Kredyt hipoteczny -ING

Data: 2011-08-03 20:27:19
Autor: dziejek7
Kredyt hipoteczny -ING
Witam,

mam zamiar wziąść kredyt hipoteczny na 30 lat na kwotę 300 tys. PLN (dom o wartości 500 tys.).
Interesuje mnie możliwość szybkiej częściowej wcześniejszej spłaty (sprzedaż obecnego mieszkania) a w perspektywie 10 lat - spłata całości.
Z ofert jakie przejrzałem najbardziej pasuje mi chyba ING (prowizja 1,8% przy marży 0,85%, 0zł za wczesniejszą spłatę).
Jakie są doświadczenia z tym bankiem?
Jest tam może jakiś haczyk? Na co mam uważać przy podpisywaniu umowy?
Czy można u nich wynegocjowac niższą prowizję (np. jeśli przeniosę do nich konto i zadeklaruję przelewanie pensji i korzystanie z karty kredytowej)?
Ewentualnie może jest jakaś inna ciekawa oferta, którą możecie polecić... ;)

Pozdrawiam
dziejek7

Data: 2011-08-04 11:25:36
Autor: Marx
Kredyt hipoteczny -ING
On 03.08.2011 20:27, dziejek7 wrote:
[...]

http://www.ingbank.pl/indywidualni/kredyty-i-pozyczki/kredyt-hipoteczny#tab=4
Jak masz u nich konto to marża to 1% (obniżona ale wtedy jest prowizja 1,4%) albo 1,4% (bez prowizji)
O deklaracji wpływów czy przymusowej karcie nie wspominali, a konto może być Direct czyli aktualnie darmowe (niestety to konto nie może być wspólne)
Na jakąkolwiek dalszą negocjację bym nie liczył.
Musisz mieć wkład własny 10%.
Z opinii na forum - zdarza się czekanie i po 3 miesiące na kredyt, a doradcy bywają niekompetentni i niekontaktowi
Marx

Data: 2011-08-04 12:10:22
Autor: Sebastian Biały
Kredyt hipoteczny -ING
On 2011-08-03 20:27, dziejek7 wrote:
Jakie są doświadczenia z tym bankiem?

Brałem niedawno.

+ rozsądnie szybko (ale nie za szybko ;)
+ bardzo szybkie formalności i wypłata *po* podpisaniu, praktycznie w ciągu paru godzin pieniądze zostały wypłacone po spełnieniu wymogu wypłaty
+ brak czepialstwa o dokumenty w jakieś przesadnej formie
+ nie nękają mnie promocjami od czasu podpisania
+ ciepliwość doradcy bankowego gdy odpowiedziała na mojego maila z 2 stronami pytań za pomocą 4 stron odpowiedzi i to całkiem do rzeczy

- błędna wycena na 1/2 wartość rynkowej wymagająca męczącego odkręcania przez powoływanie się na inne umowy obcych ludzi z taki samym budynkiem.
- bardzo długa i bardzo nieczytelnie skonstuowana umowa.
- promocja której nie pojmuję: muszę im zapłacić kilka tyś żeby była niższa marża (?).
- umowa z błędem w adresie z winy banku wymaga wpłaty 100zł za zmianę zgadnij od kogo.
- zaskakująca bylejakość weryfikacji dokumentów, dokumenty odrzucone za pierwszym razem bez podania sensownej przyczyny. Drugi raz z tymi samymi dokumentami przeszło. Tutaj ukłon dla doradzcy finansowego że jak wyrzucili drzwiami to wlazł oknem.

Jest tam może jakiś haczyk?

Ooo wszędzie jest jakiś haczyk. Ale masz jakiś wybór negocjacji? Podpisujesz co jest i już.

Czy można u nich wynegocjowac niższą prowizję (np. jeśli przeniosę do
nich konto i zadeklaruję przelewanie pensji i korzystanie z karty
kredytowej)?

Ponieważ ja konto miałem to nie wiem czy taka opcja była. Ale miałem opcję wpłaty pieniędzy za niższe procenty.

Ewentualnie może jest jakaś inna ciekawa oferta, którą możecie
polecić... ;)

Z 0% za spłatę wczesniej ile-razy-chcesz i takimi procentami to nie było.

Data: 2011-08-04 13:14:42
Autor: Marx
Kredyt hipoteczny -ING
On 04.08.2011 12:10, Sebastian Biały wrote:
- promocja której nie pojmuję: muszę im zapłacić kilka tyś żeby była
niższa marża (?).
to się prowizja nazywa, jest chyba dorzucane do kwoty kredytu i musisz sam policzyć co się bardziej opłaca. Np spłacając wcześniej znaczną kwotę kredytu opłacalniejsza jest jednak wyższa marża i brak prowizji

Ponieważ ja konto miałem to nie wiem czy taka opcja była. Ale miałem
opcję wpłaty pieniędzy za niższe procenty.
można dokładniej?

