Kredyt hipoteczny a por?czenie kredytu

Data: 2011-02-10 10:15:37
Autor: pi3tia
Kredyt hipoteczny a por?czenie kredytu
Witam,

Znajoma osoba poprosiła mnie o poręczenie kredytu studenckiego, w niedalekiej przyszłości planuję wziąść kredyt hipoteczny/mieszkaniowy. Czy moje poręczenie będzie miało jakiś wpływ na ewentualne otrzymanie tego kredytu lub jego wysokość?

Pozdrawiam,
Paweł

Data: 2011-02-10 09:11:07
Autor: Jacek_P
pi3tia napisal:
[...]

Tak. BTW: czy oceniłeś swoją zdolność do spłaty tego kredytu studenckiego,
jeżeli dłużnik zawiedzie? Pytanie na serio, bo zazwyczaj ludzie poręczają
nie biorąc pod uwagę najbardziej negatywnego rozwoju sytuacji.

Krótko mówiąc: zastanów się, ile trzeba mieć, gdyby przyszło stracić ;)

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2011-02-10 10:47:43
Autor: pi3tia
W dniu 2011-02-10 10:11, Jacek_P pisze:
pi3tia napisal:
[...]

No tez o tym myslalem i nie bardzo mi sie to podoba, narazie biore pod uwage pozytywny rozwoj wypadkow a bardziej martwi mnie wplyw poreczenia wlasnie na moj wlasny kredyt hipoteczny.

P.

Data: 2011-02-10 04:48:24
Autor: witek
On 2/10/2011 3:47 AM, pi3tia wrote:
narazie biore pod uwage pozytywny rozwoj wypadkow

no to sie zdziwisz

Data: 2011-02-10 10:45:50
Autor: Jacek_P
pi3tia napisal:
> Krótko mówiąc: zastanów się, ile trzeba mieć, gdyby przyszło stracić ;)
No tez o tym myslalem i nie bardzo mi sie to podoba, narazie biore pod uwage pozytywny rozwoj wypadkow

Wszyscy brali dopóki do ich drzwi nie zastukał komornik.

a bardziej martwi mnie wplyw poreczenia wlasnie na moj wlasny kredyt hipoteczny.

Sądząc po twojej wypowiedzi, to jest akurat ten mniejszy problem.
Rozważ: czy proszący ciebie o poręczenie jest dla ciebie tak cenny,
że jesteś gotów za niego spłacić kredyt? Odpowiedz krótko: tak czy nie?
Jeżeli odpowiesz nie, to tak samo odpowiedz negatywnie na prośbę
o poręczenie. Dobrowolnie wkładasz pętlę na szyję dla cudzego interesu
bez żadnej własnej korzyści. Krótko mówiąc: bezsens.

--
Pozdrawiam,

Jacek

Data: 2011-02-10 12:33:16
Autor: mvoicem
(10.02.2011 11:45), Jacek_P wrote:
pi3tia napisal:
> [...]

Rozważ: czy proszący ciebie o poręczenie jest dla ciebie tak cenny,
że jesteś gotów za niego spłacić kredyt? Odpowiedz krótko: tak czy nie?

Oraz odpowiedz sobie też na inne pytanie - jak cenny jesteś ty dla
proszącego. Czy jeżeli wpadnie w jakieś kłopoty, to czy będziesz dla
niego na tyle cenny żeby spłacił kredyt i nie wpychał cię w kłopoty, czy
też pogłębi swoje problemy żeby oszczędzić twoją d.

Jeżeli odpowiedź brzmi "nie będę" - to też nie poręczaj.

p. m.

Data: 2011-02-10 11:24:01
Autor: ML
Kredyt hipoteczny a por?czenie kredytu
pi3tia <pi3tia@gmail.com> napisa(a):
No tez o tym myslalem i nie bardzo mi sie to podoba, narazie biore pod uwage pozytywny rozwoj wypadkow

Przegldnij sobie forumprawne.org. Tam jest peno tematw typu: "Ratunku!
Porczyem kredyt, a teraz dunik go nie spaca, co mam robi?"

Data: 2011-02-10 12:26:16
Autor: Jotte
Użytkownik "pi3tia" <pi3tia@gmail.com> napisał w wiadomości news:4d53b43f$0$2497$65785112news.neostrada.pl...

No tez o tym myslalem i nie bardzo mi sie to podoba, narazie biore pod uwage pozytywny rozwoj wypadkow a bardziej martwi mnie wplyw poreczenia wlasnie na moj wlasny kredyt hipoteczny.
Poręczenie poręczniem, gorzej jak uznają żeby nie dawać kredytu młotowi - "wziąść", "narazie"...

--
Jotte

Data: 2011-02-10 13:04:10
Autor: pi3tia
W dniu 2011-02-10 12:26, Jotte pisze:
[...]

dzięki za poprawkę :) ...mea culpa

Data: 2011-02-10 23:27:58
Autor: animka
W dniu 2011-02-10 10:15, pi3tia pisze:
[...]

Teraz dają kredyty bez poręczeń, tzn poręczeniem kredytu jest hipoteka.

--
animka

Kredyt hipoteczny a por?czenie kredytu