Kredyty frankowe

Data: 2009-04-12 09:11:57
Autor: GAL
Kredyty frankowe
Jaki sens był udzielania przez banki kredytów we frankach? Niespecjalnie
rozumiem. Mnie się to kojarzy z sytuacj± w sklepiku gdzie za pietruszkę żadaja
zapłaty w kopiejkach rosyjskich.Ale po co?Że klient miał możliwo¶ć bardziej
korzystnego lokowania pieniędzy w perspektywie czasu? Ale co¶ mi się zdaje , że
to nie klient , tylko banki cisneły na takie kredyty. Co one z tego miały?
Reklamę?

GAL

P.S.Smacznego jaja i trafionych inwestycji

Data: 2009-04-12 10:59:07
Autor: Bartłomiej Miara
Kredyty frankowe
Witam!

Użytkownik "GAL" <galTNIJ@TOgal.pl> napisał w wiadomo¶ci news:grs49v$9un$1news.dialog.net.pl...
Jaki sens był udzielania przez banki kredytów we frankach? Niespecjalnie
rozumiem.

Masz do wyboru płacić 1500 zł co miesi±c przez 20 lat lub 1200 zł co miesi±c przez 20 lat to co wybierzesz?

Banki sprzedawały to na co był pobyt....

Bartłomiej Miara

Data: 2009-04-12 11:10:01
Autor: Jan Werbiński
Kredyty frankowe
[...]

Pewne: prowizję, spread i odsetki. Klient za to ponosił ryzyko kursowe.

Prywatna http://www.janwer.com/
Nasza siec http://www.fredry.net/

Data: 2009-04-12 20:02:14
Autor: Darek
Kredyty frankowe
Pewne: prowizję, spread i odsetki. Klient za to ponosił ryzyko kursowe.

Na spreadzie bank zarabia nie gorzej niż na odsetkach.

--
Darek

Data: 2009-04-13 11:06:34
Autor: axel
Kredyty frankowe

Użytkownik "Darek" <nie@podam.maila.pl> napisał w wiadomo¶ci news:grtad7$a2g$1news.onet.pl...
Pewne: prowizję, spread i odsetki. Klient za to ponosił ryzyko kursowe.

Na spreadzie bank zarabia nie gorzej niż na odsetkach.

-- Darek

Dokładnie tak ! I to jest jedno z wielu chamskich i bezczelnych bankowych oszustw stosowanych obecnie....zreszt± co się dziwić....¶wiat jest w rękach przestępców, dla których fundamentem istnienia jest:
KŁAMSTWO, OSZUSTWO I KANT !

Amen.

Data: 2009-04-14 09:08:37
Autor: Flyte
Kredyty frankowe
Witam,

[...]

Jeżeli widzisz że dana instytucja kantuje, to się z ni± nie zadawaj - jeżeli nie musisz (bo sa takie ktore kantuja, ale musisz sie zadawac - patrz OFE). Oczywi¶cie każdy kto nie ma 100% wkladu na mieszkanie/dom, zaci±ga kredyt. I tutaj banki wykorzystuja swoja silniejsza pozycje wobec klienta.

Czy wiadomo jak ma wygladac splata kredytu w walucie obcej? czy to tylko rekomendacja, czy banki beda mialy obowiazek przyjmowac walute?

Pozdrawiam, Flyte

Data: 2009-04-15 00:52:14
Autor: axel
Kredyty frankowe

Użytkownik "Flyte" <flyteWYTNIJTO@op.pl> napisał w wiadomo¶ci news:34ee.000000ac.49e43675newsgate.onet.pl...
Witam,

Jeżeli widzisz że dana instytucja kantuje, to się z ni± nie zadawaj - jeżeli
nie musisz (bo sa takie ktore kantuja, ale musisz sie zadawac - patrz OFE).

