Kredyt hipo., polisa, cesja i bank Nordea - spór interpretacyjny

Data: 2010-10-11 15:34:45
Autor: Tomek
Kredyt hipo., polisa, cesja i bank Nordea - spór interpretacyjny
Witajcie,
mam kredyt hipoteczny w Nordei. Kredyt zabezpieczony nieruchomością,
którą muszę ubezpieczyć i dokonać cesji na Bank praw wynikających z
tej umowy (ubezpieczeniowej). Dotąd wszystko jasne - polisa w Hestii,
na polisie Hestia wydrukowała "Cesja na rzecz Nordea Bank ....".
I tu zaczynają się schody - NB uważa, że to za mało i zmusza mnie do
podpisania "umowy cesji" w której oprócz bzdurnych zapisów dodatkowo
zapisano, że będę dostarczał nową polisę do Banku na 14 dni roboczych
przed wygaśnięciem poprzedniej.
Zwracam uwagę, że w umowie kredytowej zapisano iż moim obowiązkiem
jest "Przedkładanie, na żądanie Banku, dowodu terminowego regulowania
przez cały okres kredytowania składek z tytułu zawartych umów
ubezpieczenia oraz przedkładania przedłużonej umowy wraz z
potwierdzoną przez ubezpieczyciela cesją na rzecz Banku praw
wynikających z takiej umowy".

Czy ktoś z was ma podobne problemy / spory z Nordeą ?
Czy polisa na której stoi jak byk "Dokonano cesji na rzecz Nordea ..."
spełnia wymogi potwierdzenia cesji o której mowa w cytacie z umowy
kredytowej ?

Nie chcę podpisać tej umowy bo nie lubię jak ktoś mnie zmusza oraz "w
imię zasad ...".

Dodatkowo już raz się "ścięliśmy" z NB, bo przysłali mi wezwanie do
uzupełnienia braków, tyle, że wezwanie było przedwczesne, ale szybko
pobrali z konta dwa razy po 30 zł. Dwa razy bo kredyt mam z żoną.

Kolejne pytanie - czy mogę skutecznie zmusić Bank do przesyłania nam
jako współmałżonkom wspólnie mieszkającym pod jednym adresem jednego
zawiadomienia ? Wiem, że Bank woli wysłać dwa listy - 60 zł to więcej
niż 30. Ale może to podpada pod nieuczciwe / agresywne praktyki ?

PS. umowa cesji w identycznym brzmieniu obowiązuje w mBanku - google
twoim przyjacielem.
A anonim z Nordei w odpowiedzi na żądanie podania zasadności lub sensu
tej umowy, odpisał mi "taką umowę napisał radca prawny więc zapewne te
zapisy muszą tam być". ROTFL

Pozdrawiam,
Tomek

PS.
Cytat z umowy cesji:
"§ 8
1.    Cedent zobowiązuje się do systematycznego opłacania składek
ubezpieczeniowych i do kontynuowania umowy ubezpieczenia potwierdzonej
polisą zawierającą adnotację o cesji praw na rzecz Banku, na co
najmniej 14 dni roboczych przed upływem terminu ważności
dotychczasowej polisy aż do czasu całkowitej spłaty kredytu, o którym
mowa w § 1.
2.    Cedent zobowiązany jest dostarczyć dowód opłacenia kolejnej
składki ubezpieczeniowej lub zawarcia kolejnej umowy ubezpieczenia
wraz potwierdzeniem cesji na rzecz Banku, nie później niż na 7 dni
roboczych przed upływem terminu ważności polisy lub terminu opłacenia
składki.
3.    W przypadku niespełnienia warunków wskazanych w ust. 1 i 2 a
także w przypadku nie uzyskania potwierdzenia niniejszej umowy przez
ubezpieczyciela w terminie 20 dni od dnia zawarcia umowy, niniejsza
umowa wygasa.
"

Kredyt hipo., polisa, cesja i bank Nordea - spór interpretacyjny