Kretynizmy... (by艂o DPF)

Data: 2015-03-30 11:28:40
Autor: yabba
Kretynizmy... (by艂o DPF)
U偶ytkownik "Marek" <fake@fakeemail.com> napisa艂 w wiadomo艣ci news:almarsoft.8226417261547974931news.neostrada.pl...
On Sun, 29 Mar 2015 00:26:22 +0100, Tomasz Ja mog臋 doda膰:
- manualna skrzynia bieg贸w. Kretynizm na si艂臋 "utrzymywany" jeszcze w r贸偶nych miejscach na 艣wiecie bo jaka艣 lokalna grupa (przepraszam za to, naprawd臋) niespe艂nionych organist贸w ko艣cielnych "lubi" depta膰 peda艂y i przek艂ada膰 biegi. Technologia godna snopowi膮za艂ki i traktora przy czym nawet ju偶 wsp贸艂czesne modele tego ostatniego maj膮 tryb "auto".  Zawsze gdy jestem w salonie i sprzedawca zachwala jaki艣 model na ekspozycji (na 99% to manual) pytam czy w wersji podstawowej jest korba do odpalania, przecie偶 to pasuje jak ula艂 do manuala. Stosowanie manualnych skrzy艅 prowadzi do  wymy艣lania r贸偶nych "u艂atwiaczy" 偶ycia tym masochistom. Np. Ford  rozwi膮za艂  "problem" ruszania pod g贸rk臋 (czujnik pochylenia blokuje na chwil臋 hamulce). Dumnie, niczym kiedy艣 socjalizm, rozwi膮zuj膮 problemy niestniej膮ce w innych systemach...

Automat jest dro偶szy, trudniejszy w serwisowaniu (ma艂o warsztat贸w, kt贸re naprawi膮, a nie zepsuj膮 bardziej).

Ci膮g艂a popularno艣膰 manuali powoduje, 偶e w np. w samochodach specjalnych (busy, dostawczaki) producentowi nawet nie chce si臋  dawa膰 opcji automatu albo jest ale za chore pieni膮dze bo to przecie偶 "luksus", za kt贸ry trzeba goli膰.

To zmieniaj ten stan rzeczy i dop艂acaj jako pierwszy do automatu.

- zestawy g艂o艣nom贸wi膮ce, kt贸re nie dzia艂aj膮 prawid艂owo, najcz臋艣ciej podczas jazdy, wysy艂aj膮c tylko szum i ha艂as do rozm贸wcy (ford, seat). Oczywi艣cie s膮 tacy co potrafi膮 to zrobi膰 (np. mercedes). I ponownie do snopowi膮za艂ek panie i panowie "technolodzy" bo nawet zestawu g艂o艣nom贸wi膮cego nie umiecie zrobi膰. Przyk艂ad montowania na si艂臋 nieprzetestowanych lub nieprawid艂owych rozwi膮za艅 technicznych aby tylko by艂y na li艣cie wyposa偶enia. To, 偶e nie spe艂niaj膮 swojej roli to *uj z tym. Jak nie potrafisz zrobi膰 aby mikrofon nie zbiera艂 tylko ha艂asu to zr贸b go, kurwa, na "sznurku" (ju偶 nie m贸wi臋 bezprzewodowo) 偶eby mo偶na by艂o go sobie bli偶ej aparatu mowy przypi膮膰 a nie chowaj go 10 cm pod 3 warstwami podsufit贸wki. Jak mikrofon b臋dzie nieodpowiedni to go sobie sam wymieni臋 na inny albo w og贸le zrobi臋 lepszy przedwzmacniacz. Mam chocia偶 jak膮艣 szans臋 na popraw臋 bubla. Oczywi艣cie kto艣 powie kup sobie s艂uchawk臋 bt. Owszem ale i tak pozostanie niesmak z braku mo偶liwo艣ci wykorzystania funkcji pojazdu, kt贸ra ju偶 jest. To tak jak z t膮 艂azienk膮 na wsi w starej polskiej komedii: Jak to 艂azienki u nas ni ma! 艁azienka jest! Ino nie wyko艅czona bo i tak wszyscy chodz膮 do wyg贸dki....

To po co kupi艂es samoch贸d z wad膮 fabryczn膮? Zastosuj si臋 do w艂asnej rady: nie kupuj samochod贸w ze z艂ymi zestawami g艂o艣now贸wi膮cymi. Producenci to zauwa偶膮 i postaraj膮 sie bardziej.

