Kredyt hipoteczny

Data: 2021-04-16 02:39:21
Autor: Dawid Rutkowski
Kredyt hipoteczny
piątek, 16 kwietnia 2021 o 08:12:07 UTC+2 Bolko napisał(a):
Na co zwrócić uwagę przy kredycie hipotecznym? Na razie zauważyłem że kiedyś była prowizja a teraz ubezpieczenia. Jak bym wcześniej spłacił to ubezpieczenia mi nie zwrócą. No i na co patrzeć na całkowity koszt kredytu? Wielkość raty? Jak się w tym wszystkim połapać?

Jak nie musisz to nie bierz teraz - przy tak niskim WIBORze banki narzucają spore marże - rzadko poniżej 2% - a rata i tak wydaje się mała. Jak WIBOR pójdzie do góry to będzie kłopot.
Druga sprawa to napompowane ceny mieszkań.

Z WIBORem może być już tylko lepiej - bo ujemne stopy to raczej nie u nas.
Ale z cenami mieszkań - mogą jeszcze bardziej urosnąć, a na spadek może trzeba będzie czekać i 5 lat.

W necie jest mnóstwo porównań kredytów, ja widziałem niezłe u jednego gościa na blogu, ale nie analizowałem na tyle głęboko, by stwierdzić, że to nie jest "sponsorowane", więc nie będę reklamował.
Ogólnie koszt kredytu jest dobrze odzwierciedlany przez wysokość raty - oczywiście przy tej samej sumy wypłaty i tym samym okresie kredytowania.
Ale jeszcze trzeba popatrzeć na koszty pozaratalne - rzeczoznawcy itp.

Co do ubezpieczenia i zwrotu przy wcześniejszej spłacie to się jeszcze upewnij, KH nie jest w pełni "konsumencki", choć zbliża się do niego - a w konsumenckiem, OIDP, przy wcześniejszej spłacie jest proporcjonalny zwrot i prowizji i ew. ubezpieczenia.

I jeszcze coś, co może mocno na początku po kieszeni uderzyć - trzeba sprawdzić, o ile jest podniesiona marża do czasu uprawomocnienia się wpisu hipoteki do księgi wieczystej - teraz potrafi to trwać i rok (podobno są jakieś metody proszenia o przyśpieszenie czy tzw. "dyżury hipoteczne" - ale to się albo uda albo nie) - a np. w citi kosztuje to dodatkowo 1,3% - i płaci się to praktycznie od całej sumy kredytu, więc np. od nieśmiertelnej (choć już dawno zdechła) sumy 300k  jest to dodatkowe np. 4k kosztu - jeśli "normalnie" przyjmiemy 3 miesiące, a obecnie rok i 3 miesiące.

Data: 2021-04-16 12:44:13
Autor: Bolko
Kredyt hipoteczny

Jak nie musisz to nie bierz teraz - przy tak niskim WIBORze banki narzucają spore marże - rzadko poniżej 2% - a rata i tak wydaje się mała. Jak WIBOR pójdzie do góry to będzie kłopot.
W mojej dzielnicy w Krakowie kupowałem mieszkanie 10 lat temu. 4kzl za metr.
Teraz Budimex buduje duże osiedle.
I etap sprzedany 8.5kzl
II etap ja jeszcze chce się załapać  9.5kzł
III etap będzie w sierpniu i napewno będzie powyżej 10kzł

Druga sprawa to napompowane ceny mieszkań. Z WIBORem może być już tylko lepiej - bo ujemne stopy to raczej nie u nas.
No i to mnie cholernie martwi. Ale jak walnie to może jakieś refinansowanie albo coś  Ale jeszcze trzeba popatrzeć na koszty poza ratalne - rzeczoznawcy itp.

[...]
No w PKO BP na start muszę wydać 20+ kzł na ubezpiecznieL:(. Pan mówił że w innych bankach to płaci się prowizje. A u nich ubezpiecznie. I dzieki temu jak umrzemy oboje z żoną to bank zapłaci za nas całą hipoteke.

