Grupy dyskusyjne   »   pl.rec.motocykle   »   Kranik mechaniczny

Kranik mechaniczny

Data: 2013-10-29 07:45:26
Autor: MarcinJM
Kranik mechaniczny
Witam
Jedyna rzecza, ktora mnie wkurza w moim moto, to kranik paliwa. Jest upiedliwe ciagle zamykanie i otwieranie. I zapominanie :)

Czy ktos testowal, czy sa dostepne jakies nieduze elektrozawory? ew. moze kranik podcisnieniowy ze skutera? (wiem, trzebaby dorobic krociec pdcisnienia w kolektorze dolotowym, ale to raczej nie problem dla mnie).

--
Pozdrawiam
MarcinJM        gg: 978510
kompleksowe remonty youngtimer'Ăłw, nadwozi rajdĂłwek
przerĂłbki typu "panie, tego sie nie da zrobic"

Data: 2013-10-29 08:20:29
Autor: Piotr Klimek
Kranik mechaniczny
Dnia (Tue, 29 Oct 2013 07:45:26 +0100) ktos podajacy sie za MarcinJM
wyklawiaturowal co nastepuje:

Witam
Jedyna rzecza, ktora mnie wkurza w moim moto, to kranik paliwa. Jest upiedliwe ciagle zamykanie i otwieranie. I zapominanie :)

Z tego co ja się kiedyś dopytywałem to jak masz sprawny kranik i zaworek w
gaxniku to nie ma powodu, żeby go zamykać i otwierać po każdej jeździe. --
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2013-10-29 09:29:43
Autor: AZ
Kranik mechaniczny
On 2013-10-29, Piotr Klimek <usenet@USUN_TOklimek.net.pl> wrote:
Witam
Jedyna rzecza, ktora mnie wkurza w moim moto, to kranik paliwa. Jest upiedliwe ciagle zamykanie i otwieranie. I zapominanie :)

Z tego co ja się kiedyś dopytywałem to jak masz sprawny kranik i zaworek w
gaxniku to nie ma powodu, żeby go zamykać i otwierać po każdej jeździe.
Tu sie zgadza, zamyka sie to dla bezpieczenstwa bo jak pewnego dnia sie
zaworek podwiesi albo zuzyje to bedzie w silniku plywala benzyna a motorek
juz ciut wiekowy ;-)

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-10-29 13:57:48
Autor: Piotr Klimek
Kranik mechaniczny
Dnia (Tue, 29 Oct 2013 09:29:43 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za AZ
wyklawiaturowal co nastepuje:

Witam
Jedyna rzecza, ktora mnie wkurza w moim moto, to kranik paliwa. Jest upiedliwe ciagle zamykanie i otwieranie. I zapominanie :)

Z tego co ja się kiedyś dopytywałem to jak masz sprawny kranik i zaworek w
gaxniku to nie ma powodu, żeby go zamykać i otwierać po każdej jeździe.
Tu sie zgadza, zamyka sie to dla bezpieczenstwa bo jak pewnego dnia sie
zaworek podwiesi albo zuzyje to bedzie w silniku plywala benzyna a motorek
juz ciut wiekowy ;-)


Jest jeszcze jakiś przelew, który powinien przed tym zabezpieczyć. W każdym
razie tak to jest rozwiązane w mojej DR-Z. --
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2013-10-31 15:10:19
Autor: Grzegorz Rogala
Kranik mechaniczny
W dniu 29-10-2013 14:57, Piotr Klimek pisze:

Jest jeszcze jakiś przelew, który powinien przed tym zabezpieczyć. W każdym
razie tak to jest rozwiązane w mojej DR-Z.
Chcialbys :)
Jak kleknie Ci zaworek to sam zobaczysz jak pieknie paliwo laduje w oleju w drz.


--
pozdr
Rogal
990 Adv.R
http://www.rogal.riders.pl

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2013-10-30 09:03:51
Autor: Adam Wysocki
Kranik mechaniczny
Piotr Klimek <usenet@usun_toklimek.net.pl> wrote:

Jedyna rzecza, ktora mnie wkurza w moim moto, to kranik paliwa. Jest upiedliwe ciagle zamykanie i otwieranie. I zapominanie :)

Z tego co ja się kiedyś dopytywałem to jak masz sprawny kranik i zaworek w
gaxniku to nie ma powodu, żeby go zamykać i otwierać po każdej jeździe.

