Kredyt Hipoteczny - Polbank - Nadpłata

Data: 2010-01-21 15:40:36
Autor: Curious
Kredyt Hipoteczny - Polbank - Nadpłata
Witam Forumowiczów.
Chciałem trochę ponarzekać na Polbank i nadpłaty.
Generalnie Polbank zniechęca jak może klientów do wcześniejszej spłaty
kredytu:
- minimalna nadpłata: 1000 PLN
- prowizja od nadpłaty 1,5% (min. 500 PLN) przez cały okres kredytowania

Z powyższego wynika, że:
- prowizja od nadpłaty w wysokości 1000 PLN wynosi 500 PLN, czyli 50% !!!!
- minimalna nadpłata, dla której prowizja wynosi 1,5% (a nie więcej) zaczyna
się od kwoty 33 tyś.!!

Żeby dokonać nadpłaty trzeba pofatygować się do oddziału i poinformować o
tym fakcie bank, zapewnić odpowiednie środki na koncie, a bank ma dwa
tygodnie żeby zaksięgować taką nadpłatę - chyba, żeby wybrać najmniej
korzystny kurs.

Żeby spłacać bezpośrednio w euro trzeba wydać 500 PLN - opłata za aneks do
umowy.

Wysoki spread to znana sprawa, TRAGICZNY system transakcyjny też.

Wiem, wiem - moja wina - wiedziałem co brałem, ale:
- byli najsprawniejsi (a czas w pewnym momencie zaczął gonić)
- mieli niezłe warunki (niska prowizja, akceptowalna marża)

Czy 50% prowzjia nie ma się jakoś do ustawy antylichwiarskiej?
Rozumiem, że UOKiK nie dopatrzył się w umowie nic stosownego w powyższych
zapisach?

Pozdrawiam.

Data: 2010-01-21 17:07:34
Autor: RobertS
[...]

naprawdę chciałeś spłacać wcześniej najtańszy kredyt na rynku (hipo)?

[...]
a jak bank miałby wybrać najmniej korzystny kurs? czy dzisiejszy kurs jest/będzie lepszy czy gorszy od tego za 2 tygodnie?

Żeby spłacać bezpośrednio w euro trzeba wydać 500 PLN - opłata za aneks do
umowy.

w innych bankach również trzeba płacić za aneks...

Wysoki spread to znana sprawa, TRAGICZNY system transakcyjny też.
wysoki spread można ominąć podpisując aneks i spłacając w walucie, mnie się aneks zwrócić po 3 miesiącach...

system transakcyjny się poprawił, nie jest już tak dramatycznie jak kiedyś - moje subiektywne odczucie

Czy 50% prowzjia nie ma się jakoś do ustawy antylichwiarskiej?
Rozumiem, że UOKiK nie dopatrzył się w umowie nic stosownego w powyższych
zapisach?

w powyższych nie, bank zwyczajnie nie chce się bawić w przyjmowanie "groszowych" relatywnie nadpłat, a 50% prowizja wystąpi tylko w określonym przypadku, nie wynosi ona tyle zawsze

RobertS

ps
a co powiesz o bankach, ktore za wplate na konto w innym banku liczą sobie np. 10 zł, wpłacasz 1 zł i prowizja wynosi 1000% - to jest dopiero hardcore ;-/

Data: 2010-01-22 11:08:33
Autor: Curious
Kredyt Hipoteczny - Polbank - Nadpłata
Drogi Panie Polbankowski. ;-)

naprawdę chciałeś spłacać wcześniej najtańszy kredyt na rynku (hipo)?
pierwsze słyszę, żeby taki fakt miał miejsce. jest to jeden z tańszych kredytów z niskimi kosztami początkowymi, ale żeby od razu najtańszy....

[...]

rozwiązanie z osobistym deklarowaniem nadpłaty w oddziale uważam za ułomne i wpisujące się w pełen zestaw utrudnień mających zniechęcić do ew. nadpłat

Żeby spłacać bezpośrednio w euro trzeba wydać 500 PLN - opłata za aneks do umowy.
w innych bankach również trzeba płacić za aneks...

owszem, ale 500 to sporo

Wysoki spread to znana sprawa, TRAGICZNY system transakcyjny też.
wysoki spread można ominąć podpisując aneks i spłacając w walucie, mnie się aneks zwrócić po 3 miesiącach...
Po 3 miesiącach???? Mówimy o Polbanku?

system transakcyjny się poprawił, nie jest już tak dramatycznie jak kiedyś - moje subiektywne odczucie
Oj bardzo subiektywne... Co się na ten przykład poprawiło i kiedy?

