Kredyt Hipoteczny - Polbank - Nadpłata

Data: 2010-02-01 11:18:27
Autor: Znawcza
Kredyt Hipoteczny - Polbank - Nadpłata
Curious pisze:
Witam Forumowiczów.
Chciałem trochę ponarzekać na Polbank i nadpłaty.
Generalnie Polbank zniechęca jak może klientów do wcześniejszej spłaty
kredytu:
- minimalna nadpłata: 1000 PLN
- prowizja od nadpłaty 1,5% (min. 500 PLN) przez cały okres kredytowania
niekoniecznie, trzeba sprawdzić jaką masz prowizję wpisaną do decyzji kredytowej
Z powyższego wynika, że:
- prowizja od nadpłaty w wysokości 1000 PLN wynosi 500 PLN, czyli 50% !!!!
również niekoniecznie - słyszałeś o elastycznym kredycie hipotecznym - jeśli masz aktywną tę opcję to możesz spłacić do dwukrotności wartości nominalnej raty bez żadnej prowizji; wystarczy wcześniej poinformować o tym bank
Żeby dokonać nadpłaty trzeba pofatygować się do oddziału i poinformować o
tym fakcie bank, zapewnić odpowiednie środki na koncie, a bank ma dwa
tygodnie żeby zaksięgować taką nadpłatę - chyba, żeby wybrać najmniej
korzystny kurs.
zgodnie z regulaminem należy zapewnić środki na rozliczenie nadpłaty w momencie składania dyspozycji; z reguły bank ją realizuje w ciągu 1-2 dni

Data: 2010-02-01 02:36:14
Autor: BK
On Feb 1, 11:18 am, Znawcza <zna...@znawca.pl> wrote:
> [...]

również niekoniecznie - słyszałeś o elastycznym kredycie hipotecznym -
jeśli masz aktywną tę opcję to możesz spłacić do dwukrotności wartości

Dokaldnie. Polbank ma faktycznie niekorzystne rozwiazania jesli chodzi
o nadplacenie kredytu jednarozowo [prowizja, nie da sie wynegocjowac
rezygnacji] ale ma bardzo przyjazny system nadplacania
systematycznego. Mozna przed kazda rata zlozyc deklaracje, ze rata ma
byc w podwojnej wysokosci... Nic to nie kosztuje, nie ma prowizji.
Dodatkowo wplywa to na odpowiednie obnizenie kolejnych rat.

Kredyt produkt jak kazdy inny. Kazdy ma swoje wad/zalety.

Mam ten kredyt w euro w Polbanku - ma on swoje wady, ale ma tez
niezaprzeczalne zalety: jest tani, pozwala na systematyczne
nadplacanie rat za darmo i papierologia/termin przyznawania/liczenie
zdolnosci - wszystko szybkie i bardzo liberane.

Bralem kredyt w szczycie kryzysu, we wszystkich bankach "zabijali"
mnie procedurami i liczeniem zdolnosci [chociaz mialem blisko 50%
wkladu wlasnego], a w Polbanku decyzje mialem w 3 dni. Caly proces od
1 wizyty do wyplaty kredytu ok. 3 tyg :)

Kredyt Hipoteczny - Polbank - Nadpłata