Na forum gsxf.pl znane sa przypadki, gdy ktoś zostawił kranik na PRI (otwarty nawet bez podciśnienia), okazało się, że zaworek w którymś gaźniku nie jest tak do końca sprawny, paliwo dostało się do oleju i odpalenie motocykla nie skończyło się dobrze.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-10-30 09:38:56
Autor: Piotr Klimek
Kranik mechaniczny
Dnia (Wed, 30 Oct 2013 09:03:51 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za Adam Wysocki
wyklawiaturowal co nastepuje:

Jedyna rzecza, ktora mnie wkurza w moim moto, to kranik paliwa. Jest upiedliwe ciagle zamykanie i otwieranie. I zapominanie :)

Z tego co ja się kiedyś dopytywałem to jak masz sprawny kranik i zaworek w
gaxniku to nie ma powodu, żeby go zamykać i otwierać po każdej jeździe.

Na forum gsxf.pl znane sa przypadki, gdy ktoś zostawił kranik na PRI (otwarty nawet bez podciśnienia), okazało się, że zaworek w którymś gaźniku nie jest tak do końca sprawny, paliwo dostało się do oleju i odpalenie motocykla nie skończyło się dobrze.

Widocznie Suzuki poskąpiło w tych gaźnikach na zaworek przelewowy, albo i
on był niesprawny. Tak czy inaczej jak zostawiam motocykl na dłużej to
kranik staram się przekręcać.

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2013-10-30 12:18:47
Autor: James
Kranik mechaniczny
"Piotr Klimek" wrote...
ktos podajacy sie za Adam Wysocki wyklawiaturowal co nastepuje:

Na forum gsxf.pl znane sa przypadki, gdy ktoś zostawił kranik na PRI
(otwarty nawet bez podciśnienia), okazało się, że zaworek w którymś
gaźniku nie jest tak do końca sprawny, paliwo dostało się do oleju
i odpalenie motocykla nie skończyło się dobrze.

Widocznie Suzuki poskąpiło w tych gaźnikach na zaworek przelewowy, albo i
on był niesprawny. Tak czy inaczej jak zostawiam motocykl na dłużej to
kranik staram się przekręcać.

Mój brat chciał kiedyś pojeździć moim Suzuki Savage LS650. Niestety nie wiedział do czego służą różne pozycje kranika i zostawił na PRI. Efekt był taki, że całe paliwo spłynęło, w zbiorniku było pusto, natomiast na podłodze była wielka plama. Ta plama mnie zastanowiła i postanowiłem sprawdzić olej - było PEŁNO! Olej zmieszany z benzyną pod sam korek! Po wymianie oleju i zatankowaniu wszystko było w porządku. Jeździłem jeszcze parę lat bez żadnych problemów związanych z gaźnikiem czy silnikiem. Wnioskuję, że przy sprawnym gaźniku paliwo nadal może spłynąć...

--
Pozdrawiam
James

Data: 2013-10-30 14:11:59
Autor: Adam Wysocki
Kranik mechaniczny
James <no@ddress.for.spam> wrote:

Po wymianie oleju i zatankowaniu wszystko było w porządku.

Na szczęście nie odpaliłeś moto przed tą wymianą :)

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-10-30 14:19:57
Autor: AZ
Kranik mechaniczny
On 2013-10-30, Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:
Po wymianie oleju i zatankowaniu wszystko było w porządku.

Na szczęście nie odpaliłeś moto przed tą wymianą :)

A jakby odpalil to co by sie stalo?

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-10-30 14:31:56
Autor: Adam Wysocki
Kranik mechaniczny
AZ <artur.zabronski@gmail.com> wrote:

Na szczęście nie odpaliłeś moto przed tą wymianą :)

A jakby odpalil to co by sie stalo?

Nic. Panewki i wałki będą smarowane jak do tej pory, nic się nie zmieni, film olejowy nie będzie zmywany, nic się nie pozaciera z czasem.

Myśl.

--
Fiat Siena 1.6 HL 1998 r. & Suzuki GSX 1300R Hayabusa 2000 r.
PMS+ PJ S+ p++ M- W P++: X+++ L+ B M+ Z+++ T w+ CB+++
http://motogof.tumblr.com/

Data: 2013-10-30 14:33:19
Autor: AZ
Kranik mechaniczny
On 2013-10-30, Adam Wysocki <gof@somewhere.invalid> wrote:
Na szczęście nie odpaliłeś moto przed tą wymianą :)

A jakby odpalil to co by sie stalo?

