Kreatywność w poprawianiu statystyk pol icji

Data: 2012-04-05 12:30:24
Autor: Piotr P.
Kreatywność w poprawianiu statystyk pol icji
http://polskanarowery.sport.pl/msrowery/1,105126,11486715,Kradziez_rowerow_wykroczeniem__Wszystko_dla_poprawy.html

Osobiście proponuje limit 100 tys. zł, będziemy najbezpieczniejszym krajem świata.

Data: 2012-04-05 12:47:08
Autor: Liwiusz
W dniu 2012-04-05 12:30, Piotr P. pisze:
[...]

"Za kradzież roweru wartości powyżej 250zł złodziej może bowiem wylądować w więzieniu na okres do 5 lat (do 10 w przypadku kradzieży z włamaniem, a do 12 w przypadku kradzieży z rozbojem)."

Nieścisłość - za kradzież z włamaniem lub rozbój jest taka sama kara, choćby rower był wart poniżej 250zł.

Ponadto: czy kradzież roweru połączona ze złamaniem jego zabezpieczenia to nie jest kradzież z włamaniem(*)? Jeśli tak, wówczas jest to przestępstwo bez względu na wartość ukradzionej rzeczy.

(*)Wikipedia: " zabór rzeczy ruchomej celem jej przywłaszczenia dokonany po uprzednim pokonaniu zabezpieczenia"

Summa summarum - pomijając pozostawione "luzem" rowery - nic się w statystykach zmienić nie powinno.

--
Liwiusz

Data: 2012-04-05 13:37:25
Autor: Fabian
On 05.04.2012 12:47, Liwiusz wrote:
[...]

W tej samej Wikipedii przy haśle "Kradzież z włamaniem":
"Włamanie może nastąpić tylko do zamkniętego pomieszczenia (także pojazdu). Zwykłą kradzieżą będzie zatem zabór roweru przypiętego na łańcuch do parkanu."

Fabian.

Data: 2012-04-05 04:56:55
Autor: Rowerex
On 5 Kwi, 13:37, Fabian <fabian1234567...@gazeta.pl> wrote:

> [...]

"Włamanie może nastąpić tylko do zamkniętego pomieszczenia (także
pojazdu). Zwykłą kradzieżą będzie zatem zabór roweru przypiętego na

Idąc tym tokiem rozumowania: zabór roweru przypiętego zabezpieczeniem
do parkanu jest "kradzieżą ze złamaniem bez włamania", a kradzież
roweru przypiętego zabezpieczeniem do kaloryfera w zamkniętym
pomieszczeniu będzie "kradzieżą z włamaniem ze złamaniem" ;-)

A jeśli rower będzie przypięty do parkanu okalającego prywatną
posesję, od wnętrza tej posesji, to będzie to kradzież z włamaniem czy
nie? Parkan można przeskoczyć, jest "otwarty" od góry, nie trzeba się
więc "włamywać". Kradzież ze skakaniem :-))?

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-04-05 13:06:45
Autor: Olgierd
On Thu, 05 Apr 2012 04:56:55 -0700, Rowerex wrote:

[...]

Nie -- przypięcie do kaloryfera nic nie da. Liczy się zamknięcie pomieszczenia na klucz :) --
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-04-05 16:26:35
Autor: Kazimierz Uromski
W dniu 2012-04-05 15:06, Olgierd pisze:
[...]

Dokładnie - pozostaje zamykać rower w samochodzie. Kradzież z niego będzie już z włamaniem...

Data: 2012-04-05 09:21:13
Autor: Rowerex
On 5 Kwi, 15:26, Kazimierz Uromski <a...@makota.pl> wrote:

> Nie -- przypięcie do kaloryfera nic nie da. Liczy się zamknięcie
> pomieszczenia na klucz :)

Dokładnie - pozostaje zamykać rower w samochodzie. Kradzież z niego
będzie już z włamaniem...

Może sposobem? Kupić mały, zamykany namiot lub rozkładaną skrzynkę na
rower. Jeśli "pomieszczenie" pochodzi o słowa "pomieszkiwać", to w
namiocie jak najbardziej "pomieszkiwać" się da, bo w skrzynce już nie
bardzo. Zatem wejście do namiotu przez sforsowanie jego zamkniętego
zamka będzie już włamaniem! ;-)

Ewentualnie można zamknąć rower w przydrożnej lub przychodnikowej
latrynie, oczywiście ją zamknąć na kłódkę i wywiesić etykietę
"nieczynne z powodu przechowywania roweru"  ;-)

Pozdr-
-Rowerex

Data: 2012-04-05 17:20:31
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Thu, 05 Apr 2012 09:21:13 -0700, Rowerex napisał(a):

[...]
Do piwnicy też masz włamanie a nie mieszka się tam.

