Kredyt w XIX wiecznej Angli

Data: 2016-11-23 08:06:30
Autor: Bolko
Kredyt w XIX wiecznej Angli
Ostatnio czytam dużo książek Agaty Christi łącznie z autobiografią.
I często przewija się przez książki słowo "wierzyciel" odmieniane przez
wszystkie przypadki.
Często jak się czyta "nasze blogi" to piszą tam jak to kiedyś było dobrze.
A to jest za przeproszeniem gówno prawda. Skończyłem :)

Data: 2016-11-23 17:30:37
Autor: J.F.
Kredyt w XIX wiecznej Angli
Użytkownik "Bolko"  napisał w wiadomości grup dyskusyjnych:950749b2-e752-4798-adc9-1a52c3ec30c2@googlegroups.com...
[...]

Lepiej przeczytaj Dickensa.
Za dlugi zamykano do wiezienia ... hm, czy to lepiej, czy gorzej ?

Mozesz tez poczytac polska literature - w niej przewija sie slowo "weksel".

A potem rzady wpadly na prosty pomysl, nadrukowali tyle pieniedzy, az obywatele byli szczesliwi :-)

No bo w sumie ... to swiadczy o tym, ze pieniadza brakowalo.
A wtedy mozna go zastapic kredytem, niekoniecznie bankowym.

J.

Data: 2016-11-23 12:35:55
Autor: Bolko
Kredyt w XIX wiecznej Angli
W dniu środa, 23 listopada 2016 17:30:57 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
>A to jest za przeproszeniem gówno prawda.

Lepiej przeczytaj Dickensa.
Za dlugi zamykano do wiezienia ... hm, czy to lepiej, czy gorzej ?
Wiesz to nawet popełniało się samobójstwa z tego powodu

Mozesz tez poczytac polska literature - w niej przewija sie slowo "weksel".

A potem rzady wpadly na prosty pomysl, nadrukowali tyle pieniedzy, az obywatele byli szczesliwi :-)
owym.

A wtedy mozna go zastapic kredytem, niekoniecznie bank

Jak tam czytam rózne blogi to piszą o tym jak to dawniej było
super bo pieniądz był oparty o złoto.
Jacy to wszyscy byli szczęśliwi i żyli dostatnio.

No bo w sumie ... to swiadczy o tym, ze pieniadza brakowalo.
i była deflacja
i co dalej?

Data: 2016-11-23 21:49:14
Autor: J.F.
Kredyt w XIX wiecznej Angli
[...]

Dostatnie zycie nie zalezy od kruszcu w pieniadzu, tylko od "zdolnosci wytworczych".

Tu rozwoj przemyslu spowodowal, ze coraz wiecej mozemy zjesc, wypic, ubrac sie, samochod, komputer, a co ciekawe - mieszkanie to juz nie tak bardzo.

Z drugiej strony - inni tez mieli mniej i byli szczesliwi, bez tych wszystkich komputerow, samochodow, garderob na ubrania itp :-)

No bo w sumie ... to swiadczy o tym, ze pieniadza brakowalo.
i była deflacja
i co dalej?

No i deflacja jest zla, bo odkladasz sumke do skarpety i czyscisz rynek z pieniadza, a w dodatku czekasz z zakupem, bo jutro bedzie taniej.
Chodzisz wiec np w starych butach, a obok szewc nie ma co jesc :-)

Nie inwestujesz tez w akcje, a wiec przemysl stoi, bo sie nie oplaca :-)

Za to jest bardzo dobra, jak sobie odlozysz sumke na starosc i nie okaze sie, ze ona nic nie warta.

J.

Data: 2016-11-24 09:45:12
Autor: Piotr Gałka
Kredyt w XIX wiecznej Angli
W dniu 23-11-2016 o 21:49, J.F. pisze:

[...]

Może jak się upowszechni druk 3D budynków.
P.G.

Data: 2016-11-24 22:26:16
Autor: Marcin
Kredyt w XIX wiecznej Angli
Witam

[...]

Niezupelnie. Zobacz sobie o ile sie zwiekszyla przestrzen na jednego mieszkanca. Do tego kiedys mieszkanie/dom to wlasciwie to samo co teraz stan surowy zamkniety, bez instalacji, itp. Mozna go zbudowac w miare tanio a doprowadzic do stanu nadajacego sie na zamieszkanie kosztuje ok. 2 krotnosc kosztow stanu surowego. Tylko czy ktos by dzisiaj chcial mieszkac w domu przecietnej rodziny z XIX wieku?

