Kredyt hipoteczny a darowizna innego mieszkania

Data: 2009-07-17 09:05:26
Autor: Anna
Kredyt hipoteczny a darowizna innego mieszkania
Wezmę kredyt hipoteczny w banku na zakup mieszkania. Bank nie chce zadnego
innego zabezpieczenia. Mam inne mieszkanie. Nie zamierzam sie migac od kredytu
ale w okresie 30 lat roznie moze być. Czy jezeli przepisze moje mieszkanie na
ojca to coś mi to da w przypadku ewentualnej egzekucji bankowej? Bardzo proszę o
pomoc w sprawie skargi pauliańskiej. Czy przepisanie przed zawarciem umowy o
kredyt coś daje?

Data: 2009-07-17 09:12:07
Autor: spp
Anna pisze:

Czy przepisanie przed zawarciem umowy o
kredyt coś daje?

Oczywiście - przecie mieszanie będzie już wtedy mieszkaniem Ojca.

--
spp

Data: 2009-07-17 09:18:28
Autor: Anna
Kredyt hipoteczny a darowizna innego mieszkania
Dziękuję. A co z art 530. Przepisy artykułów poprzedzających stosuje się
odpowiednio w
wypadku, gdy dłużnik działał w zamiarze pokrzywdzenia przyszłych
wierzycieli. Jeżeli jednak osoba trzecia uzyskała korzyść majątkową odpłatnie,
wierzyciel może żądać uznania czynności za bezskuteczną tylko wtedy,
gdy osoba trzecia o zamiarze dłużnika wiedziała.
Jak to interpretować.

Data: 2009-07-17 11:00:19
Autor: kuba
Anna pisze:
[...]

Daje tyle, że bank będzie musiał wykazać nie świadomość pokrzywdzenia, a zamiar pokrzywdzenia. Zaostrzenie przesłanek odnosi się także do stanu świadomości ojca (powinien wiedzieć, a nie tylko móc się dowiedzieć), choć przy darowiźnie nie ma to znaczenia.

W mojej ocenie, Twój zamiar pokrzywdzenia banku jest nad wyraz wyraźny, choć bank będzie musiał w stanie to wykazać w ewentualnym procesie.

kuba

Kredyt hipoteczny a darowizna innego mieszkania