Nic. Panewki i wałki będą smarowane jak do tej pory, nic się nie zmieni, film olejowy nie będzie zmywany, nic się nie pozaciera z czasem.

Myśl.

No wszystko sie zatrze w dwie minuty i stanie na amen...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-10-30 14:44:49
Autor: Piotr Klimek
Kranik mechaniczny
Dnia (Wed, 30 Oct 2013 14:33:19 +0000 (UTC)) ktos podajacy sie za AZ
wyklawiaturowal co nastepuje:

A jakby odpalil to co by sie stalo?

Nic. Panewki i wałki będą smarowane jak do tej pory, nic się nie zmieni, film olejowy nie będzie zmywany, nic się nie pozaciera z czasem.

Myśl.

No wszystko sie zatrze w dwie minuty i stanie na amen...

W DT wciąż dolewam oleju do paliwa i nic się nie popsuło!

--
Pozdrawiam
Piotr Klimek
Yamaha DT125R, Suzuki DRZ400S/SM
http://bikepics.com/members/piko/

Data: 2013-10-30 20:15:22
Autor: Kuczu
Kranik mechaniczny
W dniu 2013-10-30 15:33, AZ pisze:

Nic. Panewki i wałki będą smarowane jak do tej pory, nic się nie zmieni,
film olejowy nie będzie zmywany, nic się nie pozaciera z czasem.

Myśl.

No wszystko sie zatrze w dwie minuty i stanie na amen...


Silnik pelen mieszanki paliwowo-olejowej na 90% nie odpali w ogole.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2013-10-31 08:42:30
Autor: AZ
Kranik mechaniczny
On 2013-10-30, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:
Nic. Panewki i wałki będą smarowane jak do tej pory, nic się nie zmieni,
film olejowy nie będzie zmywany, nic się nie pozaciera z czasem.

Myśl.

No wszystko sie zatrze w dwie minuty i stanie na amen...

Silnik pelen mieszanki paliwowo-olejowej na 90% nie odpali w ogole.

No dlatego zapytalem co to strasznego moze sie stac od tego, ze silnik
nie odpali...

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-10-31 10:33:01
Autor: Kuczu
Kranik mechaniczny
W dniu 2013-10-31 09:42, AZ pisze:
On 2013-10-30, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:
Nic. Panewki i wałki będą smarowane jak do tej pory, nic się nie zmieni,
film olejowy nie będzie zmywany, nic się nie pozaciera z czasem.

Myśl.

No wszystko sie zatrze w dwie minuty i stanie na amen...

Silnik pelen mieszanki paliwowo-olejowej na 90% nie odpali w ogole.

No dlatego zapytalem co to strasznego moze sie stac od tego, ze silnik
nie odpali...


Ja mialem taki przypadek dwa razy. Silnik nie tylko nie odpalil ale nawet nie zakrecil. Chyba nie bylo juz w skrzyni korbowej miejsca na tloki :)

--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Data: 2013-10-31 09:39:23
Autor: AZ
Kranik mechaniczny
On 2013-10-31, Kuczu <qczu666@gmail.com> wrote:
Nic. Panewki i wałki będą smarowane jak do tej pory, nic się nie zmieni,
film olejowy nie będzie zmywany, nic się nie pozaciera z czasem.

Myśl.

No wszystko sie zatrze w dwie minuty i stanie na amen...

Silnik pelen mieszanki paliwowo-olejowej na 90% nie odpali w ogole.

No dlatego zapytalem co to strasznego moze sie stac od tego, ze silnik
nie odpali...


Ja mialem taki przypadek dwa razy. Silnik nie tylko nie odpalil ale nawet nie zakrecil. Chyba nie bylo juz w skrzyni korbowej miejsca na tloki :)

No ja akurat mialem troche inna sytuacje bo po serwisie gaznikow zaworek
nie trzymal co przy zasilaniu pompa dosc szybko wypelnialo komore spalania -
silnik podobnie nie chcial krecic. --
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-10-30 15:03:37
Autor: Roman Niewiarowski
Kranik mechaniczny
W dniu 2013-10-30 12:18, James pisze:

Wnioskuję, że przy sprawnym gaźniku paliwo nadal może spłynąć...