- brak gaszenia 艣wiate艂 po wy艂膮czeniu stacyjki. Na co komu palenie 艣wiate艂 bez kluczyk贸w tak cz臋sto jest potrzebne, 偶eby mu tak膮 wygod臋 robi膰, bladego poj臋cia nie mam.  Aczkolwiek z tym jest coraz lepiej bo: albo ju偶 coraz cz臋艣ciej s膮 艣wiat艂a "auto", albo sprzedawcy montuj膮 "polepszacze", kt贸re wy艂膮czaja 艣wiat艂a po wyj臋ciu kluczyka. Spotka艂em si臋 w takich wynalazkach w mitsubishi i toyocie, oczywi艣cie czasami wynalazek si臋 zawiesi艂 i nie wy艂膮czy艂, ale na tyle rzadko to si臋 zdarza艂o, 偶e nie by艂o upierdliwe.

W Fiacie wy艂膮cza 艣wiat艂a fabrycznie.
Nie kupuj samochod贸w niedopracowanych przez producenta.

- automatyczne prze艂膮czanie r贸偶nych funkcji bo samoch贸d "wie lepiej", np. zmiana obiegu nawiewu wew./zew. (ford). Jestem osob膮 wra偶liw膮 na zapachy, smr贸d spalin powoduje u mnie od razu "zwrot monet". Je偶d偶臋 po mie艣cie i w ka偶dym samochodzie z jakim mia艂em do czynienia zawsze je偶d偶臋 z zamkni臋tym obiegiem (tak, nic mi nie paruje). Ale w fordzie si臋 nie da! Bo co kilka chwil zawsze wy艂膮cza obieg zew. i najcz臋艣ciej robi to gdy stoi si臋 w korku...By艂a taka fajna wada, 偶e by艂o s艂ycha膰 terkotanie jak prze艂acza艂 (co艣 si臋 zatar艂o, by艂o s艂ycha膰 mechanizm), mo偶na by艂o szybko si臋 zorientowa膰 i zamkn膮膰. Ale co艣 mnie podkusi艂o, 偶eby to naprawi膰 i mam teraz prze艂膮czanie bez ostrze偶enia, orientuje si臋 dopiero po zaci膮gni臋tym smrodzie.

Po co kupowa艂e艣 tego Forda? Chyba 偶e to s艂u偶bowy.
Mia艂em tak w zast臋pczej Lagunie i Fiacie Idea - samoch贸d wiedzia艂 lepiej czy mi grza膰 czy ch艂odzi膰. Pora偶ka.

- brak trybu "auto" przy zamykaniu szyb bez ci膮g艂ego trzymania przycisku albo ten tryb dost臋pny tylko dla szyby kierowcy. Bez przesady z t膮 ochron膮 palc贸w, szpitale s膮 przepe艂nione pacjentami z uci臋tymi ko艅czynami przez automatyczne zamykanie szyb, kurde. Kierowca pasa偶era z przodu widzi, wi臋c mu wystaj膮cej g艂owy nie utnie. A funkcja najcz臋艣ciej u偶ywana gdy nie ma pasa偶er贸w wi臋c po co te utrudnienia.

Dobre samochody maj膮 tryb Auto i rozpoznawanie przeci膮偶enia silnika szyby i nie przycinaj膮 palc贸w, np. Fiat Stilo. :))

- uniemo偶liwienie prostej wymiany 偶ar贸wek  bez demonta偶u np. pasa przedniego lub wyj臋cia silnika.

Serwisy musz膮 z czego艣 偶y膰.

- uniemo偶liwianie prostego demonta偶u element贸w wszelkich os艂on kokpitu, stosowanie zatrzask贸w, kt贸re najcz臋艣ciej si臋 urywaj膮 przy pr贸bie demonta偶u. Komu przeszkadza艂y 艣ruby?? 艢ruby te偶 mog膮 by膰 艂adne jak si臋 umie je wkomponowa膰.

Samoch贸d ma by膰 tani w produkcji i tak drogi w naprawie, 偶eby od razu kupic nowy.

- niedzia艂aj膮ce radio bez kluczyka w stacyjce. Kiedy艣 si臋 z tym spotka艂em (Berlingo?). Nie wiem czy jeszcze si臋 zdarza.

Zapewne 藕le pod艂膮czone. Zawsze trafia艂em, 偶e jest wyb贸r albo hardwarowy (kabelek ze sta艂ym zasilaniem) albo softwarowo ustwaia si臋 dzia艂anie bez kluczyka.

--
Pozdrawiam,

yabba

Kretynizmy... (by艂o DPF)