Kredyt na 10 lat w Euro czy w USD?

Data: 2009-11-14 01:28:59
Autor: Luke
Kredyt na 10 lat w Euro czy w USD?
Witam
Przymierzam się do wzięcia kredytu mieszkaniowego w walucie.
Zastanawiam się nad euro lub dolarem. Aktualne oprocentowanie dość
podobne, a dolar wydaje się że ma większy potencjał do utraty
wartości.
W czym byście brali kredyt?
Pozdrawiam

Data: 2009-11-14 01:57:07
Autor: Jarek Andrzejewski
On 14 Lis, 10:28, Luke <luk...@interia.pl> wrote:
[...]

Dolar. Właśnie z podanego powodu.

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-11-14 11:20:28
Autor: Krzysztof

"Luke" <luke.m@interia.pl> wrote in message news:7619b4f9-c54d-42ba-927e-b2c10e54d2afj4g2000yqe.googlegroups.com...
[...]

Kiedy wszyscy postawili juz krzyzyk na USD i panuje powszechne przekonanie o upadku USD moze byc zupelnie odwrotnie. Dolar jest malo przewidywalny i obarczony duzym ryzykiem, mozesz duzo zyskac jak i duzo stracic na tej walucie. Najprawdopodobniej jeszcze przez rok beda utrzymywac niskie stopy na USD co bedzie sprzyjac jego oslabieniu i transakcja carry trade, ale potem moze byc silne odreagowanie, podobnie jak na jenie ostatniej jesieni, kiedy spekulanci masowo zamykali pozycje i oddawali jena wykorzystywanego do carry trade. Teraz miejsce jena zaczyna zajmowac dolar, czyli sytuacja moze sie powtorzyc.

Data: 2009-11-14 15:06:57
Autor: Ra
Krzysztof pisze:

[...]

No właśnie też mi się wydaje dolar może jeszcze nieźle zamieszać, bo kto widział żeby większość miała rację ;)
euro jest IMHO mniej ryzykowne

Data: 2009-11-14 07:59:37
Autor: Jarek Andrzejewski
On 14 Lis, 15:06, Ra <a...@aa.com> wrote:
Krzysztof pisze:

> [...]

> zaczyna zajmowac dolar, czyli sytuacja moze sie powtorzyc.

No właśnie też mi się wydaje dolar może jeszcze nieźle zamieszać, bo kto

Nie znam się na spekulacjach (zwłaszcza cudzych :-), ale przecież
dodrukowanie biliona dolarów i dotowanie przedsięwzięć kompletnie
irracjonalnych ekonomicznie nie może wzmocnić gospodarki.

Jakoś to, co mówi Peter Schiff mnie przekonuje: w 2006 roku doskonale
przewidział "krach" (
http://manageria.gazeta.pl/manageria/1,85811,5868754,Peter_Schiff_z_polskimi_napisami__Zaklad_o_1_centa.html),
a teraz radzi, żeby zadłużać się w USD.

http://peterschiffblog.blogspot.com/

--
pozdrawiam,
Jarek Andrzejewski

Data: 2009-11-14 16:45:02
Autor: Wojciech Bancer
On 2009-11-14, Jarek Andrzejewski <ptja.pl@googlemail.com> wrote:

[...]

[...]

Ten gość się od lat powtarza IMHO. Tak skutecznie, że się w końcu doczekał.

--
Wojciech Bańcer
proteus@post.pl

Data: 2009-11-14 17:02:50
Autor: MarekZ
Użytkownik "Jarek Andrzejewski" <ptja.pl@googlemail.com> napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:e9121ed0-6bed-4813-8859-26facb3c22e8@a32g2000yqm.googlegroups.com...

Nie znam się na spekulacjach (zwłaszcza cudzych :-), ale przecież
dodrukowanie biliona dolarów i dotowanie przedsięwzięć kompletnie
irracjonalnych ekonomicznie nie może wzmocnić gospodarki.

Gospodarki nie. Z walutą już nie jest tak prosto, bo działa sporo dodatkowych mechanizmów, szczególnie w przypadku USD.

Data: 2009-11-14 18:20:30
Autor: Ra
Krzysztof pisze:

[...]

wszyscy drukują więc może się to skończyć inflacją a relacje między walutami pozostaną mniej więcej te same. ecb czy inne bank centralne nie zgodzą się tak łatwo i szybko na umocnienie własnych walut
druga rzecz wszyscy mówią o upadku dolara. Jak widać choćby po obecnym kryzysie czy hossie mieszkaniowej większość analityków się pomyliła więc specjalnie się nie przywiązuję do ich prognoz. Oczywiście wiele wskazuje na koniec ery dolara ale to w dłuższym terminie, w ciągu tych 10 lat które interesują autora raczej mogą być jeszcze jazdy na kursie
Amerykanie już raz wycyckali japończyków czy ale uda się to z chinami sam jestem ciekaw

Kredyt na 10 lat w Euro czy w USD?