Kretynizmy... (było DPF)

Data: 2015-03-29 18:14:43
Autor: Trybun
Kretynizmy... (było DPF)
W dniu 2015-03-29 o 12:39, Marek pisze:

Ja mogę dodać:
- manualna skrzynia biegów. Kretynizm na siłę "utrzymywany" jeszcze w różnych miejscach na świecie bo jakaś lokalna grupa (przepraszam za to, naprawdę) niespełnionych organistów kościelnych "lubi" deptać pedały i przekładać biegi.

I manual ma swój urok. Generalnie dla tego kto naprawdÄ™ lubi jeździć to im mniej elektroniki tym lepiej, tak że  te automaty, a także ABS, ESP czujniki deszczu itd powinny być tylko w opcji, po jakÄ… cholerÄ™ producent unieszczęśliwia sporÄ… grupÄ™ nabywców takimi dodatkami i jeszcze każe sobie za to pÅ‚acić..

- niedziałające radio bez kluczyka w stacyjce. Kiedyś się z tym spotkałem (Berlingo?). Nie wiem czy jeszcze się zdarza.

Dodałbym do tego nachalne wstawianie nawet w średniej klasie pojazdów szajsowatych zestawów audio. Fabrycznie mogliby dawać tylko miejsce pod instalacje.

Data: 2015-03-29 18:56:46
Autor: Marek
Kretynizmy... (było DPF)
On Sun, 29 Mar 2015 18:14:43 +0200, Trybun <ilih@jachu.ru> wrote:
I manual ma swój urok.

Mnie nie przeszkadza, że są dziwacy, którzy lubią. Niech sobie lubią. Wkurza mnie natomiast to, że tacy kreują u nas rynek i w efekcie mamy, że producentom nie opłaca się proponować wersji autom. skoro i tak (lepiej) się sprzeda manual. A jak jest dostępny automat to odstraszają tych co by może chcieli wygórowanymi ekstra kosztami. Jakby niewiadomo jaki to był luksus. W efekcie w sprzedaży nowych samochodów udział automatów to nadal mniejszość, chociaż powoli sprzedaż rośnie.

--
Marek

Data: 2015-03-29 22:27:19
Autor: RadoslawF
Kretynizmy... (było DPF)
W dniu 2015-03-29 o 18:56, Marek pisze:

[...]

Dlaczego uważasz że automat powinien kosztować tyle co manual ?
Wszak manual to stare rozwiÄ…zanie czysto mechaniczne a do dzisiejszego
automatu poza zawodną elektryką potrzeba jeszcze równie zawodnego
komputera.
W cenie manuala to może być jedynie rozwiązanie ze skuterów wciskane
w co mniejsze osobówki.

Pozdrawiam

Data: 2015-03-30 19:18:29
Autor: Trybun
Kretynizmy... (było DPF)
[...]

Kreują rynek? Coś około 2x lat jeździłem automatami, zupełnie nie było powodów do narzekań, ale gdy mi brat dał się przejechać Passatem z automatem który posiadał 1.8 litrowy silnik i coś około 100 KM mocy to za takie coś producent powinien w pace wylądować. Tak więc automat i owszem, jednak do tego potrzeba większego silnika i sporej mocy. I tak już nawiasem - od kilku lat jeżdżę manualami i zupełnie mi nie tęskno do automatów.

Data: 2015-03-30 18:00:33
Autor: Pszemol
Kretynizmy... (było DPF)
"Trybun" <ilih@jachu.ru> wrote in message news:55198558$0$2204$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Powtarzasz w kółko te same slogany - nie porównuj polskich/europejskich samochodów do Forda Mustanga.

Data: 2015-04-03 10:47:15
Autor: Trybun
Kretynizmy... (było DPF)
W dniu 2015-03-31 o 01:00, Pszemol pisze:
[...]

A do czego mam porównywać? Poza tym nie bardzo wiem co Ty rozumiesz poprzez pojecie "slogan"..

Data: 2015-04-01 21:20:27
Autor: Maciek
Kretynizmy... (by³o DPF)
Dnia Sun, 29 Mar 2015 18:56:46 +0200, Marek napisa³(a):

Wkurza mnie natomiast to, ¿e tacy kreuj± u nas rynek

Wiekszy popyt na manuale wynika chyba (poza przyzwyczajeniem) z tego, ze
nadal skrzynia mechaniczna jest nadal tansza w utrzymaniu od automatu -
zwlaszcza w budzetowych konstrukcjach.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2015-04-01 21:18:23
Autor: Maciek
Kretynizmy... (było DPF)
Dnia Sun, 29 Mar 2015 18:14:43 +0200, Trybun napisa³(a):

Generalnie dla tego kto naprawdê lubi je¼dziæ to im mniej elektroniki tym lepiej, tak ¿e  te automaty,

Bylo mase automatow bez elektroniki. Czysta hydraulika i mechanika.