Marx

Data: 2011-08-04 17:11:41
Autor: Sebastian Biały
Kredyt hipoteczny -ING
On 2011-08-04 13:14, Marx wrote:
Ponieważ ja konto miałem to nie wiem czy taka opcja była. Ale miałem
opcję wpłaty pieniędzy za niższe procenty.
można dokładniej?

Aby uzyskać niższą marżę należalo wpłacić *bezzwrotnie* kilka tysięcy. Opłacało się od pewnej kwoty.

Data: 2011-08-04 14:07:58
Autor: Piotr Gałka
Kredyt hipoteczny -ING

Użytkownik "dziejek7" <dziejek7@wp.pl> napisał w wiadomości news:4e3a34bf$0$2498$65785112news.neostrada.pl...

Interesuje mnie możliwość szybkiej częściowej wcześniejszej spłaty (sprzedaż obecnego mieszkania)

Nie wiem w którym banku (chyba w TOiP, a nie reklamie kredytu) widziałem zapis, że po udokumentowaniu, że środki pochodzą ze sprzedaży nieruchomości odpowiadająca tej kwocie spłata gratis (prawdopodobnie jeden z DB,KB,ING,Citi, ale głowy nie dam, bo byłem w kilkunastu).

a w perspektywie 10 lat - spłata całości.

Po 3..5 latach to u wszystkich jest gratis.

Z ofert jakie przejrzałem najbardziej pasuje mi chyba ING (prowizja 1,8% przy marży 0,85%, 0zł za wczesniejszą spłatę).

ING ma też ofertę 0% prowizji i większa marża.
Gdyby marża była np. o 0,6% większa to 3 lata * 0,6% = 1,8%, ale to jest błędne liczenie, bo marża liczy się od coraz to mniejszej kwoty więc zrówna się później. Jak spłacisz zanim się zrówna to jesteś do przodu (trzeba by też uwzględnić, że te 1,8% można gdzieś ulokować albo o tyle mniejszy kredyt wziąć.
Jeśli planujesz wcześniejszą spłatę to prowizja 0% przy wyższej marży może wyjść korzystniej.

Jakie są doświadczenia z tym bankiem?
Jest tam może jakiś haczyk?

Wykryłem jeden, malutki.
Wcześniejsza nadpłata przekłada się na obniżenie rat bez skrócenia okresu kredytu. Jak chcesz spłacać podobne raty jak dotąd to to jest wygenerowanie harmonogramu na życzenie klienta - 100zł.

Na co mam uważać przy podpisywaniu umowy?
Czy można u nich wynegocjować niższą prowizję (np. jeśli przeniosę do nich konto i zadeklaruję przelewanie pensji i korzystanie z karty kredytowej)?

Wydaje mi się, że nie.

Ewentualnie może jest jakaś inna ciekawa oferta, którą możecie polecić... ;)

Rozważam też Kredyt Bank (dla mnie ING: 0% i 1,65%, a KB 0% i 1,3%). Oferują do tego konto, na którym 7% dla kwoty do 3k - czyli przygotowana rata na spłatę procentuje.
W KB za wcześniejszą spłatę chyba 1.5%, ale co roku można nadpłacić 20% kapitału gratis i są jednym z podejrzanych, o to, co pisałem wcześniej (gdyby mnie to dotyczyło wiedziałbym na pewno, ale mnie nie dotyczy).

Info z Citi mam takie, żeby przynieść konkurencyjną ofertę i wystąpić o specjalne warunki (do tego wystąpienia chyba wystarczy dowód (żadnych innych papierów na razie)). Szansa tym większa im bliżej początku miesiąca (jakiś limit, czy co), że dadzą ofertę porównywalną lub lepszą, ale czy działa sprawdzę pewnie w przyszłym tygodniu.

Nie wykluczam też DB (prowizja 0%, 0,5% marży w pierwszym roku), ale nie chcą nic ustąpić z prowizji za wcześniejszą spłatę - tak, że dopiero po 5 latach za zero.

To są wyniki moich kilku dni biegania od banku do banku (inne poza tymi co wymieniałem w zasadzie odrzuciłem).

Oferty można sobie porównać na stronie Invigo, ale ubocznym skutkiem będzie telefon, aby skorzystać z ich usług, za co jeszcze zapłacą (teoria jest taka, że warunki te same, a podzielą się z klientem swoją prowizją).
Przypomniałem sobie o tym teraz pisząc - jak już wybiorę to się zastanowię.
P.G.

