Kredyt hipoteczny - ING czy Multibank?

Data: 2011-09-17 15:06:14
Autor: Piotr Gałka
Kredyt hipoteczny - ING czy Multibank?

Użytkownik "Raf" <markii.SKASUJ@gazeta.pl> napisał w wiadomości news:j522cm$241$1inews.gazeta.pl...
Hej

Wlasnie staram sie o kredyt hipoteczny.
Na placu boju pozostaly praktycznie oferty dwoch bankow: ING oraz Multibank.

Robiłem rozeznanie pod koniec lipca, a za faktyczne załatwianie planuję się wziąć "w połowie września", ale jeszcze się nigdzie nie wybrałem.

Na podstawie danych (wtedy w lipcu) ze strony Invigo Multibank dostał u mnie żółte kartki za 1,5% do czasu wpisu hipoteki i jakieś ubezpieczenie 1800 za 2 lata, co wpisałem sobie jako koszty 75/miesiąc bo taką kolumnę miałem w moim porównaniu. U żadnego innego w tej kolumnie nie było tak dużej kwoty.
O ING ktoś tu kilka dni temu napisał, że jak decyzja pozytywna to trzeba zapłacić za wycenę nieruchomości nawet jak się nie podpisze umowy (ja tego nie wykryłem).
W ING osobiście dowiedziałem się, że jak wcześniejsza spłata (z definicji darmowa) to resztę przeliczają poprzez obniżenie raty, a jeśli chce się nie obniżenia raty tylko skrócenia terminu to się to nazywa zmiana harmonogramu na życzenie klienta i chyba 200zł.
Mi wtedy zostały na placu boju ING i KB. KB bo niższa marża niż ING (w wersji 0 prowizji), można bezkosztowo nadpłacać rocznie 20% (tego co zostało) i konto z którego jak rozumiem realizowane są spłaty na którym 7% do 3k, a wszyscy inni chyba takie konto mają 0%.
I w odwodzie Citi, który twierdzi, że jak mu się przyniesie ofertę konkurencyjną to zaproponują co najmniej tak samo dobrą, a decyzję wydadzą dużo szybciej niż inni, ale nie miałem okazji sprawdzić.

Mógłbyś rzucić skrótową informację o warunkach jakie oferują te, co zostały na placu boju ?
P.G.

Kredyt hipoteczny - ING czy Multibank?