Kredyt, pożyczka, doradca? Pomocy!

Data: 2009-04-06 22:10:53
Autor: Ofka
Kredyt, pożyczka, doradca? Pomocy!
Witam,

przeglądam z uporem maniaka tę grupę w poszukiwaniu jakiegoś rozwiązania
dla mnie, ale jakoś tak sama nie znajduję. Pewnie dlatego, że nie wiem,
jakiej usługi finansowej tak naprawdę szukam.

Potrzebuję 65 tys.PLN na spłatę byłemu mężowi udziału w mieszkaniu. Czyli
teoretycznie chcę środków na zakup mieszkania?
Trochę taka jakaś kwadratura koła :/

Czego szukać? Kredytu hipotecznego, pożyczki hipotecznej, czy też może
gotówkowej?

Wiem, że ze względu na to, że kwota jest taka jaka jest, niekóre produkty w
niektórych bankach (kredyt hipoteczny np. w PKO) są mi niedostępne.

Czy z poczuciem zabłąkania powinnam udać się do doradcy finansowego
(expander, open-finance), czy też może zacząć od banku, który od lat
prowadzi mi rachunek rozliczeniowy? Najgorsze ze wszystkiego jest to, że na to potrzeba czasu, a ja mam go
ostatnio bardzo niewiele.

Jeśli więc ktoś ma jakiś pomysł, z którego mogłabym skorzystać, proszę o
informację, ewentualnie jakieś namiary na to, gdzie mogłabym dowiedzieć się
więcej, bardzo o nie poproszę.

--
- ofka -

Data: 2009-04-06 23:10:10
Autor: Darek
Kredyt, pożyczka, doradca? Pomocy!
Potrzebuję 65 tys.PLN na spłatę byłemu mężowi udziału w mieszkaniu. Czyli
teoretycznie chcę środków na zakup mieszkania?
Trochę taka jakaś kwadratura koła :/

Sprawa prosta jak 2 metry drutu w kieszeni :)
Kredyt hipoteczny na zakup części nieruchomości

--
Darek

Data: 2009-04-06 23:29:59
Autor: Ofka
Dnia Mon, 6 Apr 2009 23:10:10 +0200, Darek napisał(a):

[...]

;>
Dobra, dzięki i za to! Zawsze przecież mogło być tego drutu tak ze cztery
metry ;)

to część następna, jeśli można?

Pogrzebałam na money.pl
jest tam porównanie ofert kredytów hipotecznych z podanymi minimalnymi
kwotami kredytu.

Pierwsze pytanie:  czy w bankach można negocjować niższy kredyt hiopteczny,
niż określają to w takich ramowych umowach?

Drugie, choć jeśli twierdząca będzie odpowiedź na pierwsze, to może okazać
się niekonieczne ;)
Mianowicie:
wg tegoż zestawienia do dyspozycji byłby dla mnie Getin, Dom Bank (pierwsze
słyszę...), Millenium, BZ WBK i Fortis.

Nie piszą nic o oprocentowaniu, rozumiem więc, że indywidualnie trzeba się
doszukać. Ale który z tych banków byłby takim, z którym powinnam rozpocząć
jakieś kontakty?

I jakie oprocentowanie na dziś jest "do przyjęcia" - oferty konkurencyjne
na rynku? Znalazłam, że Getin 9,9%.Trochę byłby mi wygodny, bo mam tam już
doświadczenie kredytowe. Ze strony banku jestem klientem doskonałym - nie
zalegałam, wszystko było w terminie. Same przyjemności! (dla banku
podkreślam).
Czy taka historia jest ważna?

A waluta? PLNy teraz, prawda?

--
- ofka -

Data: 2009-04-07 07:07:44
Autor: Darek
Kredyt, pożyczka, doradca? Pomocy!
Pogrzebałam na money.pl
jest tam porównanie ofert kredytów hipotecznych z podanymi minimalnymi
kwotami kredytu.

65 tys. zł kredytu hipotecznego nie jest problemem jeżeli chodzi o kwotę. Minima jakie stawiają banki to około 10K

Pierwsze pytanie:  czy w bankach można negocjować niższy kredyt hiopteczny,
niż określają to w takich ramowych umowach?

Raczej nie. Wtedy zostaje kredyt gotówkowy.

doszukać. Ale który z tych banków byłby takim, z którym powinnam rozpocząć
jakieś kontakty?

