Kraków: co drugie auto nie przeszło kontroli spalin. Policja odbiera dowody rejestracyjne

Data: 2017-04-14 18:02:53
Autor: z
Kraków: co drugie auto nie przeszło kontroli spalin. Policja odbiera dowody rejestracyjne
Było?

http://moto.wp.pl/krakow-co-drugie-auto-nie-przeszlo-kontroli-spalin-policja-odbiera-dowody-rejestracyjne-6111924563036289a

"Policja w Krakowie od początku kwietnia wykonała ponad sto kontroli spalin w samochodach. Kierowcy bardzo często nie mają świadomości, że ich samochód nie nadaje się do jazdy."

Z jednej strony trzeba się cieszyć a z drugiej płacić i płakać

Data: 2017-04-14 18:06:53
Autor: Cavallino
W dniu 14-04-2017 o 18:02, z pisze:
[...]

Raczej tylko płakać.
Takie akcje pokazują ile są warte badania techniczne w naszym kraju.

Data: 2017-04-14 10:39:36
Autor: WS
On Friday, April 14, 2017 at 6:06:53 PM UTC+2, Cavallino wrote:

Raczej tylko płakać.
Takie akcje pokazują ile są warte badania techniczne w naszym kraju.

z drugiej strony "co 2 nie przeszlo" to taki troche medialny chlyt marketingowy, sugerujacy, ze polowa samochodow nie spelnia norm, a zapewne policjanci na oko typowali do kontroli pojazdy majace spora szanse nie przejsc testu, a nie losowo

Data: 2017-04-14 22:55:57
Autor: Cavallino
W dniu 14-04-2017 o 19:39, WS pisze:
> [...]

>spora szanse nie przejsc testu, a nie losowo

Zapewne.
Ale jak już na oko widać który to złom, to tym gorzej.

Data: 2017-04-14 19:43:24
Autor: ToMasz
W dniu 14.04.2017 o 18:06, Cavallino pisze:
[...]

coś mi się w to nie chce wierzyć. Nie żeby nie robili badań, ale jeszcze za czasów trabantów pamiętam, że auto ma spełniać normy w dniu pierwszej rejestracji. więc trabant żadnych norm nie spełniał, a diagnosta  "nie odbierał" mu dowodu rejestracyjnego. Dzisiaj można spoko majonez zmieniać silniki bo niema w dowodzie numeru silnika. PEugeoty i cirtoeny, nawet w okolicach 2005 roku mogły nie mieć dfp fap i innych "udogodnień". jakby policja kogoś skitrała za brak takiego filtra - sory, wymieniłem silnik na taki który fabrycznie nie miał filtra. silnik był w legalnie zarejestrowanym pojeździe.
Za co więc zabierali dowody? Nie żebym kogoś bronił na siłę, ale coś mi się niechce wierzyć, że mieli spis autek które muszą spełniać euro ileśtam, tak skaliborowane urządzenie i testujemy. chciałby wiedzieć jak się sprawa rozwinęła dalej

ToMasz

Data: 2017-04-14 11:12:47
Autor: WS
On Friday, April 14, 2017 at 7:43:26 PM UTC+2, ToMasz wrote:

[...]

tak dowolnie, to sobie powymieniac nie mozna...

