Kredyt hipoteczny w Fortis a utrzymanie ROR-u

Data: 2009-06-09 01:44:31
Autor: AJ
Kredyt hipoteczny w Fortis a utrzymanie ROR-u
Witam,
mam od 3 lat w Fortisie kredyt i wymuszony umową kredytową pakiet
Srebrny.
Wczoraj dostałem nowy TOIP i widzę podniesienie tam m.in. opłat
miesięcznych Srebrnego z 9zł na 10.
Troszkę mnie to już wnerwiło i zastanawiam się czy powołując się na
"klauzule niedozwolone" w umowie, da się u nich wymusić rezygnację z
RORu, ewentualnie zmianę srebrnego na jeden z nowych pakietów z
Dominetu - np. Komfort?
Generalnie chciałbym w miarę możliwości utrzymać dostęp do Planet'a i
podglądu co się dzieje z kasą na rachunku kredytowym, oczywiście
najlepiej za 0 PLN ;-)
Da się tu coś wynegocjować?

AJ

Data: 2009-06-09 10:47:06
Autor: MK
"AJ" <AJ.Tomaszewski@gmail.com> wrote in message news:fe2c6abf-a40e-4d8f-91cc-66b70b0a88c3d31g2000vbm.googlegroups.com...
Witam,
mam od 3 lat w Fortisie kredyt i wymuszony umową kredytową pakiet
Srebrny.

Wymuszony? Odmowili udzielenia kredytu czy moze dla osob posiadajacych rachunek byly lepsze warunki?

MK

Data: 2009-06-09 01:58:25
Autor: AJ
On 9 Cze, 10:47, "MK" <ma...@interia.pl> wrote:
"AJ" <AJ.Tomaszew...@gmail.com> wrote in message

[...]

Nie mam pojęcia, czy dla osób posiadających rachunek były lepsze
warunki, tedy (koniec 2005) Fortis dawał w CHF Libor 6m + 1%. W umowie
nic o promocji nie napisali poza tym, że środki na pokrycie rat mają
być przelewane na rachunek taki i taki o miesiecznym saldzie x (co i
tak olałem bo co mi zrobią - przelewam tylko do wysokość raty w PLN)
AJ

Data: 2009-06-10 01:52:58
Autor: ojcowska
On 9 Cze, 09:58, AJ <AJ.Tomaszew...@gmail.com> wrote:
> [...]

być przelewane na rachunek taki i taki o miesiecznym saldzie x (co i
tak olałem bo co mi zrobią - przelewam tylko do wysokość raty w PLN)

Miałem taką samą sytuację w konkurencyjnym banku. Jak nie masz
zapisane w umowie lepszych warunków z powodu założenia konta to muszą
ci otworzyć darmowe konto techniczne do spłat :) Moja umowa rowniez ma
takie klauzule że mam spłacać przez konto ROR w ich banku ktora to
jest w Rejestrze klauzul niedozwolonych UOKiK poz.1143 oraz poz. 1145.
Inna sprawa że zrobia wszystko żeby nie zakładać darmowego konta... W
moim przypadku podziałał dopiero e-mail do banku w którym w adresie do
wiadomości wpisalem maile dok@knf.gov.pl (KNF) i uokik@uokik.gov.pl
(UOKIK). poszukaj na grupie wątku: PKO BP stosuje zakazane klauzule
Tam masz wszystko napisane. Odpisali błyskawicznie że załążą konto
techniczne a nie mogłem się doprosić przez rok:)

Data: 2009-06-10 02:11:04
Autor: AJ

wiadomości wpisalem maile d...@knf.gov.pl (KNF) i uo...@uokik.gov.pl
(UOKIK). poszukaj na grupie wątku: PKO BP stosuje zakazane klauzule
Tam masz wszystko napisane. Odpisali błyskawicznie że załążą konto
techniczne a nie mogłem się doprosić przez rok:)- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Dzieki za info. A co z aneksem do umowy przy zmianie na rachunek
techniczny? W TOIP Fortisa aneks do umowy kosztuje... 300 PLN (sic!)
Jak to było u ciebie?
Wiem z grupy, że w takiej sytuacji w niektórych bankach takie aneksy
wydawane były za darmo pomimo ich oficjalnej ceny.

Data: 2009-06-10 02:23:49
Autor: ojcowska
On 10 Cze, 10:11, AJ <AJ.Tomaszew...@gmail.com> wrote:
> [...]

Wiem z grupy, że w takiej sytuacji w niektórych bankach takie aneksy
wydawane były za darmo pomimo ich oficjalnej ceny.