Przejdź po wszystkich i zapytaj o oprocentowanie. Wybierz najlepszy dla siebie :)

I jakie oprocentowanie na dziś jest "do przyjęcia" - oferty konkurencyjne
na rynku? Znalazłam, że Getin 9,9%.Trochę

Drożyzna jeżeli chodzi o KH. Oprocentowanie w PLN zaczyna sie obecnie od 5 z hakiem

Czy taka historia jest ważna?

Ważna. Ale jak nigdy z kredytem nie zalegałaś to wszystkie banki przyjmą Cię z otwartymi rękami.

A waluta? PLNy teraz, prawda?

Nieprawda ale biorąc pod uwagę dostępność CHF to prawda.

--
Darek

Data: 2009-04-07 17:24:50
Autor: Ofka
Dnia Tue, 7 Apr 2009 07:07:44 +0200, Darek napisał(a):

65 tys. zł kredytu hipotecznego nie jest problemem jeżeli chodzi o kwotę. Minima jakie stawiają banki to około 10K

No właśnie na money.pl były niektóre od 80K
Pierwsze pytanie:  czy w bankach można negocjować niższy kredyt hiopteczny,
niż określają to w takich ramowych umowach?
Raczej nie. Wtedy zostaje kredyt gotówkowy.

za drogi zapewne.

doszukać. Ale który z tych banków byłby takim, z którym powinnam rozpocząć
jakieś kontakty?
Przejdź po wszystkich i zapytaj o oprocentowanie. Wybierz najlepszy dla siebie :)

:))

I jakie oprocentowanie na dziś jest "do przyjęcia" - oferty konkurencyjne
na rynku? Znalazłam, że Getin 9,9%.Trochę

Drożyzna jeżeli chodzi o KH. Oprocentowanie w PLN zaczyna sie obecnie od 5 z hakiem

To mi się przyda :)
Czy taka historia jest ważna?
Ważna. Ale jak nigdy z kredytem nie zalegałaś to wszystkie banki przyjmą Cię z otwartymi rękami.

Ja nie. Ślubna pamiątka i owszem. Choć dopóki trwało małżeństwo mieliśmy od
kilku lat rozdzielność.
Czy JEGO kłopoty mogą wpłynąć na ocenę moich ewentualnych możliwości
kredytowych? Wiem, że z punktu widzenia prawnego nie mogą, ale czy ocena
subiektywna przez banki jest brana pod uwagę?
Zdolność kredytową mam, nawet nie najgorszą.

A waluta? PLNy teraz, prawda?
Nieprawda ale biorąc pod uwagę dostępność CHF to prawda.

Czyli prawie prawda ;P

Dzięki Ci dobry człowieku!
--
- ofka -

Data: 2009-04-07 08:42:12
Autor: perszing
[...]

Obecnie dla bankow jedyna wazna rzecza jest ilosc kasy, ktora moga wyciagnac z kieszeni swoich klientow. A klientem doskonalym to sa firmy umoczone w opcje walutowe, na ktorych banki zarobily krocie.

--
www.ogloszenia.krakow.pl

Data: 2009-04-07 06:46:36
Autor: aneczka
Ofka <jacob-s@ooo2.pl> napisał(a):
Najgorsze ze wszystkiego jest to, że na to potrzeba czasu, a ja mam go
ostatnio bardzo niewiele.

Niestety, ale albo poświęcisz czas na szukanie najkorzystniejszej oferty, albo
oszczędzisz czas, ale już nie pieniądze. Żeby znależć najtańszą ofertę
powinnaś porównać co najmniej dwie - np. z Expandera i Open Finance. A jeszcze
lepiej, żebyś tez dokładnie wiedziała, co proponuje ci twój bank

Data: 2009-04-07 17:19:59
Autor: Ofka
Dnia Tue, 7 Apr 2009 06:46:36 +0000 (UTC), aneczka napisał(a):

[...]

Tak też chyba zrobię.
Umówiłam się już w expanderze, do Open Finance mam nieco nie po drodze.
Do swojego banku pójdę jutro, choć z ING nie ma doświadczenia pozytywnego.
Korzystam z niego głównie temu, że mam pod nosem. Wiem, niekoniecznie
dojrzała decyzja.
Natomiast ich szczegółowej oferty w zakresie KH nie znalazłam, choć
szukałam.

Dzięki serdeczne!

--
- ofka -