musi spelniac m.in. http://dziennikustaw.gov.pl/du/2016/2022/1

a tam czytamy:
§ 9. 1. Pojazd powinien być tak zbudowany, wyposażony i utrzymany, aby:
1) poziom hałasu zewnętrznego mierzony podczas postoju pojazdu z odległości 0,5 m nie przekraczał w odniesieniu do:
a) pojazdu, który był poddany badaniom homologacyjnym - wartości ustalonej w trakcie badań homologacyjnych
o 5 dB (A),
b) pozostałych pojazdów - wartości podanych w tabeli ,,Poziom hałasu zewnętrznego", stanowiącej załącznik nr 1
do rozporządzenia;
2) w spalinach pojazdu z silnikiem o zapłonie iskrowym zawartość tlenku węgla (CO), węglowodorów (CH) i współczynnik
nadmiaru powietrza ? (lambda) nie przekraczały wartości podanych w tabeli ,,Poziomy emisji zanieczyszczeń
gazowych i współczynnika nadmiaru powietrza ?", stanowiącej załącznik nr 2 do rozporządzenia, z tym że:
a) dla pojazdu zarejestrowanego po raz pierwszy do dnia 31 grudnia 1996 r., wyposażonego w silnik o pojemności
skokowej poniżej 700 cm3, dopuszcza się wartości określone w kolumnie 5 tabeli załącznika nr 2 do rozporządzenia,
b) dla pojazdu, dla którego w świadectwie homologacji potwierdzono wartości wyższe, stanowiące dla tego pojazdu
kryterium oceny, wartości podanych w kolumnach 6, 7, 8, 9, 10 i 11 tabeli załącznika nr 2 do rozporządzenia nie
stosuje się,
c) wymagania dotyczące współczynnika nadmiaru powietrza ? (lambda) stosuje się do pojazdu wyposażonego
w odpowiednią sondę;
3)26) zadymienie spalin pojazdu z silnikiem o zapłonie samoczynnym, mierzone przy swobodnym przyspieszaniu silnika
w zakresie od prędkości obrotowej biegu jałowego do maksymalnej prędkości obrotowej, wyrażone w postaci współczynnika
pochłaniania światła, nie przekraczało wartości umieszczonej na tabliczce znamionowej pojazdu;
3a)27) w przypadku braku określenia na tabliczce znamionowej wartości, o której mowa w pkt 3, zadymienie spalin pojazdu
z silnikiem o zapłonie samoczynnym, mierzone przy swobodnym przyspieszeniu silnika w zakresie od prędkości obrotowej
biegu jałowego do maksymalnej prędkości obrotowej, wyrażone w postaci współczynnika pochłaniania światła,
nie przekraczało: 2,5 m-1, 3,0 m-1 - w przypadku pojazdów wyposażonych w silnik z turbodoładowaniem, 1,5 m-1
- w przypadku pojazdów zarejestrowanych po raz pierwszy po dniu 30 czerwca 2008 r.;
4) (uchylony);
5) urządzenie zapłonu iskrowego nie wytwarzało nadmiernych zakłóceń radioelektrycznych;

Data: 2017-04-14 23:50:01
Autor: yabba
Użytkownik "ToMasz" <Nieczytam@orange.pl> napisał w wiadomości news:58f10a3b$0$655$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Samochód musi spełniac normę z dnia rejestracji. Jak masz Trabanta zarejestrowanego 40 lat temu, to musi on spełniac normę EURO 0 i dlatego przechodzi teraz badania. Teraz Trabanta nie zarejestrujesz po raz pierwszy, bo nie będzie spełniac obecnego EURO x. Chyba, że jako zabytek. Ale z Ładą 2107 taki numer "na zabytek" już nie przejdzie, bo dopiero niedawno zakończyli jej produkcję.
Silnik możesz wymienić na inny, ale cały samochód musi spełniać normę spalin z jaką został zarejestrowany po raz pierwszy. Obrazowo mówiąc, to jak wstawisz silnik od bardziej trującej wersji, to nie przejdziesz badań i będziesz miał problem.

[...]

Nie trzeba spisu wszyskich istniejących modeli samochodów. Normy EURO są przypisane do roku rejestracji. Rok rejestracji można łatwo odczytać z dowodu rejestracyjnego. :)

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2017-04-15 13:46:33
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Fri, 14 Apr 2017 19:43:24 +0200, ToMasz napisał(a):

[...]

Tak właśnie jest - samochód ma spełniać normy obowiązujące w dniu jego
rejestracji czy tam produkcji.

Dzisiaj można spoko majonez zmieniać silniki bo niema w dowodzie numeru silnika.

Można, ale tylko na homologowane dla danego modelu.
Jak włożysz inny silnik (czy jakąkolwiek inną część objętą homologacją
typu), to Twój samochód przestaje być tym modelem który był.
Legalnie można to zarejestrować wtedy jako SAM, po przejściu badań
porównywalnych z homologacją nowego modelu (a więc na dziś np. minimum
EURO6).

Co do opcji silnikowych w danych modelach, to nawet za starych czasów były
dwa osobne modele samochodów: "Opel Kadett", i "Opel Kadett KAT". Pierwszy
nie miał katalizatora, drugi miał.

[...]

Wystarczy rocznik.

