Kredyt złotówkowy po wejści EURO

Data: 2009-06-27 13:49:12
Autor: J@szek
Kredyt złotówkowy po wejści EURO
Witam,

Co stanie się z kredytami złotówkowymi po wejściu EURO w Polsce?

Rozumiem, że kwota zmieni się wg sztywnego kursu np. 4 zł za 1 ?,
a co z odsetkami? Teraz mam zapis w umowie WIBOR 3M + marża,
czy zmieni się na LIBOR 3M+marża. Trochę to zbyt piękne, żeby było prawdziwe,
bo LIBOR jest prawie cztery razy mniejszy niż WIBOR. Czy banki nie będą próbowały kombinować z marżą?

BTW Kredyt mam w PKOBP jeśli to może mieć znaczenie.

J@szek

Data: 2009-06-27 13:53:37
Autor: Valdi.Pavlack
Kredyt złotówkowy po wejści EURO
"J@szek" news:h2513s$8jb$1atlantis.news.neostrada.pl

Rozumiem, że kwota zmieni się wg sztywnego kursu np. 4 zł za 1 ?,

Podzielisz się ze mną złotą kulą, która zapewne informuje o wielu innych
ciekawych rzeczach niż sztywny kurs wymiany PLN na teuro :)

Data: 2009-06-27 13:54:21
Autor: george

"J@szek" <j@szek.pl> wrote in message news:h2513s$8jb$1atlantis.news.neostrada.pl...
[...]

nikt tego nie wie, od ponad roku próbuje to ustalić...
pytałem juz w
a) KNF-ie,
b) NBP,
c) w banku który mi udzielił kredytu,
d) w Ministerstwie Sprawiedliwości ( tak, tak... tu mnie również skierowano z NBPu).

george

Data: 2009-06-27 13:55:04
Autor: george

"george" <george___@vp.pl> wrote in message news:h251s4$oft$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

ma ktos znajomego słowaka co miał kredyt w lokalnej walucie ?
george

Data: 2009-06-27 14:09:12
Autor: george
[...]

moge tylko dodać jeszcze że teoretycznie bedąc w ERM2 LIBOR i WIBOR powinny zmierzać do tej samej wartości do momentu faktycznego wejścia do strefy. Jeśli spread stóp procentowych bedzie równy zero wtedy nie bedzie problemu z przejsciem z WIBORx na LIBORx i zachowaniem marż.
Tyle teoria.
george

Data: 2009-06-27 16:11:46
Autor: ===Tomy===
Dnia Sat, 27 Jun 2009 13:49:12 +0200, J@szek napisał(a):

BTW Kredyt mam w PKOBP jeśli to może mieć znaczenie.

Gdybym był spekulantem walutowym i miał tę wiedzę, pewną i rzetelną i co
ważne potwierdzoną wynikami ze złotej kuli zapewne ową odpowiedź pisałbym z
wysp Bahama popijając lodowe martini serwowane przez piękne Tajki :)

--
===Tomy===

Software is like sex:
it's better, when it's free!

Data: 2009-06-28 00:27:47
Autor: MHC Mega
===Tomy=== wrote:

> [...]

co ważne potwierdzoną wynikami ze złotej kuli zapewne ową odpowiedź
pisałbym z wysp Bahama popijając lodowe martini serwowane przez

A innego zycia niż p.b.banki to nie macie? (wiecie, w oryginale to była szklana kula)

--
Pzdr.
Mega

Data: 2009-06-27 21:37:13
Autor: Cubus
J@szek pisze:

czy zmieni się na LIBOR 3M+marża. Trochę to zbyt piękne, żeby było prawdziwe,
bo LIBOR jest prawie cztery razy mniejszy niż WIBOR. Czy banki nie będą próbowały kombinować z marżą?

A to czemu? Bank zarabia na marży, a ta się nie zmieni. LIBORy WIBORy
i inne indeksy to koszt pozyskania pieniądza na rynku międzybankowym
a na tym bank nie ma zysku.

Po prostu w miejsce WIBORU wstawiony zostanie właściwy dla strefy
euro "IBOR".

Data: 2009-06-28 15:03:24
Autor: Krzysztof Halasa
"J@szek" <j@szek.pl> writes:

[...]

Jednak jesli masz taka umowe to wlasnie tak musi sie stac.

bo LIBOR jest prawie cztery razy mniejszy niż WIBOR.

No to co z tego. Poza tym, on jest teraz taki.

Czy banki nie będą próbowały kombinować z marżą?

Moga probowac niezaleznie od euro, ale chyba masz ta umowe i tam jest
cos na ten temat napisane.
--
Krzysztof Halasa

Kredyt złotówkowy po wejści EURO