Kiedy NIE MA WYBORU... wszystkie banki bezczelnie kantuj± na kursach wymiany iiii....na ustalaniu ZMIENNEGO oprocentowania kredytu !!!!
A dlaczego kantuj±.....a no dlatego że na tych w/w kantach zarabiaj± WIĘCEJ niż na samych odsetkach....i to jest wła¶nie podłe !!!! Tak samo podłe jak to, że dzisiejsze banki MAJˇ DOKŁADNIE W DUPIE zarabianie na odsetkach od kredytów....jak mog± szybko zarobić np. 50%, doprowadzaj±c do ruiny i upadku kredytobiorcę !
A przecież jest możliwo¶ć...takiego ustawienia tych spraw by było NORMALNIE !!!!!.....np.:

* kurs wymiany walut....po kursie NBP z danego dnia
* oprocentowanie kredytu: WIBOR 12M + marża banku

axel

Data: 2009-04-15 06:03:53
Autor: Jan Werbiński
Kredyty frankowe
Użytkownik "axel" <axel@bankier.pl> napisał w wiadomo¶ci news:gs34k8$n1v$1nemesis.news.neostrada.pl...
Kiedy NIE MA WYBORU... wszystkie banki bezczelnie kantuj± na kursach wymiany iiii....na ustalaniu ZMIENNEGO oprocentowania kredytu !!!!

Dlatego nie biorę kredytu w walucie obcej.

A przecież jest możliwo¶ć...takiego ustawienia tych spraw by było NORMALNIE !!!!!.....np.:

* kurs wymiany walut....po kursie NBP z danego dnia
* oprocentowanie kredytu: WIBOR 12M + marża banku

Racja, a tymczasem nie musisz brać kredytu.

Data: 2009-04-12 23:42:14
Autor: kk
Kupowac swoje pierwsze mieszkanie czy nie ? oto pytanie
Ja wlasnie chyba kolejny raz odłożę kupno swojego pierwszego mieszkania
długo się z t± decyzj± gryzłem.
Z tego co słyszę to pieni±dze się skończyły
Banki hamerykańskie (GE) będ± zamykały oddziały od kredytow hipotecznych
i zwalniały ludzi tak jak wcze¶niej zrobił to santander. Oatatnio też był a
Z tego co słychać popyt potencjalny jest ogromny ale
realny nie bo wnioski o kredyty hipoteczne stoj±.
co obrazuje ten wykres
http://licznikmieszkan.atspace.com/kredyty.html

do tego sami tak mowia:
http://www.bankier.pl/wiadomosc/Prezes-BZ-WBK-nadciaga-bankowe-tsunami-1935838.html

Jest jeszcze scenariusz taki że czę¶ć bankow (DeutcheBank?) zajmie miejsce
zwolnione przez inne banki, ale nie wydaje mi sie aby mozna bylo
utrzymac akcje kredytowa wiec ceny mimo ze o 20% niższe już teraz
(sprawdzałem osobi¶cie - negocjacje) będ± dalej spadały.

Mylę się czy dobrze my¶lę ? bardzo interesuje mnie wasze zdanie.
Nie chcę wtpić 5 letniego dochodu w 2 pokojwe mieszkanie,
jesli potem bedzie warte mniej

pozdrawiam

Data: 2009-04-12 22:06:45
Autor: kc
Kupowac swoje pierwsze mieszkanie czy nie ? oto pytanie
kk <aaaaa@aaaaaaaa.aa> napisał(a): Przedwczoraj w telewizorze jaki¶ ekspert od nieruchomo¶ci (bodajże z bankiera.pl) wróżył, że ceny spadn±. Przekonywał, że w Warszawie m2 będzie kosztował 4000zł. Dwa tygodnie temu kupowałem 5 szt okien. Za kilka dni te same okna były o kilka procent droższe. Aby cena m2 spadła, będziesz więc musiał zarabiać dużo mniej, cokolwiek by¶ nie robił i te 5 lat może nie wystarczyć. Większe bezrobocie = nizsza produkcja = mniejsze zarobki. I to byłoby logiczne.

kc

Data: 2009-04-14 00:02:12
Autor: Zbylut
Kupowac swoje pierwsze mieszkanie czy nie ? oto pytanie
kk napisal(a):