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-04-05 18:38:11
Autor: Tomasz Minkiewicz
Kreatywność w poprawianiu statystyk policji
On Thu, 5 Apr 2012 09:21:13 -0700 (PDT)
Rowerex <rowerex@op.pl> wrote:

> [...]

namiocie jak najbardziej "pomieszkiwać" się da, bo w skrzynce już nie
bardzo. Zatem wejście do namiotu przez sforsowanie jego zamkniętego

„Pomieszczenie” chyba pochodzi od „pomieścić”, więc skrzynka się łapie.
Jednak dziwnie mnie nie zachwyca pomysł wożenia ze sobą skrzynki
wystarczająco dużej, żeby pomieściła rower. ;)

--
Tomasz Minkiewicz <tommink@gmail.com>

Data: 2012-04-05 17:37:44
Autor: rmikke
Kreatywność w poprawianiu statystyk
Dnia Thu, 5 Apr 2012 18:38:11 +0200, Tomasz Minkiewicz naskrobał/a:

Rowerex <rowerex@op.pl> wrote:

> [...]

Jednak dziwnie mnie nie zachwyca pomysł wożenia ze sobą skrzynki
wystarczająco dużej, żeby pomieściła rower. ;)

Nadmiuchac, pomiescic, zabezpieczyc pancerna tasma na rzep z zamkiem cyfrowym.

....przprszm.

--
rmikke                       Reklama | http://wyszukiwarkarowerowa.blogspot.com/
                                     | http://jolanta.korwin-mikke.pl/

Nadal szukam lepszego webreadera niz Newsguy. Najlepiej z poprawnymi pliterkami.

Data: 2012-04-16 17:49:02
Autor: rmikke

Rowerex <rowerex@op.pl> wrote:

> [...]

Jednak dziwnie mnie nie zachwyca pomysł wożenia ze sobą skrzynki
wystarczająco dużej, żeby pomieściła rower. ;)

A gdyby tak...

Wyobrazcie sobie: Skladaczek, powiedzmy Brompton., bagaznik ma prowadnice, tak
jak te bagazniki "systemowe", co to mozna do nich przypiac specjalna skrzynke,
albo sakwe, albo koszyczek... Na tej prowadnicy - skrzynka, spora, w niej namiot
i wor z bagazem.

Zajezdza sie na laczke, ze skrzyni wyciaga namiot i wor, rower sie sklada i
chowa do tej skrzynki...

Data: 2012-04-16 21:39:57
Autor: Coaster
Kreatywność w poprawianiu statystyk
Dnia Thu, 5 Apr 2012 18:38:11 +0200, Tomasz Minkiewicz naskroba│/a:
Rowerex <rowerex@op.pl> wrote:

On 5 Kwi, 15:26, Kazimierz Uromski <a...@makota.pl> wrote:
W dniu 2012-04-05 15:06, Olgierd pisze:

On Thu, 05 Apr 2012 04:56:55 -0700, Rowerex wrote:
Id─Еc tym tokiem rozumowania: zab├│r roweru przypi─Щtego zabezpieczeniem do
parkanu jest "kradzie┼╝─Е ze z┼Вamaniem bez w┼Вamania", a kradzie┼╝ roweru
przypi─Щtego zabezpieczeniem do kaloryfera w zamkni─Щtym pomieszczeniu
b─Щdzie "kradzie┼╝─Е z w┼Вamaniem ze z┼Вamaniem" ;-)
Nie -- przypi─Щcie do kaloryfera nic nie da. Liczy si─Щ zamkni─Щcie
pomieszczenia na klucz :)
Dok┼Вadnie - pozostaje zamyka─З rower w samochodzie. Kradzie┼╝ z niego
b─Щdzie ju┼╝ z w┼Вamaniem...
Mo┼╝e sposobem? Kupi─З ma┼Вy, zamykany namiot lub rozk┼Вadan─Е skrzynk─Щ na
rower. Je┼Ыli "pomieszczenie" pochodzi o s┼Вowa "pomieszkiwa─З", to w
namiocie jak najbardziej "pomieszkiwa─З" si─Щ da, bo w skrzynce ju┼╝ nie
bardzo. Zatem wej┼Ыcie do namiotu przez sforsowanie jego zamkni─Щtego
zamka b─Щdzie ju┼╝ w┼Вamaniem! ;-)
тАЮPomieszczenieтАЭ chyba pochodzi od тАЮpomie┼Ыci─ЗтАЭ, wi─Щc skrzynka si─Щ
┼Вapie.
Jednak dziwnie mnie nie zachwyca pomys┼В wo┼╝enia ze sob─Е skrzynki
wystarczaj─Еco du┼╝ej, ┼╝eby pomie┼Ыci┼Вa rower. ;)

A gdyby tak...

