, 09 Apr 2019 12:10:29 +0200, radekp@konto.pl > W twoich płucach spadnie o 0,0001%.
> [...]

elektryka i spalinowca, a co dopiero jak przychodzi do mniej oczywistych
elementów jak stan powietrza którym trzeba oddychać.

Czyli podsumowując -- gówno wiesz, ale wiele pierdolisz.

> Co zamontowałeś zamiast filtru, że nie da się na tym jeździć?

Ale już chyba wiesz że do oddychania potrzeba tlenu, a ludzie w samochodzie
tlen zużywają? Czy nie za bardzo wiesz?

Przez twój filtr tlen nie wpada? To wyjmij stamtąd skarpetki, a włóż normalny
filtr.

Data: 2019-04-10 09:39:16
Autor: Myjk
Krakow bez diesli?
Tue, 09 Apr 2019 19:37:25 +0200, radekp@konto.pl
Czyli podsumowując -- gówno wiesz, ale wiele pierdolisz.

Podumowując to nie tylko czytać nie potrafisz, ale i myśleć.

[...]

Na obiegu zamkniętym nie wpada.

To wyjmij stamtąd skarpetki, a włóż normalny filtr.

Poradził wujek dobra radzia.

--
Pozdor
Myjk