Data: 2015-03-29 18:14:43 | |
Autor: Trybun | |
Kretynizmy... (było DPF) | |
W dniu 2015-03-29 o 12:39, Marek pisze:
I manual ma swój urok. Generalnie dla tego kto naprawdę lubi jeździć to im mniej elektroniki tym lepiej, tak że te automaty, a także ABS, ESP czujniki deszczu itd powinny być tylko w opcji, po jaką cholerę producent unieszczęśliwia sporą grupę nabywców takimi dodatkami i jeszcze każe sobie za to płacić..
Dodałbym do tego nachalne wstawianie nawet w średniej klasie pojazdów szajsowatych zestawów audio. Fabrycznie mogliby dawać tylko miejsce pod instalacje. |
|
Data: 2015-03-29 18:56:46 | |
Autor: Marek | |
Kretynizmy... (było DPF) | |
On Sun, 29 Mar 2015 18:14:43 +0200, Trybun <ilih@jachu.ru> wrote:
I manual ma swój urok. Mnie nie przeszkadza, że są dziwacy, którzy lubią. Niech sobie lubią. Wkurza mnie natomiast to, że tacy kreują u nas rynek i w efekcie mamy, że producentom nie opłaca się proponować wersji autom. skoro i tak (lepiej) się sprzeda manual. A jak jest dostępny automat to odstraszają tych co by może chcieli wygórowanymi ekstra kosztami. Jakby niewiadomo jaki to był luksus. W efekcie w sprzedaży nowych samochodów udział automatów to nadal mniejszość, chociaż powoli sprzedaż rośnie. -- Marek |
|
Data: 2015-03-29 22:27:19 | |
Autor: RadoslawF | |
Kretynizmy... (było DPF) | |
W dniu 2015-03-29 o 18:56, Marek pisze:
Dlaczego uważasz że automat powinien kosztować tyle co manual ?I manual ma swój urok. Wszak manual to stare rozwiązanie czysto mechaniczne a do dzisiejszego automatu poza zawodną elektryką potrzeba jeszcze równie zawodnego komputera. W cenie manuala to może być jedynie rozwiązanie ze skuterów wciskane w co mniejsze osobówki. Pozdrawiam |
|
Data: 2015-03-30 19:18:29 | |
Autor: Trybun | |
Kretynizmy... (było DPF) | |
W dniu 2015-03-29 o 18:56, Marek pisze:
On Sun, 29 Mar 2015 18:14:43 +0200, Trybun <ilih@jachu.ru> wrote: Kreują rynek? Coś około 2x lat jeździłem automatami, zupełnie nie było powodów do narzekań, ale gdy mi brat dał się przejechać Passatem z automatem który posiadał 1.8 litrowy silnik i coś około 100 KM mocy to za takie coś producent powinien w pace wylądować. Tak więc automat i owszem, jednak do tego potrzeba większego silnika i sporej mocy. I tak już nawiasem - od kilku lat jeżdżę manualami i zupełnie mi nie tęskno do automatów. |
|
Data: 2015-03-30 18:00:33 | |
Autor: Pszemol | |
Kretynizmy... (było DPF) | |
"Trybun" <ilih@jachu.ru> wrote in message news:55198558$0$2204$65785112news.neostrada.pl...
Kreują rynek? Coś około 2x lat jeździłem automatami, zupełnie nie było powodów do narzekań, ale gdy mi brat dał się przejechać Passatem z automatem który posiadał 1.8 litrowy silnik i coś około 100 KM mocy to za takie coś producent powinien w pace wylądować. Tak więc automat i owszem, jednak do tego potrzeba większego silnika i sporej mocy. I tak już nawiasem - od kilku lat jeżdżę manualami i zupełnie mi nie tęskno do automatów. Powtarzasz w kółko te same slogany - nie porównuj polskich/europejskich samochodów do Forda Mustanga. |
|
Data: 2015-04-03 10:47:15 | |
Autor: Trybun | |
Kretynizmy... (było DPF) | |
W dniu 2015-03-31 o 01:00, Pszemol pisze:
"Trybun" <ilih@jachu.ru> wrote in message news:55198558$0$2204$65785112news.neostrada.pl... A do czego mam porównywać? Poza tym nie bardzo wiem co Ty rozumiesz poprzez pojecie "slogan".. |
|
Data: 2015-04-01 21:20:27 | |
Autor: Maciek | |
Kretynizmy... (by³o DPF) | |
Dnia Sun, 29 Mar 2015 18:56:46 +0200, Marek napisa³(a):
Wkurza mnie natomiast to, ¿e tacy kreuj± u nas rynek Wiekszy popyt na manuale wynika chyba (poza przyzwyczajeniem) z tego, ze nadal skrzynia mechaniczna jest nadal tansza w utrzymaniu od automatu - zwlaszcza w budzetowych konstrukcjach. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2015-04-01 21:18:23 | |