[...]

Trzeba przynac, ze tym razem wyszly Ci bardzo 'wykwintne' krzaki. Chyba jeszcze takich nie widzialem. :-)

--
PoZdR
"As a rule," said Holmes, "the more bizarre a thing is

Data: 2012-04-17 10:01:46
Autor: Alfer_z_pracy
Coaster napisał:
rmikke wrote:
namiocie jak najbardziej "pomieszkiwa─З" si─Щ da, bo w skrzynce ju┼╝ nie

Trzeba przynac, ze tym razem wyszly Ci bardzo 'wykwintne' krzaki. Chyba jeszcze takich nie widzialem. :-)

R. przechodzi sam siebie, teraz zaczyna pisać cyrylicą :-)))

A.

Data: 2012-04-17 11:33:36
Autor: rmikke
Kreatywność w poprawianiu statystyk
Dnia Mon, 16 Apr 2012 21:39:57 +0200, Coaster naskrobał/a:

Rowerex <rowerex@op.pl> wrote:

[...]

Zaiste. :D

Mozesz sprawdzic, jakie bylo kodowanie posta, na ktory "odpowiada┼Вem"?

Data: 2012-04-17 12:14:03
Autor: Olgierd
On Tue, 17 Apr 2012 04:33:36 -0700, rmikke wrote:

Mozesz sprawdzic, jakie bylo kodowanie posta, na ktory
"odpowiada┌Вem"?

UTF-8. Natomiast Ty krzaczysz już w swoich własnych postach.

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-04-17 12:22:05
Autor: rmikke
Kreatywność w poprawianiu statystyk
Dnia Tue, 17 Apr 2012 12:14:03 +0000 (UTC), Olgierd naskrobał/a:

On Tue, 17 Apr 2012 04:33:36 -0700, rmikke wrote:

Mozesz sprawdzic, jakie bylo kodowanie posta, na ktory
"odpowiada┌Вem"?

UTF-8.

Zdziwniej i zdziwniej. Albowiem oznacza to, ze krzaki w moich postach zaleza
jeszcze od czegos, oprocz kodowania i naglowkow oryginalu. Byc moze od ustawien
przegladarki jakichs, ale jako zywo nic w tej kwestii ostatnio nie zmienialem. W
zadnej...

Natomiast Ty krzaczysz już w swoich własnych postach.

A to akurat byl celowy zabieg, probowalem powtorzyc krzaka, ktory mi automat
zrobil (stad cudzyslow). Chyba nie wyszlo dokladnie tak, jak chcialem...

Data: 2012-04-17 13:07:11
Autor: Olgierd
On Tue, 17 Apr 2012 05:22:05 -0700, rmikke wrote:

Zdziwniej i zdziwniej. Albowiem oznacza to, ze krzaki w moich postach
zaleza jeszcze od czegos, oprocz kodowania i naglowkow oryginalu.

Zależą też od deklaracji kodowania w Twoim czytniku. Której brak ;-) --
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org

Data: 2012-04-17 14:13:09
Autor: rmikke
Kreatywność w poprawianiu statystyk
Dnia Tue, 17 Apr 2012 13:07:11 +0000 (UTC), Olgierd naskrobał/a:

[...]

Ale ten stan jest staly (patrz stopka), a akurat takie krzaki wyskoczyly po raz
pierwszy...

Data: 2012-04-17 18:05:52
Autor: Olgierd
On Tue, 17 Apr 2012 07:13:09 -0700, rmikke wrote:

Ale ten stan jest staly (patrz stopka), a akurat takie krzaki wyskoczyly
po raz pierwszy...

Tobie ;-) Bo u mnie w Twoich cytowaniach zwykle są krzaki. A czasem nawet w Twoich własnych postach.

Czemu nie skorzystasz z jakiegoś normalnego czytnika, lecz bawisz się w jakieś dziwne obce serwisy do usenetu?

--
pozdrawiam, Olgierd
http://olgierd.rudak.org <<

Data: 2012-04-17 20:20:37
Autor: rmikke
Kreatywność w poprawianiu statystyk
Dnia Tue, 17 Apr 2012 18:05:52 +0000 (UTC), Olgierd naskrobał/a:

[...]

Poniewaz albowiem w jednym z miejsc, gdzie czytam i pisze na precla, mam wyjscie
do WWW i w zasadzie do niczego innego. W szczegolnosci - nie podlacze sie
czytnikiem do serwera.

Rozwiazaniem jest wiec webreader, wzglednie jakis hak (np. wystawienie proxy na
porcie 80, ale to tez do sprawdzenia). Zreszta, inne rozwiazanie, niz webreader
powoduje, ze moge czytac w jednym miejscu, inaczej rozjezdzaja mi sie informacje
o tym, co juz czytalem.

