Kredyt złotówkowy po wejści EURO

Data: 2009-06-27 13:54:21
Autor: george
Kredyt złotówkowy po wejści EURO

"J@szek" <j@szek.pl> wrote in message news:h2513s$8jb$1atlantis.news.neostrada.pl...
Witam,

Co stanie się z kredytami złotówkowymi po wejściu EURO w Polsce?

Rozumiem, że kwota zmieni się wg sztywnego kursu np. 4 zł za 1 ?,
a co z odsetkami? Teraz mam zapis w umowie WIBOR 3M + marża,
czy zmieni się na LIBOR 3M+marża. Trochę to zbyt piękne, żeby było prawdziwe,
bo LIBOR jest prawie cztery razy mniejszy niż WIBOR. Czy banki nie będą próbowały kombinować z marżą?

BTW Kredyt mam w PKOBP jeśli to może mieć znaczenie.

nikt tego nie wie, od ponad roku próbuje to ustalić...
pytałem juz w
a) KNF-ie,
b) NBP,
c) w banku który mi udzielił kredytu,
d) w Ministerstwie Sprawiedliwości ( tak, tak... tu mnie również skierowano z NBPu).

george

Data: 2009-06-27 13:55:04
Autor: george

"george" <george___@vp.pl> wrote in message news:h251s4$oft$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

ma ktos znajomego słowaka co miał kredyt w lokalnej walucie ?
george

Data: 2009-06-27 14:09:12
Autor: george
[...]

moge tylko dodać jeszcze że teoretycznie bedąc w ERM2 LIBOR i WIBOR powinny zmierzać do tej samej wartości do momentu faktycznego wejścia do strefy. Jeśli spread stóp procentowych bedzie równy zero wtedy nie bedzie problemu z przejsciem z WIBORx na LIBORx i zachowaniem marż.
Tyle teoria.
george

Kredyt złotówkowy po wejści EURO