A samo niespełnianie jest dość oczywiste zwłaszcza w przypadku diesli,
które norm nie spełniają tak do końca nawet w fabryce, a po kilku latach
eksploatacji to już leży i kwiczy.

Bo diesel żeby jako tako trzymał się w normach to musi mieć _nowy_ filtr i
nowe wtryskiwacze. Po 100kkm możesz zabrać dowód każdego diesla w ciemno.

W benzynowych też niewiele lepiej - katalizator po kilku latach już nie da
rady, zwłaszcza bedziej wyśrubowanym normom.

Data: 2017-04-14 21:10:09
Autor: Sebastian Biały
On 4/14/2017 6:06 PM, Cavallino wrote:
Takie akcje pokazują ile są warte badania techniczne w naszym kraju.

Na kilkanascie a może dziesiąt przegladow jakie miałem tylko raz sprawdzili spaliny i to tylko w nowym (?) samochodzie. To mają ten obowiązek czy nie?

Data: 2017-04-14 12:36:53
Autor: Kris
W dniu piątek, 14 kwietnia 2017 21:10:16 UTC+2 użytkownik Sebastian Biały napisał:
> [...]

Na kilkanascie a może dziesiąt przegladow jakie miałem tylko raz sprawdzili spaliny i to tylko w nowym (?) samochodzie. To mają ten obowiązek czy nie?

Od 1995 roku średnio dwa-trzy przeglądy aut rocznie robiłem. Ostatni przegląd robiłem w lutym tego roku
Do tej pory na żadnym przeglądzie nikt mi spalin nie badał(no chyba że zdalnie i nie zauważyłem)
Takie badania wchodzą w zakres przeglądu?

Data: 2017-04-14 20:58:48
Autor: PiteR
na  ** p.m.s **  Kris pisze tak:

> Takie akcje pokazują ile są warte badania techniczne w naszym
> kraju. Na kilkanascie a może dziesiąt przegladow jakie miałem tylko raz sprawdzili spaliny i to tylko w nowym (?) samochodzie. To mają
ten obowiązek czy nie?

[...]

Masz "dobrą" stację. W moich od 3 lat zawsze sprawdzali oba.

Nowożytny z komputerem spełnia a starożytny z gaźnikiem
można przykręcić z normy fabrycznej 2% do 0.5% na czas badania.

--
Piter

http://piterpro.private.pl/xnews/

Data: 2017-04-15 13:47:51
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Fri, 14 Apr 2017 21:10:09 +0200, Sebastian Biały napisał(a):

[...]

Faktycznie mi też sprawdzali jak nowym autem przyjechałem na pierwszy
przegląd po 3 latach :)

Nie wiem - może oni po prostu mają wyrobić jakąś statystykę użycia sprzętu
pomiarowego i żeby nie robić ludziom pod górkę to wyjmują go tylko wtedy
jak widać że auto przjedzie?

Data: 2017-04-15 14:40:13
Autor: Shrek
W dniu 15.04.2017 o 13:47, Tomasz Pyra pisze:

[...]

Nie. Mojemu zapinali sondę analną bez wazeliny - a samochód już nastoletni. Ostatnio marudzili, że CO na granicy już. Zobaczymy jak w tym roku będzie.

Shrek

Data: 2017-04-15 16:32:20
Autor: Poldek
W dniu 2017-04-15 o 13:47, Tomasz Pyra pisze:

Nie wiem - może oni po prostu mają wyrobić jakąś statystykę użycia sprzętu
pomiarowego i żeby nie robić ludziom pod górkę to wyjmują go tylko wtedy
jak widać że auto przjedzie?

"Zeby nie robić ludziom pod górkę".
Pooglądaj sobie strony o dzieciach, które dostają raka.

Data: 2017-04-15 17:35:20
Autor: zhbick
Użytkownik "Poldek"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:octatl$7ft$1@node2.news.atman.pl...

Pooglądaj sobie strony o dzieciach, które dostają raka.

O właśnie. Plus parę artykułów o tym, ile ton radioaktywnej wody z Fukushimy poszło wpizdu wprost do oceanów. Niektóre izotopy okresem półtrwania przeżyją ludzkość. Ale co tam, ważniejsze, żeby z rury wydechowej leciała czysta para wodna i dwutlenek węgla, przy czym ten ostatni w ilości reglamentowanej.

