Kredyt hipoteczny na działkę

Data: 2009-08-31 18:43:25
Autor: Romek
Kredyt hipoteczny na działkę
Chciałbym wziąć kredyt na działkę. Kwota kredytu ok. 400-500 tys., udział własny ok.10-20%. Na zabezpieczenie mam chałupę. Do jakich banków teraz uderzać? Kredyt raczej w pln (choć CHF niewykluczony, o ile by się dało). Które banki odwiedzić, a które raczej sobie od razu odpuścić? Jakich warunków oczekiwać - marża, prowizje, wcześniejsza spłata (przy wyjsiowej spłacie raczej wieloletniej rzędy 25-35 lat)? Czekać do nowego roku, czy teraz brać się za sprawę? Będę wdzięczny za jakiś odzew.
Pozdro --

Data: 2009-09-01 01:41:12
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Mon, 31 Aug 2009 18:43:25 +0000 (UTC), Romek napisał(a):

Chciałbym wziąć kredyt na działkę. Kwota kredytu ok. 400-500 tys., (...)
rzędy 25-35 lat)? Czekać do nowego roku, czy teraz brać się za sprawę? Będę wdzięczny za jakiś odzew.

 Ja nie na temat, ale ciekawość mnie zżera - co konkretnie Tobą powoduje,
że chcesz wziąć kredyt na ~30 lat na działkę budowlaną wartą ~450 tys. zł?
Cena jest trochę obłędna, a jeszcze na tym trzeba coś postawić...

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-09-01 12:47:12
Autor: kris

Użytkownik "Borys Pogoreło" <borys@pl.edu.leszno> napisał w wiadomości news:o3ndg0bi8j49.mjcto9exjt9v$.dlg40tude.net...
Dnia Mon, 31 Aug 2009 18:43:25 +0000 (UTC), Romek napisał(a):

Chciałbym wziąć kredyt na działkę. Kwota kredytu ok. 400-500 tys.,
(...)
[...]

Też sie zastanawiam nad ta cena działki. 500tys to na Pomorzu mozna dwa domy postawić prawie(i wliczona cena cena działek oczywiście)
500tys to rata ponad 2tys wyjdzie miesięcznie.
Raczej kredytui nasama działke nie dostaniesz.

Krzysiek

Data: 2009-09-01 18:14:13
Autor: Pete
Kredyt hipoteczny na działkę
W dniu 01.09.09 12:47, kris pisze:
TeÂż sie zastanawiam nad ta cena dziaÂłki. 500tys to na Pomorzu mozna dwa domy
postawiĂŚ prawie(i wliczona cena cena dziaÂłek oczywiÂście)
500tys to rata ponad 2tys wyjdzie miesiĂŞcznie.
Raczej kredytui nasama dziaÂłke nie dostaniesz.

A gdzie znalazłeś tam powierzchnię działki, hę?

--
Pete

Data: 2009-09-01 18:13:28
Autor: Pete
W dniu 01.09.09 01:41, Borys Pogoreło pisze:
[...]

A wszyscy przyjmują, że działka ma 5 arów.
A jeśli to są np 3ha?

Pokroi się na mniejsze kawałki i pójdą po 200tys/5 arów :)

--
Pete

Data: 2009-09-01 18:45:33
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 01 Sep 2009 18:13:28 +0200, Pete napisał(a):

A wszyscy przyjmują, że działka ma 5 arów.
A jeśli to są np 3ha?

Pokroi się na mniejsze kawałki i pójdą po 200tys/5 arów :)

 Ale wtedy raczej by nie zakładał spłaty przez 30 lat albo pytał wprost o
wykorzystanie kredytu hipotecznego jako obrotowego...

 (a żeby kupić 500m2 za 200 tys. zł to trzeba mieć coś z głową...)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-09-01 18:49:02
Autor: Pete
W dniu 01.09.09 18:45, Borys Pogoreło pisze:

  (a żeby kupić 500m2 za 200 tys. zł to trzeba mieć coś z głową...)

Znaczy że za tanio czy za drogo?
Przejedż się do 10 największych miast w PL to zobaczysz wyższe ceny...

--
Pete

Data: 2009-09-01 20:57:50
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Tue, 01 Sep 2009 18:49:02 +0200, Pete napisał(a):

  (a żeby kupić 500m2 za 200 tys. zł to trzeba mieć coś z głową...)

Znaczy że za tanio czy za drogo?
Przejedż się do 10 największych miast w PL to zobaczysz wyższe ceny...