Data: 2011-08-04 21:41:40
Autor: RobertS
Kredyt hipoteczny -ING
w ING prowizja i marża są ze sobą powiązane, albo bierzesz niższą marżę + prowizję albo wyższą marżę i bez prowizji, w obydwu przypadkach opłata za wcześniejszą spłatę to 0 zł

300kzł kredytu przy 500kzł wartości nieruchomości daje nam marżę na poziomie 0,85% oraz prowizję 1,8%
jeżeli byś wziął 250kzł kredytu to marża byłaby o 0,1 pp niższa

w ING proces jest centralny, ale temat do ogarnięcia jak się ma trochę doświadczenia i zna regionalnego koordynatora, on podpowie co i jak zrobić aby było dobrze ;-)

jeżeli nie zależy Ci na wcześniejszej spłacie w ciągu pierwszych 3-5 lat to dla ING jest alternatywa w postaci innych banków...

pozdrawiam
RobertS

Data: 2011-08-04 21:49:38
Autor: RobertS
Kredyt hipoteczny -ING
dodam jeszcze, że marża (1,8%) to standard dla osoby, która dopiero założy konto w ING, starzy klienci oraz korzystający z private bankingu mają obniżki ;-)

RobertS

Data: 2011-08-05 11:29:06
Autor: Marx
Kredyt hipoteczny -ING
On 04.08.2011 21:49, RobertS wrote:
dodam jeszcze, że marża (1,8%) to standard dla osoby, która dopiero
założy konto w ING, starzy klienci oraz korzystający z private bankingu
mają obniżki ;-)

a jak duże są te zniżki?
bo z tego co pisze na stronie "oferty nie łączą się" czyli obojętnie który wariant wybiorę to i tak już nic więcej nie uzyskam
Marx

Data: 2011-08-05 22:24:14
Autor: RobertS
Kredyt hipoteczny -ING
W dniu 2011-08-05 11:29, Marx pisze:
[...]

prowizja nowy klient 1,8%
klient stały 1,4%
bankowość prywatna 0,8%

RobertS

Data: 2011-08-05 11:25:47
Autor: Marx
Kredyt hipoteczny -ING
On 04.08.2011 14:07, Piotr Gałka wrote:
Nie wykluczam też DB (prowizja 0%, 0,5% marży w pierwszym roku), ale nie
chcą nic ustąpić z prowizji za wcześniejszą spłatę - tak, że dopiero po
5 latach za zero.

DB niestety wciska konto za 25zl/miesiac i karte za 5zl/miesiac
Marx

Data: 2011-08-05 12:45:29
Autor: Piotr Gałka
Kredyt hipoteczny -ING

Użytkownik "Marx" <Marx@nospam.com> napisał w wiadomości news:8ipsg8-nkb.ln1wuwek.kopernik.gliwice.pl...

DB niestety wciska konto za 25zl/miesiac i karte za 5zl/miesiac

Jak pytałem na początku czerwca to było 25zł, kilka dni temu 12zł (jakieś nowe).
Co do karty nie pamiętam.
P.G.

Data: 2011-08-05 22:22:31
Autor: RobertS
Kredyt hipoteczny -ING

[...]

konto jest to samo, ale teraz klient płaci za nie mniej, bez tego konta kredyt w DB jest drogi

poza tym aktualnie jest promocja w DB, przez pierwszy rok marża 0,5%! niezależnie od LTV ;-)

RobertS

Data: 2011-08-08 08:08:12
Autor: dziejek7
Kredyt hipoteczny -ING
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi.
Zastanawiam się czy nie zrobić tak:
Pogadać z przedstawicielem ING, dopytać się o wszystko a potem załatwić kredyt przez Invigo. Zaleta taka, że jak zwrócą mi 900zł, to prowizja wyniesie mnie 1,5% a nie 1,8%. Zawsze coś...
Co myślicie o takim rozwiązaniu?

Pozdrawiam
dziejek7

Data: 2011-08-08 08:59:35
Autor: bzdreg
Kredyt hipoteczny -ING
W dniu 2011-08-08 08:08, dziejek7 pisze:

[...]

Tak trzeba robić!
:)
Jeśli mam zamiar kupić jakieś ustrojstwo za >1kpln, to najpierw idę do wypasionego salonu, gdzie więcej jest sprzedawców, niż klientów i udając durnia zadaję mnóstwo pytań pozwalając się oprowadzać. Rozmowę nagrywam.
Potem idę do domu i robię research w necie, po czym wybieram najtańszą z wybranych ofert.

--

Dziękuję i pozdrawiam. Bzdreg.

Data: 2011-08-08 09:41:37
Autor: Marx
[...]