Nie było żadnego aneksu gdyż to oni złamali klauzule UOKiK więc zmiana
numeru konta do spłaty nie wymagala aneksu:) Ale zapytaj w mailu żeby
byc pewnym czy w związku że to ONI zlamali prawo taką umową zamierzają
cię obciążyc kosztami aneksu i czekaj na odpowiedź... Koniecznie tylko
napisz do wiadomości UOKiK i KNF żeby widzieli w adresach maila bo
inaczej ci nie odpowiedzą...

Data: 2009-06-10 02:37:37
Autor: AJ
On 10 Cze, 11:23, ojcow...@gmail.com wrote:

[...]
inaczej ci nie odpowiedzą...- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Ok, ostatnie pytanie zakładając, że kiedyś po walce ;-) założą mi
darmowe konto techniczne. Jak na to przelewać kasę? Mniej więcej będę
wiedzieć ile wyniesie rata przy przewalutowaniu z PLN na CHF, ale
pewnie zawsze zostanie jakaś napłata. W tej chwili mogę sobie nadwyżkę
przelać z powrotem na dowolne konto. W przypadku samego konta
technicznego nie ma chyba takiej możliwości?

Data: 2009-06-10 02:57:16
Autor: ojcowska
On 10 Cze, 10:37, AJ <AJ.Tomaszew...@gmail.com> wrote:
> [...]

przelać z powrotem na dowolne konto. W przypadku samego konta
technicznego nie ma chyba takiej możliwości?

Nie ma ale nie potrzebujesz nadwyżek:) Dostajesz z banku wyciąg ile
masz wplacic w kazdym miesiącu i dokładnie tyle wpłacasz. Nie
potrzebujesz zapasu na prowadzenie konta. A jak zrobisz nadwyżke to
przyjdzie ci rozliczenie za 3 miesiące że ją masz i o tyle mniej
wpłacisz następnym razem. Tak czy inaczej bank ci nie przeje ponad
stowy miesięcznie za nic (za prowadzenie konta). Ale kazdy bank moze
być inny. Dowiesz się jak ci odpisza na maila:)

Data: 2009-06-10 03:04:03
Autor: AJ
On 10 Cze, 11:57, ojcow...@gmail.com wrote:

[...]
być inny. Dowiesz się jak ci odpisza na maila:)- Ukryj cytowany tekst -

- Pokaż cytowany tekst -

Wszystko gra, z tym że skąd bank ma wiedzieć jaki będzie kurs PLN/CHF
6-go każdego miesiąca i przesłać wylicznie wcześniej do mnie?

Data: 2009-06-10 03:23:17
Autor: ojcowska
On 10 Cze, 11:04, AJ <AJ.Tomaszew...@gmail.com> wrote:
> [...]

Wszystko gra, z tym że skąd bank ma wiedzieć jaki będzie kurs PLN/CHF
6-go każdego miesiąca i przesłać wylicznie wcześniej do mnie?

Nie wiem jak jest w Twoim banku. przykladowo w Dombanku dostajesz SMSa
z kwotą ktorą należy przelać. Inne banki kazą sprawdzać tabelę na ich
stronie i przeliczać samemu kwotę. Zapytaj się w mailu żeby miec
odpowiedź na piśmie...

PS. Od kilku złotych nadpłaty nie stracisz wiele odsetek:)

Data: 2009-06-10 12:12:00
Autor: Karol S
AJ pisze:

[...]

A może da się ustanowić polecenie zapłaty? Wtedy sami ściągną sobie tyle ile potrzeba we właściwym terminie.

Karol

Data: 2009-06-10 13:53:04
Autor: Beniowa
Kredyt hipoteczny w Fortis a utrzymanie ROR-u
AJ <AJ.Tomaszewski@gmail.com> napisał(a):
Ok, ostatnie pytanie zak=B3adaj=B1c, =BFe kiedy=B6 po walce ;-) za=B3o=BF=
=B1 mi
darmowe konto techniczne. Jak na to przelewa=E6 kas=EA? Mniej wi=EAcej b=EA=
d=EA
wiedzie=E6 ile wyniesie rata przy przewalutowaniu z PLN na CHF, ale
pewnie zawsze zostanie jaka=B6 nap=B3ata. W tej chwili mog=EA sobie nadwy=
=BFk=EA
przela=E6 z powrotem na dowolne konto. W przypadku samego konta
technicznego nie ma chyba takiej mo=BFliwo=B6ci?

Nie wiem, jak w Fortisie, ale w DnB Nord konto techniczne (bezplatne) ma
normalna funkcjonalnosc - tzn. mam do niego karte kodow i dostep internetowy
(fakultatywny, ale platny) i nadwyzki moge przelewac sobie z powrotem.
Proponowali mi tez karte Maestro (platna normalnie), ale poniewaz oferta kont
jest w DnB Nord zdecydowanie do niczego, to sie nie zdecydowalem. Pozdrawiam, Grzegorz

--

Kredyt hipoteczny w Fortis a utrzymanie ROR-u