Kredyt hipoteczny - warunki przyznania

Data: 2011-09-15 08:58:22
Autor: jk28
Kredyt hipoteczny - warunki przyznania
Witam,

Zamierzam z 偶on膮 kupi膰 mieszkanie i na wi臋ksz膮 cz臋艣膰 kwoty b臋dziemy potrzebowali wzi膮膰 kredyt hipoteczny (170 ty艣. PLN kredytu).

My艣leli艣my o sk艂adaniu wniosk贸w do PEKAO S.A. i Lukas Banku.
Byli艣my w tych dw贸ch bankach i wst臋pny szacunek zdolno艣ci kredytowej by艂 pozytywny. Mamy podstawowe dochody netto w wysoko艣ci 5500PLN miesi臋cznie, nie licz膮c premii.

Niestety nigdy wcze艣niej nie brali艣my 偶adnych po偶yczek, ani nie mamy karty kredytowej. Nie by艂o takiej potrzeby.

Czy banki b臋d膮 robi艂y du偶e problemy z powodu nieposiadania historii kredytowej?

Martwi臋 si臋 troch臋, poniewa偶 je艣li podpiszemy umow臋 przedwst臋pn膮 notarialn膮, trudno b臋dzie si臋 wycofa膰.

Data: 2011-09-15 09:20:09
Autor: Marx
On 15.09.2011 08:58, jk28 wrote:
[...]

w umowie przedwst臋pnej zastrzegasz i偶 w razie nieotrzymania kredytu jest uniewa偶niona i tyle w temacie. Jest to standardowa opcja. Natomiast do aktu notarialnego podchodzisz z ju偶 podpisan膮 umow膮 kredytow膮 z bankiem.
Marx

Data: 2011-09-17 22:04:29
Autor: RobertS
[...]

brak score niestety klientowi nie pomaga, w wi臋kszo艣ci bank贸w tacy klienci s膮 traktowani na r贸wni z tymi, kt贸rzy maj膮 BIK C, ale zapytam te偶: dlaczego w艂a艣nie te banki, macie dobre zarobki (nie wiem jak zobowi膮zania, dzieci itp...) a kwota kredytu jest niewielka, mo偶ecie dosta膰 kredyt na znacznie lepszych warunkach ni偶 oferowane przez PeKaO i Lukasa

wi臋cej info na priva

RobertS

Data: 2011-09-19 10:23:20
Autor: jk28
W dniu 17.09.2011 22:04, RobertS pisze:

[...]

Dzieci na razie brak. Zobowi膮za艅 te偶 nie mamy. Jedynie koszty wynajmu mieszkania (razem z rachunkami itd. 2k).

dosta膰 kredyt na znacznie lepszych warunkach ni偶 oferowane przez PeKaO i
Lukasa

PeKaO ma w mojej opinii przyzwoite warunki.
W Lukasie z kolei mam od 12 lat konto, do tego dwa subkonta oszcz臋dno艣ciowe. Nie mia艂em nigdy z nimi problem贸w. Znaj膮 dok艂adnie histori臋 mojego konta, wi臋c licz臋, 偶e to mo偶e dzia艂a膰 na moj膮 korzy艣膰.
W PeKaO z kolei jestem wsp贸艂w艂a艣cicielem konta.

Trzecim bankiem, do kt贸rego zamierzamy sk艂ada膰 wniosek jest ING, bo mamy tam poleconego specjalist臋.

Podsumowuj膮c - nastawiamy si臋 na Pekao, a Lukas i ING to banki ,,awaryjne'', gdyby w pekao posz艂o nie po naszej my艣li.

Data: 2011-09-19 18:09:34
Autor: RobertS
Kredyt hipoteczny - warunki przyznania

PeKaO ma w mojej opinii przyzwoite warunki.

ale przyzwoite to chyba do艣膰 ma艂o...chocia偶 nie twierdz臋, 偶e PeKaO ma z艂膮 ofert臋!

[...]

to, 偶e masz w danym banku konto ma w zasadzie 偶aden wp艂yw na to jak膮 ofert臋 dostaniesz, liczy si臋 zdolno艣膰 kredytowa, zebezpieczenie, a historia konta? ju偶 niekoniecznie, bank poprosi aby艣 przyni贸s艂 histori臋 z innego banku i b臋dzie to traktowane na r贸wni

dlatego opinia, 偶e dostan臋 w banku X najlepsze warunki, bo mam tak konto od nastu lat to niestety mit...a szkoda

Trzecim bankiem, do kt贸rego zamierzamy sk艂ada膰 wniosek jest ING, bo mamy
tam poleconego specjalist臋.

co to za specjalista? warunki w ING s膮 do艣膰 jasne, a pracownik oddzia艂u (z kt贸rym spiszesz wniosek) nie ma wp艂ywu na analityka w centrali (tam s膮 podejmowane decyzje)