Data: 2017-04-15 17:43:42
Autor: Shrek
W dniu 15.04.2017 o 17:35, zhbick pisze:

Pooglądaj sobie strony o dzieciach, które dostają raka.

O właśnie. Plus parę artykułów o tym, ile ton radioaktywnej wody z
Fukushimy poszło wpizdu wprost do oceanów.

No ile - i jak radioaktywnych? I przede wszystkim do jakich oceanów, jak tam jest jeden;) Spoko - oceany są duże - nic im nie będzie.

Niektóre izotopy okresem
półtrwania przeżyją ludzkość.

Ale wiesz, że jak coś ma bardzo długi okres półrozpadu... to znaczy, że bardzo mało promieniuje.

Generalnie bardziej (również "radioaktywnie") śmiecą elektrownie konwencjonalne. Tylko konwencjonalne rozpylają to do atmosfery, więc problem "znika" a odpadów atomowych (na ogół) nie wylewa się do oceanów;)

Shrek

Data: 2017-04-15 20:36:36
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sat, 15 Apr 2017 16:32:20 +0200, Poldek napisał(a):

[...]

Ale normy emisji spalin od całkiem długiego czasu nie mają na celu
niedostawania raka, a tego żebyś kupił samochód wyprodukowany w UE, a nie w
Chinach.

Gdyby chodziło o niedostawanie raka, to pierwszym krokiem byłby zakaz
montowania silników o zapłonie samoczynnym w pojazdach.
A na dzisiejsze możliwości techniczne to pewnie i w ogóle silników
spalinowych, przynajmniej w samochodach osobowych.

Natomiast wszystkie takie rzeczy kosztują, a ludzie mają tyle pieniędzy ile
mają i dlatego im biedniejszy kraj, tym gorszymi samochodami ludzie jeżdżą
i tego nie przeskoczy się w sensowny sposób żadnymi regulacjami.

Data: 2017-04-16 09:09:08
Autor: re
Kraków: co drugie auto nie przeszło kontroli spalin. Policja odbiera dowody rejestracyjne

Użytkownik "Poldek"

[...]

-- -
A jak nie ma dzieci to stronę o staruszkach którzy mają raka

Data: 2017-05-15 10:53:21
Autor: robot
Kraków: co drugie auto nie przeszło kontroli spalin. Policja odbiera dowody rejestracyjne
W dniu 2017-04-16 o 09:09, re pisze:

Użytkownik "Poldek"

[...]

A jak nie ma staruszka, to jakąś o rakach.

Data: 2017-04-18 17:49:09
Autor: Poldek
W dniu 2017-04-14 o 18:06, Cavallino pisze:
[...]

Nie zdziwiłbym się, gdyby w wyniku takiej akcji pojawiły się kontrole w stacjach diagnostycznych, z których pieczątki miało najwięcej trujących aut.

Data: 2017-04-14 21:45:19
Autor: re
Kraków: co drugie auto nie przeszło kontroli spalin. Policja odbiera dowody rejestracyjne

Użytkownik "z"

Zwykłe pasożytnictwo społeczne

Data: 2017-04-14 23:57:07
Autor: przemek.jedrzejczak
Kraków: co drugie auto nie przeszło kontroli spalin. Policja odbiera dowody rejestracyjne
Na wycinaczy katalizatorów i DPF padł blady strach :-) a impreza już trochę trwa:
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/krakow-co-trzecie-skontrolowane-auto-nie-spelnia-norm,3581094,art,t,id,tm.html

Data: 2017-04-15 09:28:35
Autor: Cavallino
W dniu 15-04-2017 o 08:57, przemek.jedrzejczak@gmail.com pisze:
Na wycinaczy katalizatorów i DPF padł blady strach :-) a impreza już trochę trwa:
http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/krakow-co-trzecie-skontrolowane-auto-nie-spelnia-norm,3581094,art,t,id,tm.html

BYŁOOOOO  !!!!!

Data: 2017-04-15 12:14:49
Autor: RadoslawF
W dniu 2017-04-15 o 09:28, Cavallino pisze:

[...]

Było co drugie, jest co trzecie jak sprawdza dokładnie i rzetelne okaże
się że jednak co dziesiąte.
A Kraków i tak śmierdzi z kominów i kominków.