[...]

dla nadpłaty między 1000 a 33000 płacisz prowizję wyższą niż 1,5%
Nadpłaty rzędu 5, 10, 15, 20 tys. ciężko nazwać groszowymi.
Czy nadpłata w wysokości jednej raty jest nadpłatą "groszową"?

trochę dziwi mnie ta zażarta obrona Polbanku w tym aspekcie.
ewidentnie utrudniają klientom jak mogą wszelką nadpłatę

a co powiesz o bankach, ktore za wplate na konto w innym banku liczą sobie np. 10 zł, wpłacasz 1 zł i prowizja wynosi 1000% - to jest dopiero hardcore ;-/
demagogicznych dysput nie prowadzę.

Data: 2010-01-21 23:20:10
Autor: Cyb
On Thu, 21 Jan 2010 15:40:36 +0100, "Curious" <curious@mail.pl> wrote:

[...]

coz, kazdy orze jak moze, akurat to jest raczej jasnym i jednoznacznym
zapisem. teraz sam szukams obie kredytu to widze ze banki sie niezle
pozabezpieczaly przed wczensiejszymi splatami.

nota bene ta prowizja jest przez caly okres splacanai? bo mi sie
kolacze ze tylko przez pierwsze 3 lata taka kara, pozniej to juz luzik
(ale mogly mi sie pomylic banki).

Żeby spłacać bezpośrednio w euro trzeba wydać 500 PLN - opłata za aneks do
umowy.

przepraszam,a e zawieajac umowe mogles wybrac sobie od razu splacanie
w walucie? raczej mogles...
aneks jest gdy chcesz meinic forme wplacania.

[...]

pewnie nie, bo to nie oprocentowwanie kredytu, tylko forma kary
umownej za pozbawienie banku zysku.

pozdarwiam,
Cyb

Data: 2010-01-22 10:57:45
Autor: Curious
Kredyt Hipoteczny - Polbank - Nadpłata

nota bene ta prowizja jest przez caly okres splacanai? bo mi sie
kolacze ze tylko przez pierwsze 3 lata taka kara, pozniej to juz luzik
(ale mogly mi sie pomylic banki).

Większość banków tak ma z dodatkowym progiem procentowym nadpłaty powyżej którego płacona jest prowizja.
A tutaj niestety nadpłata niemile widziana. :((

Data: 2010-02-01 11:18:27
Autor: Znawcza
Curious pisze:
[...]
niekoniecznie, trzeba sprawdzić jaką masz prowizję wpisaną do decyzji kredytowej
Z powyższego wynika, że:
- prowizja od nadpłaty w wysokości 1000 PLN wynosi 500 PLN, czyli 50% !!!!
również niekoniecznie - słyszałeś o elastycznym kredycie hipotecznym - jeśli masz aktywną tę opcję to możesz spłacić do dwukrotności wartości nominalnej raty bez żadnej prowizji; wystarczy wcześniej poinformować o tym bank
[...]
zgodnie z regulaminem należy zapewnić środki na rozliczenie nadpłaty w momencie składania dyspozycji; z reguły bank ją realizuje w ciągu 1-2 dni

Data: 2010-02-01 02:36:14
Autor: BK
On Feb 1, 11:18 am, Znawcza <zna...@znawca.pl> wrote:
> [...]

również niekoniecznie - słyszałeś o elastycznym kredycie hipotecznym -
jeśli masz aktywną tę opcję to możesz spłacić do dwukrotności wartości

Dokaldnie. Polbank ma faktycznie niekorzystne rozwiazania jesli chodzi
o nadplacenie kredytu jednarozowo [prowizja, nie da sie wynegocjowac
rezygnacji] ale ma bardzo przyjazny system nadplacania
systematycznego. Mozna przed kazda rata zlozyc deklaracje, ze rata ma
byc w podwojnej wysokosci... Nic to nie kosztuje, nie ma prowizji.
Dodatkowo wplywa to na odpowiednie obnizenie kolejnych rat.

Kredyt produkt jak kazdy inny. Kazdy ma swoje wad/zalety.

Mam ten kredyt w euro w Polbanku - ma on swoje wady, ale ma tez
niezaprzeczalne zalety: jest tani, pozwala na systematyczne
nadplacanie rat za darmo i papierologia/termin przyznawania/liczenie
zdolnosci - wszystko szybkie i bardzo liberane.

Bralem kredyt w szczycie kryzysu, we wszystkich bankach "zabijali"
mnie procedurami i liczeniem zdolnosci [chociaz mialem blisko 50%
wkladu wlasnego], a w Polbanku decyzje mialem w 3 dni. Caly proces od
1 wizyty do wyplaty kredytu ok. 3 tyg :)

Kredyt Hipoteczny - Polbank - Nadpłata