Kredyt hipoteczny - lepiej bezpośrednio w banku czy np. przez Open Finance.

Data: 2009-07-24 23:29:47
Autor: rhao
Kredyt hipoteczny - lepiej bezpośrednio w banku czy np. przez Open Finance.
Arek pisze:
Witajcie,

pewnie wielu z Was miało doświadczenia związane z braniem kredytu
hipotecznego, dlatego chciałem się dowiedzieć czy korzystniejsze
warunki zaproponuje mi pracownik banku czy może pośrednik finansowy
załatwiający wszystkie etapy za mnie?

Problem polega na tym, że wniosek o kredyt chciałem złożyć do 6 banków
i chodzenie od drzwi do drzwi każdego jest upierdliwe. No ale jeśli
warto to chyba się przemogę. Jakie są Wasze doświadczenia w tym
temacie?

Nie ma czegos takiego w Polsce jak doradca finansowy, poniewaz za doradzanie nikt nie placi gdzie ztcw przykladowo w niemczech koszt takiej uslugi to 400-2000 euro . Wybierajac sie do Opena, Expandera, A-Z, Finamo itd wiesz ze wspolpracownik tych firm (wszyscy maja umowy agencyjne) musi cos sprzedac inaczej pojdzie pod most. Oferta tych platform posredniczacych jest w gruncie rzeczy bardzo podobna ale tak naprawde ZAWSZE LICZY SIE CZLOWIEK, wszedzie w kazdej instytucji znajdzie sie ktos kto zechce ci podlozyc mine, niekompetentny pracownik banku rowniez moze zniszczyc cala inwestycje.
W tym momencie sugerowalbym kazdemu aby uwaznie wybieral czlowieka z ktorym tak naprawde robi biznes, jesli doradca przedstawia Ci jedna oferte to na 100% jest to oferta korzystna dla niego, ale na 100% sa tez tacy , ktorzy pokaza Ci wszystko co maja, podpowiedza co i jak tak ze Sam podejmiesz decyzje.

PS: Cokolwiek zrobisz nie skladaj wniosku do 6 bankow, mozesz sobie zaszkodzic a nic dobrego z tego nie wyniknie, wybierz gora 3.
Pisane oczywiscie z tej ciemnej strony mocy ; ]

Pozdrawiam Rhao

Data: 2009-07-26 02:26:26
Autor: arkh
[...]

A dlaczego mogę sobie zaszkodzić składając do 6 banków? Tak naprawdę
wnioski już poszły, pomógł mi w tym pracownik Expandera, który wydał
mi się najbardziej kompetentny ze wszystkich pośredników których
odwiedziłem.

Data: 2009-07-26 12:05:01
Autor: RobertS
[...]

Jak możesz sobie zaszkodzić? Złożyłem wnioski do 4 banków i źle na tym nie wyszedłem.

RobertS

Data: 2009-07-26 12:25:38
Autor: MK
"RobertS" <bob75@xpostx.pl> wrote in message news:h4h9on$2nvi$1opal.icpnet.pl...

[...]

Znam system scoringowy, ktory bierze pod uwage liczbe zarejestrowanych w BIK zapytan dotyczacych wnioskow. Jesli liczba ta przekracza X, wniosek jest automatycznie odrzucany. Moze sie okazac, ze najlepsza oferta nie bedzie dostepna, bo banki z gorsza zlozyly zapytania wczesniej.

MK

Data: 2009-07-26 22:03:57
Autor: Kamil Jońca
Kredyt hipoteczny - lepiej bezpośrednio w banku czy np. przez Open Finance.
"MK" <macka@interia.pl> writes:

[...]

Znam system scoringowy, ktory bierze pod uwage liczbe zarejestrowanych
w BIK zapytan dotyczacych wnioskow. Jesli liczba ta przekracza X,

I ów system _decyduje_ o hipotecznych? Czy może o nieco mniejszych?
KJ

--
You never know how many friends you have until you rent a house on the beach.

Data: 2009-07-26 22:20:01
Autor: MK
"Kamil "Jońca"" <kjonca@poczta.onet.pl> wrote in message news:871vo3us7m.fsfalfa.kjonca...

I ów system _decyduje_ o hipotecznych? Czy może o nieco mniejszych?

W zadnym wypadku nie decyduje system, a analityk :)... a nawet kilku :).

MK

Data: 2009-07-26 22:15:32
Autor: RobertS
[...]

Znasz jeden taki system czy może wszystkie? I nie bardzo rozumiem jaki wpływ na przyznawalność kredytów może mieć liczba zarejestrowanych zapytań? Zapytanie to jeszcze nie zobowiązanie...

RobertS

Data: 2009-07-26 22:24:54
Autor: MK
"RobertS" <bob75@xpostx.pl> wrote in message news:h4idhe$1527$1opal.icpnet.pl...

Znasz jeden taki system czy może wszystkie?

Nie znam wszystkich systemow.

I nie bardzo rozumiem jaki wpływ na przyznawalność kredytów może mieć liczba zarejestrowanych zapytań? Zapytanie to jeszcze nie zobowiązanie...

Jasne, ale wydajac decyzje chyba trzeba miec pelna informacje o zdolnosci kredytowej, a w przypadku gdy zapytanie bylo chwile wczesniej trudno powiedziec czy kredyt zostal przyznany czy tez nie. Oczywiscie jest jeszcze kwestia zabezpieczenia...

MK

Data: 2009-07-26 23:52:28
Autor: Beniowa

Użytkownik "MK" <macka@interia.pl> napisał w wiadomości news:h4hav4$hlp$1news.wp.pl...
[...]

Z tego, co sie orientuje duza liczba zapytan jest okolicznoscia obciazajaca przy malych kredytach i okolicznoscia ulatwiajaca uzyskanie kredytu przy hipotecznych.

Pozdrawiam, Grzegorz

Data: 2009-07-27 01:54:13
Autor: arkh
Kredyt hipoteczny - lepiej bezpośrednio w banku czy np. przez Open Finance.
Kontaktowałem się ze "swoim" pośrednikiem. Podobno scoringi tak
działają, ale dla kredytów gotówkowych a nie hipotecznych. Zresztą
mówił, że są klienci którzy składają do 8 banków równocześnie i kredyt
dostają.

Data: 2009-07-27 18:40:24
Autor: MK
"arkh" <public.arkh@gmail.com> wrote in message news:14e89a43-2b2b-45f9-9ca4-88b6c97622b3h31g2000yqd.googlegroups.com...
Kontaktowałem się ze "swoim" pośrednikiem. Podobno scoringi tak
działają, ale dla kredytów gotówkowych a nie hipotecznych.

Skoro 'podobno' to musi wiedziec co mowi ;).

Zresztą
mówił, że są klienci którzy składają do 8 banków równocześnie i kredyt
dostają.

We wszystkich 8?

MK

Kredyt hipoteczny - lepiej bezpośrednio w banku czy np. przez Open Finance.