A z webreaderow wyprobowalem juz Gugla (kompletna klapa, zarowno w kwestii
pliterek, jak i pokazywania, co jest nowe), Gazete (troche lepiej, da sie
polapac, co juz czytalem przynajmniej jak sie czyta z jednego miejsca - w sumie
zadnej przewagi nad jakims hakerskim rozwiazaniem) i NewsGuya (w sumie
najlepszy, ale tez czasem mu sie pieprzy, co czytalem, jak czytam z kilku
miejsc, tym niemniej pliterki obsluguje rownie dobrze, jak Gazeta, tzn. wcale).

Przy okazji namawiania zalogi NewsGuya na pliterki dowiedzialem sie, ze aktualne
RFC twierdzi, ze jak nie ma naglowkow MIME, to domyslnym zestawem znakow jest
UTF-8, choc zaleca sie rozpoznawanie i uzywanie MIME (rzeczywiscie RFC tak
twierdzi). W zwiazku z tym zaloga NewsGuya nie widzi problemu - mam sobie
ustawic przegladarke na UTF-8 i jestem zgodny. Nie trafia do nich, ze inni maja
inne zestawy znakow i NewsGuy je rozpieprza, ignorujac naglowki MIME, ale czego
wymagac od Amerykanow...

Tak ze gdyby ktos cos wiedzial o jakims europejskim webreaderze, to ja chetnie.
Moze byc platny w granicach rozsadku. Niestety z dotychczas znalezionych
platnych serwerow, wiekszosc raczej idzie w kierunku "u nas znajdziecie wszystko
z alt.binaries.* przez pol roku od wyslania, a zeby to obsluzyc, pobierz nasz
superczytnik". Tylko NewsGuy ma webreader, z tych co wiem.

Data: 2012-04-18 02:10:03
Autor: lepszymodel
Kreatywność w poprawianiu statystyk
Google ma nowy reader. Proponuje sprawdzić

Data: 2012-04-18 05:59:36
Autor: Tomasz Minkiewicz
W dniu środa, 18 kwietnia 2012 11:10:03 UTC+2 użytkownik lepszymodel napisał:
Google ma nowy reader. Proponuje sprawdzić

Hej! Poszedłem obwąchać ten nowy interface i muszę powiedzieć, że wygląda całkiem używalnie i sensownie. No, może z dokładnością do olbrzymich ilości wolnego miejsca wszędzie wokół istotnych elementów. Co jest z tym nieszczęsnym gugielem, że tak lubi białe plamy?
A sygnaturkę sam wstawi? Bo w podglądzie nie ma.

Data: 2012-04-18 16:36:28
Autor: piecia aka dracorp
Dnia Wed, 18 Apr 2012 05:59:36 -0700, Tomasz Minkiewicz napisał(a):

[...]

Akurat sprawdzam skrypty Greasemonkey dla FF, może już jest coś ciekawego napisanego dla Google Groups:
http://userscripts.org/scripts/search?q=google+groups&submit=Search

--
piecia aka dracorp

Data: 2012-04-17 23:50:10
Autor: Gotfryd Smolik news
On Tue, 17 Apr 2012, rmikke wrote:

[...]

  Jesli korzystasz z bramki www - to jest szansa że od tej bramki.
  Nie wiem jak teraz, ale trochę czasu temu (mierzone w latach) wyraznie
było to widać na serwerach googla, przy próbie wyszukiwania w grupach:
najwyrazniej pod jednym adresem była paczka serwerów, a co serwer to
*w nim* inne ustawienia.
  I w zależnosci od tego który Ci wylosowało, znajdowało albo Latin2
albo Mazovię albo co innego :P

pzdr, Gotfryd

Data: 2012-04-05 14:13:21
Autor: Fabian
On 05.04.2012 13:56, Rowerex wrote:
[...]

A jak włamiesz się, sforsujesz drzwi i wyjdziesz, po czym wrócisz za 5 minut i coś ukradniesz to będzie włamanie i kradzież, ale kradzież bez włamania? :)

Fabian.

Data: 2012-04-07 12:57:37
Autor: Gotfryd Smolik news
On Thu, 5 Apr 2012, Fabian wrote:

A jak włamiesz się, sforsujesz drzwi i wyjdziesz, po czym wrócisz za 5 minut i coś ukradniesz to będzie włamanie i kradzież, ale kradzież bez włamania? :)

  IMVHO to pierwsze.
  Jakby nie włamanie, kradzież napotkałaby na przeszkodę, więc wyjscie
było tylko "przerwa w pracy" :P

pzdr, Gotfryd

Kreatywność w poprawianiu statystyk pol icji