Kredyt na zakup akcji

Data: 2009-03-11 14:55:42
Autor: pascalsegra
Kredyt na zakup akcji
Witam

Mam do wykupienia pare akcji firmy w ktorej pracuje, nie mam tyle
pieniedzy by wykupic za gotowke stad tez planuje wziac kredyt na zakup
w banku sprzedać po paru dniach by splacic kredyt i zadowolic sie
reszta. Na chwile obecna najbardziej atrakcyjna oferta jaka znalazlem
to kredyt na 6 miesiecy gdzie

Oprocentowanie WIBOR 1 miesieczny + 1,5%
Prowizja jednorazowa 1,5%
Niestety bank ten nakazuje  tez otwarcie rachunku maklerskiego u
siebie, a niestety prowizja za sprzedaż to 0,80% (jestem klientem
Multi tutaj prowizja 0,39% tylko niestety brak kredytu pod zakup
akcji :(  )

Czy macie pomysl gdzie mogl znalezc lepsza oferte ? (podane warunki
dotycza BPH, a nie chce sie mnie wierzyc iz ten bank jest liderem
cenowym na rynku ;)

Pozdrawiam
Westfalls

Data: 2009-03-11 23:05:06
Autor: Jan Werbiński
Kredyt na zakup akcji
Użytkownik <pascalsegra@go2.pl> napisał w wiadomości news:66e71985-f5a1-428d-9c7f-7f3766f5361ew9g2000yqa.googlegroups.com...
[...]

-- -

Skąd wiesz, że reszta bedzie dodatnia i nie zostaniesz z długiem po sprzedaniu wszystkiego?

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-03-11 15:33:08
Autor: pascalsegra
Kredyt na zakup akcji
On 11 Mar, 23:05, Jan Werbiński <janwer_usenet_2008...@janwer.com>
wrote:
Skąd wiesz, że reszta bedzie dodatnia i nie zostaniesz z długiem po
sprzedaniu wszystkiego?

Akcje zostaly mi przyznane 3 lata temu i teraz moge je zakupic po
kursie sprzed 3 lat, cena rynkowa jest teraz o wiele wyzsza dlatego
gwarancja splaty kredytu jest 100%, idealna sytuacja gdy bank daje
kredyt na kilka dni a obniza prowizje do minimum (w koncu zerowe
ryzyko jego udzielenia) ale wiem takie rzeczy to tylko w er.. Jakies
pomysly ktory bank moze zaoferowac najepsza oferte pod bardzo pewny
kredyt?

Westfalls

Data: 2009-03-11 23:38:23
Autor: sorden
Kredyt na zakup akcji
pascalsegra@go2.pl wrote:

[...]

W wiekszosci przypadkow od kredytu mozna "odstapic" w ciagu 30 dni od
zawarcia umowy ;)

--
in

Data: 2009-03-11 23:51:39
Autor: MK
Kredyt na zakup akcji
"sorden" <sorden@wp.pl> wrote in message news:gp9f1h$icr$1mx1.internetia.pl...
pascalsegra@go2.pl wrote:

W wiekszosci przypadkow od kredytu mozna "odstapic" w ciagu 30 dni od
zawarcia umowy ;)

Nie slyszalem... gdzie tak mozna?

MK

Data: 2009-03-12 00:14:39
Autor: MHC Mega
Kredyt na zakup akcji
MK wrote:

"sorden" <sorden@wp.pl> wrote in message
> od zawarcia umowy ;)
> Nie slyszalem... gdzie tak mozna?

W providencie chyba jest 10 dni... tylko sie wkurzaja i wiecej juz nie
chca pozyczac:)

--
Pzdr.
Mega

Data: 2009-03-12 00:29:24
Autor: sorden
Kredyt na zakup akcji
MK wrote:

Nie slyszalem... gdzie tak mozna?

Kiedys (z rok temu) w Getinie i mnie tak informowali (chodzilo o gotowkowy).

--
in

Data: 2009-03-12 14:13:08
Autor: Grzegorz Mazur
Kredyt na zakup akcji
pascalsegra@go2.pl wrote:
W wiekszosci przypadkow od kredytu mozna "odstapic" w ciagu 30 dni od
zawarcia umowy ;)
Nie slyszalem... gdzie tak mozna?

