Krawczyk o zniszczeniu szopki

Data: 2012-12-28 09:07:05
Autor: mk
Krawczyk o zniszczeniu szopki
Skąd tak mściwość tych figurek?
MK
Użytkownik "abc" <abc@wp.pl> napisał w wiadomości news:50dd3f20$0$26685$65785112news.neostrada.pl...
JAROSŁAW WRÓBLEWSKI:

Wrócę jeszcze do zdewastowanej szopki. Widząc, jak rozbita była główka
gipsowej figury Pana Jezusa, przypomniała mi się wycieczka w szkolnych
latach do Lichenia i przejmująca historia, którą zapamiętałem do dziś.

Tam w kaplicy znajduje się postrzelany wojennymi kulami krucyfiks.

Podczas II wojny światowej Niemcy w kościele urządzili szkołę dla chłopców z
Hitlerjugend. Ich wychowawczyni, Berta Bauer, w 1944 r. strzelała do
krucyfiksu w obecności chłopców, mówiąc: "Gdyby Bóg istniał, powinien
natychmiast mnie ukarać". To było chyba 17 kul.

Po kilku godzinach, jadąc na stację kolejową do Konina, samolot -
prawdopodobnie niemiecki, ostrzelał jej wóz. Berta miała w sobie tyle samo
kul, iloma strzeliła w pasyjkę.

Tak myślę, że ten, kto w Zgierzu rozbił z zimną krwią głowę małemu Jezusowi,
może kiedyś tak samo mieć rozbitą swoją. Może, tak jak tamta Niemka, myślał:
"I co on mi za to zrobi?"

KRZYSZTOF KRAWCZYK:

Miejmy nadzieję, że Chrystus nad nimi się zlituje, albo ktoś wymodli.
Przecież to, co się stało, można porównać do symbolicznego morderstwa. Czy
ten wandalizm wyraża nienawiść do Pana Jezusa, do Matki
Bożej czy coś innego.

Czym się kierował ten człowiek? Kto nim kierował?

Choć nie lubię mówić publicznie o polityce, to bardzo nie podobało mi się,
jak jeden z polityków przybił na drzwiach swoją rezygnację z uczestnictwa w
Kościele katolickim.

On się buntuje i w jakim świetle przedstawia Kościół? Jako źródła
nieprawości, choć od lat uczy on dobra i wartości. Czego on chce od
Kościoła?

Więcej
http://www.fronda.pl/a/krzysztof-krawczyk-dla-frondapl-nie-odwazylbym-sie-zrobic-kroku-bez-boga,24867.html

-- Nie da się oddzielić polityki od religii. Nie da się w człowieku oddzielić

Krawczyk o zniszczeniu szopki