Pozdrawiam

Data: 2017-04-15 10:00:54
Autor: Budzik
Kraków: co drugie auto nie przeszło kontroli spalin. Policja odbiera dowody rejestracyjne
Użytkownik  przemek.jedrzejczak@gmail.com ...

Na wycinaczy katalizatorów i DPF padł blady strach :-) a impreza już
trochę trwa: http://krakow.naszemiasto.pl/artykul/krakow-co-trzecie-skontrolowane-au
to-nie-spelnia-norm,3581094,art,t,id,tm.html
Wycinacze katalizatorów to złodzieje i ci akurat jak widac, moga czuć się bezpieczni, bo kontrole nakierowane sa na ofiary a nie na prawdziwych przestepców.
Mi jeden ukradli (akurat założyłem nowy do autka z 2001 roku), drugi próbowali ale widocznie coś ich przestraszyło bo nie zdazyli i zostały tylko slady piłowania...

--
Pozdrawia... Budzik

Data: 2017-04-15 16:33:59
Autor: Poldek
W dniu 2017-04-15 o 12:00, Budzik pisze:
[...]

Jak ktoś usuwa katalizator, żeby "poprawić osiągi", albo po prostu, bo tak jest taniej, to nie ofiara.

Data: 2017-04-15 16:01:04
Autor: Budzik
Kraków: co drugie auto nie przeszło kontroli spalin. Policja odbiera dowody rejestracyjne
Użytkownik Poldek pugilares@interia.eu ...

[...]

Ile znasz takich przypadków?
Bo ja ani jednego.
Za to ukradzionych mnóstwo.
Zreszta biznesmeni nawet w radio sie ogłaszają - taki jeden celebryta cały czas mowi, ze skupują katy, kazdy za gotówke. Do kogo jest skierowana ta reklama?

--
Pozdrawia... Budzik
"Dzieci stają się podobne do tego, co o nich myślimy."

Data: 2017-04-15 20:38:04
Autor: Tomasz Pyra
Dnia Sat, 15 Apr 2017 16:01:04 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

[...]

Najczęściej to katalizatory się wyrzuca, bo się dziura zrobiła, nowy pewnie
2000zł, a cały samochód wart 1/5 ceny katalizatora.

Data: 2017-04-16 06:01:03
Autor: Budzik
Kraków: co drugie auto nie przeszło kontroli spalin. Policja odbiera dowody rejestracyjne
Użytkownik Tomasz Pyra hellfire@spam.spam.spam ...

[...]

Mowisz ze czesciej sie wyrzuca niz kradnie?
No to ja jakis pechowy jestem... :)

--
Pozdrawia... Budzik
"Ten, kto walczy z potworami musi baczyć, by nie zapomniał,

Data: 2017-04-19 12:16:10
Autor: Poldek
W dniu 2017-04-16 o 08:01, Budzik pisze:
[...]

Poczytaj fora o Toyocie, czy też poświęcone innym markom samochodów. Wątki o usuwaniu katalizatora są na świetle dziennym.
Katalizator wysiada po ok. 10-15 latach jazdy. Nowy oryginalny jest drogi jak cholera. Zamiennik jest tańszy, ale też kilka stów. Najtaniej wychodzi wyciąć i wspawać kawałek rury. Większość kierowców na to się decyduje.

Data: 2017-04-15 19:07:00
Autor: __Maciek
Fri, 14 Apr 2017 18:02:53 +0200 z <z@z.pl> napisał:

[...]

A tymczasem różne ekipy filmowe, albo kilkudniowe bazary potrafią
postawić w centrum miasta dieselowski agregat prądotwórczy, który
przez kilka dni napierdala hałasem i kopci ludziom pod oknami 24h/dobę
i nikt z tym nic nie robi. W tej chwili taki bazar (z jakimś
śmierdzącym włoskim żarciem) stoi na pl. Konstytucji w Warszawie,
agregat mają tym razem dość cichy, ale smrodzi. Na szczęście nie
mieszkam bezpośrednio przy tym, ale współczuję mieszkańcom. Koło hali
Koszyki też ostatnio stał jakiś "foodtruck" z łomoczącym i dymiącym (w
środku nocy) agregatem. Jak to kurestwo ukrócić?

Kraków: co drugie auto nie przeszło kontroli spalin. Policja odbiera dowody rejestracyjne