Kredyt na działkę a potem drugi na budowę?

Data: 2010-07-26 10:18:27
Autor: Marek
Kredyt na działkę a potem drugi na budowę?
Witam, sytuacja ma się tak, że mam na oku bardzo fajną działkę, ale musze
kupic teraz. Budować z wielu względów chcę za rok-dwa. Mam około 30% wkładu
własnego. Jak to rozegrać, żeby było jak najtaniej i jak najprościej. Bo
rozumiem, że inny bank potem przy braniu kredytu na budowę nie będzie
chciał się dopisać jako drugi do hipoteki. Natomiast bank wybrany do
kredytu na działkę niekoniecznie będzie dobrym wyborem dwa lata później,
przy kredycie na dużo większą kwotę, w innych realiach ekonomicznych, z
mniejszym procentowo wkładem własnym itd. Jak to ugryźć sensownie? Czy ktoś
miał taki sam problem? Jedyne, co mi przychodzi do głowy, to kredyt z jak najmniejszą prowizją i
jak najmniejszym kosztem przedterminowej spłaty, w dodatku najlepiej w
złotówkach, żebym w momencie, kiedy będę chciał go spłacić drugim kredytem,
nie był uwięziony przez wzrost kursu i tym samym kapitału. Tylko niestety
banki niespecjalnie chcą takie kredyty dawać - marża, prowizja i kara za
przedterminową spłatę - niestety co najwyżej jeden z tych czynników może
być naraz korzystny, tak mi wychodzi z pobieżnego skanu rynku.

Ale może są na to jakieś patenty? Sytuacja nie jest chyba jakaś bardzo
nietypowa.

P.S. Samodzielna spłata całości kredytu na działkę przed braniem kolejnego
na budowę raczej nie wchodzi w grę, nie będę miał tyle kasy.

Data: 2010-07-26 10:28:03
Autor: J_K_K

Użytkownik "Marek" <mareczek71@xl.wp.pl> napisał w wiadomości news:13dinpi4rprcs.p3cky2nonw8l.dlg40tude.net...
Witam, sytuacja ma się tak, że mam na oku bardzo fajną działkę, ale musze
kupic teraz.

Informacyjnie - swego czasu PKO przy kredycie na dom,
zaliczyło nam wartość działki jako wkład własny.

Pzdr

JKK

Data: 2010-07-26 12:03:36
Autor: Przemek
[...]

Rozwaz sytuacje ze przy braniu kredytu na dom wezmiesz tyle kredytu ze by z niego splacic kredyt wczesniejszy na dzialke- wtedy bank udzielajacy kredytu na dom bedzie wpisany do hipoteki zamiast banku kredytujacego zakup dzialki.
Wiec chyba najrozsadniej wydaje mi sie wziac kredyt na dzialke taki zebys nie byl w zaden sposob karany za wczesniejsza splate.
Przemek

Data: 2010-07-26 12:23:54
Autor: marzena
[...]

a moze rozwaz zwykły kredyt gotowkowy na 2-3 lata?nie bedzie to najtaniej, bo koszt okolo 10%, natomiast najprosciej. oczywiscie wszytsko zalezy od ceny dzialki i Twoich  dochodów i czy bylbys w stanie w ciagu 3 lat splacic ten kredyt.
pozdr

Data: 2010-07-27 22:42:47
Autor: Marcin Kozlowski
[...]

Mialem podobne sytuacje pod koniec zeszlego roku.
Tyz kredyt na zakup dzialki.
Ja wybralem Lukasa, bo mial 0% prowizji za udzielenie, marza dla PLN
wyszla cos kole 2%, wczesniejsza splata bezplatna, krotnie terminy zalatwiania
i na starcie stosunkowo malo biurokracji, choc potem sie okazalo
ze sie czepiali dupereli w dokumentach i bylo sporo zamieszania, ale
czegos takiego to pewnie mozna sie w roznych bankach spodziewac.

Ze standardowych mykow to trzeba bylo zalozyc platne konto.
Bylo tez ubezpieczenie, ktore jednak zmniejszalo procent marzy, wiec
o dziwo sie oplacalo je wziac.

Ogolnie jak robilem rekonesans to dane startowe wyszly dla mojego przypadku
w nim najlepiej.
Tak wiec sprawdz dla swojego przypadku.

M.

Kredyt na działkę a potem drugi na budowę?