 Znam te ceny. Pod Wrocławiem najwięksi dowcipnisie wołają i 500+ zł/m2.
 I dalej uważam, że trzeba mieć coś z głową.

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-09-02 07:48:24
Autor: Pete
W dniu 01.09.09 20:57, Borys Pogoreło pisze:
[...]

3 lata temu tak mówili jak ziemia była po 100m2. I dalej uważasz, że wtedy też mieli coś z głową?

--
Pete

Data: 2009-09-02 08:18:48
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 02 Sep 2009 07:48:24 +0200, Pete napisał(a):

  Znam te ceny. Pod Wrocławiem najwięksi dowcipnisie wołają i 500+ zł/m2.
  I dalej uważam, że trzeba mieć coś z głową.

3 lata temu tak mówili jak ziemia była po 100m2. I dalej uważasz, że wtedy też mieli coś z głową?

 Tak. Wtedy już dysproporcja do zarobków była spora. A teraz jest po prostu
wzięta z księżyca, podobnie jak ceny mieszkań w większych miastach. Kogo
stać na wyłożenie od 700 tysięcy do ponad miliona złotych na dom + działkę
pod większym miastem, bez zadłużania się do końca życia?

 No chyba, że kupujesz działkę 20x20 i oglądasz TV razem z sąsiadem.

 Ciekawe tylko ile takich ogłoszeń znajduje nabywców, a ile jest pobożnym
marzeniem sprzedających?

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-09-02 09:44:17
Autor: Pete
W dniu 02.09.09 08:18, Borys Pogoreło pisze:
[...]

Jeden już tu taki był, który uważał, że jak 100 razy napisze, że ziemia powinna kosztować 50zł/m2 to tak się stanie.

Ludzie widzą, jakie są ceny na rynku i nikt nie wystawi za cenę, jaką Ty uważasz za akceptowalną.

A kogo nie stać na 1mln na dom - mieszka w blokowisku.
Mamy wolny kraj i wolny rynek.

  No chyba, że kupujesz działkę 20x20 i oglądasz TV razem z sąsiadem.

  Ciekawe tylko ile takich ogłoszeń znajduje nabywców, a ile jest pobożnym
marzeniem sprzedających?

Miasto Wrocław wystawia za taką cenę i jakoś znajduje nabywców, nie sądzę by ceny jakoś drastycznie spadły w dół.

--
Pete

Data: 2009-09-02 13:52:01
Autor: Borys Pogoreło
Dnia Wed, 02 Sep 2009 09:44:17 +0200, Pete napisał(a):

Jeden już tu taki był, który uważał, że jak 100 razy napisze, że ziemia powinna kosztować 50zł/m2 to tak się stanie.

Ludzie widzą, jakie są ceny na rynku i nikt nie wystawi za cenę, jaką Ty uważasz za akceptowalną.

 Jeśli nikt nie kupi, to w końcu będzie zmuszony wystawić. Coś pisałeś o
wolnym rynku ;)

 Jednak z tego co zauważyłem, znakomita część takich masakrycznych ofert
jest wystawiana wielokrotnie od dłuższego czasu, więc może kiedyś dotrze.

 Owczy pęd do kredytów "bo będzie drożej" już się chyba uspokoił?

Miasto Wrocław wystawia za taką cenę i jakoś znajduje nabywców, nie sądzę by ceny jakoś drastycznie spadły w dół.

 No tak, ale działka w mieście różni się trochę od takiej 10-20km pod
miastem. A nawet w takiej odległości potrafią sobie winszować cenę z
sufitu.  http://wrosystem.um.wroc.pl/appl/przetargi/nieruchomosci/sprzedaz/
 (też nie jest różowo - drugi..., czwarty.... przetarg)

--
Borys Pogoreło
borys(#)leszno,edu,pl

Data: 2009-09-02 15:11:55
Autor: radekp@konto.pl
Kredyt hipoteczny n a działkę
Wed, 2 Sep 2009 13:52:01 +0200, w <1pdeafjz30tqr.73dwbmvpg8wa$.dlg@40tude.net>,
Borys Pogoreło <borys@pl.edu.leszno> napisał(-a):

 http://wrosystem.um.wroc.pl/appl/przetargi/nieruchomosci/sprzedaz/
 (też nie jest różowo - drugi..., czwarty.... przetarg)

Zobacz sobie na stronę gminy Św. Katarzyna. Idzie VII przetarg :)
Dotychczasowa sprzedaż: 0 szt.

Ale żadnych wniosków z poprzednich sześciu przetargów nie wyciągnięto :).