Autor: Maciek | |
Kretynizmy... (było DPF) | |
Dnia Sun, 29 Mar 2015 18:14:43 +0200, Trybun napisa³(a):
Generalnie dla tego kto naprawdê lubi je¼dziæ to im mniej elektroniki tym lepiej, tak ¿e te automaty, Bylo mase automatow bez elektroniki. Czysta hydraulika i mechanika. -- //\/\aciek docktor(a)poczta.onet.pl |
|
Data: 2015-04-03 10:47:36 | |
Autor: Trybun | |
Kretynizmy... (by³o DPF) | |
W dniu 2015-04-01 o 21:18, Maciek pisze:
Dnia Sun, 29 Mar 2015 18:14:43 +0200, Trybun napisa³(a): No, nie bardzo sobie wyobra¿am automat bez elektroniki... |
|
Data: 2015-04-03 09:39:49 | |
Autor: masti | |
Kretynizmy... (by³o DPF) | |
Trybun wrote:
W dniu 2015-04-01 o 21:18, Maciek pisze: a ABS? a te¿ by³y -- mst <at> gazeta <.> pl "-Mam lêk gruntu! -Chyba wysoko¶ci? -Wiem co mówiê. To grunt zabija!" T.Pratchett |
|
Data: 2015-04-04 10:20:20 | |
Autor: Trybun | |
Kretynizmy... (by³o DPF) | |
W dniu 2015-04-03 o 11:39, masti pisze:
Trybun wrote: ABS ju¿ prêdzej. Mechanizm zapobiegania blokowaniu kó³ wydaje siê byæ do¶æ prostym urz±dzeniem, tak ¿e mo¿na by siê obej¶æ bez sterowania elektryk±. |
|
Data: 2015-04-03 12:33:13 | |
Autor: J.F. | |
Kretynizmy... (by³o DPF) | |
U¿ytkownik "Trybun" napisa³ w wiadomo¶ci
W dniu 2015-04-01 o 21:18, Maciek pisze: Dnia Sun, 29 Mar 2015 18:14:43 +0200, Trybun napisa³(a): No, nie bardzo sobie wyobra¿am automat bez elektroniki... W latach 50-tych to tej elektroniki w zasadzie nie bylo. Chyba, ze na lampach. Mozliwe ze jakies elektryczne sterownanie mialy. Ale komputery hydrauliczne tez mozna zrobic. J. |
|
Data: 2015-04-04 10:21:39 | |
Autor: Trybun | |
Kretynizmy... (by³o DPF) | |
W dniu 2015-04-03 o 12:33, J.F. pisze:
Je¼dzi³em wozami z tak± skrzyni± od lat 80tych. A wtedy automatyczne skrzynie to ju¿ by³o co¶ wiêcej ni¿ czysta mechanika. |
|
Data: 2015-04-03 12:51:10 | |
Autor: yabba | |
Kretynizmy... (by³o DPF) | |
U¿ytkownik "Trybun" <ilih@jachu.ru> napisa³ w wiadomo¶ci news:551e53a3$0$15658$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2015-04-01 o 21:18, Maciek pisze: Pr±d to tylko narzêdzie do realizacji za³o¿onego algorytmu. Sterowanie mo¿na zrobiæ na trybach, krzywkach, hydraulice, pneumatyce. Patrz maszyna ró¿nicowa Babbage'a. Pr±d jest po prostu najwygodniejszy do praktycznego opanowania. Pierwsze skrzynie automatyczne, to by³a sama mechanika i hydraulika. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2015-04-04 10:20:55 | |
Autor: Trybun | |
Kretynizmy... (by³o DPF) | |
W dniu 2015-04-03 o 12:51, yabba pisze:
Nie znam pierwszych automatów, ale jak tam bez powi±zania z elektryka rozwi±zano choæby samo uruchamianie pojazdu? |
|
Data: 2015-04-04 18:04:46 | |
Autor: yabba | |
Kretynizmy... (by³o DPF) | |
U¿ytkownik "Trybun" <ilih@jachu.ru> napisa³ w wiadomo¶ci news:551f9ee1$0$8369$65785112news.neostrada.pl...
W dniu 2015-04-03 o 12:51, yabba pisze: Albo nie powi±zano, albo powi±zano mechanicznie d¼wigniê biegów ze stacyjk±. Du¿o amerykañców ma wajchê przy kierownicy. -- Pozdrawiam, yabba |
|
Data: 2015-04-07 09:57:23 | |
Autor: Trybun | |
Kretynizmy... (by³o DPF) | |
W dniu 2015-04-04 o 18:04, yabba pisze:
Fakt... |
|
Data: 2015-04-04 18:06:11 | |
Autor: Gotfryd Smolik news | |
Kretynizmy... (by³o DPF) | |
On Fri, 3 Apr 2015, Trybun wrote:
W dniu 2015-04-01 o 21:18, Maciek pisze: S±dzisz ¿e dla Al Capone'a robili automaty na lampach? pzdr, Gotfryd |
|
Data: 2015-04-07 09:57:28 | |
Autor: Trybun | |
Kretynizmy... (by³o DPF) | |
W dniu 2015-04-04 o 18:06, Gotfryd Smolik news pisze:
On Fri, 3 Apr 2015, Trybun wrote: Nic nie sadzê, nie mam pojêcia jaka skrzynie biegów by³y w autach Capone. |
|