Mylę się czy dobrze myślę ? bardzo interesuje mnie wasze zdanie.
Nie chcę wtpić 5 letniego dochodu w 2 pokojwe mieszkanie,
jesli potem bedzie warte mniej

ale zamierzasz w nim mieszkać czy spekulować? Bo jak mieszkać to czemu
przejmować się chwilowym spadkiem wartości - wiadomo że ceny raz będą
rosły a raz malały. --
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-04-14 07:56:01
Autor: kk
Kupowac swoje pierwsze mieszkanie czy nie ? oto pytanie
bede mieszkal w nim 4 lata, wiec mysle ze warto sie przejmowac potem bede musial sprzedac

Data: 2009-04-14 09:33:31
Autor: Zbylut
kk napisal(a):

bede mieszkal w nim 4 lata, wiec mysle ze warto sie przejmowac potem bede musial sprzedac

w takim wypadku bym się mocno zastanowił... --
pozdrawiam, Zbylut

Data: 2009-04-14 10:14:45
Autor: Jan Werbiński
Użytkownik "kk" <aaaaa@aaaaaaaa.aa> napisał w wiadomości news:gs18hi$e3u$1achot.icm.edu.pl...
bede mieszkal w nim 4 lata, wiec mysle ze warto sie przejmowac potem bede musial sprzedac

Czyli chcesz spekulować.
W przeciwnym razie byś po prostu wynajmował.

--
Jan WerbiĹ„ski       O0oo....._[:]) bul, bul, bul

Data: 2009-04-14 19:21:45
Autor: kk
Kupowac swoje pierwsze mieszkanie czy nie ? oto pytanie

Czyli chcesz spekulować.
W przeciwnym razie byś po prostu wynajmował.

Ciekawe podejście ale
niezupelnie w 4 lata wydam na wynejem około 60-70tyś zł
jeśli cena mieszkania spadnie o tą kwotę można powiedzieć
że jestem na 0. Do tego będę mieszkał tak jak chcę, a nie tak
jak ktoś wymyślił mieszkanie hmm... za 4 lata będę chciał po prostu
nabyć większe.
Chyba całe prognozowanie skupia się do tego czy będzie zwała na kredytach
czy nie. I głównie o to chciałem Was spytać. Są symptomy ale cholera wie :-(

pozdr
kk

Data: 2009-04-14 19:23:26
Autor: kk
Kupowac swoje pierwsze mieszkanie czy nie ? oto pytanie
Chyba całe prognozowanie skupia się do tego czy będzie zwała na kredytach
czy nie. I głównie o to chciałem Was spytać. Są symptomy ale cholera wie :-(

do tego ludzie tz. "rodziny" 2+0 dostają kasę za darmo, jeśli miałbym
kredyt z dopłatą to też wynegocjował bym dobrą cenę i kupił teraz,
a tak siÄ™ zastanawiam :-(

Data: 2009-04-14 19:27:37
Autor: kk
Kupowac swoje pierwsze mieszkanie czy nie ? oto pytanie
muszę tu nadmienić że chyba najciekawiej doradził mi moj przyjaciel

"weź ślub z Ukrainką - "za paszport" i dostaniesz
kredyt z dopłatą rządową- wszyscy do okoła wyruchani :-) "

ale jakoś mi się to nie uśmiecha ;-)
pozdr kk

Data: 2009-04-15 19:28:21
Autor: radekp@konto.pl
Kupowac swoje pierwsze mieszkanie czy nie ? oto pytanie
Tue, 14 Apr 2009 19:23:26 +0200, w <gs2gqf$pc8$1@achot.icm.edu.pl>, "kk"
<aaaaa@aaaaaaaa.aa> napisał(-a):

do tego ludzie tz. "rodziny" 2+0 dostaj± kasę za darmo, je¶li miałbym
kredyt z dopłat± to też wynegocjował bym dobr± cenę i kupił teraz,
a tak się zastanawiam :-(

Z t± dopłat± nie tak różowo -- normalnie dostaniesz marżę 1%, a te "rz±dowe"
maj± marże od 2 do 6%. Więc zyskasz tylko przez 8 pierwszych lat. Potem oddasz
:)

Data: 2009-04-14 11:43:06
Autor: george

"kk" <aaaaa@aaaaaaaa.aa> wrote in message news:gs18hi$e3u$1achot.icm.edu.pl...
bede mieszkal w nim 4 lata, wiec mysle ze warto sie przejmowac potem bede musial sprzedac

czyli chcesz wynajmować od banku za "aktualne" odsetki.
Moim zdaniem kompletnie poroniony pomysł.

george

Data: 2009-04-14 11:53:08
Autor: Virck

"george" <george___@vp.pl> wrote in message news:gs1mg2$i7s$1nemesis.news.neostrada.pl...