Data: 2021-04-17 23:34:09
Autor: ToMasz
Kredyt hipoteczny (OT)
W dniu 16.04.2021 o 21:44, Bolko pisze:

[...]

ło matko! Z Bytomiu za 2 tyś kupisz mieszkanie do remontu, za 4 tyś to panie prawie apartament:

https://tiny.pl/r88dm

Ale jak mieszkanie _musi_  być w zajebistym miejscu, to trzeba dużo na nie pracować. Pytanie czy potem wystarczy czasu na życie :)

ToMasz

Data: 2021-04-16 13:44:11
Autor: J.F
Kredyt hipoteczny
On Fri, 16 Apr 2021 02:39:21 -0700 (PDT), Dawid Rutkowski wrote:
[...]

Pytanie czy one sa napompowane, czy to ostatnia szansa na mieszkanie
:-)

Niby w 2009 juz tak bylo, ale teraz presja na drukowanie nowego
pieniadza jest olbrzymia ...

J.

Data: 2021-04-17 19:51:25
Autor: Wojciech Bancer
Kredyt hipoteczny
On 2021-04-16, Dawid Rutkowski <drutkow1@wp.pl> wrote:

[...]

Z WIBORem może być już tylko lepiej - bo ujemne stopy to raczej nie u nas.

No nie wiem. Jak wrośnie, to nagle złotówkowicze zaczną się domagać
darmowych mieszkań, bo o ryzyku wzrostu stopy "nikt nie powiedział" ;)

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Data: 2021-04-19 20:39:24
Autor: WAM
Kredyt hipoteczny
<drutkow1@wp.pl> wrote:

trzeba sprawdzić, o ile jest podniesiona marża do czasu uprawomocnienia się wpisu hipoteki do księgi wieczystej - teraz potrafi to trwać i rok

W Szczecinie wpis trwa 1-2 miesiące (sprawdzane na 2 przypadkach, oba
w tym roku). WAM
--
www.nawakacje.pl ?
pokoje w górach www.wpolskichgorach.pl

Data: 2021-05-10 09:48:05
Autor: J.F.
Kredyt hipoteczny
Użytkownik "Dawid Rutkowski"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:7ed14476-5272-41a0-a842-d1a5c7a995e4n@googlegroups.com...
[...]

A propos - slysze wlasnie, ze juz 5 bankow oferuje kredyt hipoteczny o stalym oprocentowaniu.

Co prawda stale to ono ma byc chyba tylko przez 5 lat, a pewnie bank jeszcze podniesie te odsetki, zeby nie byc stratnym w razie wpadki ...

Wiec ... strata wydaje sie pewna, a zysk ... watpliwy.
Ale moze warto spytac, moze np marza bedzie niska, czy wrecz zerowa, no bo jak ja tu liczyc ?

J.

Data: 2021-05-10 11:05:01
Autor: Pete
Kredyt hipoteczny
Hello, J.F..
On 10.05.2021 09:48 you wrote:

> A propos - slysze wlasnie, ze juz 5 bankow oferuje kredyt hipoteczny > o stalym oprocentowaniu. Co prawda stale to ono ma byc chyba tylko > przez 5 lat, a pewnie bank jeszcze podniesie te odsetki, zeby nie > byc stratnym w razie wpadki ... Wiec ... strata wydaje sie pewna, a > zysk ... watpliwy. Ale moze warto spytac, moze np marza bedzie > niska, czy wrecz zerowa, no bo jak ja tu liczyc ?

Nikt się na to nie zdecyduje, bo władza przyzwyczaiła elektorat, że w razie "w" uratuje umoczonych w WIBOR.

--
Pete

Data: 2021-05-10 15:03:53
Autor: Wojciech Bancer
Kredyt hipoteczny
On 2021-05-10, J.F. <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:

[...]

[...]

To się w Hiszpanii opłaca, nie u nas niestety.

--
Wojciech Bańcer
wojciech.bancer@gmail.com

Kredyt hipoteczny