Znaczy spieprzony zaworek iglicowy nie wplywa na sprawnosc gaznika ?

pozdr
newrom nieco zaskoczony
--
Cos Jesus he knows me And he knows I'm right

-- - news://freenews.netfront.net/ - complaints: news@netfront.net -- -

Data: 2013-10-30 18:33:49
Autor: Hinek
Kranik mechaniczny
Użytkownik "Roman Niewiarowski"

Znaczy spieprzony zaworek iglicowy nie wplywa na sprawnosc gaznika ?

Zaworek może być dobry. Wystarczy jakiś paproch.

--
Hinek

Data: 2013-10-31 19:12:58
Autor: James
Kranik mechaniczny
"Roman Niewiarowski" wrote...
W dniu 2013-10-30 12:18, James pisze:
Wnioskuję, że przy sprawnym gaźniku paliwo nadal może spłynąć...

Znaczy spieprzony zaworek iglicowy nie wplywa na sprawnosc gaznika ?

Tu raczej nie o to chodzi. Wniosek z tego jest raczej taki, że nawet niespieprzony zaworek iglicowy może czasem puścić paliwo. Cokolwiek spowodowało otwarcie zaworka nie było permanentnym uszkodzeniem. Nakręciłem jeszcze sporo km zanim sprzedałem tego Savage... bez problemów ze strony gaźnika.

Pozrawiam
--
James

Data: 2013-10-29 09:31:02
Autor: AZ
Kranik mechaniczny
On 2013-10-29, MarcinJM <marcinjm@op.pl> wrote:
Witam
Jedyna rzecza, ktora mnie wkurza w moim moto, to kranik paliwa. Jest upiedliwe ciagle zamykanie i otwieranie. I zapominanie :)

Czy ktos testowal, czy sa dostepne jakies nieduze elektrozawory? ew. moze kranik podcisnieniowy ze skutera? (wiem, trzebaby dorobic krociec pdcisnienia w kolektorze dolotowym, ale to raczej nie problem dla mnie).

To moze zwykly elektrozawor ktory montuja gazownicy?

O taki na ten przyklad:
http://www.truck-tychy.pl/p/s3/1361002952.jpg

Opcjonalnie masz wajche ktora mozesz recznie otworzyc zawor.

--
Artur
ZZR 1200

Data: 2013-11-01 12:27:57
Autor: Tmek
Kranik mechaniczny

Użytkownik "AZ" <artur.zabronski@gmail.com> napisał w wiadomości news:l4nv8m$gq7$2node1.news.atman.pl...
On 2013-10-29, MarcinJM <marcinjm@op.pl> wrote:
Witam
Jedyna rzecza, ktora mnie wkurza w moim moto, to kranik paliwa. Jest
upiedliwe ciagle zamykanie i otwieranie. I zapominanie :)

Czy ktos testowal, czy sa dostepne jakies nieduze elektrozawory? ew.
moze kranik podcisnieniowy ze skutera? (wiem, trzebaby dorobic krociec
pdcisnienia w kolektorze dolotowym, ale to raczej nie problem dla mnie).

To moze zwykly elektrozawor ktory montuja gazownicy?

O taki na ten przyklad:
http://www.truck-tychy.pl/p/s3/1361002952.jpg

Opcjonalnie masz wajche ktora mozesz recznie otworzyc zawor.

A na kiego takie patenty?

W milionach innych dziala a tu nagle trzeba dawac zawory i inne druciarskie patenty.

Niech naprawi to co jest popsute w gazniku jesli mu puszcza paliwo.
A jak nie chce krecic to niech wstawi podcisnieniowy do baku i tyle.

Tmek

Data: 2013-10-29 11:25:57
Autor: Kuczu
Kranik mechaniczny
W dniu 2013-10-29 07:45, MarcinJM pisze:
Witam
Jedyna rzecza, ktora mnie wkurza w moim moto, to kranik paliwa. Jest
upiedliwe ciagle zamykanie i otwieranie. I zapominanie :)


Dziwne. Ja czesto wyrzucam oryginalne kraniki podcisnieniowe i zastepuje je mechanicznymi.


--
Kuczu

LOUD BLACK PIPES SAVE LIVES !!
Harley Davidson FXR-C + Buell XB12X

Kranik mechaniczny

Nowy film z video.banzaj.pl więcej »
Redmi 9A - recenzja budżetowego smartfona