[...]

Jakie to ma znaczenie czy metr mieszkania w Wwie jest 10 tys czy spadnie do 6 tys skoro suma sumarum kredyciarze nie placa ani tych 10 tys ani 6 tys a po doliczeniu odsetek kredytowych przez te 30 lat to to mieszkanie kosztuje jakies 20 tys zl za metr....I to jest dopiero obled......

Data: 2009-04-14 10:35:06
Autor: iktorn
kk pisze:
[...]

Patrz±c w szklan± kulę widzę, że ceny mieszkań będ± jeszcze sobie spadać. Mimo wszystko najpro¶ciej byłoby posiłkować się w miarę wiarygodnymi wykresami i pobawić się wskaĽnikami.

- pensje nie rosn± już w takim tempie jak ostatnio, nie¶miało pojawia się zagrożenie bezrobociem
- ludzie z kredytami w CHF póki co wypadli z obiegu - nie spłac± kredytu szybciej bo im się to nie opłaca - odpadn± małżeństwa dokonuj±ce upgrade'u mieszkania.
- spadaj±ce ceny powoduj±, że ludzie czekaj± aż spadn± jeszcze bardziej
- obniżone zaufanie do banków i niepewno¶ć co do przyszło¶ci deweloperów powoduje, że ludzie już nie bior± bezkrytycznie kredytu na 110% ceny na perspektywiczn± dziurę w ziemi

Niestety trochę tutaj psuje obraz dopłata do kredytu w PLN, państwo niejako ustaliło tutaj cenę, poniżej której cena mieszkań coraz trudniej będzie spadać :/

Niemniej jednak nagromadzenie argumentów za spadkiem imho przemawia za 38-50% zniesieniem ostatniej fali wzrostowej (tzw. my¶lenie życzeniowe ;)), raczej stawiałbym na 50%.

Data: 2009-04-14 11:55:27
Autor: iktorn
normund pisze:
On 14 Kwi, 10:35, iktorn <nos...@example.com> wrote:
Niestety trochę tutaj psuje obraz dopłata do kredytu w PLN, państwo
niejako ustaliło tutaj cenę, poniżej której cena mieszkań coraz trudniej
będzie spadać :/

Nie rozumiem, dlaczego nie kupowac nowe mieszkanie w okolicach
Warszawy po 4500 za m2, skoro rata 723zl jest nizsza od ceny wynajmu w
ramach tego programu?

Bo ceny mieszkań spadaj± i drobny 1% z ceny mieszkania za 300 ty¶ to 3 ty¶ złotych a nie 700zł.
Czekaj±c aż cena spadnie bardziej, dostaniesz tak± sam± dopłatę do większego mieszkania w lepszej lokalizacji.

Data: 2009-04-16 15:21:05
Autor: radekp@konto.pl
Kupowac swoje pierwsze mieszkanie czy nie ? oto pytanie
Tue, 14 Apr 2009 02:37:08 -0700 (PDT), w
<46042b97-193b-4e09-bd27-1bcc81442029@s20g2000yqh.googlegroups.com>, normund
<normund@gmail.com> napisał(-a):

Nie rozumiem, dlaczego nie kupowac nowe mieszkanie w okolicach
Warszawy po 4500 za m2, skoro rata 723zl jest nizsza od ceny wynajmu w
ramach tego programu?

Ale potem wyniesie ponad 1400zł jak sam zauważyłe¶.

A teraz policz ratę przy mieszkaniu bez dopłaty, za to z marż± 1%.

Kredyty frankowe