Podsumowuj膮c - nastawiamy si臋 na Pekao, a Lukas i ING to banki
,,awaryjne'', gdyby w pekao posz艂o nie po naszej my艣li.

uwa偶am, 偶e z ww. najlepsze warunki dostaniesz w ING, ale oczywi艣cie to zale偶y od kilku parametr贸w

RobertS

Data: 2011-09-20 11:27:16
Autor: jk28
W dniu 19.09.2011 18:09, RobertS pisze:

uwa偶am, 偶e z ww. najlepsze warunki dostaniesz w ING, ale oczywi艣cie to
zale偶y od kilku parametr贸w

Co do warunk贸w, to r贸偶nica w ca艂kowitym koszcie kredytu r贸偶ni si臋 pomi臋dzy Pekao a ING o ponad 9 tysi臋cy w okresie 10 lat.
W Pekao zap艂ac臋 o tyle mniej.
To do mnie przemawia.

Data: 2011-09-20 20:31:13
Autor: RobertS
[...]

a bierzesz kredyt na 10 lat?

1. w PeKaO stawk膮 bazow膮 jest WIBOR 3M a w ING 6M (teraz WIBOR 3M ma ni偶sz膮 warto艣膰, ale nie zawsze tak jest)
2. w ING kredyt mo偶esz ZAWSZE sp艂aci膰 wcze艣niej i nic za to nie zap艂acisz, ile kosztuje nadp艂ata w PeKaO pewnie wiesz...
3. w PeKaO trzeba otworzy膰 konto do kredytu, nie pami臋tam ale chyba jest p艂atne, w ING konto do kredytu jest gratis

RobertS

Data: 2011-09-21 08:11:55
Autor: jk28
W dniu 20.09.2011 20:31, RobertS pisze:

[...]

W艂a艣nie mi u艣wiadomi艂e艣, 偶e w pierwszym po艣cie nie poda艂em okresu kredytowania. M贸j b艂膮d.
Dok艂adnie - kredyt ma by膰 na 10 lat.

[...]

W Pekao mog臋 sp艂aci膰 do 30% warto艣ci kredytu w przeci膮gu trzech pierwszych lat za darmo. Po 3 latach nie ma ju偶 tych limit贸w.
To chyba nie jest z艂a opcja.

3. w PeKaO trzeba otworzy膰 konto do kredytu, nie pami臋tam ale chyba jest
p艂atne, w ING konto do kredytu jest gratis

Oczywi艣cie - ka偶da oferta ma swoje plusy i minusy. Dziwne by by艂o gdyby wszystkie banki mia艂y identyczne warunki.

ING nie zosta艂o przeze mnie wykluczone - jest trzecim bankiem do kt贸rego b臋d臋 sk艂ada艂 wniosek. Ale p贸ki co najbardziej przekonuje mnie Pekao.

Dzi臋ki i pozdrawiam,
Jakub

Data: 2011-09-21 20:54:12
Autor: Jan Strybyszewski
W dniu 2011-09-19 18:09, RobertS pisze:

[...]

Bzdura.... posiadacz w\konta w Lukasie dostanie inna oferte nie dostepna dla czlowieka z ulicy. Przy okazji kredyt to tyransakcja wiazana bedzie musial zmienic konto na Premium czy jak tam to sie zwie (obnizona oplata za uzywanie na szczescie)

W lukasie dostaniesz nie wiecej 1,0% choc teraz to chyba nie jest rewelacja

--
Najlepsze video testy i recenzje telefon贸w
Ponad 10 godzin test贸w, 25 telefon贸w

Data: 2011-09-21 20:52:03
Autor: Jan Strybyszewski
W dniu 2011-09-17 22:04, RobertS pisze:

[...]

W lukasie pewnir ma konto wiec dwie uwagi
a) masz jak w banku w warunkach konto Premium obowiazkowo do zmiany

ale ogolnie Lukas ma potezna zalete, nie trzepia zdolnosci dziadka wujka i babki i nie wymaga bog wie jakich dokumentow z aktem zgonu wlasnym wlacznie

Data: 2011-09-15 13:13:00
Autor: karkow
Kredyt hipoteczny - warunki przyznania

U偶ytkownik "jk28" <jk28@wp.pl> napisa艂 w wiadomo艣ci news:j4s7ot$bn5$1mx1.internetia.pl...
Czy banki b臋d膮 robi艂y du偶e problemy z powodu nieposiadania historii kredytowej?
nie przejmuj si臋 g艂upotami. Pewnie urzednik bankowy Ci o tym wspomnial aby lepiej karte sie sprzedalo...
Zajrzyj jeszcze do ing.

pozdrawiam

Kredyt hipoteczny - warunki przyznania