Data: 2009-09-02 20:28:07
Autor: Pete
W dniu 02.09.09 15:11, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Gminy/miasta to dosyć specyficzny sprzedający, więc się nie liczy :)

Ale żadnych wniosków z poprzednich sześciu przetargów nie wyciągnięto :).

Będą tak się bujać jeszcze jakiś czas, aż czekający na spadek cen zdecydują się w końcu na zakup za cenę oferowaną przez gminę.

A czy to będzie jutro czy za 10 lat, to gmina ma głęboko w d...

--
Pete

Data: 2009-09-03 16:41:37
Autor: radekp@konto.pl
Kredyt hipoteczny n a działkę
Wed, 02 Sep 2009 20:28:07 +0200, w <h7mdfc$g2s$2@news.dialog.net.pl>, Pete
<nobody@nowhere.com> napisał(-a):

> [...]

A czy to będzie jutro czy za 10 lat, to gmina ma głęboko w d...

Tak, bo problem inflacji gminy nie dotyka ;).

Data: 2009-09-02 20:25:32
Autor: Pete
W dniu 02.09.09 13:52, Borys Pogoreło pisze:
[...]

(Nie)stety ciągle są kupujący, którzy mają mniej odporne zwieracze od Ciebie ;)

  Jednak z tego co zauważyłem, znakomita część takich masakrycznych ofert
jest wystawiana wielokrotnie od dłuższego czasu, więc może kiedyś dotrze.

Widać sprzedający nie stoi pod ścianą. A z drugiej strony podaż też jest masakrycznie niska, więc nie pojawiają się oferty za 50 PLN/m2, które spowodowałyby spadek cen.

  Owczy pęd do kredytów "bo będzie drożej" już się chyba uspokoił?

Kredytów nie dają, ale są ludzie z gotówką. Nawet pewnie więcej niż nam się wydaje.

Miasto Wrocław wystawia za taką cenę i jakoś znajduje nabywców, nie
sądzę by ceny jakoś drastycznie spadły w dół.

  No tak, ale działka w mieście różni się trochę od takiej 10-20km pod
miastem.

A kto pisał o działce pod miastem?

A nawet w takiej odległości potrafią sobie winszować cenę z
sufitu.

Cóż, takie prawo sprzedającego.

  http://wrosystem.um.wroc.pl/appl/przetargi/nieruchomosci/sprzedaz/
  (też nie jest różowo - drugi..., czwarty.... przetarg)

Widać miastu nie zależy albo boi się narazić na zarzut niegospodarności przy sprzedaży po zaniżonej cenie.

:)

--
Pete

Data: 2009-09-02 15:13:01
Autor: radekp@konto.pl
Kredyt hipoteczny n a działkę
Wed, 02 Sep 2009 09:44:17 +0200, w <h7l7o6$nh2$1@news.dialog.net.pl>, Pete
<nobody@nowhere.com> napisał(-a):

Miasto Wrocław wystawia za taką cenę i jakoś znajduje nabywców, nie sądzę by ceny jakoś drastycznie spadły w dół.

Byłem ostatnio na działkach, które Wrocław sprzedał 1,5 roku temu po dosyć
niebotycznych cenach na granicy Wrocławia.
Zgadnij co się tam dzieje...

Po prostu pewna grupa klientów musi sama wykończyć się...

Data: 2009-09-02 20:28:50
Autor: Pete
W dniu 02.09.09 15:13, radekp@konto.pl pisze:
[...]

Co?

Po prostu pewna grupa klientów musi sama wykończyć się...

Znaczy syndrom Kargula/Pawlaka? Bo nie zrozumiałem....

--
Pete

Data: 2009-09-03 16:44:04
Autor: radekp@konto.pl
Kredyt hipoteczny n a działkę
Wed, 02 Sep 2009 20:28:50 +0200, w <h7mdgn$g2s$3@news.dialog.net.pl>, Pete
> [...]

> Byłem ostatnio na działkach, które Wrocław sprzedał 1,5 roku temu po dosyć
> niebotycznych cenach na granicy Wrocławia.

Co?

Nic, trawa tylko trochę urosła (na jednej działce skoszono).

> Po prostu pewna grupa klientów musi sama wykończyć się...

Znaczy syndrom Kargula/Pawlaka? Bo nie zrozumiałem....

No nie mów.

Data: 2009-09-03 18:44:37
Autor: Pete
W dniu 03.09.09 16:44, radekp@konto.pl pisze:
[...]