Z drugiej strony - inni tez mieli mniej i byli szczesliwi, bez tych
wszystkich komputerow, samochodow, garderob na ubrania itp :-)

Poniewaz inni nie mieli to i nam nie bylo potrzebne. Jezeli pamietasz lata 80 to porownaj sobie o ile mniej sprzetow domowych bylo wtedy w domu w porownaniu z dzisiaj a ludzie byli szczesliwi. Podobno szczescie z tego co sie ma jest bardzo wzgledne i jezeli wszyscy naokolo Ciebie maja mniej to jestes bardzo zadowolony a majac to samo ale gdy ludzie w Twoim otoczeniu maja wiecej od Ciebie to bedziesz niezadowolony:)

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2016-11-25 06:01:12
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kredyt w XIX wiecznej Angli

"Marcin" 58375af8$0$5163$65785112@news.neostrada.pl

[...]

Dom biedaka może być wielokrotnie większy (w metrach kwadratowych)
niż mieszkanie bogacza, gdyż wartość nieruchomości zależy nie
tylko od metrażu.

Z drugiej strony - inni tez mieli mniej i byli szczesliwi, bez tych
wszystkich komputerow, samochodow, garderob na ubrania itp :-)

Poniewaz inni nie mieli to i nam nie bylo potrzebne. Jezeli pamietasz

Mieli mniejsze zanieczyszczenie powietrza -- mogli myć się rzadziej.
(o ile nie byli alergikami)

lata 80 to porownaj sobie o ile mniej sprzetow domowych bylo
wtedy w domu w porownaniu z dzisiaj a ludzie byli szczesliwi.

Mając czystsze powietrze, mogli mniej/rzadziej prać -- nie
potrzebowali więc skomplikowanych pralek. :)
Nie potrzebowali też garażu, gdy nie mieli samochodu. ;)
Ale potrzebowali stajni...

[...]

To niekoniecznie prawda. Mogę mieć więcej powietrza niż inni, lecz
jednocześnie stosunkowo mniej niż inni -- w zestawieniu z moimi
potrzebami. ;) (akurat mam mniej powietrza niż inni dookoła mnie
z uwagi na wysokość budynków -- różną w różnych miejscach)

Podobnie z czymkolwiek. Jeden człowiek zarabia mało pieniędzy, ale
nie musi kupować: okularów, rehabilitacji, leków, wizyt lekarskich...
Inny człowiek, choć zarabia dużo pieniędzy, jest biedny, gdyż ma
sporo nadzwyczajnych wydatków...

Spotkałem człowieka, który tracił forsę z uwagi na wzrok -- nie
trafia do garażu (tłukł samochód) i mylił paliwo na stacji paliw...

IMO zdrowy na umyśle człowiek potrafi wybrać to, co jest mu
potrzebne bez ,,pomocy'', jaką jest stan posiadania sąsiadów.

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://danutac.net.pl  '.O_'

Data: 2016-12-05 08:21:47
Autor: vernon.l.pinkley
Kredyt w XIX wiecznej Angli
użytkownik Marcin napisał:
 Tylko czy ktos by dzisiaj chcial mieszkac w domu przecietnej rodziny z XIX wieku?

W PL jest tradycja posiadania domu murowanego, do tego
podatek na mat. budowlany, do tego europka wykupiła znaczną część nieruchomości po wejściu PL do UE i teraz
cena m2 jest wysoka.

Ile czasu budowano dom 100-200 lat temu w PL czy Ameryce Pn?
5 lat? Nie sądzę.

Data: 2016-12-05 18:21:58
Autor: Krzysztof Halasa
Kredyt w XIX wiecznej Angli
vernon.l.pinkley@gmail.com writes:

Ile czasu budowano dom 100-200 lat temu w PL czy Ameryce Pn?
5 lat? Nie sądzę.