--
//\/\aciek
docktor(a)poczta.onet.pl

Data: 2015-04-03 10:47:36
Autor: Trybun
Kretynizmy... (by³o DPF)
W dniu 2015-04-01 o 21:18, Maciek pisze:
[...]

No, nie bardzo sobie wyobra¿am automat bez elektroniki...

Data: 2015-04-03 09:39:49
Autor: masti
Kretynizmy... (by³o DPF)
Trybun wrote:

[...]

a ABS? a te¿ by³y

--
mst <at> gazeta <.> pl
"-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett

Data: 2015-04-04 10:20:20
Autor: Trybun
Kretynizmy... (by³o DPF)
W dniu 2015-04-03 o 11:39, masti pisze:
Trybun wrote:

[...]

ABS ju¿ prêdzej. Mechanizm zapobiegania blokowaniu kó³ wydaje siê byæ do¶æ prostym urz±dzeniem, tak ¿e mo¿na by siê obej¶æ bez sterowania elektryk±.

Data: 2015-04-03 12:33:13
Autor: J.F.
Kretynizmy... (by³o DPF)
U¿ytkownik "Trybun"  napisa³ w wiadomo¶ci
[...]

W latach 50-tych to tej elektroniki w zasadzie nie bylo. Chyba, ze na lampach.
Mozliwe ze jakies elektryczne sterownanie mialy.
Ale komputery hydrauliczne tez mozna zrobic.

J.

Data: 2015-04-04 10:21:39
Autor: Trybun
Kretynizmy... (by³o DPF)
W dniu 2015-04-03 o 12:33, J.F. pisze:

[...]

Je¼dzi³em wozami z tak± skrzyni± od lat 80tych. A wtedy automatyczne skrzynie to ju¿ by³o co¶ wiêcej ni¿ czysta mechanika.

Data: 2015-04-03 12:51:10
Autor: yabba
Kretynizmy... (by³o DPF)
U¿ytkownik "Trybun" <ilih@jachu.ru> napisa³ w wiadomo¶ci news:551e53a3$0$15658$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Pr±d to tylko narzêdzie do realizacji za³o¿onego algorytmu. Sterowanie mo¿na zrobiæ na trybach, krzywkach, hydraulice, pneumatyce. Patrz maszyna ró¿nicowa Babbage'a.
Pr±d jest po prostu najwygodniejszy do praktycznego opanowania. Pierwsze skrzynie automatyczne, to by³a sama mechanika i hydraulika.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-04-04 10:20:55
Autor: Trybun
Kretynizmy... (by³o DPF)

[...]

Nie znam pierwszych automatów, ale jak tam bez powi±zania z elektryka  rozwi±zano choæby samo uruchamianie pojazdu?

Data: 2015-04-04 18:04:46
Autor: yabba
Kretynizmy... (by³o DPF)
U¿ytkownik "Trybun" <ilih@jachu.ru> napisa³ w wiadomo¶ci news:551f9ee1$0$8369$65785112news.neostrada.pl...
[...]

Albo nie powi±zano, albo powi±zano mechanicznie d¼wigniê biegów ze stacyjk±. Du¿o amerykañców ma wajchê przy kierownicy.

--
Pozdrawiam,

yabba

Data: 2015-04-07 09:57:23
Autor: Trybun
Kretynizmy... (by³o DPF)

[...]

Fakt...

Data: 2015-04-04 18:06:11
Autor: Gotfryd Smolik news
Kretynizmy... (by³o DPF)
On Fri, 3 Apr 2015, Trybun wrote:

[...]

  S±dzisz ¿e dla Al Capone'a robili automaty na lampach?

pzdr, Gotfryd

Data: 2015-04-07 09:57:28
Autor: Trybun
Kretynizmy... (by³o DPF)
W dniu 2015-04-04 o 18:06, Gotfryd Smolik news pisze:
[...]

Nic nie sadzê, nie mam pojêcia jaka skrzynie biegów by³y w autach Capone.

Kretynizmy... (było DPF)