Kredyt hipoteczny, jak się zabezpieczyć?

Data: 2010-09-16 10:03:41
Autor: pbjs
Kredyt hipoteczny, jak się zabezpieczyć?
Witam,

Sprzedaję nieruchomość, gdzie kupujący korzysta z kredytu hipotecznego na 100% wart. nieruchomości. W momencie podpisania aktu notarialnego kupujący staje się pełnoprawnym właścicielem nieruchomości. Ja otrzymam należność dopiero po kilku dniach, jak kupujący dostarczy do banku odpis z aktu.

A co, gdy kupujący tego odpisu nie dostarczy (np. zła wola, wypadek, śmierć)?

Jest jakaś możliwość, żeby się przed tym zabezpieczyć?

PS. Pytałem o to na pl.biznes.banki ale przypadek chyba bardziej na soc.prawo.

pbjs

Data: 2010-09-16 10:20:14
Autor: Mini Moda

Użytkownik "pbjs" <pbjsNOSPAM@wp.pl> napisał w wiadomości news:4c91cf87$1news.home.net.pl...

Jest jakaś możliwość, żeby się przed tym zabezpieczyć?

Wpisać w akcie, że wydanie przedmiotu nastąpi po zaksięgowaniu wpłaty na koncie.
Ja mam taki zapis w akcie, tyle, że to ja kupowałam i własnie sprzedający chciał się zabezpieczyć.
Ja też się obawiałam czy gdy wpłacę kasę zanim podpiszemy akt, przedmiot zostanie wydany:))

M.

Data: 2010-09-16 04:58:01
Autor: witek
On 9/16/2010 3:20 AM, Mini Moda wrote:

[...]

akt jest bezwarunkowy. po podpisaniu mieszkanie jest kupującego.
Sprzedającyt jeszcze przez chwilę miał prawo posiadać klucze do nie swojego już mieszkania.

Ja mam taki zapis w akcie, tyle, że to ja kupowałam i własnie
sprzedający chciał się zabezpieczyć.

mierne zabezpieczenie.

Ja też się obawiałam czy gdy wpłacę kasę zanim podpiszemy akt, przedmiot
zostanie wydany:))

slusznie.

Nie da się przeprowadzić bezpiecznie transakcji. jeszcze takiej metody nie opracowali.

Data: 2010-09-16 14:14:09
Autor: szerszen

Użytkownik "witek" <witek7205@gazeta.pl.invalid> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:i6spie$3gi$5@inews.gazeta.pl...

Nie da się przeprowadzić bezpiecznie transakcji. jeszcze takiej metody nie opracowali.

to oznacza tylko ze prawo jest do bani, skoro wlasnie takie warunkowe przeniesienie wlasnosci, bylo by dobra metoda, tak mi sie przynajmniej wydaje

Data: 2010-09-16 13:02:43
Autor: Smok Eustachy
Dnia Thu, 16 Sep 2010 14:14:09 +0200, szerszen napisał(a):

[...]

Nie opracowali bo po co im to?

Data: 2010-09-16 10:41:16
Autor: Leszek
Kredyt hipoteczny, jak sie zabezpieczyc?
In article <4c91d344$0$27034$65785112@news.neostrada.pl>, magda_rn@NOSPAMpoczta.fm says...>
U?ytkownik "pbjs" <pbjsNOSPAM@wp.pl> napisa? w wiadomo?ci news:4c91cf87$1news.home.net.pl...

> Jest jaka? mo?liwo??, ?eby si? przed tym zabezpieczy??

Wpisa? w akcie, ?e wydanie przedmiotu nast?pi po zaksi?gowaniu wp?aty na koncie.
Ja mam taki zapis w akcie, tyle, ?e to ja kupowa?am i w?asnie sprzedaj?cy chcia? si? zabezpieczy?.
Ja te? si? obawia?am czy gdy wp?ac? kas? zanim podpiszemy akt, przedmiot zostanie wydany:))

M.

Jesli dobrze kojarze, to nie mozna zrobic warunkowego przeniesienia wlasnosci nieruchomosci.

A warunkowe wydanie? I tak nieruchomosc jest jego, wiec albo wydasz dobrowolnie albo cie sila usuna (bo jego).

Data: 2010-09-16 10:59:25
Autor: MZ
W dniu 2010-09-16 10:20, Mini Moda pisze:

[...]

Umowa "pod warunkiem" jest w takim przypadku nieważna. Natomiast
bezwzględnie należy się zabezpieczyć zapisem o poddaniu się przez
kupującego egzekucji z mocy aktu, żeby ewentualnie się nie musieć bujać
po sądach. To problem wałkowany tu od x czasu, uniwersalnego
rozwiązania, zwłaszcza w przypadku 100% kredytu jak dotąd nie widziałem.

--
MZ

Kredyt hipoteczny, jak się zabezpieczyć?