Kredyt na uzyczona teren do zabudowy

Data: 2009-05-12 00:08:26
Autor: hal9000
Kredyt na uzyczona teren do zabudowy
Mam pytanie, czy isteniej wogole mozliwosc otrzymania kredytu
hipotecznego na budowe domu, ktory bedzie budowany na dzialce moich
rodzicow. Czyli bedzie mi uzyczona czesc jej powierzchni?
Czy jest cos takiego mozliwe, czy musze byc wlascieilem gruntu zeby
sie starac o kredyt?

Z gory dziekuje za wszelka odpowiedz

Data: 2009-05-12 07:23:18
Autor: jureq
Dnia Tue, 12 May 2009 00:08:26 -0700, hal9000 napisał(a):

[...]

Zdajesz sobie sprawę, że to nie ty a rodzice będą właścicielami wybudowanego przez ciebie domu?

Data: 2009-05-12 02:40:26
Autor: hal9000
On 12 Maj, 09:23, jureq <ju...@Xusun.to.z.adresu.Xop.pl> wrote:
> [...]

> kredyt?

Zdajesz sobie sprawę, że to nie ty a rodzice będą właścicielami

Tak, rozwazam tylko rozne warianty.
Wariant darowizny tez jest brany pod uwage.

Data: 2009-05-12 19:46:53
Autor: Bogdan B.
hal9000 wrote:

Zdajesz sobie sprawę, że to nie ty a rodzice będą właścicielami
wybudowanego przez ciebie domu?

Tak, rozwazam tylko rozne warianty.
Wariant darowizny tez jest brany pod uwage.

Od darowizny od rodziców nie zapłacisz podatku niezależnie
od jej wartości. Polecam więc ten wariant.

Data: 2009-05-12 17:19:35
Autor: szczurwa
On 12 Maj, 09:08, hal9000 <d.piet...@gmail.com> wrote:
[...]

Zrób podział geodezyjny działki, część dla Ciebie jako darowizna,
złóż wniosek o założenie księgo wieczystej i hajda do banku po kredyt.
W przeciwnym wypadku musisz go brać razem z rodzicami, z przyczyn
opisanych w poprzednich postach.

Data: 2009-05-13 23:50:50
Autor: Marcin Wasilewski
Użytkownik "szczurwa" <szczurwa@gmail.com> napisał w wiadomości news:06b7e413-5e0e-4550-8111-26b803c574bbo27g2000vbd.googlegroups.com...
[...]

Jak chce uniknąć kosztów geodezyjnych związanych z podziałem działki, to rodzice mogą mu podarować udział
w swojej działce, a w akt wpisać sposób użytkowania nieruchomości, najlepiej z wnioskiem o wpisanie tegoż w dziale III Kw. Z tym, że jest to dość upierdliwy sposób, bo czasami trzeba gdzieś zaciągnąć współwłaściciela, np. aby dał zgodę na wykopki TP S.A. itp. Zabezpieczenie kredytu (hipotekę) też można ustanowić tylko na swoim udziale.

Data: 2009-05-17 16:26:52
Autor: szczurwa
Kredyt na uzyczona teren do zabudowy
On 13 Maj, 23:50, "Marcin Wasilewski" <ja...@adres.pewnie.je.st>
wrote:

[...]

Po mojemu, jak kogoś nie stać na geodetę, to nie powinien się porywać
na budowę domu. No ale w sumie dobrze radzisz.

Data: 2009-06-13 12:56:04
Autor: ąćęłńóśźż
Kredyt na uzyczona teren do zabudowy
To nie jest takie proste, bo gmina może się upomnieć o opłatę adiacencką na skutek podziału większej działki na mniejsze, coś do 30% różnicy wartości - stać Cię?
JaC

-- -- -