Kredyt PLN po przyjęciu euro

Data: 2009-07-30 14:05:04
Autor: e-kran
Kredyt PLN po przyjęciu euro
Szukam, ale nie mogę się doszukać informacji.
Mam kredyt w PLN (marża 0.85 + WIBOR 3M) i zastanawiam się jak on będzie wyglądał po przyjęciu EUR. PLN zniknie, kredyt zostanie. Jak będzie oprocentowany taki kredyt? WIBOR 3M chyba nie będzie miał wtedy istniał, czym więc będzie indeksowany mój kredyt? Przede wszystkim, czy marża kredytu będzie zachowana, czy bank będzie mnie wtedy zmuszał pdo podpisania nowej umowy kredytu?

Pozdrawiam
e-kran

Data: 2009-07-30 08:58:29
Autor: witek
e-kran wrote:
[...]

Hmm,
PLN zostanie przeliczone na uero po sztywnym kursie, a oprocentowanie, no cóż zostanie jak jest.

Data: 2009-07-30 20:43:26
Autor: Błażej
Kredyt PLN po przyjęciu euro

PLN zostanie przeliczone na uero po sztywnym kursie, a oprocentowanie,
no cóż zostanie jak jest.

Czyli opłaca się poczekać i wziąść kredyt już po wprowadzeniu Euro.

Data: 2009-07-30 23:24:42
Autor: MarekZ
Użytkownik "Błażej" <e221@poczta.fm> napisał w wiadomości news:h4sq78$rno$1nemesis.news.neostrada.pl...

PLN zostanie przeliczone na uero po sztywnym kursie, a oprocentowanie,
no cóż zostanie jak jest.

Czyli opłaca się poczekać i wziąść kredyt już po wprowadzeniu Euro.

Do śmierci chcesz czekać?

Data: 2009-07-31 11:13:37
Autor: e-kran
e-kran wrote:
> [...]
> Hmm,
PLN zostanie przeliczone na uero po sztywnym kursie, a oprocentowanie, no cóż zostanie jak jest.

Ale jakie oprocentowanie właśnie?  Marża - to rozumiem. Ale WIBOR "(Warsaw Interbank Offered Rate) - wysokość oprocentowania pożyczek na polskim rynku międzybankowym". Czy ten wskaźnik będzie po wprowadzeniu EURO w Polsce nadal funkcjonował?  Przecież jest EURIBOR i LIBOR EUR. Gdyby WIBOR pozostał, to znaczyłoby, że polskie banki będą sobie wzajemnie pożyczały pieniądze wedle innych zasad niż pozostałe banki w strefie euro. Pozdrawiam
Witold Zabdyr

Data: 2009-08-02 01:14:14
Autor: euro
Kredyt PLN po przyjęciu euro