Tak mozna zrobic z kazdym kredytem podpadajacym pod Ustawe o Kredycie Konsumenckim (UKK). Jest tam klauzula pozwalajaca klientowi na odstapienie od umowy kredytowej bez zadnych skutków finansowych do 10 dni od momentu podpisania umowy.
Jednak zeby dany kredyt podpadal pod UKK, to musi spelniac pewne warunki. Po szczególy odsylam do Googli :)

http://www.federacja-konsumentow.org.pl/story.php?story=329 (art. 11, pkt. 1 - odstapienie)

Pozdrawiam.

--
GIT d++ s:+ a->? c++$ U P L+ !E W+ N++ o? K? w O-- -- M-- V- PS+ PE+++ Y+
PGP  t+@ 5- X- !R tv+ b++ DI+++ D+ G+ e+++ h-- - y?

Data: 2009-03-12 15:55:44
Autor: MK
Kredyt na zakup akcji
"Grzegorz Mazur" <news2@gregu.ihateunwantedmail.cjb.net> wrote in message news:gpb59b.ao.1hamster.gregu.cjb.net...

Jednak zeby dany kredyt podpadal pod UKK, to musi spelniac pewne warunki. Po szczególy odsylam do Googli :)

I tam znajde, ze mozna odstapic w ciagu 30 dni?

MK

Data: 2009-03-12 22:47:30
Autor: Grzegorz Mazur
Kredyt na zakup akcji
MK (macka@interia.pl) wrote in news:gpb7pe$bgu$1news.wp.pl:
[...]

Chyba napisalem wyraznie, ze w ciagu 10 dni. Koledze byc moze sie pomylilo. Albo palisz glupa, albo nie umiesz czytac ze zrozumieniem.

G.

Data: 2009-03-13 03:09:52
Autor: MK
Kredyt na zakup akcji
"Grzegorz Mazur" <news2@gregu.ihateunwantedmail.cjb.net> wrote in message news:gpc3dh.27s.1hamster.gregu.cjb.net...

Chyba napisalem wyraznie, ze w ciagu 10 dni. Koledze byc moze sie pomylilo. Albo palisz glupa, albo nie umiesz czytac ze zrozumieniem.

To mogles niczego nie pisac, bo pytalem gdzie jest 30 dni. Chyba nie jestes na tyle glupi, ze sadzisz, ze ktos jeszcze nie wie o mozliwosci odstapienia od umowy w ciagu 10 dni... ;)

MK

Data: 2009-03-13 07:45:09
Autor: Olgierd
Kredyt na zakup akcji
Dnia Fri, 13 Mar 2009 03:09:52 +0100, MK napisał(a):

[...]

W przypadku umów zawartych na odległość termin ten wynosi 14 dni (art. 16c ust. 1 ustawy o o ochronie niektórych praw konsumentów oraz o odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną przez produkt niebezpieczny, zaś czasem nawet 30 dni (art. 16c ust. 2).

--
pozdrawiam serdecznie, Olgierd
Lege Artis http://olgierd.bblog.pl

Data: 2009-03-13 08:51:02
Autor: Jan Werbiński
Kredyt na zakup akcji
Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości news:pan.2009.03.13.07.45.08rudak.org...

[...]

Nie wiem jak bank, ale u mnie za odstąpienie od umowy naliczam opłatę manipulacyjną, która pokrywa moje koszty.

Data: 2009-03-15 11:29:54
Autor: kashmiri
Kredyt na zakup akcji
% <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> had the courage to write:
[...]

A udzielasz kredytów konsumenckich w rozumieniu ustawy?

k.

Data: 2009-03-15 19:08:24
Autor: Jan Werbiński
Kredyt na zakup akcji
Użytkownik "kashmiri" <xkashmirix@gmail.com> napisał w wiadomości news:gpiaph$1413$1news.ett.com.ua...
[...]

Dostarczam internet. Część umów podpisuję poza siedzibą.

Data: 2009-03-16 00:00:51
Autor: kashmiri
Kredyt na zakup akcji
Jan Werbiński <janwer_usenet_2008_01@janwer.com> had the courage to write:
[...]

Hmm, zastanów się, czy na pewno działasz zgodnie z prawem.

k.

Data: 2009-03-15 21:16:14
Autor: Jan Werbiński
Kredyt na zakup akcji
Użytkownik "kashmiri" <xkashmirix@gmail.com> napisał w wiadomości news:gpjmpi$1md9$1news.ett.com.ua...
[...]