W Ameryce to zapewne różnie, ale w Polsce? 5 tygodni raczej.
--
Krzysztof Hałasa

Data: 2016-12-05 22:55:26
Autor: Marcin
Kredyt w XIX wiecznej Angli
Witam

W dniu 2016-12-05 o 17:21, vernon.l.pinkley@gmail.com pisze:

W PL jest tradycja posiadania domu murowanego, do tego
podatek na mat. budowlany, do tego europka wykupiła
znaczną część nieruchomości po wejściu PL do UE i teraz
cena m2 jest wysoka.

Jakieś dane jaki procent mieszkań w PL mają cudzoziemcy?

Ile czasu budowano dom 100-200 lat temu w PL czy Ameryce Pn?
5 lat? Nie sądzę.

A kto buduje dom 5 lat w Polsce? Znane mi przypadki budowy domu to max 1,5 roku prac budowlanych. Z czego spora część to wykończenie. Oczywiście chodzi o sytuację gdy ktoś ma pieniądze (choćby z kredytu) i profesjonaliści wykonują prace. Bo jak ktoś samemu po swojej pracy zarobkowej i w weekendy buduje to trwa to bardzo długo.
A jak bardzo chcesz to możesz sobie zamówić gotowy dom i same prace będą trwać parę dni na działce bo przywiozą elementy i tylko poskładają.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2016-12-06 03:11:08
Autor: J.F.
Kredyt w XIX wiecznej Angli
Dnia Mon, 5 Dec 2016 22:55:26 +0100, Marcin napisał(a):
W dniu 2016-12-05 o 17:21, vernon.l.pinkley@gmail.com pisze:
W PL jest tradycja posiadania domu murowanego, do tego

Nie przesadzalbym. Tzn murowanego tak, posiadania to juz nie.

Ale murowany to nie tylko nasz pomysl.

[...]

Sa i dluzej robione.
Taka tradycja z PRL.

Ale ... kosciol w Barcelonie juz 100 lat buduja.

W USA owszem - domy z dykty, przychodzi huragan, niz nie zostaje :-)

J.

Data: 2016-11-24 22:29:30
Autor: Marcin
Kredyt w XIX wiecznej Angli
Witam

W dniu 2016-11-23 o 21:35, Bolko pisze:

Jak tam czytam rózne blogi to piszą o tym jak to dawniej było
super bo pieniądz był oparty o złoto.
Jacy to wszyscy byli szczęśliwi i żyli dostatnio.

Jakos Ci wszyscy piszacy zakladaja, ze w tamtym czasie nalezeliby do mniejszosci ktorej sie dobrze zylo... A kryzysy byly niezaleznie od tego czy pieniadze byly odpowiednikiem zlota czy tylko zapisem ksiegowym i wiekszosc ludzi dostawala po .... od zycia w kazdym systemie.

Pozdrawiam,
Marcin

Data: 2016-11-25 05:55:31
Autor: Eneuel Leszek Ciszewski
Kredyt w XIX wiecznej Angli

"Marcin" 58375bba$0$5162$65785112@news.neostrada.pl

[...]

IMO większość z nas klepałaby feudalną biedę.
Mniej natomiast byłoby chorych -- gdyż ,,leczyłaby'' ludzi śmierć. ;)

--
 _._     _,-'""`-._      .`'.-.         ._.  http://eneuel.w.duna.pl  .-.
(,-.`._,'(       |\`-/|  .'O`-'     ., ; o.'  http://danutac.net.pl  '.O_'

Data: 2016-11-27 09:34:05
Autor: Marek
Kredyt w XIX wiecznej Angli
On Wed, 23 Nov 2016 17:30:37 +0100, "J.F." <jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Za dlugi zamykano do wiezienia ... hm, czy to lepiej, czy gorzej ?

U nas przecież też zamykają.

--
Marek

Data: 2016-11-27 09:37:37
Autor: Kamil Jońca
Kredyt w XIX wiecznej Angli
Marek <fake@fakeemail.com> writes:

On Wed, 23 Nov 2016 17:30:37 +0100, "J.F."
<jfox_xnospamx@poczta.onet.pl> wrote:
Za dlugi zamykano do wiezienia ... hm, czy to lepiej, czy gorzej ?

U nas przecież też zamykają.

Za *długi* czy za wyłudzenie?
KJ

"#define QUESTION ((bb) || !(bb))" - Shakespeare.

Kredyt w XIX wiecznej Angli