Zastanawiałem się i nie znalazłem przeciwskazań.

Data: 2009-03-15 21:33:25
Autor: Pete
Kredyt na zakup akcji
Jan Werbiński pisze:
[...]

:D :D :D
"Uprawnienie konsumenta, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa określa art. 2 ustawy o ochronie niektórych praw konsumentów (...) stanowiący, że konsument, który zawarł umowę poza lokalem przedsiębiorstwa, może od niej odstąpić bez podania przyczyn, składając stosowne oświadczenie na piśmie, w terminie dziesięciu dni od zawarcia umowy. Nie jest dopuszczalne zastrzeżenie, że konsumentowi wolno odstąpić od umowy za zapłatą oznaczonej sumy (odstępne). W razie odstąpienia umowa jest uważana za niezawartą, a konsument jest zwolniony z wszelkich zobowiązań. To, co strony świadczyły, ulega zwrotowi w stanie niezmienionym, chyba, że zmiana była konieczna w granicach zwykłego zarządu. Jeżeli konsument dokonał jakichkolwiek przedpłat, należą się od nich odsetki ustawowe od daty dokonania przedpłaty. Zapis ten tylko konsumentowi daje prawo wycofania się z transakcji, prawo odstąpienia od umowy. Uprawnienie to nie może być w żaden sposób uwarunkowane lub ograniczone umową. Jest natomiast dopuszczalne ustalenie terminu dłuższego niż dziesięciodniowy (art.17)"

--
Pete

Data: 2009-03-15 22:24:23
Autor: Jan Werbiński
Kredyt na zakup akcji
Użytkownik "Pete" <nobody@nowhere.com> napisał w wiadomości

[...]

Ufff. W moich umowach nie ma odstępnego.
Jest coś takiego:
"W przypadku odstąpienia od umowy zgodnie z § 25, Abonent jest zobowiązany
do zapłaty opłaty manipulacyjnej w kwocie 99 zł w terminie 14 dni od daty
podpisania umowy."

Czyli opłata manipulacyjna jest naliczana po odstąpieniu, a nie przed.
Opłata nie jest warunkiem. Chociaż nie jestem całkowicie pewien, że mam
rację. :-)

W każdym razie taka opłata była pobrana może raz przez cały okres
działalności. Jest to właściwie pusty zapis.

A swoją drogą, to powyższy przepis nakazuje klientowi zwrócić mój czas w
stanie niezmienionym. Ciekawe w jaki sposób ma to zrobić?

Dzięki za podanie źródła!

Data: 2009-03-15 21:40:45
Autor: Olgierd
Kredyt na zakup akcji
Dnia Sun, 15 Mar 2009 22:24:23 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

[...]

Jeśli kwota 99 zł wynika z Twojego kapelusza, to możesz liczyć się z zakwalifikowaniem tego postanowienia jako niedozwolonego przez UOKiK.

Data: 2009-03-15 22:57:51
Autor: Jan Werbiński
Kredyt na zakup akcji
Użytkownik "Olgierd" <no.email.no.spam@no.problem> napisał w wiadomości
Jeśli kwota 99 zł wynika z Twojego kapelusza, to możesz liczyć się z
zakwalifikowaniem tego postanowienia jako niedozwolonego przez UOKiK.

Ta kwota ma pokryć pracę wykonaną przy montażu. Bo montaż i spora część pracy zostaje jednak wykonana. Kto mi za to zwróci?

Data: 2009-03-15 23:13:01
Autor: RobertS
Kredyt na zakup akcji

Ta kwota ma pokryć pracę wykonaną przy montażu. Bo montaż i spora część pracy zostaje jednak wykonana. Kto mi za to zwróci?

ryzyko zawodowe, ale przecież możesz zrobić tak, że umowy będziesz podpisywał TYLKO w siedzibie swojej firmy i wtedy cytowany wcześniej zapis Cię nie dotyczy ;-)

poza tym jest jeszcze taka opcja:
jeżeli dostarczasz net to pewnie zawierasz z klientem na jakiś okres świadczenia usługi, na ww. okoliczność udziel rabatu na montaż (niech kosztuje zamiast 100 zł tylko 1 zł), ale w przypadku zerwania umowy przed czasem masz prawo żądać zwrotu kwoty wynikającej z udzielonego rabatu ;-)

i nie nazywaj tego opłatą manipulacyjną tylko po imieniu = zerwanie warunków promocji!

RobertS

Data: 2009-03-15 23:17:01
Autor: Jan Werbiński
Kredyt na zakup akcji
Użytkownik "RobertS" <bob75@xpostx.pl> napisał w wiadomości news:gpjuhi$dmk$1opal.icpnet.pl...

[...]

Hmmm. Jest coś takiego w umowie, tylko muszę dokładniej nazwać po imieniu. :-)

Data: 2009-03-16 08:05:06
Autor: Pete
Kredyt na zakup akcji
RobertS pisze:

[...]

Hola, hola. Ale chyba odstąpienie to nie zerwanie umowy?

i nie nazywaj tego opłatą manipulacyjną tylko po imieniu = zerwanie warunków promocji!

Po 10 dniach - OK. Ale przed?

--
Pete

Data: 2009-03-16 07:30:53
Autor: Olgierd
Kredyt na zakup akcji
Dnia Sun, 15 Mar 2009 22:57:51 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

[...]

Jeśli udowodnisz, że kosztuje to 99 zł, to może się uda. Aczkolwiek od razu Ci mówię, że UOKiK -- i SOKiK -- niechętnie podchodzą do autorytatywnie określanych kosztów.
Fakt, że wynosi to "akurat" 99 zł wskazuje, że z życiem niekoniecznie ma to coś wspólnego.

Data: 2009-03-16 11:17:30
Autor: Adam Płaszczyca
Kredyt na zakup akcji
Dnia Sun, 15 Mar 2009 22:57:51 +0100, Jan Werbiński napisał(a):

Ta kwota ma pokryć pracę wykonaną przy montażu. Bo montaż i spora część pracy zostaje jednak wykonana. Kto mi za to zwróci?

Nikt. Twoje ryzyko. --
     ___________ (R)
  ___/ /_  ___    ul. Na Szaniec 23/70 31-560 Kraków (012 378 31 98)
 _______/ /_     GG: 3524356

Data: 2009-03-16 08:06:22
Autor: Pete
Kredyt na zakup akcji
Olgierd pisze:
[...]

A czy nie znaczy to, że nie można żądać _jakiejkolwiek_ kwoty?

--
Pete

Data: 2009-03-16 07:38:05
Autor: Olgierd
Kredyt na zakup akcji
Dnia Mon, 16 Mar 2009 08:06:22 +0100, Pete napisał(a):

Jeśli kwota 99 zł wynika z Twojego kapelusza, to możesz liczyć się z
zakwalifikowaniem tego postanowienia jako niedozwolonego przez UOKiK.

A czy nie znaczy to, że nie można żądać _jakiejkolwiek_ kwoty?

Jakiejkolwiek nie. Konkretną -- tą, która wynika z poniesionych kosztów. Jeśli 99 zł jest realnym kosztem i w przypadku ew. postępowania przedsiębiorca będzie w stanie wykazać, że takie koszty ponosi -- to będzie OK.

Data: 2009-03-16 09:30:25
Autor: Pete
Kredyt na zakup akcji
Olgierd pisze:
[...]

IMHO tylko, gdyby wykazał to jako usługi budowlane/remontowe.
Innych wyłączeń ustawa nie przewiduje (no, może jeszcze kwestia interpretacji, czy to była faktycznie sprzedaż poza lokalem w rozumieniu ustawy).

--
Pete

Data: 2009-03-16 09:13:36
Autor: Olgierd
Kredyt na zakup akcji
Dnia Mon, 16 Mar 2009 09:30:25 +0100, Pete napisał(a):

[...]

Nie chodzi o uprawnienia wynikające z tej ustawy, lecz o klauzulę abuzywną po prostu.

Data: 2009-03-15 11:07:09
Autor: nowy
Kredyt na zakup akcji
pascalsegra@go2.pl napisał(a):
Witam
Niestety bank ten nakazuje  tez otwarcie rachunku maklerskiego u
siebie, a niestety prowizja za sprzeda=BF to 0,80% (jestem klientem
[...]

O ile ja sie orientuje to w BM BPH przez internet jest 0,38% od akcji.

--

Kredyt na zakup akcji